Oyun içinden erişilebilen Total War : ATTILA Ansiklopedisinden faydalanılmıştır, ansiklopedide bu görseller çok daha küçük görünmektedir.
ASKERİ ARAYÜZ
1. Meşhur komutan: Ulus önderi (altın taç) ya da varis (gümüş taç).
2. Zayiat: Mevcudiyeti zayiat hasarı alınmakta olduğuna işaret eder.
3.Kuvvet gücü: Çelengin tamlığı mevcut olan birim sayısına işaret eder.
4. Vaziyet sembolü: Kuvvetin mevcut durumuna işaret eder.
5. Kuvvet dürüstlüğü: Ok bir artışı (yeşil) ya da azalışı (kırmızı) işaret eder.
6. Donanma sevkiyatı: Mevcudiyeti kuvvetin denizde bulunan bir ordu olduğuna işaret eder.
7. Güruh: Mevcudiyeti kuvvetin göç etmekte olan bir ulusa ait olduğuna işaret eder.
2. Zayiat: Mevcudiyeti zayiat hasarı alınmakta olduğuna işaret eder.
3.Kuvvet gücü: Çelengin tamlığı mevcut olan birim sayısına işaret eder.
4. Vaziyet sembolü: Kuvvetin mevcut durumuna işaret eder.
5. Kuvvet dürüstlüğü: Ok bir artışı (yeşil) ya da azalışı (kırmızı) işaret eder.
6. Donanma sevkiyatı: Mevcudiyeti kuvvetin denizde bulunan bir ordu olduğuna işaret eder.
7. Güruh: Mevcudiyeti kuvvetin göç etmekte olan bir ulusa ait olduğuna işaret eder.
YERLEŞİM ARAYÜZÜ
1. İnşaata uygun: bu yerleşim yerinde inşaat yaptırılabilir.
2.Ulus başkenti: bir yerleşim yerinin ulusunun başkenti olduğunu belirtir.
3. İstihbarat: görülebilir yurt dışı yerleşim yerlerinin teftişine olanak sağlar.
4. Sağlık önlemleri: iyi sağlık önlemlerini (yeşil) ya da kötü sağlık önlemlerini (kırmızı) belirtir.
5. Kaynak: ticareti yapılabilir bir malın yerel mevcudiyetine işaret eder.
6. Garnizon: yerel garnizon kuvvetlerinin teftişine olanak sağlar.
2.Ulus başkenti: bir yerleşim yerinin ulusunun başkenti olduğunu belirtir.
3. İstihbarat: görülebilir yurt dışı yerleşim yerlerinin teftişine olanak sağlar.
4. Sağlık önlemleri: iyi sağlık önlemlerini (yeşil) ya da kötü sağlık önlemlerini (kırmızı) belirtir.
5. Kaynak: ticareti yapılabilir bir malın yerel mevcudiyetine işaret eder.
6. Garnizon: yerel garnizon kuvvetlerinin teftişine olanak sağlar.
YETİŞTİRME ARAYÜZÜ
1. Karakter detayları: Bir karakterin detaylı bir şekilde teftiş edilebilmesine olanak sağlar.
2. Kuvet detayları: Bir kuvvetin detaylı bir şekilde teftiş edilebilmesine olanak sağlar.
3. Dürüstlük: Bir kuvvetin mevcut dürüstlüğünü belirtir. Ne kadar tamsa o kadar iyi!
4. Hareket: Bir kuvvette kalan mevcut hareket puanını belirtir.
5. Etkiler: Şu anda uygulanmakta olan karakter ve kuvvet etkileri.
6. Birim görünümü: Bir kuvvetin birim düzeninin teftiş edilebilmesine olanak sağlar.
7. Bina görünümü: Bir güruh için; kendi bina kurulumunun teftiş edilebilmesine olanak sağlar.
2. Kuvet detayları: Bir kuvvetin detaylı bir şekilde teftiş edilebilmesine olanak sağlar.
3. Dürüstlük: Bir kuvvetin mevcut dürüstlüğünü belirtir. Ne kadar tamsa o kadar iyi!
4. Hareket: Bir kuvvette kalan mevcut hareket puanını belirtir.
5. Etkiler: Şu anda uygulanmakta olan karakter ve kuvvet etkileri.
6. Birim görünümü: Bir kuvvetin birim düzeninin teftiş edilebilmesine olanak sağlar.
7. Bina görünümü: Bir güruh için; kendi bina kurulumunun teftiş edilebilmesine olanak sağlar.
KUŞATMA ARAYÜZÜ ve ÖNEMLİ NOKTALAR
1. Zapt Etme Noktası: Bu noktayı düşman elinden almak savaş alanı avantajları sağlar.
2. Zapt etme işlemi: Bir düşman zapt etme noktasının ele geçirildiğini belirtir.
3. Zafer noktası: Burayı düşmandan zapt etmek zafer kazandırır.
4. Kule: Düşman birimleri üzerine ok yağdırır. Zapt edilebilir ya da yok edilebilir.
5. Kapı: Düşmanın şehre girmesine engel olur. Zapt edilebilir ya da yok edilebilir.
2. Zapt etme işlemi: Bir düşman zapt etme noktasının ele geçirildiğini belirtir.
3. Zafer noktası: Burayı düşmandan zapt etmek zafer kazandırır.
4. Kule: Düşman birimleri üzerine ok yağdırır. Zapt edilebilir ya da yok edilebilir.
5. Kapı: Düşmanın şehre girmesine engel olur. Zapt edilebilir ya da yok edilebilir.
BİRİM BELİRTEÇLERİ
1. Çarpışma: Bir birimin mevcut çarpışma durumu.
2. Moral: Bir birimin mevcut moral durumu (SPACE tuşuyla açılıp kapanır).
3. Yorgunluk: Bir birimin mevcut yorgunluk durumu (SPACE tuşuyla açılıp kapanır).
4. Tehdit: Bu düşman mevcut birim için bir tehdit (kırmızı) unsurudur ya da tehdit değildir (yeşil).
5. Birim türü: Bir birimin birim türünü (simge) ve bağlılığını (renk) işaret eder.
6. Birim tecrübesi: Bir birimin savaşta ne kadar piştiği ve bu yüzden de ne kadar tehlikeli olduğunu gösterir.
2. Moral: Bir birimin mevcut moral durumu (SPACE tuşuyla açılıp kapanır).
3. Yorgunluk: Bir birimin mevcut yorgunluk durumu (SPACE tuşuyla açılıp kapanır).
4. Tehdit: Bu düşman mevcut birim için bir tehdit (kırmızı) unsurudur ya da tehdit değildir (yeşil).
5. Birim türü: Bir birimin birim türünü (simge) ve bağlılığını (renk) işaret eder.
6. Birim tecrübesi: Bir birimin savaşta ne kadar piştiği ve bu yüzden de ne kadar tehlikeli olduğunu gösterir.
BİRİM BİLGİSİ
1. Kabiliyetler: Bir birimin öz kabiliyetlerinin detayları.
2. Etkin etkiler: Bir birimin mevcut durumunu, bonuslarını ve cezalarını belirtir.
3. İstatistikler: Bir birimin etkililiğinin, bonuslarının ve cezalarının detayları.
4. Kademe: Birimin nitelik ve maharetlerini belirleyen kademesini gösterir.
5. Bilgi ilişiği: Bir birimin bilgilerini karşılaştırma ya da referans için görülür tutar.
6. Devrede/Devre Dışı: Birimin bilgi panelinin gösterimini açıp kapatır.
2. Etkin etkiler: Bir birimin mevcut durumunu, bonuslarını ve cezalarını belirtir.
3. İstatistikler: Bir birimin etkililiğinin, bonuslarının ve cezalarının detayları.
4. Kademe: Birimin nitelik ve maharetlerini belirleyen kademesini gösterir.
5. Bilgi ilişiği: Bir birimin bilgilerini karşılaştırma ya da referans için görülür tutar.
6. Devrede/Devre Dışı: Birimin bilgi panelinin gösterimini açıp kapatır.