1v1 Sovyet Metası
2017 Aralık Yaması
2017 Aralık Yaması
Intel Bulletinler
Bu 3 Bulletin tüm factionlar için standarttır. Şu anki metada istediğiniz bulletin kombinasyonuyla girebilirsiniz ancak her durum için iş yapacak üçlü budur.
Başlangıç
Medic
Oyun başlar başlamaz Conscripts çağırmaya başlıyoruz.
Karşınızda OST varsa MG lerine karşı 2 biriminizi arada bir mesafe olacak şekilde birlikte gezdirmelisiniz. Bu sayede bir tanesi MG'ye yakalandığında diğeri ile MG'nin etrafından dolanabilirsiniz. Bunun dışında Grenadiers birimlerine karşı 1v1 çatışmalarda eğer düşman çok uzakta değilse yerinizi tutabilirsiniz. Ancak Pioneer birimlerine dikkat edin. Eğer çok hasar almadan Conscriptslerin yanlarına yaklaşırlarsa 1v1 çatışmaları kazanacaklardır.
Karşınızda OKW varsa Sturmpioneer birimlerine dikkat etmeniz yeterli. Conscriptslere orta mesafede büyük hasar verirken yakın mesafede param parça edebilirler. Bu birimle mesafenizi koruyun. Volksgrenadiers birimleri STG44 yükseltmesini alana kadar Conscriptlerle hemen hemen eşit güce sahiptir. Yakından Conscriptler daha iyiyken uzakta VolkgGrenler daha iyidir.
Erken -> Orta Oyun
Oynadığınız harita bolca bina içeriyorsa HQ binanızdan molotof yükseltmesini yapmanız gerekebilir.
OST Karşısında
T1 Sniper Penal Battalion
Grenadier birimleri 4 kişilik ve bu sayede tek sniper atışı ile bu birimin efektifliği %25 gibi büyük bir oranda düşmekte. Eğer Granedier sahada kalmaya devam ederse 2. atıştan sonra büyük ihtimal geri çekilmek zorunda kalacaktır ve oradaki çatışmaya neredeyse 0 katkı vermiş olur. Ayrıca MG-42'yi sürekli taciz etmeniz hem karışya MP kaybettirecek hem de çatışmalarda MG desteği minimal olacaktır. Sniper birimini sürekli kontrol edip hayatta kalmasını sağlayabilecekseniz OST karşısında kesinlikle kullanmanız gerekir. Eğer harita kontrolünde zayıflamaya başladıysanız 1 adet Penal birimi çağırarak hem piyade gücünüzü arttırmış olursunuz hem de yükseltme sayesinde alabildikleri PTRS tüfekleri ile araçlara karşı destek görevi görürler. Ancak oyun sizin kontrolünüzdeyse bu birimle şimdilik gerek yok.
Advanced Warfare Tactics komutanı OST ye karşı gözü kapalı alabileceğiniz yegane komutandır. Oyunun en başından itibaren düşmanın hangi binayı yaptığını ya da hangi birimi haritaya çağırdığını öğrenmenizi sağlayan bu komutan stratejinizi buna göre şekillendirme imkanı sağlamakta. (Mesela 222 çağrıldığını duyduğunuz anda Conscripts için AT-Granade veya Penal için PTRS yükseltmesini hemen devreye sokabilirsiniz.)
Conscripts birimleri ellerinde PPsH varken tam bir ölüm makinesi dönüşmekte ve tamir özelliği kazanan Conscriptleriniz sayesinde tanklarınız aksiyona tekrar girmek için daha az vakit kaybedecek.
T-34/85 her anlamda çok güçlü bir tank. Panzer 4 karşısında ezici bir üstünlüğe sahip ve piyade verdiği hasar çok iyi seviyede.
IL-2 Uçak saldırısı ise adeta pastanın üstüne çilek diyebiliriz. Şu anki metada OP olan bu yetenek ile ataklarınız ve defansınız inanılmaz ölümcül hale gelecektir.
OKW Karşısında
T2 Maxim HMG Guards ZiS ATG
OKW'nin OST'ye göre Erken->Orta oyun sırasında kullanabileceği güçlü 2 silah bulunmakta. Birisi Flak-Halftrack diğeri ise Panzer II Luch. Özellikle Flak-Halftrack doğru kullanıldığında supression özelliği ve iyi hasarıyla canınızı çok sıkabilecek bir araç. Luch ise zırhı ve hızı sayesinde mobil bir şekilde düşmanın tüm haritayı baskıya almasına sebep olabilir. Bu yüzden bu iki araç çatışmaya katıldığında Conscriptler için AT-Granade yüksletmesi ve 1 adet Guards birimi hazır olmalı. Bunlara rağmen baskıyı üstünüzden atamıyorsanız 2 seçeneğiniz var; Piyade gücünüz yetersiz kalıyorsa 2. Guards birimini çağırmak, böyle bir sıkıntı yoksa ZiS ATG getirtmek.
VEYA
Guard Rifle Combined Arms ile Guard Motor Coordination arasında önemli bir çizgi bulunmakta. GRC Conscriptler için PPsH, GMC T-34/85 üretebilmenizi sağlamakta. Oyun ilerledikçe Volksgranedierler çok daha fazla güçlenecek ve PPsH silahlarına ihtiyacınız olacak. Diğer yandan OKW tankları standart Sovyet tanklarından daha üstünken T-34/85 bu tanklarla kafa kafaya çarpışabilecek güçte. Bu iki duruma göre seçiminizi yapmanız ve eksik kalacak diğer konu hakkında önlemleri almanız gerekmekte.
Eğer Guards birimleri olmadan Conscripts AT-Granade ve ZiS ATG ile OKW karşısında durabileceğinizi düşünüyorsanız üstte anlattığım Advanced Warfare Tactics komutanı da hem PPsH hem de T-34/85 getirebildiği için alternatif seçeneğiniz olacaktır.
Orta -> Geç Oyun
Oyunu domine ediyorsanız ya da düşman ikinci Flak-Halftrack veya Luch üretmiş ise T-70 çıkartabilirsiniz.
Oyunda çok geriye düşmüşseniz 2 adet SU-76 düşman tanklara karşı dayanmanız için en ideal seçenek. Ancak mayınlar, piyadeler ve ATGler ile SU-76larınızı korumanız çok önemli. Tareti olmadığı için baskın bir düşman saldırısı her ikisini de çok az zararla yok edebilir.
Oyun eşit bir şekilde gidiyorsa T3'ü atlayıp T-34/76(T-34/85) gidin.
Geç Oyun
Karşınızdaki OKW ise ve King Tiger çıkaracağını düşünüyorsanız(Durumu orta/iyi olduğu halde yeni zırhlı getirmiyorsa, kötüyken de uzun süre haritada zırhlısı gözükmediğinde) SU-85 ile hazırlık yapmanız gerekmekte. Düşman piyadeleri veya savunma pozisyonları canınızı çok sıkıyorsa Katysuha işinizi görecektir. Ancak elinizde koruyacak yeterli güç olmadan sakın SU-85 veya Katyusha getirmeyin.(Özellikle Katyusha)