03-12-2022, 17:22
(Son Düzenleme: 03-12-2022, 17:59, Düzenleyen: Athule. Toplamda 1 kere düzenlenmiş.)
Evet arkadaşlar bugün ırk inceleme serimizin yeni ölümünde sizlerleyim bugünün konusu Bohemyalılar
Barut ve Keşiş medeniyeti
Özgün Birimler:
Hussit Yük Arabası(kuşatma silahı),
Obüs(bombardıman topu)
Özgün Teknoloji:
Takım Bonusu:
Marketler %80 daha hızlı çalışır
Bonusların İncelenmesi
Demirciler ve Üniversiteler 100 odun daha ucuza mal olur
Bu bonus bir geç oyun ırkı olduğumuz için demircilerin ve üniversitelerin ucuz oluşu bizlere çok büyük bir avantaj sağlıyor bu sayede çok daha hızlı bir şekilde çağ atlayabiliyoruz ve elimizdeki yeterli miktarda odun kalıyor zaten bohemyalılar ırkı demirciyi ve üniversiteleri çok kullandığı için bu bonus işinize çok yarıyor özellikle 3.Çağda yaptığımız ofansif hamleler için güzel bir avantajımız oluyor ayrıca cebinize kalan odunlarda başka binalar yapmanıza yeni teknolojiler araştırmanıza ya da birim eğitmenize yardım ediyor
Kimya ve Tüfekçi, Kale Çağında mevcuttur
İşte bu ırkın albeni bonusu 3.çağda kimya geliştirmesi ile beraber daha güçlü kundaklı yaycılar veya pahalı ama daha da güçlü olan tüfekçilerin üretimine olanak veren bu bonus size üniversitenin en uzun araştırılan geliştirmesini 3.Çağda bütün ırklardan erken almanızı sağlıyor bu sayede 4.Çağa tıpkı tğrkler gibi bombardıman topu basıp düşmanı kuşatabilirsiniz aynı şekilde karşınızda piyade ırkı varsa 3.Çağda başlayarak tüfekçi biriktirmeni size çok büyük üstünlük verir tüfekçilerden çıktığımız zaman yine kundaklı yaycılarımız kimya sayesinde fazladan 1 hasara sahip oluyorlar bu da onlar için çok işe yarıyor
Mızraklı Adam hattı +%25 bonus hasar verir
Tüfekçilerin ve bombardıman topçularınızın en büyük düşmanı olan süvarileri durdurmak için çok iyi olan bu askerleri bonus hasarlarını arttırmak daha bir güçlü ve avantajlı hale getirir yani mızraklı askerleri kullanmamız gereken bir ordu kompozisyonumuz olduğu için bu bonus bizlere ek bir avantaj sağlar bununla beraber erken dönemlerde yapılan Scout Rush için de köylülerimizi korumak için çok işe yarayan bir bonustur süvarilere olan bonus az bir miktar yükseliyor ama iş fillere geldiği zaman çok çok daha fazla yükseliyor bu sayede karşınızda bir fil ırkı varsa onların fillerini temizlemeniz çok daha kolaylaşıcak
Tutku ve Kutsallık, Köylüleri etkiler
evet askeri ve teknolojik bonusların yanına biraz da ekonomik bonus geliyor ve bu iki geliştirme bizleri karşılıyor bilmeyenler için tutku teknolojisi Keşişlerinize %15 hareket hızı verir kutsallık teknolojisi ise Keşişlerinize +15 Darbe puanı ekler bu iki geliştirmenin köylülerimize verdiği avantajlar daha hızlı hareket etmek kaynak getir götürünü hızlandırıp ekonomik olarak gelişmenizi arttırır darbe puanlarının yükselmesi ise köyünüze bir baskın yediğiniz zaman buna karşı daha dirençli olmalarını sağlıyor bunlara ek olarak Castle Drop yapmaya gittiğimiz zaman daha hızlı ilerleyip köylülerimiz saldırı altında kalınca daha çok darbeye direnmelerini sağladığı için çok işimize yarıyor bu bonus
Maden Kampı teknolojileri ücretsiz
ilk öncelikle bu bonusun devreye girmesi için maden kampı kurmak zorunda değilsiniz bu geliştirmeler çağ atladığınız zaman otomatik olarak ücretsiz bir biçim de anında araştırılıyor bu sizlere altın da ve taş ta büyük bir üstünlük sağlar aynı şekilde bu teknolojilere harcayacağınız kaynkarlı başka bir alanda değerlendirme şansınız olur bu da yine bizim için büyük bir avantaj çünkü Fast Castle veya Fast İmperial stratejilerinin önemli olduğu bir ırkı oynuyoruz ve altın bizim için önemli bir kaynak bu bonus sayesinde altın kazancımız hızlanıyor tabi kale inşa edebilmek için de taş üretimimiz çok hızlanıyor yine kaynak harcamadığımız güzel bir ucuzlatma bonusu ile karşı karşıyayız
Özgün Birimler:
Hussit Yük Arabası
Üretim
Üretildiği yer: Kale
Odun: 110
Altın: 70
Üretim süresi: 21 saniye
İstatistikler
Darbe puanı: 200, 250(elit)
Delici Saldırı: 17, 20(elit)
Saldırı bonusu: +3 vs Koçbaşı
+1,+2(elit) vs Binalar
Saldırı hızı: 3.45
Saldırı gecikmesi: 0.93 saniye
Menzil: 6
Minimum menzil: 0
İsabetlilik: 85%, 90%(elit)
Mermi hızı: 7
Yakın zırh: 0, 1(elit)
Delici zırh: 7, 10(elit)
Zırh türü: Kuşatma silahı
Barutlu birim
Özgün birim
Hussit yük Arabası
Hareket hızı: 0.8
Görüş Hattı: 8
Yeteneği: Arkdasına geçen vuruşlarda hasarı yarıya düşürüyor ve kendisi 1 hasar alıyor bununla beraber saldırırken ekstra 2 mermi daha atıyor o attığı ekstra mermiler de 2 hasar veriyor
Askerin gelişimi
Yükselmesi: Elit Hussit Yük Arabası
Geliştirme Maliyeti: 800 odun, 600 altın
Geliştirme süresi: 45 saniye
Düşünceler
Hussit vagonu çok özel ve güzel bir Özgün birimdir Kullanması, işlevselliği ve İstatistikleri ile çok başarılı bir birim Büyük savaşlarda Tüfekçilerinizi obüslerinizi arkalarına koyarsanız ve önlerine de Teberli piyadeleri koyduğunuz zaman yıkılmaz bir kaleye sahip olursunuz bu asker gerçekten çok güzel ve güçlü fiyatı çok pahalı değil Elit geliştirmesi düşük maliyete sahip istatistik olarak yüksek oranlara sahip olan çok hoş ve iyi bir askerdir arkasında askerin yarı yarıya daha az hasar alması bizim için çok güzel bir avantaj aynı şekilde duvarlarınızda bir boşluk oluştuğu zaman orayı tutmak için de birebir. Kötü yan olarak söyleyebiliceğimiz kısımları ise çok çeşitli zırhlara sahip olması bunun karşılığında bir çok farklı birim tarafından kolayca öldürülebiliyorlar bununla beraber hafif süvariler ve ağır süvarilere karşı da çok savunmasız ve dayanıksızlar ama karşınızda süvarileri güçsüz olan bir ırk varsa sonuçları harikadır dediğim gibi fiyatı istatistikleri eilt yükseltmesi çok uygun ve güzel kullanırken süvarilere koruyun gerisini Yük arabası çözer
Obüs
Üretim
Üretildiği bina: Kuşatma Atölyesi
Odun:225
Altın:225
Üretim süresi: 56 saniye
İstatistikler
Darbe puanı: 90
Yakın Saldırı: 50
Saldırı bonusu: +250 vs Binalar
+50 vs Gemiler
+50 vs Balıkçı Teknleri
+50 vs taş savunmalar
+20 vs Kuşatma silahları
+50 vs Hussit Yük Arabası
Ezme alanı: 0.8[incelme etkisi]
Saldırı hızı: 6.5
Çerçeve gecikmesi: 7
Saldırı gecikmesi: 0.21 saniye
Menzil: 12
minimum menzil: 5
İsabetlilik: 100%
Mermi hızı: 4
Yakın zırh: 2
Delici zırh: 6
Zırh türü: Kuşatma silahı
Barutlu birim
Hareket hızı: 0.7
Görüş Hattı: 14
Yeteneği: İstenilen yere saldırma
Askerin gelişimi
Yükselmesi: Bombardıman topuçu'sun dan yükselir
Geliştirme maliyeti: 950 yiyecek, 750 altın
Geliştirme süresi: 140 saniye
Düşünceler
Obüs öncelikle harika bir kuşatma silahı kelimenin tam anlamıyla canavar geliştirmesi çok pahalı evet bu konuda haklısınız bu geliştirmeyi yapacağınıza biraz alım satım yaparak 4 tane bombardıman topu üretebilirsiniz ancak bu askerin özelliği hasarının ve ezme alanının çok daha geniş olması askerlerinize uzun mesafeli hasar desteği olma konusunda çok başaralı bir asker var elinizin altında aynı şekilde bina yıkma konusunda çok başarılı olan bu asker sizleri yarı yolda bırakmaz ancak yine de çok çeşitli birlik tarafından özellikle hafif süvari ve ağır süvari birlikleri tarafından çok hızlı bir şekilde öldürüldükleri için korumasını iyi ayarlamanız lazım yoksa ne kadar çabuk öldüklerini anlayamazsınız bile o yüzden mızraklı askerlerinizi ve hussit yük arabalarınızı çok dikkatli kullanmalı ve bu askerleri korumalısınız takım maçlarında takım arkadaşlarına yardım etme konusunda çok işe yarayan bu askeri kesinlikle kullanmanız lazım
Özgün Teknoloji:
Wagenburg Taktikleri(Barutlu birimler %15 daha hızlı hareket eder)
Araştırma maliyeti: Yiyecek:300
Altın:300
Araştırma Süresi: 45 saniye
Barutlu birimlerin hantal oluşunu hepimiz biliyoruz bu geliştirme bize barutlu askerlerle beraber haritada hızlıca hareket edip takım arkadaşlarımıza destek anlamında çok faydalı olup düşmana saldırırken ne kadar hızlı ilerlersek onun savunma hazırlamasını o kadar zorlaştırmış oluruz bunun sonucunda saldıran olarak avantaj bize geçmiş olur üzerine çok büyük düşünmenizi gerektirmeyen orta fiyatlı bir özgün teknoloji araştırılır işe yararlılığı çoktur
Hussit Reformları(Keşişler ve Manastır teknolojilerinin altın maliyetini yiyecek ile değiştirilir)
Araştırma maliyeti: Yiyecek:800
Altın:450
Araştırma süresi: 45 saniye
bu geliştirme Keşişlerinizi bir Thrash Unit'e(Thrash Unit Üretimine altın vermediğiniz birliklerdir) çevirir sadece yiyecek harcayarak tamamen keşişlerden oluşan bir ordu yapabilirsiniz ama asıl önemli olan manastır teknolojilerini nasıl etkilediği eğer bu geliştirmeyi almadan masatırdaki bütün teknolojileri araştırırsanız harcayağınız toplam kaynak 3780 Altın 750 Yiyecek Hussit reformlarını araştırdıktan sonra ise 450 Altın 5330 Yiyecek bu kaynakları göz önüne aldığınız zaman genel olarak daha mantıklı olanın hussit reformlarınının araştırdıktan sonra yapmanız olucaktır bu geliştirme geç oyunda çok işinize yarayacak olup bazı maçlarda hiç ihtiyaç duymayabilirsiniz bunula beraber Fast İmpreial stratejisi ile erkenden yiyecek ile Keşiş üretip rakibinize saç baş yoldurtabilirsiniz ama yine de dikkat edin karşınızdaki adam hussar basarsa sizin keşişlerinizi çok hızlı bir şekilde öldürür ve siz daha ne olduğunu anlayamadan yaptığınız keşiş ordusu ölmüş olur o yüzden yine de yanlarına süvarileri özellikle hussarları tutma amaci ile teberli piyade bulundurun bunula beraber böyle Sadece yiyecek harcayarak ürettiğimiz keşişleri ordumuzda daha aktif bir rol almalarını sağlayabiliriz
Takım bonusu:
Marketler %80 daha hızlı çalışır
İşte bu bonus sizlere takımlı maçlarda tam bir ticaret takımı kurmanızı sağlamak için harikadır diğer ırkların marketleri ticaret arabasını 51 saniyede üretirken siz 28 saniyede üretiyorsunuz bu kesinlikle harika bir bonus takımınızda Bengalliler, Hindistanlılar, İspanyollar, İtalyanlar gibi ticaret ırkları varsa Türkler gibi geç oyunda çok altın sıkıntısı çeken ırklar varsa bu bonus şifa gibi gelir ve kesinlikle çok güzel ve güçlü bir bonustur takımlı maçlarda çok işe yarar ve erkenden güçlü bir ticaret ağının kurulmasını sağlar
Barut ve Keşiş medeniyeti
- Demirciler ve Üniversiteler 100 odun daha ucuza mal olur
- Kimya ve Tüfekçi, Kale Çağında mevcuttur
- Mızraklı Adam hattı +%25 bonus hasar verir
- Tutku ve Kutsallık, Köylüleri etkiler
- Maden Kampı teknolojileri ücretsiz
Özgün Birimler:
Hussit Yük Arabası(kuşatma silahı),
Obüs(bombardıman topu)
Özgün Teknoloji:
- Wagenburg Taktikleri (Barutlu Birimler %15 daha hızlı hareket eder)
- Hussit Reformları(Keşişler ve Manastır teknolojilerinin altın maliyeti yiyecek ile değiştirilir)
Takım Bonusu:
Marketler %80 daha hızlı çalışır
Bonusların İncelenmesi
Demirciler ve Üniversiteler 100 odun daha ucuza mal olur
Bu bonus bir geç oyun ırkı olduğumuz için demircilerin ve üniversitelerin ucuz oluşu bizlere çok büyük bir avantaj sağlıyor bu sayede çok daha hızlı bir şekilde çağ atlayabiliyoruz ve elimizdeki yeterli miktarda odun kalıyor zaten bohemyalılar ırkı demirciyi ve üniversiteleri çok kullandığı için bu bonus işinize çok yarıyor özellikle 3.Çağda yaptığımız ofansif hamleler için güzel bir avantajımız oluyor ayrıca cebinize kalan odunlarda başka binalar yapmanıza yeni teknolojiler araştırmanıza ya da birim eğitmenize yardım ediyor
Kimya ve Tüfekçi, Kale Çağında mevcuttur
İşte bu ırkın albeni bonusu 3.çağda kimya geliştirmesi ile beraber daha güçlü kundaklı yaycılar veya pahalı ama daha da güçlü olan tüfekçilerin üretimine olanak veren bu bonus size üniversitenin en uzun araştırılan geliştirmesini 3.Çağda bütün ırklardan erken almanızı sağlıyor bu sayede 4.Çağa tıpkı tğrkler gibi bombardıman topu basıp düşmanı kuşatabilirsiniz aynı şekilde karşınızda piyade ırkı varsa 3.Çağda başlayarak tüfekçi biriktirmeni size çok büyük üstünlük verir tüfekçilerden çıktığımız zaman yine kundaklı yaycılarımız kimya sayesinde fazladan 1 hasara sahip oluyorlar bu da onlar için çok işe yarıyor
Mızraklı Adam hattı +%25 bonus hasar verir
Tüfekçilerin ve bombardıman topçularınızın en büyük düşmanı olan süvarileri durdurmak için çok iyi olan bu askerleri bonus hasarlarını arttırmak daha bir güçlü ve avantajlı hale getirir yani mızraklı askerleri kullanmamız gereken bir ordu kompozisyonumuz olduğu için bu bonus bizlere ek bir avantaj sağlar bununla beraber erken dönemlerde yapılan Scout Rush için de köylülerimizi korumak için çok işe yarayan bir bonustur süvarilere olan bonus az bir miktar yükseliyor ama iş fillere geldiği zaman çok çok daha fazla yükseliyor bu sayede karşınızda bir fil ırkı varsa onların fillerini temizlemeniz çok daha kolaylaşıcak
Tutku ve Kutsallık, Köylüleri etkiler
evet askeri ve teknolojik bonusların yanına biraz da ekonomik bonus geliyor ve bu iki geliştirme bizleri karşılıyor bilmeyenler için tutku teknolojisi Keşişlerinize %15 hareket hızı verir kutsallık teknolojisi ise Keşişlerinize +15 Darbe puanı ekler bu iki geliştirmenin köylülerimize verdiği avantajlar daha hızlı hareket etmek kaynak getir götürünü hızlandırıp ekonomik olarak gelişmenizi arttırır darbe puanlarının yükselmesi ise köyünüze bir baskın yediğiniz zaman buna karşı daha dirençli olmalarını sağlıyor bunlara ek olarak Castle Drop yapmaya gittiğimiz zaman daha hızlı ilerleyip köylülerimiz saldırı altında kalınca daha çok darbeye direnmelerini sağladığı için çok işimize yarıyor bu bonus
Maden Kampı teknolojileri ücretsiz
ilk öncelikle bu bonusun devreye girmesi için maden kampı kurmak zorunda değilsiniz bu geliştirmeler çağ atladığınız zaman otomatik olarak ücretsiz bir biçim de anında araştırılıyor bu sizlere altın da ve taş ta büyük bir üstünlük sağlar aynı şekilde bu teknolojilere harcayacağınız kaynkarlı başka bir alanda değerlendirme şansınız olur bu da yine bizim için büyük bir avantaj çünkü Fast Castle veya Fast İmperial stratejilerinin önemli olduğu bir ırkı oynuyoruz ve altın bizim için önemli bir kaynak bu bonus sayesinde altın kazancımız hızlanıyor tabi kale inşa edebilmek için de taş üretimimiz çok hızlanıyor yine kaynak harcamadığımız güzel bir ucuzlatma bonusu ile karşı karşıyayız
Özgün Birimler:
Hussit Yük Arabası
Üretim
Üretildiği yer: Kale
Odun: 110
Altın: 70
Üretim süresi: 21 saniye
İstatistikler
Darbe puanı: 200, 250(elit)
Delici Saldırı: 17, 20(elit)
Saldırı bonusu: +3 vs Koçbaşı
+1,+2(elit) vs Binalar
Saldırı hızı: 3.45
Saldırı gecikmesi: 0.93 saniye
Menzil: 6
Minimum menzil: 0
İsabetlilik: 85%, 90%(elit)
Mermi hızı: 7
Yakın zırh: 0, 1(elit)
Delici zırh: 7, 10(elit)
Zırh türü: Kuşatma silahı
Barutlu birim
Özgün birim
Hussit yük Arabası
Hareket hızı: 0.8
Görüş Hattı: 8
Yeteneği: Arkdasına geçen vuruşlarda hasarı yarıya düşürüyor ve kendisi 1 hasar alıyor bununla beraber saldırırken ekstra 2 mermi daha atıyor o attığı ekstra mermiler de 2 hasar veriyor
Askerin gelişimi
Yükselmesi: Elit Hussit Yük Arabası
Geliştirme Maliyeti: 800 odun, 600 altın
Geliştirme süresi: 45 saniye
Düşünceler
Hussit vagonu çok özel ve güzel bir Özgün birimdir Kullanması, işlevselliği ve İstatistikleri ile çok başarılı bir birim Büyük savaşlarda Tüfekçilerinizi obüslerinizi arkalarına koyarsanız ve önlerine de Teberli piyadeleri koyduğunuz zaman yıkılmaz bir kaleye sahip olursunuz bu asker gerçekten çok güzel ve güçlü fiyatı çok pahalı değil Elit geliştirmesi düşük maliyete sahip istatistik olarak yüksek oranlara sahip olan çok hoş ve iyi bir askerdir arkasında askerin yarı yarıya daha az hasar alması bizim için çok güzel bir avantaj aynı şekilde duvarlarınızda bir boşluk oluştuğu zaman orayı tutmak için de birebir. Kötü yan olarak söyleyebiliceğimiz kısımları ise çok çeşitli zırhlara sahip olması bunun karşılığında bir çok farklı birim tarafından kolayca öldürülebiliyorlar bununla beraber hafif süvariler ve ağır süvarilere karşı da çok savunmasız ve dayanıksızlar ama karşınızda süvarileri güçsüz olan bir ırk varsa sonuçları harikadır dediğim gibi fiyatı istatistikleri eilt yükseltmesi çok uygun ve güzel kullanırken süvarilere koruyun gerisini Yük arabası çözer
Obüs
Üretim
Üretildiği bina: Kuşatma Atölyesi
Odun:225
Altın:225
Üretim süresi: 56 saniye
İstatistikler
Darbe puanı: 90
Yakın Saldırı: 50
Saldırı bonusu: +250 vs Binalar
+50 vs Gemiler
+50 vs Balıkçı Teknleri
+50 vs taş savunmalar
+20 vs Kuşatma silahları
+50 vs Hussit Yük Arabası
Ezme alanı: 0.8[incelme etkisi]
Saldırı hızı: 6.5
Çerçeve gecikmesi: 7
Saldırı gecikmesi: 0.21 saniye
Menzil: 12
minimum menzil: 5
İsabetlilik: 100%
Mermi hızı: 4
Yakın zırh: 2
Delici zırh: 6
Zırh türü: Kuşatma silahı
Barutlu birim
Hareket hızı: 0.7
Görüş Hattı: 14
Yeteneği: İstenilen yere saldırma
Askerin gelişimi
Yükselmesi: Bombardıman topuçu'sun dan yükselir
Geliştirme maliyeti: 950 yiyecek, 750 altın
Geliştirme süresi: 140 saniye
Düşünceler
Obüs öncelikle harika bir kuşatma silahı kelimenin tam anlamıyla canavar geliştirmesi çok pahalı evet bu konuda haklısınız bu geliştirmeyi yapacağınıza biraz alım satım yaparak 4 tane bombardıman topu üretebilirsiniz ancak bu askerin özelliği hasarının ve ezme alanının çok daha geniş olması askerlerinize uzun mesafeli hasar desteği olma konusunda çok başaralı bir asker var elinizin altında aynı şekilde bina yıkma konusunda çok başarılı olan bu asker sizleri yarı yolda bırakmaz ancak yine de çok çeşitli birlik tarafından özellikle hafif süvari ve ağır süvari birlikleri tarafından çok hızlı bir şekilde öldürüldükleri için korumasını iyi ayarlamanız lazım yoksa ne kadar çabuk öldüklerini anlayamazsınız bile o yüzden mızraklı askerlerinizi ve hussit yük arabalarınızı çok dikkatli kullanmalı ve bu askerleri korumalısınız takım maçlarında takım arkadaşlarına yardım etme konusunda çok işe yarayan bu askeri kesinlikle kullanmanız lazım
Özgün Teknoloji:
Wagenburg Taktikleri(Barutlu birimler %15 daha hızlı hareket eder)
Araştırma maliyeti: Yiyecek:300
Altın:300
Araştırma Süresi: 45 saniye
Barutlu birimlerin hantal oluşunu hepimiz biliyoruz bu geliştirme bize barutlu askerlerle beraber haritada hızlıca hareket edip takım arkadaşlarımıza destek anlamında çok faydalı olup düşmana saldırırken ne kadar hızlı ilerlersek onun savunma hazırlamasını o kadar zorlaştırmış oluruz bunun sonucunda saldıran olarak avantaj bize geçmiş olur üzerine çok büyük düşünmenizi gerektirmeyen orta fiyatlı bir özgün teknoloji araştırılır işe yararlılığı çoktur
Hussit Reformları(Keşişler ve Manastır teknolojilerinin altın maliyetini yiyecek ile değiştirilir)
Araştırma maliyeti: Yiyecek:800
Altın:450
Araştırma süresi: 45 saniye
bu geliştirme Keşişlerinizi bir Thrash Unit'e(Thrash Unit Üretimine altın vermediğiniz birliklerdir) çevirir sadece yiyecek harcayarak tamamen keşişlerden oluşan bir ordu yapabilirsiniz ama asıl önemli olan manastır teknolojilerini nasıl etkilediği eğer bu geliştirmeyi almadan masatırdaki bütün teknolojileri araştırırsanız harcayağınız toplam kaynak 3780 Altın 750 Yiyecek Hussit reformlarını araştırdıktan sonra ise 450 Altın 5330 Yiyecek bu kaynakları göz önüne aldığınız zaman genel olarak daha mantıklı olanın hussit reformlarınının araştırdıktan sonra yapmanız olucaktır bu geliştirme geç oyunda çok işinize yarayacak olup bazı maçlarda hiç ihtiyaç duymayabilirsiniz bunula beraber Fast İmpreial stratejisi ile erkenden yiyecek ile Keşiş üretip rakibinize saç baş yoldurtabilirsiniz ama yine de dikkat edin karşınızdaki adam hussar basarsa sizin keşişlerinizi çok hızlı bir şekilde öldürür ve siz daha ne olduğunu anlayamadan yaptığınız keşiş ordusu ölmüş olur o yüzden yine de yanlarına süvarileri özellikle hussarları tutma amaci ile teberli piyade bulundurun bunula beraber böyle Sadece yiyecek harcayarak ürettiğimiz keşişleri ordumuzda daha aktif bir rol almalarını sağlayabiliriz
Takım bonusu:
Marketler %80 daha hızlı çalışır
İşte bu bonus sizlere takımlı maçlarda tam bir ticaret takımı kurmanızı sağlamak için harikadır diğer ırkların marketleri ticaret arabasını 51 saniyede üretirken siz 28 saniyede üretiyorsunuz bu kesinlikle harika bir bonus takımınızda Bengalliler, Hindistanlılar, İspanyollar, İtalyanlar gibi ticaret ırkları varsa Türkler gibi geç oyunda çok altın sıkıntısı çeken ırklar varsa bu bonus şifa gibi gelir ve kesinlikle çok güzel ve güçlü bir bonustur takımlı maçlarda çok işe yarar ve erkenden güçlü bir ticaret ağının kurulmasını sağlar
Son düşünceler
Bohemyalılar çok güzel ve çok güçlü bir ırk barutlu birimlere olan bonusları askeri ekonomik bonusları hepsi çok güzel ve güçlü asker çeşitliliği geniş bir asker çeşitliliği vardır ekonomik olarak da çok güçlü olan bohemyalılar oynamanızı kesinlikle tavsiye ettiğim bir ırktır gerek güçlü ekonomisi gerekse üstün ve özel askerleri olsun Keşişleri Çöp asker olarak kullanması olsun oynaması çok keyifli ve bir o kadar da ilginç bir ırktır ama buna karşın bazı sıkıntıları vardır öncelikle her ne kadar sizlere tavsiye etsem de oynamanızı istesem de bu ırk deneyimli oyuncular için tasarlanmış bir ırktır kapalı haritalarda çok güçlü olan bu ırk açık haritalarda çok fazla düşer istediği güçlü çağlara gelmeden düşen bir ırktır bu haritalarda bununla beraber bazı sıkıntıları da vardır örneğin ahırının çok güçsüz olması bununla beraber rıhtımlarında bazı önemli geliştirmelerinin de olmayışı sizi deniz haritalarında zor duruma sokuyor kapalı haritalarda hızlı ve güvenle güçlenen bu ırk açık haritalarda çok sıkıntı yaşıyor işte bu yüzden arena veya Kara orman gibi kapalı haritalarda denemenizi öneririm
bohemyalılar ırkına gene olarak puanım: 6/10
Artılar
Güçlü barutlu birimleri
üstün bir geç oyun ekonomisi
Keşişleri Çöp asker olarak kullanabilmesi
Eksiler
Çok zayıf süvari güçleri
Açık haritalarda çok zayıf oluşu
genel erken saldırılara karşı zayıf bir yapısı var
Bohemyalılar çok güzel ve çok güçlü bir ırk barutlu birimlere olan bonusları askeri ekonomik bonusları hepsi çok güzel ve güçlü asker çeşitliliği geniş bir asker çeşitliliği vardır ekonomik olarak da çok güçlü olan bohemyalılar oynamanızı kesinlikle tavsiye ettiğim bir ırktır gerek güçlü ekonomisi gerekse üstün ve özel askerleri olsun Keşişleri Çöp asker olarak kullanması olsun oynaması çok keyifli ve bir o kadar da ilginç bir ırktır ama buna karşın bazı sıkıntıları vardır öncelikle her ne kadar sizlere tavsiye etsem de oynamanızı istesem de bu ırk deneyimli oyuncular için tasarlanmış bir ırktır kapalı haritalarda çok güçlü olan bu ırk açık haritalarda çok fazla düşer istediği güçlü çağlara gelmeden düşen bir ırktır bu haritalarda bununla beraber bazı sıkıntıları da vardır örneğin ahırının çok güçsüz olması bununla beraber rıhtımlarında bazı önemli geliştirmelerinin de olmayışı sizi deniz haritalarında zor duruma sokuyor kapalı haritalarda hızlı ve güvenle güçlenen bu ırk açık haritalarda çok sıkıntı yaşıyor işte bu yüzden arena veya Kara orman gibi kapalı haritalarda denemenizi öneririm
bohemyalılar ırkına gene olarak puanım: 6/10
Artılar
Güçlü barutlu birimleri
üstün bir geç oyun ekonomisi
Keşişleri Çöp asker olarak kullanabilmesi
Eksiler
Çok zayıf süvari güçleri
Açık haritalarda çok zayıf oluşu
genel erken saldırılara karşı zayıf bir yapısı var