Bilgi: Civ7 - Tüm Bilgiler
#1
header.jpg?t=1724199897

Civilization VII hakkında çıkış öncesi sahip olduğumuz bilgiler bu konuda derlenir.

Tüm Bilgiler:
  • 11 Şubat 2025'te çıkıyor. Steam sayfası.
  • Türkçe dil desteği yok.
  • Liderler uygarlıklardan bağımsız olarak seçilebiliyor.
  • Liderler farklı personalara sahip ve özelleştirilebiliyorlar.
  • Oyunun anlatıcısı Gwendoline Christie.
  • Artık oyun boyunca tek bir uygarlığa bağlı kalmak yerine çağ geçtikçe uygarlık değiştiriliyor. Bir önceki çağda sahip olunan uygarlığın tarihsel açıdan yakın olduğu uygarlıklara göre veya bir önceki çağda yapılan seçimler doğrultusunda uygarlık değiştirilebiliyor. Örnek.
  • PC ile konsol arası cross-play var.
  • Sahip olunabilecek yerleşim adedi için bir soft cap mevcut.
  • Housing mekaniği yok.
  • İnşaatçılar ve işçiler yok. Uygarlığınızın sahip olduğu tüm altıgenler devamlı surette işleniyor ve otomatikman kaynak sağlıyor. Her bir nüfus için birer altıgen geliştirmesi elde ediliyor.
  • Yerleşim sadakati yok.
  • Bir yerleşim kurduğunuz zaman (Humankind'a benzer şekilde) bir kasaba olarak başlayıp zamanla şehre evriliyor.
  • Antik Çağ, Keşif Çağı ve Modern Çağ olmak üzere 3 çağ mevcut.
  • Çağ geçişleri oynanışa yedirilmiş, yeni bir çağa geçildiğinde yeni bir teknoloji ağacına sahip olunuyor.
  • Çağlar ilerledikçe harita genişliyor.
  • Çağ geçerken bir sonraki çağda yardımı dokunacak Miraslar seçilebiliyor.
  • Antik Çağ ve Keşif Çağı'nda 5 kişilik, Modern Çağ'daysa 8 kişilik multiplayer destekleniyor.
  • Civilization VI ile eklenen civic ağacı Civilization VII'de de varlığını sürdürüyor.
  • Eski oyunlardaki şehir devletleri ile barbarlar, "bağımsız güçler" (Macar Halkı, Mikstek Halkı, Soninke Halkı vb.) adı altında birleştirilmiş. Kendi başlarına birer şehir devletine dönüşme potansiyeline sahipler.
  • Ekonomi zaferi eklenmiş.
  • Din ve diplomasi zaferi yok.
  • Komutanlar var, birlikler yerine komutanlar terfi ediliyor ve etrafındaki birliklere bonus veriyor.
  • Artık nehirler üzerinde hareket edilebiliyor.
  • Goody Hutlar (Civ6'da Kabile Köyleri, Civ5'te Antik Harabeler) artık rastgele bir ödül vermek yerine iki ödül arasında seçenek sunuyor.
IbnE9P2.gif
[+] 1 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
İyi fikir mi kötü fikir mi ona girmiyorum fakat janranın amiral gemisi bir oyunun çıkan başka bir oyunun ana fikirlerini alıp kendine uyarlaması ağızda kötü bir tat bırakıyor.
[+] 2 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#3
Humanitye cok benzemeye calismislar halbuki o oyun da cok tutmadi ki, grafikler dunyasi guzel de lider degistirmesi cok hosuma gitmedi umarim iyi yedirirler oyuna
Ara
Cevapla
#4
Oyun hakkındaki en büyük çekincem canlı yayında gösterildiğinde de belirttiğim oynadığımız medeniyetin evrilme mekaniği. Oynadığım medeniyetin sürekli değişmesini istesem zaten Humankind oynardım, halihazırda başarısız olmuş bir rakibinin temel sistemlerinden birini neden kopyalamışlar anlamadım. Bu sistemin "iyi" olabileceği bence tek durum, Göktürkler/Hunlar - Selçuklular - Osmanlılar gibi aynı "kültürün" devamı olabilecek medeniyetleri eklemeleri ve aynı medeniyetin evrimini oynamamız lakin böyle bir şey çıkışta olmayacak ve ilk eklentilerde de bulunmayacak diye düşünüyorum, belki ileri gelecekte görebiliriz. Onun dışında izlediğim ve anladığım kadarıyla Civ6'daki yan yana binaları inşa et, bonusları biriktir, şablonunu kur sisteminden ziyade tamamen özgür bırakılmış bir bina inşa etme sistemi var, inşa etme şekline göre bonusların birikmesi gibi bir durum yok. Böyle olacağını tahmin etmiştim ve uygulamaya da böyle geçmişse çok daha geniş oynanışa el veren, belli bir doğrultuda sıkıştırmayan Civ5 tadında bir Civ7 olabilir. Tüm bunların yanı sıra Liderlerin ülkelerden bağımsız seçimler olması da ilginç bir karar. Napolyon olarak başlayıp önce Roma, sonra Moğollar, sonra ABD gibi ilginç şeyler yapabileceksiniz anladığım kadarıyla.
WhaW8Am.gif
[+] 2 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
70 dolar bir oyuna vermem standart sürüme hiç vermem.
Ara
Cevapla
#6
Ed Beach, 4gamer.net ile yaptığı bir röportajda şöyle söylemiş:

Ed Beach :Japonya serinin önceki oyunlarında tek bir uygarlık olarak ele alınıyordu. Peki ya bir Antik Japon uygarlığı, bir Orta Çağ Japon uygarlığı ve bir Modern Japon uygarlığı olsa nasıl olurdu? Bu şekilde Japon tarihini daha ayrıntılı şekilde ele alabileceğimizi düşünmüyor musunuz?
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#7
Humankind'ın başarısız olmasının sebebi kültürler arasında bir denge olmayışıydı. Videolaradan gördüğüm kadarıyla bir kültür evrimi bir kültür ağacı üzerinden şekillenecek. Ticaret sistemini de almalılar bence geri kalan her şey civilization kalabilir.
Ara
Cevapla
#8
Oyunun ana müziğini Civ4'teki Baba Yetu parçasıyla tanıdığımız Christopher Tin besteleyecekmiş.
WhaW8Am.gif
[+] 1 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
Oynanış videosunu izledim resmi youtube kanalından. Medeniyet seçme ve lider mekaniği oyundan soğmama neden oldu. Neden bu kadar güçlü bir tepki verdim bilmiyorum. Belki oyun 70 dolardan çıktığı için beklentiye girdim. Bildiğim tek şey oyunu full fiyatından almaya değecek kadar iyi görmediğim. Humankind oynarım onun yerine daha iyi.
Ara
Cevapla
#10
Standart çağ civic ağacının yanı sıra uygarlıkların kendi civic ağaçları da olacak, ayrıca gemiler nehirlerde hareket edebilecek.
Ara
Cevapla
#11
Standart sürüm için çok pahalı. Bunun daha dlcleri var. Yüzde 60 indirimle anca kabul edilebilir seviyeye gelebilir. O da oyun çıktıktan 1 sene sonra.
Ara
Cevapla
#12
Görsel

Şu ana kadar paylaşılan görüntülerden ayırt edilebilen arazi türleri ve özellikleri.
IbnE9P2.gif
[+] 1 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.