Anket Başlığı: siz Bengalliler ırkını nasıl buluyorsunuz
Bu ankette oy kullanmak için yeterli yetkiye sahip değilsiniz.
çok güzel bir ırk

0 0%
güzel bir ırk

0 0%
güzel bir ırk ama fazla oynamam

0 0%
sıklıkla oynamam

0 0%
oynamam

0 0%
kötü bir ırk

1 100.00%
cevabım burada yok(cevabınızı yorum kısmında yazabilirsiniz)

0 0%
Katılımcı sayısı: 1 100%
Bu ankete daha fazla oy kullanamazsınız. [Anket Sonuçlarını Göster]

Bengalliler Irk İncelemesi
#1
evet arkadaşlar ırk incelememizin ikinci yazsında sizinle beraber bengalliler ırkını inceleyeceğiz şimdiden keyifli okumalar diliyorum


Fil ve Donanma medeniyeti

  • Fil birimleri %25 daha az bonus hasar alır ve dönüştürülmeye daha dirençli olur
  • Şehir merkezi bir sonraki çağa atlandığında 2 köylü oluşturur
  • Gemiler her dakika 15 DP iyileşir
  • Keşişler +3/+3p Zırh alır


Özgün Birim

Ratha(Okçu süvari/süvari)


Özgün Teknoloji
  • Paik sistemi(Ratha ve Fil Birimleri %20 daha hızlı saldırır)
  • Mahayana(Köylüler %10 daha az nüfus alanı kaplar)

Takım Bonusu

Ticaret birimleri altına ek olarak %10 yiyecek sağlar

Bonusların incelenmesi

Fil birimleri %25 daha az bonus hasar alır ve dönüştürülmeye daha dirençli olur

bu bonus ırkın büyük oranda en güçlü bonusu olabilir arkadaşlar çünkü ırkta doğru düzgün gelişip işinize yarayacak asker bu fil birlikleri ve bu askerler çok güçlü olmalarına rağmen teberli piyadeler ve keşişler tarafından çok büyük tehlikeye girebiliyorlar bengal ırkının bonusu ise bu kısımda çok işinize yarıyor
özellikle yanınızda bir töton müttefikiniz varsa fillerinizin keşişler tarafından dönüştürülmesi çok ama çok uzun sürüyor bu teberli piyadesi olmayan ırklar için çok büyük bir kayıp ve sizin onlara üstünlük kurmanız için harika bir fırsat veriyor özellikle viking ve aztek ırkına karşı çok üstün oluyorsunuz 


Şehir merkezi bir sonraki çağa atladığında 2 köylü oluşturur

bu bonus biraz karışık bir bonus budapeşte gibi iki şehir merkezi ile başladığımız haritalar da harika iş yapan bir bonus ama diğer tek şehir merkezi ile başladığımız haritalar da ise 3.çağa kadar sadece 2 köylü veriyor ama bu yine de sizin için büyük bir üstünlük sağlıyor çünkü rakibiniz çağı atladıktan sonra köylü üretimine başlarken siz çağı atladığınız gibi fazladan aldığınız 2 köylü ile ona üstünlük sağlayabilirsiniz imparatorluk çağına atlamadan önce en az 5 tane şehir merkezi kurmanızda fayda var çünkü bu bonustan en faydalı şekilde yararlanma o şekilde sağlanıyor

Gemiler her dakika 15 DP iyileşir

deniz haritalarında alev gemilerimiz savaştıktan sonra onları tamir etmek için hem işçimiz meşgul oluyordu hem de kaynağımız gidiyordu bu bonus bizi bu zahmetten kurtarıyor aynı şekilde saldırılardan sonra balıkçı gemilerimizin de toparlanmasını sağladığı için deniz haritalarında işe yarar ama bu bonusa güvenip deniz haritalarında almayın bunun için daha iyi ırklar var bu bonus hybrid haritalarda işinize yarar deniz haritalarında donanma ırkları oynarsanız sizin açınızdan daha iyi olur

Keşişler +3/+3p Zırh alır

bu bonus ise keşişlerinizin aktif olarak savaşlarda bulunmasını sağlarken kadim eserleri toplarken de düşman gözcü süvarilerine karşı daha dayanıklı olmalarını sağlıyor 100 altın verdiğiniz bir askerin 2 ila 3 vuruşta ölmesi sizleri biraz üzer bu bonus ise 4 vuruşa çıkartıyor mush için tercih edilebilicek bir ırk olduğunu da hatırlatmak isterim böyle bir zırh oranını hiç bir masraf harcamadan elde edebiliyorsunuz

Özgün Birim

Ratha(okçu süvari/süvari)

Üretim

üretildiği bina:kale
odun:60
altın:60
üretim süresi:18 saniye

istatistikler

Darbe puanı: 105, 115(elit)
Yakın hasarı: Yakın- 10,12(elit)
Delici hasar: Menzilli- 5,6(elit)
Saldırı hızı:2
Çerçeve gecikmesi: Menzilli - 14
Saldırı gecikmesi: Menzilli - 0.33
Menzil: Menzilli - 4
İsabetlilik: Menzilli - 80%, 90%(elit)
Mermi hızı: 7
Yakın zırh: 2
Delici zırh:1
Zırh türü: Okçu
              Atlı okçu
              Süvari
              Özgün birim
Hareket hızı: 1.3
Görüş Hattı: 6
Yeteneği: Saldırılarını yakın veya menzilli olarak değiştirebilir

Askerin gelişimi

Yükseltmesi: Elit Ratha
Yükseltme maliyeti: 800 yiyecek,800 odun
Yükseltme süreri: 45 saniye

Düşünceler

Ratha birimi gerçekten oyunda eşi benzeri olmayan bir asker bu konuda bir benzeri yok bu yönü ile gerçekten hoş tasarlanmış bir asker ancak unutmamamız gereken bir şey var tasarım sizin askerinizi güçlendirmez Ratha birimini gerçekten işe yarayacak ordunuzun temelini oluşturucak şekilde kullanmak için çok fazla teknoloji geliştirmeniz gerekiyor bütün bu geliştirmeleri aldıktan sonra ise ne bir cavalier kadar güçlü ağır süvari oluyor ne de atlı okçu kadar mobil bir baskın askeri oluyor kullanması çok hoş olan tasarım olarak da eşi olmayan bir askerdir maliyeti ve elit yükseltmesi belinizi bükücek kadar ağır değil ancak ratha askerini ikinci plana koymanız sizin için çok daha iyi olucaktır fil birlikleriniz çok daha iyi ve güçlü askerler onları kullanmanız sizin için daha iyi olur ama düşmanın çok hareketli atlı okçularını ve hafif süvarilerini yakalayıp onları öldürmeniz için çok işe yarar çünkü elinizde bu hareketliliğe sahip başka bir birlik yok. Genel olarak toparlamak gerekirse Ratha birimi tam performans vermesi için çok fazla geliştirmeniz gereken bir asker o yüzden her maç her haritada üretebiliceğiniz bir asker değildir ama takımınız da atlı okçu ihtiyacı oluşursa üretib kullanmanız da bir sakınca yok.

Özgün teknoloji


Paik sistemi(Ratha ve fil birimleri %20 daha hızlı saldırır)

Araştırma maliyeti: Odun:375
                            Altın:275
Araştırma süresi: 45 saniye

bu geliştirme Rathalarınız adam etmek için almanız gereken ve fil birimleriniz canavara çevirmek için almanız gerek çok güzel bir geliştirmedir maliyeti de yüksek olmayan bu geliştirme okçu filleri, kuşatma fillerini ve harp fillerini de geliştirir böyle düşük bir maliyete bu şekilde bir gelişim vermesi bu teknolojiyi gerçekten iyi kılar zaten fil birimlerimizin tamamını kullanacağımız göz önünde bulundurulunca bu geliştirmeyi her durumda alıyoruz ve asla kötü diyebiliceğimiz bir geliştirme olduğunu da belirtmek isterim

Mahayana(Köylüler %10 daha az nüfus alanı kaplar)

Araştırma maliyeti: Odun:800
                            Altın:650

Araştırma süresi:60 saniye

işte bu geliştirme tam bir late game boom geliştirmesi köylülerinizin daha az nüfus alanı kaplaması size köylü sayınız arttıkça daha büyük bir alan nüfus alanı sağlar 130 ila 140 köylü varken kapladıkları nüfus alanı 120 veya 110 civarına kadar düşüyor ve bu size çok büyük bir askeri avantaj sağlar
zaten askeri çeşitlilik olarak o çok büyük bir çeşitliliği yok elde olanları iyi kullanmak ve sayılarını arttırmak bize çok büyük bir avantaj sağlıyor maliyeti oyunun süresine göre düşünüldüğü zaman çok uygun bir miktarı oluyor bu fiyata ileri oyun düşünüldüğü zaman alabiliceğiniz şeyler çok oluyor

takım bonusu

Ticaret birimleri altına ek olarak %10 yiyecek sağlar

oyunda marketlerin alım satımı aktif bir borsadır bir oyuncu çok fazla odun satarsa piyasada altının satış fiyatı düşmeye başlar geç oyunda bu senaryolar ile karşılaşıldığı zaman bengal ırkının bonusu bu kısım da devreye giriyor bizlere altın ile beraber yiyecek de getiriyor oluşu marketten kazık fiyata yiyecek almaktan çok çok fazla iyidir bununla beraber diğer ticaret ırkları ile beraber çok güzel işler yapar(İspanyollar, Bohemyalılar, İtalyanlar) tabi geç oyunda ticarete çok muhtaç olan türkler ırkı için de çok iyi bir müttefik olur bu bonus genel olarak her takım kompozisyonun da kendine yer edinmesini sağlar 


son düşünceler
Bengalliler ırkı tasarım olarak gerçekten çok özel ve güzel ancak şuan oyunun metasına hiç ama hiç uyumlu çalışmıyor bengalliler ırkı  teknoloji ağacı açısından açık olmasının yanında bir o kadar da kapalı bir ırk ve çoğu zaman sizler istediğiniz taktiği yapana kadar rakibiniz sizden daha iyi bir şekilde yapıp sizlere karşı kullanıyor Özgün birimi olan Rathaların zırh türü olarak çok fazla asker tarafından karşılanmasına sebep olduğu için sürekli kullanabildiğiniz bir asker değil diğer bonusları ise ırkın 1v1 de oynanmasını gerçekten olanaksız ve sıkıntılı bırakıyor(bakın sevgili arkadaşlar bu yazdıklarıma göre bu 
ırk 1v1 ler de alınmaz oynanmaz aldığınız gibi kaybedersiniz değil sadece 1v1 ler için çok güçsüz)ama takımlı maçlarda yıldızı çok güzel parlayabilen bir ırk tabi pocket olarak koyulursa flank de sizlere pek de istediğiniz performansı veremez ama pocket da kalırsa ve güzel bir 3.çağ geçirirse takımına çok büyük bir yardım sağlar genel olarak toplicak olursak bengalliler ırkı şuan güçlendirme alması gereken ve yeni oyuncuların kesinlikle uzak durması gereken bir ırktır denyimli oyuncular ise takımlı maçlarda pocket da oynarken alıp takımlarına ticaret bonusları sayesinde çok güzel yardım edebilirler.


Bengalliler ırkına genel olarak puanım:5/10

Artılar
güçlü ve dirençli fil birlikleri
çok yönlü ve işlevsel bir Özgün birim
çok hoş ve kendisine has bonuslar ve oynayış

Eksiler
Zayıf asker çeşitliliği
metaya ayak uyduramayışı
takımlı maçlar hariç 1v1 oyunlarında tamamen ölü olması
zayıf kuşatma atölyesi ve tam gelişmeyen piyadeler ve okçular
[+] 1 üye ForzaEazgle4 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.