21-04-2020, 18:05
(Son Düzenleme: 10-12-2020, 23:04, Düzenleyen: Attila the Hun.)
Civilization IV - Civic Rehberi
Lideriniz Spiritual özelliğine sahip değilse, her civic değiştirdiğinizde kısa bir süre anarşi yaşanacaktır. Her değişimden sonra birkaç tur boyunca civic değiştiremezsiniz.
Hükûmet Civicleri
İkon
| Civic Adı
| Bakım Maliyeti
| Gerekli Teknoloji
| Etkiler
|
---|---|---|---|---|
Despotism | Düşük | Yok | Yok | |
Hereditary Rule | Düşük | Monarchy | Şehirdeki her askeri birim için +1 mutluluk | |
Representation | Orta | Constitution | Her özel kişi için +3 bilim Harita boyutuna bağlı olarak 4'ten 6'ya kadar büyük şehirlerde +3 mutluluk | |
Police State | Yüksek | Fascism | +%25 askeri birim üretimi -%50 savaş yorgunluğu | |
Universal Suffrage | Orta | Democracy | Kasabadan +1 üretim Üretimleri bitirmek için altın harcanabilir |
Yasal Civicler
İkon
| Civic Adı
| Bakım Masrafı
| Gerekli Teknoloji
| Etkiler
|
---|---|---|---|---|
Barbarism | Düşük | Yok | Yok | |
Vassalage | Yüksek | Feudalism | Yeni birimler +2 tecrübe puanı alır Daha fazla ücretsiz birim | |
Bureaucracy | Yüksek | Civil Service | Başkentte +%50 üretim ve +%50 commerce | |
Nationhood | Yok | Nationalism | Harita boyutuna bağlı olarak 1'den 5'e kadar birim her tur askere alınabilir Tüm şehirlerden +%25 casusluk puanı Barracks'tan +2 mutluluk | |
Free Speech | Düşük | Liberalism | Tüm şehirlerde +%100 kültür Kasabadan +2 altın |
İşçilik Civicleri
İkon
| Civic Adı
| Bakım Masrafı
| Gerekli Teknoloji
| Etkiler
|
---|---|---|---|---|
Tribalism | Düşük | Yok | Yok | |
Slavery | Orta | Bronze Working | Bir şehirdeki üretimi bitirmek için nüfus kurban edilebilir | |
Serfdom | Düşük | Feudalism | İşçiler geliştirmeleri %50 daha hızlı inşa eder | |
Caste System | Orta | Code of Laws | Sınırsız sanatçı, bilim insanı, tüccar Workshoplardan +1 üretim | |
Emancipation | Düşük | Democracy | Cottage, hamlet, village için +%100 büyüme Emancipation'a sahip olmayan uygarlıklar için savaş yorgunluğu cezası |
Ekonomi Civicleri
İkon
| Civic Adı
| Bakım Masrafı
| Gerekli Teknoloji
| Etkiler
|
---|---|---|---|---|
Decentralization | Düşük | Yok | Yok | |
Mercantilism | Orta | Banking | Her şehir için +1 özel kişi Yurt dışı ticaret yolu kurulamaz Yabancı şirketlerin etkisi ortadan kalkar | |
Free Market | Orta | Economics | Her şehir için +1 ticaret yolu Şirketlerin bakım masrafı %25 düşer | |
State Property | Düşük | Communism | Saraya uzaklıktan kaynaklanan bakım masrafı ortadan kalkar Workshop ve Watermill'den +1 yiyecek Tüm şehirlerde +%10 üretim Şirketlerin etkisi ortadan kalkar | |
Environmentalism | Orta | Medicine | Tüm şehirlerde +6 sağlık Şirketlerin bakım masrafı %25 artar Public Transportation'dan +2 sağlık Windmill ve Forest Preserves'den +2 commerce |
Din Civicleri
İkon
| Civic Adı
| Bakım Masrafı
| Gerekli Teknoloji
| Etkiler
|
---|---|---|---|---|
Paganism | Düşük | Yok | Yok | |
Organized Religion | Yüksek | Monotheism | Monastery olmadan misyoner üretilebilir Devlet dinine mensup şehirler binaları %25 daha hızlı inşa eder | |
Theocracy | Orta | Theology | Devlet dinine mensup şehirlerde +2 tecrübe puanı Devlet dini olmayan dinler yayılamaz | |
Pacifism | Yok | Philosophy | Devlet dinine mensup şehirlerde büyük insan doğum oranı %100 artar Askeri birim başına +1 bakım masrafı | |
Free Religion | Düşük | Liberalism | Devlet dini ortadan kalkar Bir şehirde bulunan her din için +1 mutluluk Tüm şehirlerde %10 daha fazla araştırma |