Anket Başlığı: siz Birmanlar ırkını nasıl buluyorsunuz
Bu ankette oy kullanmak için yeterli yetkiye sahip değilsiniz.
çok güzel bir ırk

0 0%
güzel bir ırk

0 0%
güzel bir ırk ama fazla oynamam

2 100.00%
sıklıkla oynamam

0 0%
oynamam

0 0%
kötü bir ırk

0 0%
cevabım burada yok(cevabınızı yorum kısmında yazabilirsiniz)

0 0%
Katılımcı sayısı: 2 100%
Bu ankete daha fazla oy kullanamazsınız. [Anket Sonuçlarını Göster]

Birmanlar Irk İncelemesi
#1
evet arkadaşlar bugün ırk inceleme serimize son sürat devam ediyoruz bugünün ırkı birmanlar keyifli okumalar diliyorum


Keşiş ve Fil medeniyeti

  • Kereste Kampı teknolojileri ücretsizdir
  • Piyadeler her Çap'da +1 saldırı kazanır(Feodal Çağ'dan itibaren)
  • Harp Fillerinin +1/+1P zırhı vardır
  • Manastır teknolojileri %50 daha ucuz

Özgün Birim:
Arambai(menzilli süvari)

Özgün Teknoloji:
  • Mahfe(Harp Fillerine +1/+1P zırh ekler)
  • Manipur Süvarisi(Süvarilere, okçulara karşı +5 saldırı ekler)

Takım Bonusu:
Kadim eserler oyunun başlangıcında haritada görünür 


Bonusların incelenmesi

Kereste Kampı teknolojileri ücretsizdir


bu bonus sizleri oyunun her aşamasında öne geçiren güçlü bir bonustur oyunda her çağ atladığınızda ilk almanız gereken teknoloji kesinlikle odun kampı teknolojileridir bu ırk ise bu teknolojileri size ücretsiz ve anında çağ atladığınız gibi veriyor bu sayede çok hızlı rakibinizin önüne geçebiliyorsunuz ayrıca bütün odun kampı geliştirmelerinin ücreti 550 yiyecek ve 350 odun yapıyor bu kaynağı diğer ekonomi geliştirmelerine veya binalara askerlere aktarabilmenizi sağlar bu sayede sizlere yükseldiğiniz çağlarda erken üstünlük sağlar eğer bu erken üstünlüğü kullanmayı başarırsanız sizin için harika olur


Piyadeler her Çağ'da +1 saldırı kazanır(Feodal Çağ'dan itibaren)

evet bu bonus sizi bir piyade ırkı oynuyormuşsunuz gibi hissettirebilir bu normal çünkü birmanların şampiyonları oyundaki bir çok piyade ırkının şampiyonlarından daha güçlü ama bu bonus sadece milis hattını değil mızraklı adam hattını da çok güçlendiriyor şöyle ki bir teberli piyadenizin paladin öldürmek için 5 kere saldırması yeterlidir bu hussarlar için 3'e kadar düşer yani karşınızda güçlü bir paladin ırkı varsa(Franklar, Litvanyalılar, Tötonlar)bu bonus sizin için çok harika olucaktır ama bu bonusu sadece geç oyun ile ilgili düşünmemek faydalı olur çünkü erken oyunda yaptığınız DRUSH Feodal Çağ'a geçtiğinizde silahşör seviyesine çıkardığınız milisleriniz ile güzel bir şekilde rakibinizi darlayabilirsiniz veya erken oyunda Scout Rush yediğiniz zaman mızraklı adamlarınız gözcü süvarileri çok hızlı temizler piyadelerinizi aktif bir biçimde kullanmanızı sağlayan bu bonus ırkın en sevdiğim bonusudur


Harp Fillerinin +1/+1P zırhı vardır


işin sonunda bir Fil ırkı ile oynuyoruz ve bu bonus bizim fillerimizi okçulara karşı ve düşman kalesini kuşatma konusunda çok işe yarıyor ırkın özgün teknolojisi ile beraber okçulara ve kale gibi savunma yapılarına karşı fillerinizi çok güçlü yapıyor düşman köyüne saldırı başlattığınız zaman filleriniz şehir merkezlerinin ve kalelerin okların çok az etkileniyor bu sayede filler önde bütün hasarı tutarken diğer askerleriniz ile düşman köyünü yıkabilirsiniz bu bonus fillerinizi okçulara karşı dayanıklı yaptığı için açık alanda girişiceğiniz bir savaşta düşman okçularının üstüne bodoslama saldırıp başarılı sonuçlar almanızı sağlar karşınızdaki oyun ne kadar microlarsa microlasın okçuları çok düşük hasarlar vericeğinden bir işe yaramaz okçu süvariler ise fillerden hızlı olduğu için onlara yetişemezsiniz ancak yaya okçuların yaşadığı sorunu onlarda yaşar hasar çıkmaz ama filleriniz güzel kullanın


Manastır teknolojileri %50 daha ucuz


Bu bonus ise bir keşiş ırkı olduğunuzu unutmayın diye var ve çok büyük altın avantajına giryorsunuz keşişlerinizi geliştiricek önemli manastır teknolojilerinin hepsini aldığınız zaman 790 altın cebinizde kalıyor ve bunula daha fazla keşiş üretebilir ya da askerlerinize harcayabilirsiniz bu bonus sizi en güçlü keşiş ırkı yapmaz ancak savaşta aktif olarak keşişlerinizi kullanmak istediğiniz zaman onları geliştirmek sizin için çok masraflı olmuyor bu sayede keşişleriniz istediğiniz güce çok çabuk ulaşıyor bu da sizi keşişleri kullanmaya yada kale çağına geçtiğiniz zaman  MUSH yapmanız için sizi teşvik ediyor zaten takım bonusunuz sayesinde kadim eserleri oyun başında gördüğünüz için olnarı hızlıca toplayıp altın açısından öne geçebilirsiniz 


Özgün Birim:
Arambai(menzilli süvari)

Üretim

Üretildiği bina: Kale
Odun:75
Altın:60
Üretim süresi: 18 saniye

İstatistikler
Darbe puanı:60,65(elit)
Delici Saldırı:12,15(elit)
Saldırı bonusu: +2 vs koçbaşı
Saldırı hızı:2,2(elit)
Çerçeve gecikmesi:15
Saldırı gecikmesi:0.6
Menzil:5
İsabetlilik:20%, 30%(elit)
Mermi hızı:7
Yakın zırh:0
Delici zırh:1,2(elit)
Zırh türü: Okçu
              Okçu süvari(0)
              Süvari
              Özgün birim
Hareket hızı:1.3
Görüş Hattı:7
Yeteneği: Iskalanan bıçaklar 100% hasar verir
 
Askerin gelişimi
Yükselmesi: Elit Arambai
Geliştirme Maliyeti: 1,100 yiyecek, 675 altın
Geliştirme süresi: 65 saniye

Düşünceler

Evet geldik bu ırkın üzerine biraz düşünmemiz gereken askerine ilk önce birmanlar bir kanat ırkıdır(takımlı maçlarda sağ ön veya sol ön tarafta başlayan oyuncu flank yani kanat oyuncusudur)bu asker ise bir flank oyuncusunun ihtiyaç duyucağı güzel bir askerdir ancak bir takım sorunları var sorunlarına geçmeden iyi yönlerini söylemek lazım ilk önce hasarı çok fazla arkadaşlar hem de çok fazla bu kısımda size çok büyük iş yapar bunula beraber binaları da çok hızlı yıkar bu sayede düşman köyüne girip çok hızlıca köylüleri öldürebilirsiniz bunula beraber bir açık alan muharebesinde askerlerinizin arkasından hasar verme konusunda çok iyidir maliyeti de düşük olan bu askeri kesinlikle kullanın pişman olmazsınız ama bir kaç ufak tefek sorunu var bunların başında isabetsizliği bu gerçekten büyük bir sorun hatta bu durum için ıskaladıkları bıçakları da tam hasar verir yani şöyle anlatmak gerekirse 10 tane şampiyondan bir tanesine saldırdınız ama attıkları bıçakların büyük bir kısmı başka bir yere gidicek bu gittikleri yerde başka bir birim varsa bıçaktan tam hasar alırlar o yüzden bu askeri kullanırken yanlışlıka istemediğiniz askerli de öldürebilirsiniz yani avantaj olmakla dezavantaj arasında garip bir özellik bununla beraber 2 problemi daha var bu asker asla tam gelişmiyor çünkü birmanlar sadece birinci seviye okçu zırhına sahipler saldırısı hiç bir teknoloji ile güçlenmiyor bu 2.sıkıntısı 3.sıkıntısı ile elit geliştirmesi çok pahalı elit geliştirmesini almadan kullanabiliceğiniz bir Özgün birim olmadığını düşünücek olursak bu çok pahalı geliştirmeyi almak zorundayız ancak bu saydığım kötü yanlarına rağmen Arambai gerçekten güzel kullanılması gereken bir asker kullanın pişman olmazsınız size bir tavsiye kullanırken düşman askerline olabildiğince yakın tutun Arambailere çok yaklaşırlarsa geri çekin bu şekilde çok fazla zarar verirsiniz


Özgün Teknoloji

Mahfe(Harp Fillerine +1/+1P zırh ekler)

Araştırma Maliyeti: Yiyecek:400
                           Odun:300

Araştırma süresi:40 saniye

bu geliştirme ise Harp Fillerimizi okçu düşmanı ve tam bir işgal askeri haline getiriyor bu geliştirmeyi de aldıktan sonra diğer geliştirmelerini aldığınız zaman filleriniz 1+5/3+4P zırha sahip oluyorlar bunların üzerine çok yüksek Darbe Puanları da girince askerlerinizin önünde çok güçlü bir duvar görevi görüyorlar bununla beraber yukarıda yazdığım gibi düşman köyüne girdiğiniz zaman kaleler şehir merkezleri fillerinizi gıdıklıyorlar ve siz fil birliklerinizin dayanıklılığı ile beraber düşman köyüne girip çok büyük bir yıkım yapabiliyorsunuz ancak bu geliştirmenin sorunu sadece 1 yakın dövüş 1 delici zırh için 400 yiyecek ve 300 odun verilir mi sorusuna gitmenize sebep oluyor evet verdiği şeylere göre istediği kaynak fazla ancak 1 zırhı sakın küçük görmeyin bu zırh sayesinde filleriniz oklara karşı inanılmaz dayanıklı oluyorlar bu durum düşünüldüğü zaman pahalımı değil mi kıyaslaması kafanızda çok durmuyor ve geliştirmeyi araştırıyorsunuz



Manipur süvarisi(Süvarilere, okçulara karşı +5 saldırı ekler)

Araştırma maliyeti: Yiyecek:400
                            Altın:400

Araştırma süresi:40 saniye


bütün süvarileriniz (Hussar, Süvari, Harp Fili) birlikeriniz tam bir okçu katili olurlar askerlerinizi bu şekilde güçlendirip bu kadar ucuz olması manipur süvarisi teknolojisini almanız için birinci öncelik bu geliştirmeyi aldıktan sonra hussarlarınız düşmanın okçularını temizleme konusunda harika işler başarır bu geliştirme ile zırh türünde okçu olan her birime karşı bonus hasara sahip olursunuz bu da düşmanın okçu birimleri için sizin süvari birliklerinizi çok ama çok tehlikeli yapar hiç bir şekilde kötü yanı olmayan bu geliştirmeyi kesinlikle yapın (Karşınızdaki adam okçu üretmiyorsa yapmayın tabi ki kaynak israfı)
Hussar raid yaparken yolda gördüğünüz düşman okçularını öldürmek Süvarileriniz ile düşmanın atlı okçularını yakalayıp harcamak Harp Filleriniz ile düşmanın akıncılarını ezip geçmek sizlere çok büyük bir svaş üstünlüğü verir kullanmaktan çekinmeyin bu fiyata böyle bir güçlendirme alıyorsunuz size düşen tek şey kale yapıp bu teknlojiyi araştırmak


Takım Bonusu:

Kadim eserler oyunun başlangıcında haritada görünür

Kadim eserlerin oyun başında haritada görünür olması takımınızda kadim eserlerin kullanımı öneli olan ırklar olduğu zaman(Litvanyalılar, Aztekler, Burgonyalılar ve Türkler) çok büyük bir fayda sağlamaktadır özellikle geniş ve açık haritalarda bu ırklar için çok önemli bir bonustur bunula beraber kadim eserlerin yerine bakarak düşman köyünün tahminini yapabilirsiniz ve bu size erken oyunda güzel bir gözlem avantajı sağlar 





Son düşünceler


evet geldik son düşünceler kısmına birmanlar oynaması keyifli olan piyadeleri süvari filleri keşişleri ile çok çeşitli bir orduya odun kampı teknolojilerinin ücretsiz olması ile güzel bir erken oyun ekonomisine sahip güçlü bir ırk her seviyeden ve elo dan oyuncuya önerdiğim bu ırk gerek 1v1 ler gerkse takımlı maçlarda çok başarılı işler yapabilen bir ırktır takımlı maçlarda flank de oynatmalık harika bir ırktır tabi her ırkta olduğu gibi bu ırkında zayıflıkları kötü olduğu yönleri var bunların başında okçuluk binasının nerdeyse boş olması ne tüfekçiler var ne de arbaletçiler bununla beraber ikinci okçu zırhını da araştıramıyor oluşu geç oyun Thrash War'larında Akıncısısın olmayışı ile büyük bir dezavantaj sağlar bunula beraber denizli haritalar için de tercih etmemeniz gereken bir ırk önemli liman geliştirmelerine sahip olmadığı için sizi sorunlu dakikalar ile baş başa bırakabilir

Birmanlar ırkına genel olarak puanım:7/10

Artılar
Çok güçlü piyade ve fil birlikleri
erken oyun için çok güçlü bir ekonomi bonusu
her türlü durumda işe yarayan güçlü bir özgün birim
güçlü ve iyi bir manastır
Eksiler
bu güzel özelliklere rağmen güçsüz bir okçu binası
meta da yerinin olmayışı ve kazanma oranının düşüklüğü
[+] 3 üye ForzaEazgle4 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.