29-11-2022, 15:21
(Son Düzenleme: 30-11-2022, 06:21, Düzenleyen: Duman. Toplamda 1 kere düzenlenmiş.)
evet arkadaşlar ırk incelememizin ikinci yazsında sizinle beraber bengalliler ırkını inceleyeceğiz şimdiden keyifli okumalar diliyorum
Fil ve Donanma medeniyeti
Özgün Birim
Ratha(Okçu süvari/süvari)
Özgün Teknoloji
Takım Bonusu
Ticaret birimleri altına ek olarak %10 yiyecek sağlar
Bonusların incelenmesi
Fil birimleri %25 daha az bonus hasar alır ve dönüştürülmeye daha dirençli olur
bu bonus ırkın büyük oranda en güçlü bonusu olabilir arkadaşlar çünkü ırkta doğru düzgün gelişip işinize yarayacak asker bu fil birlikleri ve bu askerler çok güçlü olmalarına rağmen teberli piyadeler ve keşişler tarafından çok büyük tehlikeye girebiliyorlar bengal ırkının bonusu ise bu kısımda çok işinize yarıyor
özellikle yanınızda bir töton müttefikiniz varsa fillerinizin keşişler tarafından dönüştürülmesi çok ama çok uzun sürüyor bu teberli piyadesi olmayan ırklar için çok büyük bir kayıp ve sizin onlara üstünlük kurmanız için harika bir fırsat veriyor özellikle viking ve aztek ırkına karşı çok üstün oluyorsunuz
Şehir merkezi bir sonraki çağa atladığında 2 köylü oluşturur
bu bonus biraz karışık bir bonus budapeşte gibi iki şehir merkezi ile başladığımız haritalar da harika iş yapan bir bonus ama diğer tek şehir merkezi ile başladığımız haritalar da ise 3.çağa kadar sadece 2 köylü veriyor ama bu yine de sizin için büyük bir üstünlük sağlıyor çünkü rakibiniz çağı atladıktan sonra köylü üretimine başlarken siz çağı atladığınız gibi fazladan aldığınız 2 köylü ile ona üstünlük sağlayabilirsiniz imparatorluk çağına atlamadan önce en az 5 tane şehir merkezi kurmanızda fayda var çünkü bu bonustan en faydalı şekilde yararlanma o şekilde sağlanıyor
Gemiler her dakika 15 DP iyileşir
deniz haritalarında alev gemilerimiz savaştıktan sonra onları tamir etmek için hem işçimiz meşgul oluyordu hem de kaynağımız gidiyordu bu bonus bizi bu zahmetten kurtarıyor aynı şekilde saldırılardan sonra balıkçı gemilerimizin de toparlanmasını sağladığı için deniz haritalarında işe yarar ama bu bonusa güvenip deniz haritalarında almayın bunun için daha iyi ırklar var bu bonus hybrid haritalarda işinize yarar deniz haritalarında donanma ırkları oynarsanız sizin açınızdan daha iyi olur
Keşişler +3/+3p Zırh alır
bu bonus ise keşişlerinizin aktif olarak savaşlarda bulunmasını sağlarken kadim eserleri toplarken de düşman gözcü süvarilerine karşı daha dayanıklı olmalarını sağlıyor 100 altın verdiğiniz bir askerin 2 ila 3 vuruşta ölmesi sizleri biraz üzer bu bonus ise 4 vuruşa çıkartıyor mush için tercih edilebilicek bir ırk olduğunu da hatırlatmak isterim böyle bir zırh oranını hiç bir masraf harcamadan elde edebiliyorsunuz
Özgün Birim
Ratha(okçu süvari/süvari)
Üretim
üretildiği bina:kale
odun:60
altın:60
üretim süresi:18 saniye
istatistikler
Darbe puanı: 105, 115(elit)
Yakın hasarı: Yakın- 10,12(elit)
Delici hasar: Menzilli- 5,6(elit)
Saldırı hızı:2
Çerçeve gecikmesi: Menzilli - 14
Saldırı gecikmesi: Menzilli - 0.33
Menzil: Menzilli - 4
İsabetlilik: Menzilli - 80%, 90%(elit)
Mermi hızı: 7
Yakın zırh: 2
Delici zırh:1
Zırh türü: Okçu
Atlı okçu
Süvari
Özgün birim
Hareket hızı: 1.3
Görüş Hattı: 6
Yeteneği: Saldırılarını yakın veya menzilli olarak değiştirebilir
Askerin gelişimi
Yükseltmesi: Elit Ratha
Yükseltme maliyeti: 800 yiyecek,800 odun
Yükseltme süreri: 45 saniye
Düşünceler
Ratha birimi gerçekten oyunda eşi benzeri olmayan bir asker bu konuda bir benzeri yok bu yönü ile gerçekten hoş tasarlanmış bir asker ancak unutmamamız gereken bir şey var tasarım sizin askerinizi güçlendirmez Ratha birimini gerçekten işe yarayacak ordunuzun temelini oluşturucak şekilde kullanmak için çok fazla teknoloji geliştirmeniz gerekiyor bütün bu geliştirmeleri aldıktan sonra ise ne bir cavalier kadar güçlü ağır süvari oluyor ne de atlı okçu kadar mobil bir baskın askeri oluyor kullanması çok hoş olan tasarım olarak da eşi olmayan bir askerdir maliyeti ve elit yükseltmesi belinizi bükücek kadar ağır değil ancak ratha askerini ikinci plana koymanız sizin için çok daha iyi olucaktır fil birlikleriniz çok daha iyi ve güçlü askerler onları kullanmanız sizin için daha iyi olur ama düşmanın çok hareketli atlı okçularını ve hafif süvarilerini yakalayıp onları öldürmeniz için çok işe yarar çünkü elinizde bu hareketliliğe sahip başka bir birlik yok. Genel olarak toparlamak gerekirse Ratha birimi tam performans vermesi için çok fazla geliştirmeniz gereken bir asker o yüzden her maç her haritada üretebiliceğiniz bir asker değildir ama takımınız da atlı okçu ihtiyacı oluşursa üretib kullanmanız da bir sakınca yok.
Özgün teknoloji
Paik sistemi(Ratha ve fil birimleri %20 daha hızlı saldırır)
Araştırma maliyeti: Odun:375
Altın:275
Araştırma süresi: 45 saniye
bu geliştirme Rathalarınız adam etmek için almanız gereken ve fil birimleriniz canavara çevirmek için almanız gerek çok güzel bir geliştirmedir maliyeti de yüksek olmayan bu geliştirme okçu filleri, kuşatma fillerini ve harp fillerini de geliştirir böyle düşük bir maliyete bu şekilde bir gelişim vermesi bu teknolojiyi gerçekten iyi kılar zaten fil birimlerimizin tamamını kullanacağımız göz önünde bulundurulunca bu geliştirmeyi her durumda alıyoruz ve asla kötü diyebiliceğimiz bir geliştirme olduğunu da belirtmek isterim
Mahayana(Köylüler %10 daha az nüfus alanı kaplar)
Araştırma maliyeti: Odun:800
Altın:650
Araştırma süresi:60 saniye
işte bu geliştirme tam bir late game boom geliştirmesi köylülerinizin daha az nüfus alanı kaplaması size köylü sayınız arttıkça daha büyük bir alan nüfus alanı sağlar 130 ila 140 köylü varken kapladıkları nüfus alanı 120 veya 110 civarına kadar düşüyor ve bu size çok büyük bir askeri avantaj sağlar
zaten askeri çeşitlilik olarak o çok büyük bir çeşitliliği yok elde olanları iyi kullanmak ve sayılarını arttırmak bize çok büyük bir avantaj sağlıyor maliyeti oyunun süresine göre düşünüldüğü zaman çok uygun bir miktarı oluyor bu fiyata ileri oyun düşünüldüğü zaman alabiliceğiniz şeyler çok oluyor
takım bonusu
Ticaret birimleri altına ek olarak %10 yiyecek sağlar
oyunda marketlerin alım satımı aktif bir borsadır bir oyuncu çok fazla odun satarsa piyasada altının satış fiyatı düşmeye başlar geç oyunda bu senaryolar ile karşılaşıldığı zaman bengal ırkının bonusu bu kısım da devreye giriyor bizlere altın ile beraber yiyecek de getiriyor oluşu marketten kazık fiyata yiyecek almaktan çok çok fazla iyidir bununla beraber diğer ticaret ırkları ile beraber çok güzel işler yapar(İspanyollar, Bohemyalılar, İtalyanlar) tabi geç oyunda ticarete çok muhtaç olan türkler ırkı için de çok iyi bir müttefik olur bu bonus genel olarak her takım kompozisyonun da kendine yer edinmesini sağlar
Fil ve Donanma medeniyeti
- Fil birimleri %25 daha az bonus hasar alır ve dönüştürülmeye daha dirençli olur
- Şehir merkezi bir sonraki çağa atlandığında 2 köylü oluşturur
- Gemiler her dakika 15 DP iyileşir
- Keşişler +3/+3p Zırh alır
Özgün Birim
Ratha(Okçu süvari/süvari)
Özgün Teknoloji
- Paik sistemi(Ratha ve Fil Birimleri %20 daha hızlı saldırır)
- Mahayana(Köylüler %10 daha az nüfus alanı kaplar)
Takım Bonusu
Ticaret birimleri altına ek olarak %10 yiyecek sağlar
Bonusların incelenmesi
Fil birimleri %25 daha az bonus hasar alır ve dönüştürülmeye daha dirençli olur
bu bonus ırkın büyük oranda en güçlü bonusu olabilir arkadaşlar çünkü ırkta doğru düzgün gelişip işinize yarayacak asker bu fil birlikleri ve bu askerler çok güçlü olmalarına rağmen teberli piyadeler ve keşişler tarafından çok büyük tehlikeye girebiliyorlar bengal ırkının bonusu ise bu kısımda çok işinize yarıyor
özellikle yanınızda bir töton müttefikiniz varsa fillerinizin keşişler tarafından dönüştürülmesi çok ama çok uzun sürüyor bu teberli piyadesi olmayan ırklar için çok büyük bir kayıp ve sizin onlara üstünlük kurmanız için harika bir fırsat veriyor özellikle viking ve aztek ırkına karşı çok üstün oluyorsunuz
Şehir merkezi bir sonraki çağa atladığında 2 köylü oluşturur
bu bonus biraz karışık bir bonus budapeşte gibi iki şehir merkezi ile başladığımız haritalar da harika iş yapan bir bonus ama diğer tek şehir merkezi ile başladığımız haritalar da ise 3.çağa kadar sadece 2 köylü veriyor ama bu yine de sizin için büyük bir üstünlük sağlıyor çünkü rakibiniz çağı atladıktan sonra köylü üretimine başlarken siz çağı atladığınız gibi fazladan aldığınız 2 köylü ile ona üstünlük sağlayabilirsiniz imparatorluk çağına atlamadan önce en az 5 tane şehir merkezi kurmanızda fayda var çünkü bu bonustan en faydalı şekilde yararlanma o şekilde sağlanıyor
Gemiler her dakika 15 DP iyileşir
deniz haritalarında alev gemilerimiz savaştıktan sonra onları tamir etmek için hem işçimiz meşgul oluyordu hem de kaynağımız gidiyordu bu bonus bizi bu zahmetten kurtarıyor aynı şekilde saldırılardan sonra balıkçı gemilerimizin de toparlanmasını sağladığı için deniz haritalarında işe yarar ama bu bonusa güvenip deniz haritalarında almayın bunun için daha iyi ırklar var bu bonus hybrid haritalarda işinize yarar deniz haritalarında donanma ırkları oynarsanız sizin açınızdan daha iyi olur
Keşişler +3/+3p Zırh alır
bu bonus ise keşişlerinizin aktif olarak savaşlarda bulunmasını sağlarken kadim eserleri toplarken de düşman gözcü süvarilerine karşı daha dayanıklı olmalarını sağlıyor 100 altın verdiğiniz bir askerin 2 ila 3 vuruşta ölmesi sizleri biraz üzer bu bonus ise 4 vuruşa çıkartıyor mush için tercih edilebilicek bir ırk olduğunu da hatırlatmak isterim böyle bir zırh oranını hiç bir masraf harcamadan elde edebiliyorsunuz
Özgün Birim
Ratha(okçu süvari/süvari)
Üretim
üretildiği bina:kale
odun:60
altın:60
üretim süresi:18 saniye
istatistikler
Darbe puanı: 105, 115(elit)
Yakın hasarı: Yakın- 10,12(elit)
Delici hasar: Menzilli- 5,6(elit)
Saldırı hızı:2
Çerçeve gecikmesi: Menzilli - 14
Saldırı gecikmesi: Menzilli - 0.33
Menzil: Menzilli - 4
İsabetlilik: Menzilli - 80%, 90%(elit)
Mermi hızı: 7
Yakın zırh: 2
Delici zırh:1
Zırh türü: Okçu
Atlı okçu
Süvari
Özgün birim
Hareket hızı: 1.3
Görüş Hattı: 6
Yeteneği: Saldırılarını yakın veya menzilli olarak değiştirebilir
Askerin gelişimi
Yükseltmesi: Elit Ratha
Yükseltme maliyeti: 800 yiyecek,800 odun
Yükseltme süreri: 45 saniye
Düşünceler
Ratha birimi gerçekten oyunda eşi benzeri olmayan bir asker bu konuda bir benzeri yok bu yönü ile gerçekten hoş tasarlanmış bir asker ancak unutmamamız gereken bir şey var tasarım sizin askerinizi güçlendirmez Ratha birimini gerçekten işe yarayacak ordunuzun temelini oluşturucak şekilde kullanmak için çok fazla teknoloji geliştirmeniz gerekiyor bütün bu geliştirmeleri aldıktan sonra ise ne bir cavalier kadar güçlü ağır süvari oluyor ne de atlı okçu kadar mobil bir baskın askeri oluyor kullanması çok hoş olan tasarım olarak da eşi olmayan bir askerdir maliyeti ve elit yükseltmesi belinizi bükücek kadar ağır değil ancak ratha askerini ikinci plana koymanız sizin için çok daha iyi olucaktır fil birlikleriniz çok daha iyi ve güçlü askerler onları kullanmanız sizin için daha iyi olur ama düşmanın çok hareketli atlı okçularını ve hafif süvarilerini yakalayıp onları öldürmeniz için çok işe yarar çünkü elinizde bu hareketliliğe sahip başka bir birlik yok. Genel olarak toparlamak gerekirse Ratha birimi tam performans vermesi için çok fazla geliştirmeniz gereken bir asker o yüzden her maç her haritada üretebiliceğiniz bir asker değildir ama takımınız da atlı okçu ihtiyacı oluşursa üretib kullanmanız da bir sakınca yok.
Özgün teknoloji
Paik sistemi(Ratha ve fil birimleri %20 daha hızlı saldırır)
Araştırma maliyeti: Odun:375
Altın:275
Araştırma süresi: 45 saniye
bu geliştirme Rathalarınız adam etmek için almanız gereken ve fil birimleriniz canavara çevirmek için almanız gerek çok güzel bir geliştirmedir maliyeti de yüksek olmayan bu geliştirme okçu filleri, kuşatma fillerini ve harp fillerini de geliştirir böyle düşük bir maliyete bu şekilde bir gelişim vermesi bu teknolojiyi gerçekten iyi kılar zaten fil birimlerimizin tamamını kullanacağımız göz önünde bulundurulunca bu geliştirmeyi her durumda alıyoruz ve asla kötü diyebiliceğimiz bir geliştirme olduğunu da belirtmek isterim
Mahayana(Köylüler %10 daha az nüfus alanı kaplar)
Araştırma maliyeti: Odun:800
Altın:650
Araştırma süresi:60 saniye
işte bu geliştirme tam bir late game boom geliştirmesi köylülerinizin daha az nüfus alanı kaplaması size köylü sayınız arttıkça daha büyük bir alan nüfus alanı sağlar 130 ila 140 köylü varken kapladıkları nüfus alanı 120 veya 110 civarına kadar düşüyor ve bu size çok büyük bir askeri avantaj sağlar
zaten askeri çeşitlilik olarak o çok büyük bir çeşitliliği yok elde olanları iyi kullanmak ve sayılarını arttırmak bize çok büyük bir avantaj sağlıyor maliyeti oyunun süresine göre düşünüldüğü zaman çok uygun bir miktarı oluyor bu fiyata ileri oyun düşünüldüğü zaman alabiliceğiniz şeyler çok oluyor
takım bonusu
Ticaret birimleri altına ek olarak %10 yiyecek sağlar
oyunda marketlerin alım satımı aktif bir borsadır bir oyuncu çok fazla odun satarsa piyasada altının satış fiyatı düşmeye başlar geç oyunda bu senaryolar ile karşılaşıldığı zaman bengal ırkının bonusu bu kısım da devreye giriyor bizlere altın ile beraber yiyecek de getiriyor oluşu marketten kazık fiyata yiyecek almaktan çok çok fazla iyidir bununla beraber diğer ticaret ırkları ile beraber çok güzel işler yapar(İspanyollar, Bohemyalılar, İtalyanlar) tabi geç oyunda ticarete çok muhtaç olan türkler ırkı için de çok iyi bir müttefik olur bu bonus genel olarak her takım kompozisyonun da kendine yer edinmesini sağlar
son düşünceler
Bengalliler ırkı tasarım olarak gerçekten çok özel ve güzel ancak şuan oyunun metasına hiç ama hiç uyumlu çalışmıyor bengalliler ırkı teknoloji ağacı açısından açık olmasının yanında bir o kadar da kapalı bir ırk ve çoğu zaman sizler istediğiniz taktiği yapana kadar rakibiniz sizden daha iyi bir şekilde yapıp sizlere karşı kullanıyor Özgün birimi olan Rathaların zırh türü olarak çok fazla asker tarafından karşılanmasına sebep olduğu için sürekli kullanabildiğiniz bir asker değil diğer bonusları ise ırkın 1v1 de oynanmasını gerçekten olanaksız ve sıkıntılı bırakıyor(bakın sevgili arkadaşlar bu yazdıklarıma göre bu
ırk 1v1 ler de alınmaz oynanmaz aldığınız gibi kaybedersiniz değil sadece 1v1 ler için çok güçsüz)ama takımlı maçlarda yıldızı çok güzel parlayabilen bir ırk tabi pocket olarak koyulursa flank de sizlere pek de istediğiniz performansı veremez ama pocket da kalırsa ve güzel bir 3.çağ geçirirse takımına çok büyük bir yardım sağlar genel olarak toplicak olursak bengalliler ırkı şuan güçlendirme alması gereken ve yeni oyuncuların kesinlikle uzak durması gereken bir ırktır denyimli oyuncular ise takımlı maçlarda pocket da oynarken alıp takımlarına ticaret bonusları sayesinde çok güzel yardım edebilirler.
Bengalliler ırkına genel olarak puanım:5/10
Artılar
güçlü ve dirençli fil birlikleri
çok yönlü ve işlevsel bir Özgün birim
çok hoş ve kendisine has bonuslar ve oynayış
Eksiler
Zayıf asker çeşitliliği
metaya ayak uyduramayışı
takımlı maçlar hariç 1v1 oyunlarında tamamen ölü olması
zayıf kuşatma atölyesi ve tam gelişmeyen piyadeler ve okçular
Bengalliler ırkı tasarım olarak gerçekten çok özel ve güzel ancak şuan oyunun metasına hiç ama hiç uyumlu çalışmıyor bengalliler ırkı teknoloji ağacı açısından açık olmasının yanında bir o kadar da kapalı bir ırk ve çoğu zaman sizler istediğiniz taktiği yapana kadar rakibiniz sizden daha iyi bir şekilde yapıp sizlere karşı kullanıyor Özgün birimi olan Rathaların zırh türü olarak çok fazla asker tarafından karşılanmasına sebep olduğu için sürekli kullanabildiğiniz bir asker değil diğer bonusları ise ırkın 1v1 de oynanmasını gerçekten olanaksız ve sıkıntılı bırakıyor(bakın sevgili arkadaşlar bu yazdıklarıma göre bu
ırk 1v1 ler de alınmaz oynanmaz aldığınız gibi kaybedersiniz değil sadece 1v1 ler için çok güçsüz)ama takımlı maçlarda yıldızı çok güzel parlayabilen bir ırk tabi pocket olarak koyulursa flank de sizlere pek de istediğiniz performansı veremez ama pocket da kalırsa ve güzel bir 3.çağ geçirirse takımına çok büyük bir yardım sağlar genel olarak toplicak olursak bengalliler ırkı şuan güçlendirme alması gereken ve yeni oyuncuların kesinlikle uzak durması gereken bir ırktır denyimli oyuncular ise takımlı maçlarda pocket da oynarken alıp takımlarına ticaret bonusları sayesinde çok güzel yardım edebilirler.
Bengalliler ırkına genel olarak puanım:5/10
Artılar
güçlü ve dirençli fil birlikleri
çok yönlü ve işlevsel bir Özgün birim
çok hoş ve kendisine has bonuslar ve oynayış
Eksiler
Zayıf asker çeşitliliği
metaya ayak uyduramayışı
takımlı maçlar hariç 1v1 oyunlarında tamamen ölü olması
zayıf kuşatma atölyesi ve tam gelişmeyen piyadeler ve okçular