05-07-2020, 20:43
(Son Düzenleme: 25-07-2021, 22:06, Düzenleyen: Attila the Hun.)
Antik Çağ <- Klasik Çağ -> Orta Çağ
Bu rehberde Klasik Çağ'daki askerî birimlere dair bilgi vereceğiz.
Swordsman
Klasik Çağ savaşçı birimi. Iron Working teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
- Üretim Maliyeti: 90
- Stratejik Kaynak:
- Satın Alma Maliyeti: 360
- Savaş Gücü: 36
- Hareket Puanı: 2
- Bakım Maliyeti: 2
- Anti-Süvari birimlerine karşı +10 savaş gücü.
- Rönesans Çağı'nda Musketman birimine yükseltilebilir.
Hypaspist
Makedonya'nın özel swordsman birimi. Iron Working teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
- Üretim Maliyeti: 100
- Stratejik Kaynak: *
- Satın Alma Maliyeti: 400
- Savaş Gücü: 36
- Hareket Puanı: 2
- Bakım Maliyeti: 2
- Anti-Süvari birimlerine karşı +10 savaş gücü.
- Districtlere saldırırken +5 savaş gücü.
- Destek birimilerinden %50 daha fazla yararlanır.
- Rönesans Çağı'nda Musketman birimine yükseltilebilir.
Immortal
İran'ın özel swordsman birimi. Iron Working teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
- Üretim Maliyeti: 100
- Stratejik Kaynak:
- Satın Alma Maliyeti: 400
- Savaş Gücü: 30
- Menzili Savaş Gücü: 25
- Menzil: 2
- Hareket Puanı: 2
- Bakım Maliyeti: 2
- Anti-Süvari birimlerine karşı +10 savaş gücü(Menzili saldırı yaparken de işe yarar).
- Rönesans Çağı'nda Musketman birimine yükseltilebilir.
Legion
Roma'nın özel swordsman birimi. Iron Working teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
- Üretim Maliyeti: 110
- Stratejik Kaynak:
- Satın Alma Maliyeti: 440
- Savaş Gücü: 40
- Hareket Puanı: 2
- İnşa Kabiliyeti: 1
- Bakım Maliyeti: 2
- Anti-Süvari birimlerine karşı +10 savaş gücü.
- İnşa kabiliyetini kullanarak Roman Fort inşa edebilir veya bir araziyi temizleyebilir.
- Rönesans Çağı'nda Musketman birimine yükseltilebilir.
Ngao Mbeba
Kongo'nun özel swordsman birimi. Iron Working teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
- Üretim Maliyeti: 110
- Stratejik Kaynak:
- Satın Alma Maliyeti: 440
- Savaş Gücü: 36
- Hareket Puanı: 2
- Bakım Maliyeti: 2
- Anti-Süvari birimlerine karşı +10 savaş gücü.
- Menzili saldırılara karşı +10 savaş gücü.
- Orman ve Yağmur Ormanları arazilerinde hareket ve görüş kısıtlamalarına maruz kalmaz.
- Rönesans Çağı'nda Musketman birimine yükseltilebilir.
Toa
Māori'nin özel swordsman birimi. Construction teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
- Üretim Maliyeti: 120
- Satın Alma Maliyeti: 480
- Savaş Gücü: 36
- Hareket Puanı: 2
- İnşa Kabiliyeti: 1
- Anti-Süvari birimlerine karşı +10 savaş gücü.
- Menzili saldırılara karşı +10 savaş gücü.
- Yanındaki düşman birliklerin savaş gücünü 5 azaltır. Bu etki birden fazla Toa kullanılarak artırılamaz.
- İnşa kabiliyetini kullanarak Pā inşa edebilir.
- Rönesans Çağı'nda Musketman birimine yükseltilebilir.
Saka Horse Archer
İskitler'in özel menzili ve atlı birimi. Horseback Riding teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
- Üretim Maliyeti: 100
- Satın Alma Maliyeti: 400
- Savaş Gücü: 15
- Menzili Savaş Gücü: 25
- Menzil: 1
- Hareket Puanı: 4
- Endüstriyel Çağ'da Field Cannon birimine yükseltilebilir.
Horseman
Klasik Çağ hafif süvari birimi. Horseback Riding teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
- Üretim Maliyeti: 80
- Stratejik Kaynak:
- Satın Alma Maliyeti: 320
- Savaş Gücü: 36
- Hareket Puanı: 4
- Bakım Maliyeti: 2
- Düşmanın kontrol bölgelerinden etkilenmezler.
- Orta Çağ'da Courser, Endüstriyel Çağ'da Cavalry birimine yükseltilebilir.
Hetairoi
Makedonya'nın özel horseman birimi. Horseback Riding teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
- Üretim Maliyeti: 100
- Stratejik Kaynak: *
- Satın Alma Maliyeti: 400
- Savaş Gücü: 36
- Hareket Puanı: 4
- Bakım Maliyeti: 2
- Düşmanın kontrol bölgelerinden etkilenmezler.
- Yanında Great General olduğunda fazladan 5 savaş gücü kazanır.
- Her birim öldürdüğünde 5 Great General puanı kazandırır.
- Eğitimi bittiğinde ücretsiz bir terfi ile başlar.
- Orta Çağ'da Knight birimine yükseltilebilir.
Varu
Hindistan'ın özel horseman birimi. Horseback Riding teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
- Üretim Maliyeti: 120
- Satın Alma Maliyeti: 480
- Savaş Gücü: 40
- Hareket Puanı: 2
- Bakım Maliyeti: 3 (Gathering Storm'da 2 )
- Düşmanın kontrol bölgelerinden etkilenmezler.
- Yanındaki düşman birliklerin savaş gücünü 5 azaltır. Bu etki, Gathering Storm ile oynamıyorsanız birden fazla Varu kullanılarak artırılabilir.
- Modern Çağ'da Tank birimine yükseltilebilir.
Maryannu Chariot Archer
Mısır'ın özel menzili ve atlı birimi, Wheel teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler. Eğer Gathering Storm ile oynamıyorsanız bu birim Antik Çağ'da Heavy Chariot'un yerine geçen özel bir birimdir.
- Üretim Maliyeti: 120
- Satın Alma Maliyeti: 480
- Savaş Gücü: 25
- Menzili Savaş Gücü: 35
- Menzil: 2
- Hareket Puanı: 2
- Bakım Maliyeti: 2
- Tura başladığı alan orman veya tepelik değilse +2 Hareket Puanı kazanır.
- Orta Çağ'da Crossbow birimine yükseltilebilir.
Catapult
Klasik Çağ kuşatma birimi. Engineering teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
- Üretim Maliyeti: 120
- Satın Alma Maliyeti: 480
- Savaş Gücü: 23
- Bombardıman Gücü: 35
- Menzil: 2
- Hareket Puanı: 2
- Bakım Maliyeti: 2
- Expert Crew terfisine sahip değilse hareket ettikten sonra ateş edebilmesi için 2 hareket puanına sahip olmak zorunda.
- Rönesans Çağı'nda Bombard birimine yükseltilebilir.
Quadrireme
Klasik Çağ menzili savaş gemisi. Shipbuilding teknolojisi araştırıldıktan sonra inşa edilebilirler
- Üretim Maliyeti: 120
- Satın Alma Maliyeti: 480
- Savaş Gücü: 20
- Menzili Savaş Gücü: 25
- Menzil: 1
- Hareket Puanı: 3
- Bakım Maliyeti: 2
- Cartography teknolojisi araştırılana kadar Okyanus sularına giremez.
- Rönesans Çağı'nda Frigate birimine yükseltilebilir.
Siege Tower
Klasik Çağ destek birimi. Construction (Gathering Storm ile oynanıyorsa Machinery) teknolojisi araştırıldıktan sonra inşa edilebilirler.
- Üretim Maliyeti: 100
- Satın Alma Maliyeti: 400
- Hareket Puanı: 2
- Bakım Maliyeti: 2
- Bir şehir yanına konuşlandırılırsa etraftaki tüm yakın dövüş birimleri duvarları es geçerek direkt şehre saldırı düzenler.
- Urban Defenses sahibi şehirlere karşı etkisizdir.
- Eğer Gathering Storm ile oynanıyorsa Renaissance Walls'a sahip şehirlere karşı da etkisizdir.
- Endüstriyel Çağ'da Medic birimine yükseltilebilir.
Not: Bazı birimlerin stratejik kaynak bölümündeki * işareti o birimin normalde stratejik kaynak kullanmadığını ancak Gathering Storm eklentisi ile oynanıyorsa stratejik kaynağa ihtiyaç duyduğunu belirtmekte.