13-08-2022, 17:11
(Son Düzenleme: 17-08-2022, 14:20, Düzenleyen: Yasin Ahmet. Toplamda 13 kere düzenlenmiş.
Düzenleme Nedeni: ek içerik
)
Mihver devletleri için karanlık olan bir gün sırasında Miklos Horthy, ülkesini bu durumdan kurtarmak amacıyla barış antlaşmalarına yeltendi. Ancak bu durum, ülkesinin kuzey kısmı Sovyetler tarafından batı kısmı ise Almanlar tarafından işgal edilmiş Horthy için pek de iyi bir hamle değildi.
Bu hareketlilik sonrası durumu farkeden şahıslar, nüfuzlarını kullanarak kendi politik ve milliyetçi amaçlarını gerçekleştirmek için yola koyuldular. İlk önce Ferenc Szálasi, Almanların Macaristan'daki kolu diyebiliriz, Batı Macaristan'da bulunan topraklara çoğu Almanların devşirdiği Macar Schutzstaffel birlikleri olmak üzere destekçileriyle büyükçe bir tank fabrikasını ele geçirdi. Bu eylem ise diğer nüfuzlu şahısları da tetikledi.
Bu haberden sonra Hırvatistan'dan katı bir muhafazakar olan Nikola Mandic harekete geçti. Bu şahıs daha önce Yugoslavya'da etkili rollerde bulumuş, ancak işgal sonrası pek de nüfuzu kalmamıştı. Şimdi ise tekrar harekete geçmiş bulunmaktaydı. Hırvatistan'ı gören Sırp isyancıları da harekete geçti, bu isyancıların belli bir lideri olmasa da anarko oldukları biliniyordu.
Bunlar küçük küçük bölünmeler iken, Sovyet destekli bir devletçik daha macaristana büyük bir darbe indirmişti. Klement Gottwald önderliğindeki Slovakya, bu bölgedeki gücü derhal devralmak istiyordu. Herkes bir yerlerde kalkışırken, sürgünde bulunan Horia Sima ise ne tesadüftür ki "Almanlar tarafından haksızlığa uğratılan Romanya" için tekrar dönmüştü. Transilvanya'nın Macaristan'a verilmesinden haz almayan Sima, bu büyük karışıklığa katılmış bulunmaktaydı.
Tüm bu kaos ortamında ülkesini elden kaybetmemeye çalışan Horthy, bir şeyler yapmalıydı.
Önsöz:
Çokça bilinen bir kutu oyunu olan Diplomacy üzerine kurulmuş bu mini oyun, derin mekaniklerden ziyade saf bir diplomasiye sahiptir. Belli bir gücünüz var ve bu gücü arttırmak sadece dolaylı yaşanabilen bir şey. Eğer büyümek ve hayatta kalmak istiyorsanız, pekâlâ diplomasi yapmalısınız. Eğer yapamazsanız, üzücü bir şekilde olsa gerek, kaybedersiniz.
Diplomacy, normal haliyle az ya da çok bir şekilde monoton bir oyun. Her kutu oyununda olduğu gibi, gerektiği vakit modifiye edilebilirdir. Dolayısıyla tanklar, zamanla birlik kazanma, harita dışı gelebilecek yardımlar ve eventler, hatta partizan ve militanlar gibi mekanikleri ekledim.
Bu eklemelere rağmen oyun hâlâ ilk olduğu haldeki basitliğindedir ^^.
Oynanış:
**Oynanış oldukça basit, oyun başı yaklaşık 2 ila 4 civarı birlik alıyorsunuz. Bu birlikler her tur 1 tile yani bölge ileriye götürülebilir haldedir, ayrıca birlikler tamamen yok olamaz. Eğer oyun başı o birliklerin başladığı bölgeleri alırsanız o birlikler size geçer.
**1 birlik 1 birlikle çarpışırsa hiçbir gelişme yaşanmaz, iki birlik bir birlikle çarpışırsa iki birlikten en az biri o bölgeye girer ve ordaki düşman birliği gerideki bir bölgeye kaçar.
**Tank birlikleri, sadece tankı ifade etmez. O birlikler ekipmanlı piyadeleri, tankları ve uçakları da temsil edebilir. Kısaca ekipmanlı bir birlik gibi düşünebilirsiniz. Tank birlikleri 2 yüzü olan bir zar atar ve sonucuna göre güce sahiptir(Her muharebede tekrar atılır). Örneğin zarını 2 atmış bir tank 1 birliği ittirebilir, zarını 1 atmış bir tank ise 1 birliği ittiremez.
**Milliyetçilerin hakkı olan ancak sahip olmadıkları bölgelerde isyan çıkabilir(çıktığı turdan sonraki tura kadar oraya yapılan saldırılara 1 güç ekler), Milliyetçilerin talep edebileceği Macar bölgeleri dahil değildir(Haritaları paylaşılacak).
**3 ila 6 tur gibi bir sürede oyuncular bir slot hakkı kazanırlar, bu slot sahip oldukları bir toprağa birlik koymalarına yarar(Dikkatli seçilmelidir zira o bölge ele geçirilirse birlik 2 tur elde tutulursa karşıya geçer, aynı bölgeye birden fazla konamaz).
**Eğer bir veya daha fazla birliğin başladığı toprakla bağlantısı kalmazsa, o birlik(ler) yok olur ve 2 tur sonra başladığı yerde yeniden çıkar.
**Oyunda tek bir kazanan olmadığı için, eğer zafer yollarınız hayatta kalan diğer oyuncularla çatışmıyorsa ve diğer oyuncuların hepsi sizle barışmayı kabul ediyorsa sahip olduğunuz topraklara göre zafer veya yenilgi alıp oyundan çıkabilirsiniz. En yüksek puanı olan 3 kişi savaş sonucu ne olursa olsun kazananlar arasında yer alır.
Yenilgi seçeneği durumdan yararlanamadığınız anlamına gelir, tamamen yenilgi için tek toprağınız bile kalmamalı veya yenilgi koşullarını sağlayamamanız gerekiyor. Eğer başlangıç sınırlarından toprak kaybederseniz bu da bir tamamen yenilgi sayılır.
Oyuncular için bilinmesi önemli şeyler:
1- Oyuncular birbiri arasında çıkar ilişkisi dışında herhangi bir ilişki kuramaz, GM tarafından müdahale edilebilir.
2- Hamleler belirgin bir şekilde yazılmalı, örneğin: "A bölgesindeki tank birliğimi B bölgesine götürüyorum.", "C bölgesine birlik hakkım ile bir adet piyade birliği yerleştiriyorum"
3- Katılım için istediğiniz 3 ülkeyi sırasıyla yazmanız yeterlidir.
Not: Konu şahsım tarafından oyun başlatılana kadar büyük bir değişim için olmasa da düzenlenebilir. Şikayetleriniz veya önerileriniz varsa iletilerinizi esirgemeyin. Oyun yaklaşık 1 hafta sonra eğer yeterince oyuncu olursa başlayacaktır.
Standart lider isimleri:
Loyalist Macaristan için: Miklos Horthy
Faşist Macaristan için: Ferenc Szálasi
Hırvatistan için: Nikola Mandic
Slovakya için: Klement Gottwald
Romanya için: Horia Sima
Sırbistan için: Draža Mihailović