Söyleşi: Total War: ROME REMASTERED - Soru Cevap
#21
(27-03-2021, 19:50)baywatch06 : rome 2  kötü oyundaki tüm hileleri çıkarmışlar hiç zevk vermiyor

CheatEngine kullanabilirsin çok zevk verir.
Ara
Cevapla
#22
(25-03-2021, 20:17)Duman : 16 yeni ülke işi ilginç duruyor.
Orada bahsedilen yeni ülkeler descr_strat.txt kullanarak açtıkları ülkeler. Beklenti boşa çıkmış gibi görünüyor ama daha güzel haberler var. Discord'da bir soru cevap yapıldı. 2-3 saat içerisinde 1000 tane soru soruldu ama efendiler sorulardan kaça kaça çok azını cevaplayabildiler. Yarın da cevaplamaya devam edeceğiz dediler sadece 1 soru cevapladılar. Sanırım bir bildikleri var...


Seçilebilecek en mükemmel oyunu seçtiklerini düşünüyorum. Bu oyun, serinin bu günlere gelmesinin en büyük sebebi. Bu yüzden Nostaljiler arasında değeri daha farklıdır.

Total War discord kanalında yapılan Soru-Cevap;

Soru : Steam Workshop kullanmadan modları başlatmak mümkün olacak mı? Eğer öyleyse hangi yöntem var? Örneğin eski oyundaki Switch komutu gibi mi?

Cevap : Evet mümkün, mod-manager ile kişisel ve yerel modları destekliyoruz.


Soru : Romalılar haricindeki diğer uluslardan herhangi biriyle kampanyaya başlayabilmek için Romalı ailelerden bir tanesi ile kampanyaya giriş yapıp, malum ülkeleri ortadan kaldırmamız gerekiyor mu? (Rome I'deki gibi.)
Cevap : Diğer ulusları ortadan kaldırarak onları oynanabilir hale getirmek yerine; isterseniz, oyun öncesi seçenekler menüsündeki tüm ulusların kilidini açabilirsiniz.


Soru : 3d modellerin formatları (dosya uzantıları) güncellendi mi? Eğer öyleyse, bunları düzenleyebilmek için araçlara ya da programlara ihtiyacımız olacak mı?
Cevap : 3d modellerin formatları aynı. Ancak yeni özellikleri desteklemek için dosya yapısı değişti. Oyun çıktıktan kısa bir süre sonra bu yeni özellikleri destekleyen düzenleme araçları piyasaya sürülecek.


Soru : Orijinal RTW'de yaptığımız gibi kampanya haritasını düzenlemek mümkün olacak mı?
Cevap : Evet, bazı yönlerden kampanya haritası sanatsal ve tasarım düzenlemeleri için daha düzenlenebilir veya en azından önceden olduğu gibi düzenlenebilir durumdadır. Orijinal harita sisteminin nasıl çalıştığı hakkında kısa bilgi; Harita, her biri topoloji, biyom vb. olmak üzere kendi meta verilerine sahip 1000 parçaya (fayansa) bölünmüştür. [Orijinal oyunun kampanya döşeme ve dokusunun nasıl çalıştığına dair önemsiz bir bilgi.] Bu son derece verimsiz ve kullanışsızdı...

Remaster ise temel döşeme ve dokuları korudu, ek olarak modcular her döşemenin her döşemenin içeriğini yeniden tanımlayabilmeli ve gerekirse yenisini ekleyebilmelidir. Şu anda prosedür gereği çevrimdışı olarak üretilen ve oyun verilerindeki varlıklar olan 104 tane 4K dokumuz var. Bu daha fazla sanatsal kontrole izin veriyor. ... Örneğin çiftlik geliştirme seviyesi, bina yıkım gibi herhangi dinamik içerikler için modlar tarafından da kullanılma imkanı olan bir kaplama sistemi ekledik (Yani Kampanya haritası çok daha dinamik olacak.). Ayrıca tüm harita için 104 tane statik ağımız var. Böylece modcular bunları gerektiği gibi değiştirebilecekler. Son olarak yine modcuların bir yükseklik haritası dosyasını yeniden oluşturmak için ayarlayabilecekleri basit bir bayrağımız var. Böylece yerleştirilen öğeler topoloji üzerinde doğru bir şekilde duracaklardır. (Sanırım orijinal RTW'deki himalayaların tepesinde bulunan göl ile lut gölünün aynı seviyede olması sorunuyla ilgili bir çözüm.)

Bu yeni sistem ek olarak biraz karmaşık olabilir. Bunun nedeni fayans konumlarının ve ölçeğin, örgü ve doku varlıklarıyla uyumlu olmasını sağlamak zorunda kalmamızdır. ......

Soru : Kampanya için COOP olacak mı? Ve neden olmasın? Ayrıca birim fotoğraflarını (UI) yeniden oluşturacak mısınız? Çok sefil görünüyorlar.
Cevap : Hayır, Remastered'de COOP Kampanya olmayacak. Ama bunun çok istenen ve popüler bir özellik olduğunun farkındayız ve bunu dikkate alıyoruz. Öte yandan tüm UI'ler (Birim kartları) yeni 4K modeller kullanılarak ve daha yüksek çözünürlüklerde yeniden oluşturuldu......
Soru : Ok izlerini kaldırmak / devre dışı bırakmak mümkün olacak mı?
Cevap : Evet, şimdiye kadar herhangi bir videoda gösterildi mi bilmiyorum. Ancak oyun ayarları menüsünden devre dışı bırakılabilir. Bu geliştirdiğimiz çoğu özellik için böyledir. Oyun ayarları menüsünden aktif ya da devre dışı hale getirebilirsiniz.
Soru : Evlat edinme kaldırıldı mı? Bir içerik oluşturucusunun oyununu izlerken gördüğüm kadarıyla oyun ona "Evet/Hayır" diye bir seçenek sunmadan general evlat edinildi.

Cevap : Evlat edinmeler orijinal RTW ile aynı şekilde çalışır. Potansiyel adayları gözden geçirebilir, kabul edebilir veya reddedebilirsiniz......
Soru : Günün adamı uygulaması hala var mı? (Man of The Hour, generalsiz bir ordu güzel bir zafer kazandığında oyunun sunduğu "İstersen bunu general yapalım." adlı alternatif seçenekti.)

Cevap : Evet. :)
Soru : Bu Remastered'den kaç tane satmanız gerekiyor ki M2TW Remastered için bir girişim başlatılabilsin? (Üzerime düşeni yapmak için arkadaşlarıma birçok kopya alıp vermeye hazırım.)

Cevap : Başka bir Remastered planımız yok. Şu anda başka bir klasik Total War oyununu yeniden düzenlemeyi düşünmüyoruz.
3 IQ'lu Bir Soru : Kenarlıksız pencere modunu kullanabilecek miyiz?
Cevap : Evet.
Soru : Köleleştirilmiş şehirler mekanizmasını düzeltecek misiniz? Böylece köleler klasik RTW oyununda olduğu gibi komşusu tarafından işgal edilmeyi beklemek yerine şehirlere saldırabilecek.
Cevap : Bu gözden geçirilmiş bir özelliktir. Oyuna başlarken seçenekler arasında kullanılabilir.
(Soru ve cevap çok anlamsız. Sonuç olarak ne çıkacağını bilemiyorum.)

Soru : "View the City" komutu yine aktif olacak mı?

Cevap: Evet.


Soru : Savaşta orduları birleştirmek için bir seçenek olacak mı?

Cevap : Hayır. Birleştirmeyi savaşa girmeden önce yapmalısınız.


Soru : Diplomaside ne gibi değişiklikler göreceğiz. Eski oyunda yapay zeka çok güvenilmezdi. Remastered'de yapay zekanın oyuncu ile yaptığı anlaşmaları onurlandırma ihtimali olacak mı?

Cevap : Evet, Kampanya haritasındaki AI hareketlerini ve özellikle diplomasiyi araştırdık ve çalıştık. Bu konuda geliştirmelerimiz mevcut. Yeni bir oyun başlatırken tüm bu değişiklikler etkinleştirilebilir ya da devre dışı bırakılabilir. Ek olarak incelediğimiz ve ele almaya çalıştığımız yapay zeka sistemi oyun genelindeki ilerleyişe bağlı olarak bir seçim mantığına göre hareket eder. Nedir Bunlar;

* Müzakereler artık uzun vadeli ilişki kıvamındadır. Böylece uluslar birden çok dönüşte (End Turn'a birçok kez basmanız) birbirleriyle güven ya da güvensizlik ilişkisi kurmaktadırlar.
*Yapay zeka gereken zamanlarda artık daha kararlı davranabilir. İki farklı hedef arasında bocalama ihtimali yoktur.
*Küçük bir ulusu himayeniz altına alma ihtimaliniz yükselmiştir. Ancak yapay zeka analiz yeteneğine sahiptir. Ve daha iyi bir ittifak kurabileceğini/kurulamayacağını düşünürse size dönüş yapabilir/yapmayabilir.
*Yapay zeka artık denizden de hareket halinde ve saldırı yürütebilir. (İstilalar.)
*Diplomasi hem finansal hem bölgesel borçların ödenmesi kavramıyla güncellendi.
*Yapay zeka artık daha büyük ordularla iyi bir verim alabilmek için koordineli olarak hareket etmeyi öğreniyor..........(Anlatılmak istenen Scipii ailesi eskiden iç savaş çıkarttığında İtalya'da ordusu ve şehri kısıtlı olduğundan çok güçsüz kalır ve ordusu Afrika ve Mısır'da dağılmış halde olurdu. Savaşın ilk aşaması böyle biterdi. Ancak artık sanırım İtalyaya ordusunun çoğunu taşımadan iç savaşı başlatmak gibi bir planı olmayacak.)



Soru : Sistem gereksinimleri?

Cevap : Bu henüz yayınlanmayan bir bilgi. Ancak yakında yayınlamayı düşünüyoruz.

.
Bir Man of The Hour sorusu daha. Geçiyorum cevabı biraz yukarıda var.
.


Soru : Eskiden olduğu gibi yine 8 oyuncu ile savaşlar gerçekleştirebilecek miyiz?

Cevap : Evet.


Soru : Oyunu çıktıktan sonra bir süre boyunca güncellemeyi planlıyor musunuz? Yoksa lansmandaki haliyle mi bırakacaksınız?

Cevap : Rome Remastered'i yayınladıktan sonra destekleyeceğiz. Oyunlarımızı yayınladıktan sonra yamalar ve güncellemeler ile desteklediğimizi gösteren uzun bir geçmişimiz var ve Rome Remastered farklı olmayacak.


Soru : 1 asker özelliği ve birimlerin yol bulma özelliği düzeltildi mi?....... Birimlerin yolunu bulmak genel olarak sabitlenecek mi? Yani komuta edip statik halde beklemesini emrettiğimiz birimler önce düşmana doğru ilerleyip, hatta bazıları bu yolda kendini feda ettikten sonra mı geri dönmeye başlayacaklar? Yoksa artık komutanın emrettiği şekilde mi hareket edecekler?

Cevap : Kampanya yapay zekasında olduğu gibi savaş yapay zekasında da bazı değişiklikler yaptık. Ve yine bunlar da yeni oyun başlatılırken aktif ya da devredışı bırakılabilirler. Orijinal motoru korumak bilerek aldığımız bir karardı. Remastered'in, Rome I'e sadık kalmasını istedik ve oyun motorunun karakteristik özellikleri onun ayrılmaz bir bütünüydü. Bilinen sorunları gidermek ve ek isteğe bağlı sistemler ekleyebilmek için mümkün olan her yerde önemli çabalar gösterdik. Yapılan değişikliklerin orijinali düzeltici ve tamamlayıcı olması için ve orijinal kod tabanını anlayabilmek için önemli zaman harcadık.

Savaş yapay zekası ile ilgili olarak, Belirli kendi kendine yetern davranışları geliştirdik ve yan etkilerden kaçındık. Tabi genel deyimde daha küçük artımlı iyileştirmeler yaptık. Birçoğunuzun ele alabileceği uzun bir yapay zeka davranış listesi olduğunu biliyoruz. Bu yüzden bunlar dikkate alacağımız şeyler olacak.

Araştırdığımız konuların bazıları şunlar;
*Falanks oluşumunun yeniden hizalanması,
*Kule ve duvarların patikası,
*Birimlerin hareket ederken yol üzerindeki yerleşimleri ihlal ederek içinden geçmeye çalışması.



Soru : Bir orduda 20'den daha fazla birime erişim imkanımız var mı? (Bu soruyu ben sordum.)

Cevap : Hayır, Orijinal RTW'de olduğu gibi; Ordular 20 birimle sınırlıdır.

.
Modculara sağlanacak programlar ve araçlarla ilgili bir soru. Cevabı yukarıda var.
.

Soru : Kampanya haritasındaki deniz savaşlarının ve gemi mekaniğinin durumu nedir?

Cevap : Orijinal oyundaki gibi deniz savaşları sadece otomatik olarak sonuçlandırılabilir.


Soru : Kampanya ve tarihi savaşların tekrarını kaydedebilecek miyiz?

Cevap : Hayır, sadece özel savaş tekrarları kaydedilebilir. 


Soru : Orijinal RTW'deki birim kartlarını yenileri üzerinde kullanmak için bir şansımız olacak mı?

Cevap : Hayır, oyunda böyle bir geçiş seçeneği olmayak. (Modcular ekleyebilecek.)


Soru : Oyun birden fazla çekirdekle çalışacak mı? Orijinal RTW, modern ve çok çekirdekli bilgisayarlarda bile çok yavaş ve sorunlu çalışır.

Cevap : Bu konuda mümkün olduğu kadar çok çalıştık. Parçacık, birim, ses ve diğer bazı küçük alt sistemler için render kurulumu çok çekirdekli olmuştur.

Güncelleme mantığı (Animasyonlar, Yapay zeka gibi) ile ilgili olarak, çok oyunculu gibi özellikler deterministik sonuçlar doğurmaktadır. Motor serileştirilmiş ve hesaplanan durumlar hakkında varsayımda bulunulmuştur. Ayrıca, normal savaş boyutlarındaki kazanımları çoğunlukla ortadan kaldıran çok çekirdekli durum izlemede hala bir yük vardır. Bu nedenle, belirli savaş kurulumlarında veya senaryolarında hala bazı darboğazlar olacak, ancak orijinale göre daha geliştirilmiş olacaklar.

Diğer optimizasyonlara da zaman harcadık. Aşağıda bazı örnekler var;

-Karmaşıklık üzerinden birim oluşturma optimizasyonları, (Örneğin birimlerdeki etnik farklılık, Scipii ailesinin Kartacada ürettiği Hastati'de siyahi askerlerin de bulunması...)
*Savaşlarda alınan "Beraberlik" sonuçlarının dengelenmesi. (1000 kişiyle 100 kişiye saldırdığınızda otomatik savaş yaparsanız bazen anlamsız yere beraberlik sonucuyla karşılaşıyorduk.)
*Örnek Oluşturma 

-Binalar
*Varlıkların örneklenmesi ve yeniden oluşturulması,

*Tamamen uygulanan LOD sistemi.

-Ayrıca kampanya oluşturma konusunda önemli zaman harcadık,
*Yeni örgü ve doku ayarı
*Doku akış sistemi

Orijinal oyun motorunu kullanmamıza rağmen (Tabiki yeni geliştirmelerle birlikte), orijinal oyun motoruna bağlı tamamen yeni bir render yazdık. Render artık aşağıdakileri destekliyor;

*Modern bir rötüş yığını,
*Ekran Uzayı Ortam Örtmesi - SSAO ,
*Gerçek zamanlı yansımalar,
*Volümetrik bulutlar, "Trusky" kullanan geliştirilmiş gökyüzü ve atmosferik efektler,
*Yüksek kaliteli gölgeler,
*Görüntüde Alan derinliği, Serap ve Bloom,
*Renk derecelendirmesi.

Modcuların bu efektlerin görünümlerini değiştirebilmelerini sağlamak ve modlarının bir parçası olarak kullanabilmeleri için birçok oluşturucu parametresini ortaya çıkaracağız. Piyasaya sürüldükten kısa süre sonra bu konuda bir planımız var.



Soru : Bir Youtuber'in videosunda gündeme gelen bir konu, büyük birim boyutlarında askere alma seçeneğinin nüfusa etkisi (ya da askere alınan 300 kişinin nüfustan sadece 40 kişi götürmesi) ile ilgili olan anomali düzeltildi mi? Bu aslında oyunda sadece bir modla düzeltilebilecek bir özellik midir?

Cevap : Orijinal oyunda birim boyutu normalleştirilmedi-grafik menüsünde seçtiğiniz birim boyutu ne kadar büyük olursa, nüfus seviyeleri o kadar dengesiz hale gelebilir, çünkü daha büyük birim boyutları (örneğin 'aşırı'), yerleşim yerlerinizi boşalttığınız anlamına gelir.

Bu bir dengesizlik yaratıyor çünkü büyük birim boyutlarını işe aldığında düşük seviyedeki şehirlerin gelişmesini tamamen kısıtlamış oluyorsunuz. Oyunun ilerleyen dönemlerinde yapay zekanın yönettiği orduların çoğu düşük seviyeli şehirlerde üretilen düşük seviyeli askerlerden oluşuyordu. Artık birim boyutunuzun büyüklüğü şehir nüfusu için büyük bir etki sağlamayacak.

Bu oyunun dengeli kaldığını anlamına geliyor.

Ve isterseniz bu özelliği oyun öncesi ayarlardan devre dışı bırakabilir ya da aktif hale getirebilirsiniz.
Soru : Orijinal oyundaki müzikleri kullanacak mısınız?
Cevap : Evet, hatta orijinal oyundaki parçaların kalitesini mümkün olduğunca yükseltmek için OST albümünün bir kopyasını kullandık.


Soru : Düzenleme araçları gerektiren yeni 3d modellerden bahsettiniz. Ancak birim dokuları ne olacak? Orijinal oyun özel olarak oluşturulmuş araçlara ihtiyaç duymadan PS gibi programlarla düzenlememie izin verdi.....

Cevap : Evet kolaylıkla dokuları düzenlemek mümkün olacak. Yakında "Modding" özellikleri hakkında daha fazla bilgiye sahip olacağız.


Soru : Remastered için "Battle Editor" konusunda herhangi bir gelişme var mı?

Cevap : "Map Editor" bu sürüm için Remastered'de mevcut olmayacak. Ancak gelecekte geri getirmeyi düşünüyoruz. O zamana kadar Orijinal RTW Map Editor'u kullanırsanız haritalar oluşturabileceğinizi, kaydedebileceğinizi ve daha sonra Remastered'e kopyalayabileceğinizi (Sadece yeni modeller, dokular ve güncellenmiş aydınlatma ile) ve bunu mükemmel bir şekilde çalıştırabileceğinizi garanti edebilirim.


Soru : Remastered'in yepyeni animasyonları var mı yoksa hala eskiyi mi kullanıyor?

Cevap : Remastered hala orijinal sürümle aynı iskelet ve animasyon sistemlerini kullanıyor ve bu da neler yapılabileceğine dair kısıtlamalar getiriyor. Oyun durumunun ve animasyonların birbirine bağlı olduğuna dikkat etmek önemlidir ve biz Remastered'in bu sistemdeki orijinal ve önemli düzenlemelerinin, oyun veya savaş zamanlamasını büyük ölçüde değiştirme riski taşıdığını hissettik. Bununla birlikte, animasyonları parlatmak ve güncellemek için zaman harcadık ve oyunu etkilemeyecek yeni animasyonlar ekledik. Örneğin, at, at arabası, deve, fil kullanan üniteler artık bineklerinin hareketine tepki veriyor ve üniteler artık yorulma durumlarını yansıtacak.


Soru : Sesler ve müzikler hakkında bir çalışma yapıldı mı? Herhangi bi parça silindi mi ya da yenisi eklendi mi?

Cevap : Remastered, eklediğimiz bazı hizip tanıtım videolarının yanı sıra tüccar özel sesi, diplomasi paneli ek sesleri ve yeni öğretici için tamamen yeni bir sese sahip.

Ayrıca orijinal oyunda kullanılmayan bazı orijinal birim komut kabuklarını da ortaya çıkardık. Bunlar artık kullanılıyor. Bu yüzden artık asker emirlerini seçerken ve verirken Remastered'de daha fazla varyasyonumuz var. 

Kullanıcı arayüzü ayrıca güncellenmiş ses tetikleyicilerine sahiptir. Harita boyunca ses efekt-foley varyasyonlarını artırdık.

Son olarak ikonik soundtrack için (Sanırım orijinal RTW'dekiler) OST albümünün bir kopyasını kullandık ve mümkün olduğunca çok sayıda orijinal parçanın kalitesini yükselttik.



Soru : Tüccar sesleri, yeni ses hatları ve yeni introlar Fransızca, Almanca, Rusça ve diğer tüm diller için düblajlanacak mı?

Cevap : Yeni öğretici, ulus tanıtımları, tüccar sesleri ve yeni diplomasi paneli ses hatları,  İngilizce-Fransızca-İtalyanca-Almanca-İspanyolca-Rusça için tamamen seslendirilmiştir.

Oyun ayrıca şimdi öğretici, ulus tanıtımları ve Alexander Kampanyası anlatımı için kısmi Mandarin ses desteği ile Basitleştirilmiş Çince için tam metin desteğine sahiptir. 



EN ÖNEMLİ KISIM;;;;;

Soru : Uluslar, bölgeler ve birimler üzerindeki limit kaldırılacak mı yoksa büyük ölçüde genişletilecek mi?

Bu soruya önce "kaldırdık" dediler. 1 gün sonra yanıtı düzenlediler;

Cevap : Evet, oyundan daha fazla hizip ve yerleşim eklenmesine izin vermek için orijinal oyundaki sınırları yükseltiyoruz (Zaman içinde bu konu ile ilgili daha fazla bilgi verilecek.). Ayrıca, modcuların tüm harika modlarını hayata geçirmeleri için hangi özelliklere ihtiyaç duyduklarını görmemiz gerek ve biz bu konuda elimizden geldiğince destek olmaya çalışacağız. Modcularla iletişim halinde olacağız (CA Topluluk ekibinin yardımıyla) ve etkileşimi sürdüreceğiz.


------------------------------

Bana sorarsanız CA saçma sapan prosedürler ile şu limiti en fazla %5 genişletebilirsiniz şunu %10 gibi şekilde kısıtlamazsa modcular açısından harikaların yaratılabileceği bir oyun geliyor (Dünya haritası modu yapan bir modcunun haritası 510X510 piksellerde olabilirdi ve en fazla 199 şehir ekleyip 20 tane ulus yaratabilirdi (M2TW için 30). Bu durum bizi büyük ölçüde kısıtlıyordu.). Ve eski bir oyunun tekrar yükselmesi imkanını doğuruyor. Empire Total War'a 2. bir oyun gerekiyor. Medieval'a 3. bir oyun. Bu oyunların hiçbirisi beklentiyi karşılamayacak muhtemelen ancak insanlar bekleye bekleye artık ellerini daha çok ceplerine atan bir hale geliyorlar.


Bekleyip göreceğiz.
[+] 4 üye Emprecuss nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#23
''View the City'' butonu çok hoş değil mi ya? Sıfırdan inşa ettiğin şehri görüp izleyebilmek her Total War oyununda olmalı bence.
[+] 2 üye WARTH nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#24
Ulus ve bölge sınırının kaldırılmasını/yükseltilmesini bekliyordum ama bunu bizzat geliştiricilerden duymak güzel oldu. Orijinal oyun için çıkan Europa Barbarorum gibi modlarda yeni eklenebilecek uluslar fazlasıyla kısıtlıydı, bu sınırlamalar olmadan yapılacak bir Europa Barbarorum türü mod "nihai Rome: Total War deneyimini" sunabilir. En çok da modcuların nasıl bir iş çıkaracağını merak ediyorum.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#25
Ne güzel iş valla ya moda oldu bu da neymiş remastermış. Tamam bazı oyunlar(aoe2 gibi) için gerekli ama senin rome2 diye oynun var. Neyse umarım talep çok az olurda harcadıkları parayı karşılayamazlar.
Noro lim, noro lim , Asfaloth!
[+] 2 üye glorfindel nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#26
(05-04-2021, 19:50)glorfindel : Ne güzel iş valla ya moda oldu bu da neymiş remastermış. Tamam bazı oyunlar(aoe2 gibi) için gerekli ama senin rome2 diye oynun var. Neyse umarım talep çok az olurda harcadıkları parayı karşılayamazlar.

Bu aşırı gereksiz bir düşünce. Bana kalırsa zihninden uzaklaştırman gerekiyor. 

Remastered CA'nın yaptığı bir proje değil. Feral Interactive üstleniyor. Eski bir oyun ve zaten hazırda kodlar, animasyonlar, grafikler gibi dosyalar bulunuyordu. Sadece geliştirmek için iyi para harcamışlar diyemeyiz. Ve talep az olursa hiçbir yapımcının elinde kalmayacağını anlamalısın. Ek olarak CA'nın bir dahili bulunmadığı için yeni TW oyunlarıyla ilgilenmesine de engel değil. Muhtemelen çıkış yaptığında şuan M2TW ve ETW ile ilgilenen kişileri kendinde toplayacak bir oyun olabilir.

RTW'de kısıtlayan faktörlerden dolayı Remastered yada Remake kesinlikle gerekiyordu. Ama AOE artık bir MP oyununa dönüştü. Yeni grafikleri insanlar ilk kez MP'de denediler. Aynı durum burada söz konusu değil.
Eski oyun bağımlılarının duygularını ve hislerini yeni oyunlar ve yeni seriler tatmin etmiyor. Yeni oyunlar boğuyor. Rome I'i çok seven oynayıcılar Rome II için çok ümitlendi ancak ne Rome II ne de Attila 10-15 yıl önce aldığımız zevkin çeyreğini veremedi. Sadece göze hitap eden oyunlar diğer oyunların gerisinde kalıyor. Bir de bu yeni denizlere açılalım yeni oyuncu havuzları elde edelim politikası yüzünden (Bence mantıklı) Three Kingdoms 3 ve Warhammer gibi oyunlar ortaya çıktı. Eski oyuncuların çoğu ya seriye son verdi, ya arada bir oynamak için RTW-M2TW-ETW'ye dönüş yaptı ya da çok azı yeni serilere atıldılar.

Tek başına TWCenter'da Medieval 2 için yapılan EB2 modu Warhammer I-II-III ve Three Kingdoms'un toplamından daha fazla etkileşim almış. Bu net bir örnek.

Ve bu oyun ideallerinden kopmayarak, birgün daha fazlasına erişebileceğini düşünen mod sevenlerin sevgilisi olacak. Çünkü M2TW çıktığından beri insanlar bu oyun motoru üzerindeki limitlerin kaldırılması için isteklerini belirttiler. Ancak CA bizi dinlemedi. Hatta RTW'nin kodlarını unuttuk unutmasak verirdik siz yapın diye dediler. Sonra oyunu FI'ye devrettiler :D
-Attila
EB 1 yapımcıları ve 2 yapımcıları arasında 1-2 kişi aynı. EB 2 yapımcıları bu soru/cevap yapılmadan önce 6 yılda modu RTW'den M2TW'ye ancak taşıyabildik, aynı şeyi tekrar yapmayız gibi bir şey paylaştılar. Ve biraz daha zor bir modlama olacak. Sanırım mod listesine sıfırdan modlar eklenecek. Eski modları beklememeliyiz.
Ara
Cevapla
#27
Bu arada barbarian invasion gibi eklentilerde çıkacak mı?
giphy.gif
Ara
Cevapla
#28
(06-04-2021, 00:08)turkish lokum : Bu arada barbarian invasion gibi eklentilerde çıkacak mı?

Evet, aynı zamanda eklentilere de sahip olabiliyorsunuz.
[+] 1 üye Emprecuss nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#29
Arkadaşlar merhaba , oyunda ilk oynarken herhangi bir sorun yoktu fakat oyunun son sürümünde kampanya modunda 5 dakika sonra klavye ve mouse anlık takılmalar oluyor.
Yani klavyenin yön tuşları çalışmıyor 10 saniye sonra çalışıyor sonra yine çalışmıyor aynısı farede de oluyor.
Bu sorunu  yaşayan veya yaşayıp çözebilen var mı ?
Ara
Cevapla
#30
Bu oyundaki yağmur efektleri gözümü tırmalıyor. İlk oyun böyle değildi keza ikinci de öyle.
Hiç mi dönüp bakmadılar bu olmuş mu diye..

Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.