Civ6 Dosyalarındaki Yazım Hatası Yapayzekayı Etkiliyor
#1
Görsel

Civilization VI veri dosyalarındaki bir yazım hatasının oyunun yapayzekasının karar verme yetisini baltaladığı açığa çıktı.

Oyun dosyalarından Leaders.xml dosyasında aşağıdaki satırlar göze çarpıyor:

Kod:
<Row Item="YEILD_PRODUCTION" ListType="DefaultYieldBias" Value="25"/>
<Row Item="YEILD_SCIENCE" ListType="DefaultYieldBias" Value="10"/>
<Row Item="YEILD_CULTURE" ListType="DefaultYieldBias" Value="10"/>
<Row Item="YEILD_GOLD" ListType="DefaultYieldBias" Value="20"/>
<Row Item="YEILD_FAITH" ListType="DefaultYieldBias" Value="-25"/>

Bu satırlarda Civilization VI'da hex başı elde edilen kaynakları ifade eden YIELD tabiri yerine YEILD yazıldığı görülüyor.

Bu hatayı farkeden yabancı forum kullanıcıları yazım hatalarıyla ve yazım hatası düzeltildikten sonra test oyunları düzenlediklerinde yapayzeka davranışlarının ciddi boyutta değiştiğini, daha az faith üretmenin yanı sıra daha çok bina üretip daha çok science ürettiğini farketmiş.

Aşağıdaki görsellerde yapayzeka liderlerinin faith üretimindeki farkı inceleyebilirsiniz:

Görsel
Görsel


Firaxis PCGamer'a yaptığı açıklamada oyuncular tarafından rapor edilen bu hatadan haberdar olduklarını ve gelecek yamada düzeltileceğini belirtmiş.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.