Company of Heroes 2 - Sovyet Metası
#1
Icons_factions_faction_soviet_192.png?resize=192%2C192 Icons_factions_faction_soviet_192.png?resize=192%2C192

1v1 Sovyet Metası

2017 Aralık Yaması


Intel Bulletinler

G9rrD6.png

Bu 3 Bulletin tüm factionlar için standarttır. Şu anki metada istediğiniz bulletin kombinasyonuyla girebilirsiniz ancak her durum için iş yapacak üçlü budur.


Başlangıç

Icons_portraits_unit_soviet_conscript_s_portrait.pngIcons_portraits_unit_soviet_conscript_s_portrait.pngIcons_portraits_unit_soviet_conscript_s_portrait.pngIcons_portraits_unit_soviet_conscript_s_portrait.pngD68FC49EE0A6EEA044CF03CB67E9CA322A53D052
                                                                                                                                                    Medic

Oyun başlar başlamaz Conscripts çağırmaya başlıyoruz. 

Karşınızda OST varsa MG lerine karşı 2 biriminizi arada bir mesafe olacak şekilde birlikte gezdirmelisiniz. Bu sayede bir tanesi MG'ye yakalandığında diğeri ile MG'nin etrafından dolanabilirsiniz. Bunun dışında Grenadiers birimlerine karşı 1v1 çatışmalarda eğer düşman çok uzakta değilse yerinizi tutabilirsiniz. Ancak Pioneer birimlerine dikkat edin. Eğer çok hasar almadan Conscriptslerin yanlarına yaklaşırlarsa 1v1 çatışmaları kazanacaklardır.

Karşınızda OKW varsa Sturmpioneer birimlerine dikkat etmeniz yeterli. Conscriptslere orta mesafede büyük hasar verirken yakın mesafede param parça edebilirler. Bu birimle mesafenizi koruyun. Volksgrenadiers birimleri STG44 yükseltmesini alana kadar Conscriptlerle hemen hemen eşit güce sahiptir. Yakından Conscriptler daha iyiyken uzakta VolkgGrenler daha iyidir.

Erken -> Orta Oyun

russian-molotov-cocktail.png

Oynadığınız harita bolca bina içeriyorsa HQ binanızdan molotof yükseltmesini yapmanız gerekebilir.

OST Karşısında

ECDA1AB96C28DE204DEE9569989905DCED38A04CF7D9826860B9647FF1308A66D02618240733A927             C417B7808EE58B07D9BC4DC6EE4CA81C308F74B1
                                                                                                                       T1                              Sniper                                Penal Battalion

Grenadier birimleri 4 kişilik ve bu sayede tek sniper atışı ile bu birimin efektifliği %25 gibi büyük bir oranda düşmekte. Eğer Granedier sahada kalmaya devam ederse 2. atıştan sonra büyük ihtimal geri çekilmek zorunda kalacaktır ve oradaki çatışmaya neredeyse 0 katkı vermiş olur. Ayrıca MG-42'yi sürekli taciz etmeniz hem karışya MP kaybettirecek hem de çatışmalarda MG desteği minimal olacaktır. Sniper birimini sürekli kontrol edip hayatta kalmasını sağlayabilecekseniz OST karşısında kesinlikle kullanmanız gerekir. Eğer harita kontrolünde zayıflamaya başladıysanız 1 adet Penal birimi çağırarak hem piyade gücünüzü arttırmış olursunuz hem de yükseltme sayesinde alabildikleri PTRS tüfekleri ile araçlara karşı destek görevi görürler. Ancak oyun sizin kontrolünüzdeyse bu birimle şimdilik gerek yok.


49C07E963C8A16C1304B2668AA06A23F6A5AFA08

doctrinal--radio-intercept.png
Advanced Warfare Tactics komutanı OST ye karşı gözü kapalı alabileceğiniz yegane komutandır. Oyunun en başından itibaren düşmanın hangi binayı yaptığını ya da hangi birimi haritaya çağırdığını öğrenmenizi sağlayan bu komutan stratejinizi buna göre şekillendirme imkanı sağlamakta. (Mesela 222 çağrıldığını duyduğunuz anda Conscripts için AT-Granade veya Penal için PTRS yükseltmesini hemen devreye sokabilirsiniz.)

doctrinal--assault-package.pngdoctrinal--conscript-repair-kit.png
Conscripts birimleri ellerinde PPsH varken tam bir ölüm makinesi dönüşmekte ve tamir özelliği kazanan Conscriptleriniz sayesinde tanklarınız aksiyona tekrar girmek için daha az vakit kaybedecek.

doctrinal--t-34-85-medium-tank.png
T-34/85 her anlamda çok güçlü bir tank. Panzer 4 karşısında ezici bir üstünlüğe sahip ve piyade verdiği hasar çok iyi seviyede.

doctrinal--il-2-sturmovik.png
IL-2 Uçak saldırısı ise adeta pastanın üstüne çilek diyebiliriz. Şu anki metada OP olan bu yetenek ile ataklarınız ve defansınız inanılmaz ölümcül hale gelecektir.

OKW Karşısında

russian-at-grenade-package.png

8EE365C04D2A47553E7D161701854CDED79A9FCC61C2B6975E02272C5517887E810A50CF6F2860C40CCB53079C3ED23A63D7D34BA7C6AA83AD7752C148E7C876A16502D093299867D679E707436B5B23
                                                                                                         T2                          Maxim HMG                     Guards                       ZiS ATG

OKW'nin OST'ye göre Erken->Orta oyun sırasında kullanabileceği güçlü 2 silah bulunmakta. Birisi Flak-Halftrack diğeri ise Panzer II Luch. Özellikle Flak-Halftrack doğru kullanıldığında supression özelliği ve iyi hasarıyla canınızı çok sıkabilecek bir araç. Luch ise zırhı ve hızı sayesinde mobil bir şekilde düşmanın tüm haritayı baskıya almasına sebep olabilir. Bu yüzden bu iki araç çatışmaya katıldığında Conscriptler için AT-Granade yüksletmesi ve 1 adet Guards birimi hazır olmalı. Bunlara rağmen baskıyı üstünüzden atamıyorsanız 2 seçeneğiniz var; Piyade gücünüz yetersiz kalıyorsa 2. Guards birimini çağırmak, böyle bir sıkıntı yoksa ZiS ATG getirtmek.

F0B9DE05AC2677BCC0D257F318DA38652B92460B     VEYA     21EA3A090BF03E49489015340DCF843E2729309F

Guard Rifle Combined Arms ile Guard Motor Coordination arasında  önemli bir çizgi bulunmakta. GRC Conscriptler için PPsH, GMC T-34/85 üretebilmenizi sağlamakta. Oyun ilerledikçe Volksgranedierler çok daha fazla güçlenecek ve PPsH silahlarına ihtiyacınız olacak. Diğer yandan OKW tankları standart Sovyet tanklarından daha üstünken T-34/85 bu tanklarla kafa kafaya çarpışabilecek güçte. Bu iki duruma göre seçiminizi yapmanız ve eksik kalacak diğer konu hakkında önlemleri almanız gerekmekte.

Eğer Guards birimleri olmadan Conscripts AT-Granade ve ZiS ATG ile OKW karşısında durabileceğinizi düşünüyorsanız üstte anlattığım Advanced Warfare Tactics komutanı da hem PPsH hem de T-34/85 getirebildiği için alternatif seçeneğiniz olacaktır.

Orta -> Geç Oyun

BB1BE036F851049F7C65028A617DF2EFD1A00220741CF216CEDC1A4DF239C42B91A40BB6939B270B
Oyunu domine ediyorsanız ya da düşman ikinci Flak-Halftrack veya Luch üretmiş ise T-70 çıkartabilirsiniz.


BB1BE036F851049F7C65028A617DF2EFD1A002209504F42F8FB2447C7D47A0CEF0DC427E9B12F1E09504F42F8FB2447C7D47A0CEF0DC427E9B12F1E0
Oyunda çok geriye düşmüşseniz 2 adet SU-76 düşman tanklara karşı dayanmanız için en ideal seçenek. Ancak mayınlar, piyadeler ve ATGler ile SU-76larınızı korumanız çok önemli. Tareti olmadığı için baskın bir düşman saldırısı her ikisini de çok az zararla yok edebilir.

BB1BE036F851049F7C65028A617DF2EFD1A00220F9A7BE78858703F86F2F90717B977A364E29D6C1C628825424D880692D195C9246479661F3E992E0

Oyun eşit bir şekilde gidiyorsa T3'ü atlayıp T-34/76(T-34/85) gidin. 

Geç Oyun

C628825424D880692D195C9246479661F3E992E0135B990C5F1CA6248BF7E8B55C083A176C8CE6A7BADC99D2CA532256B7D5E9489E39A3B2B5508A0D

Karşınızdaki OKW ise ve King Tiger çıkaracağını düşünüyorsanız(Durumu orta/iyi olduğu halde yeni zırhlı getirmiyorsa, kötüyken de uzun süre haritada zırhlısı gözükmediğinde) SU-85 ile hazırlık yapmanız gerekmekte. Düşman piyadeleri veya savunma pozisyonları canınızı çok sıkıyorsa Katysuha işinizi görecektir. Ancak elinizde koruyacak yeterli güç olmadan sakın SU-85 veya Katyusha getirmeyin.(Özellikle Katyusha)
[+] 5 üye Ayro nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Ellerine sağlık, Sovyetler oyunda en sevdiğim faction, eskiden 4v4 arkadaşlar ile oynarken hedefimiz şuydu;

"Beyler en fazla kaybı veren kazanır, en az kaybı veren vatan hainidir"

:))
[+] 3 üye napolyon94 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Güncel
Ara
Cevapla
#4
Eline saglik, essiz bir rehber olmus. Tesekkur ederim.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.