Cities Skylines - Trafik Rehberi #2 - Yol Hiyerarşisi
#1
Cities Skylines Trafik ve Yol Hiyerarşisi Rehber Serisi #2
Yol Hiyearşisi
Yol hiyerarşisini anlamaya çalışırken kullanılan birkaç farklı terminoloji var. Ben, otoban/otoyol > ana (arterial) yol > toplayıcı yol > sokaklar(lokal yollar) ve "intersection" için kesişme/bağlanma, "interchange" için kavşak yada köprülü kavşak terimlerini kullanacağım.

-Arterial/Ana  Yollar
Atardamarlarınız (arterial) tıkanmışsa kalp krizi geçirirsiniz. Oyunda da bu böyledir. Eğer bu yollar tıkanmışsa çöpler ve cesetler birikmeye başlar.
Ana yollar çoğunlukla servis kavşaklarıyla otobanlara bağlanan yollardır. Ana yolların kesiştiği yollar ya başka anayol ya da toplayıcı yol olmalıdır. Ana yollar 6 şerit ya da 4 şerit yollar olacağı için bu kesişmeler trafik ışıklarına sebep olacaktır. Bu yüzden bu bağlantı noktaları birbirinden uzak ve mümkün olduğu kadar az olmalıdır.Görsel


-Toplayıcı Yollar
Toplayıcı yollar, sokaklarla ana yollara bağlayan yollardır. Trafik ışığını azaltmak için 2 şeritli olmaları iyidir. Çünkü diğer yollarla en çok kesişecek yollar bu yollardır.
Görsel


Örnekte ilk toplayıcı yolumdan 30u sonra başka bir ana yol yapmaya karar verdim. Birçok insan bu ana yol - ana yol kesişiminde döner kavşak (roundabout) kullanırdı. Döner kavşak trafik akışını durdurmazdı ama ben  bu noktada trafiğin ışıklarla kesilmesini istiyorum. Çünkü dağıtım kamyonlarının trafik akışını kesmeden dağıtım yapmasını istiyorum.
Görsel


-Lokal Yollar (Sokaklar)
Bu yollar ana yolla kesişmemesi gereken yollardır. Ana yol yakınlarındaki sokaklar çıkmaz sokak olarak bırakılabilir. Örnekte gördüğünüz üzere ben sokakla anayol arasına 1u'luk bir boşluk bıraktım. Orayı yaya yolu olarak kullanacağım.
Görsel


-İlk Grid'miz
Birkaç sokak ekledikten sonra bir başka toplayıcı yolla gridimizi iki noktadan anayola bağlamış olduk. Artık bu mahallede yaşayanların anayola ulaşmak için iki toplayıcı yolu var.
Görsel


-Yol Hiyerarşisi
Kırmızı= Ana yol
Mavi= Toplayıcı yol
Yeşil=Sokak
Görsel


-Trafik Dengeleme
Eşit büyüklükte iki mahalleyi anayola karşılıklı olarak ekleyerek trafiği dengelemiş olduk. Otobandan gelen trafiğin gideceği üç adet toplayıcı yol var.
Görsel


-Daha Fazla Mahalle
İlk rehberdeki kavşakları kullanarak şehrimizin grid kısmını tamamen inşa edebiliriz artık.
Görsel


Görsel


-Suburban Yol Hiyerarşisi
Otobanın karşısına başka bir mahalle inşa ederek otobanı dengelemiş olduk. Grid sevmiyorsanız kavisli, virajlı yollarla da hiyerarşiye uyabilirsiniz. Downtown grid ya da subarban grid olsun kurallar aynı. Anayol>Toplayıcı Yol>Sokak
Görsel


https://steamcommunity.com/sharedfiles/f...=522776740
[+] 6 üye fff7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Baya faydalı içerik yalnız. Ben hep yol sorunundan dolayı oyunu bırakıyordum. Sanırsın şehir simülasyonu değil yol simülasyonu.
Sic Parvis Magna
[+] 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Sistem kaynaklı tüm aksaklıklara rağmen o severek oynadığım bir oyundu. Ama çarpık bir şehircilik anlayışıyla oluşmuş bir habitatta büyüyen ya da kısa yoldan şehir nüfusunu arttırmaya çalışan pek çok oyuncunun da muzdarip olduğunu düşündüğüm yol problemi, bana bir noktadan sonra yaka silktirmişti. Zamanla fark ettim ki yol hiyerarşisi hayat ve oyun kurtarıyor. Ana arter çevresine boş alan gözüyle bakıp ev dikmek, alelade iki yol çekip kılcal yolları-ara sokakları doğrudan bir artere bağlamak çok ölümcül olabiliyor. Emeğine sağlık bu nedenle. Çok hayati bir meseleye ışık tutmuşsun.
kalemler kaldırılmış ve sayfalar kurumuştur.
[+] 1 üye basileus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.