Company of Heroes 2 - Yeni Başlayanlara Oyun Nedir Ne Değildir
#1
Dîvânü Lugati't-COH 2
(Company Of Heroes 2)
 
Oyunumuz 2 tarafın 5 farklı seçenekle oynanabildiği gerçek zamanlı bir strateji oyunu. Klasik işçilerle kaynak toplama yerine, bölge ele geçirerek gelen kaynaklar ile bina yaparak asker ve tank üretilebilen detaylı bir 2. Dünya savaşı oyunu. Mihver kuvvetleri 2 seçenek ve Müttefikler tarafı 3 seçenek ile karşımıza çıkıyor. Oyun Tek kişilik, Çok oyunculu, Kampanya ve Tarihsel görevlerden oluşan 4v4 e kadar destekleyen farklı oynama seçeneklerine sahip.
Oyun mantık olarak ürettiğiniz askerler ile hayati bölgeleri ele geçirmek ve gelen kaynaklar ile yeni teknolojiler geliştirip yeni binalar kurmaya odaklanan; bu gelişmiş binalardan daha nitelikli askerler ve tanklar üreterek düşmana üstünlük sağlamaya yönelik tam bir RTS.  Age of Empires 2 de nasıl son çağa atlamadan Paladin üretemiyorsanız burada da belli binalar ve seviyeler açılmadıkça tank üretemezsiniz.
 
Kampanya: Ana oyuna sahip olanların oynayabildiği, Sovyetler ile Almanlara karşı savaşılan Berlin işgaline kadar devam eden senaryo bölümü. DLC olarak da Ardennes Assault senaryosuna ulaşılabiliyor.
Tarihsel Görevler: Ana oyuna sahip olanların ¼ oranını oynayabildiği gerisini DLC yoluyla alabildiği tarihsel tek bölümlük görevler.
Tek Oyunculu: Oyuncuların bilgisayara karşı oynadığı kendi istedikleri harita ve ayarları yapabildikleri oyun türü.
Çok Oyunculu: Oyuncuların diğer oyunculara karşı ya da bilgisayara karşı diğer oyuncularla birlikte oynayabildiği oyun türü. Bu seçenekte, kişi istediği oyuncularla istediği haritada oynayabildiği gibi rastgele seçim yoluyla da tanımadıkları kişilerle rastgele dağıtım yapılan haritalarda da oynayabilirler.
Oyun bu yönüyle çok sayıda oyuncunun fazla beklemeden bir oyuna katılmasına imkân vererek, tek başına kalabalık maçlara katılmak isteyenlere büyük kolaylık sağlıyor.
 
 
Seçilebilir Devletler

Bu kuvvetler Mihverde:
Wehrmacht: Almanların Doğu cephesini temsil ediyor. Dengeli ve savunmaya dayalı özelliklere sahip bir kuvvet ayrıca oyunun yalın halini alanların sahip olabileceği 2 kuvvetten biri.
Oberkomando West: Almanların Batı cephesini temsil ediyor. Agresif oyun tarzını seven oyunculara hitap eden DLC ile sahip olunabilen bir kuvvet.
Bu kuvvetler Müttefiklerde:
Sovyetler Birliği: Rusya’ yı temsil eden dengeli özellikleri olan oyunun yalın halini alanların sahip olabileceği diğer kuvvet.
ABD: Amerika Birleşik Devletleri müttefikler tarafının en saldırgan kuvveti ve bu devlete DLC ile sahip olunabilir.
İngiltere: Birleşik Krallıkta diyebileceğimiz bu devlet müttefiklerin savunma ağırlıklı kuvvetini oluşturuyor. En son eklenen bu kuvvete DLC ile sahip olunabilir.
 
Kazanma Şartları

Oyunun başında ayarlarda hangi kazanma şartıyla oynayacağımızı seçeriz ve o seçeneğe göre düşmanımızı yenmeye çalışırız. Standartı puan düşürmedir.
Puan Düşürme(Victory Point):  Bu yöntem oyuncuların çoğunlukla tercih ettiği standart kazanma yöntemidir. İki taraf oyuna 500 er puanla başlar (Ayarlarda 250 ve 1000 seçeneği de mevcut) karşı tarafın puanını sıfırlamaya çalışarak galip gelir. Oyunda 3 büyük bayrak mevcut, bu bayraklardan 2 tanesini ya da 3 tanesini ele geçiren karşı taraftan puan düşürmeye başlar. Puanı sıfırlanan takım yenilir. Bu yüzden bayraklar için oyunda sıkı mücadeleler olur.
Yok etme(Annihilation): Bu yöntemde düşmanın merkezindeki tüm binaları yıktığınızda savaşı kazanmış olursunuz.
 
Kaynaklar

İnsan Gücü (Manpower): Bu kaynak oyundaki 3 kaynaktan en önemlisi ve kendi kendine gelen ana kaynak türü. Bölge ele geçirmeden bu kaynağınız kendi kendine gelir ve insan gücü ile araçlar ve tanklar dışında ki tüm asker çeşitlerini üretebilirsiniz. Yine bu kaynak zırhlı araç ve tank üretiminde de kullanılacaktır. Oyunda popülasyonunuz arttığında insan gücünün gelme hızı azalacaktır. Oyunda nüfus üst sınırı 100 dür.
Fuel (Benzin): Benzin kaynağı ile her türlü aracı ve tankları üretebiliyoruz. Bu kaynak bölge ele geçirmediğiniz takdirde gıdım gıdım geleceğinden bu da oyunu kaybetmeniz anlamına geldiğinden çevre bölgeleri ve oyunda 2 tane bulunan benzin bölgesini ele geçirmeniz gerekiyor. İnsan gücünden sonraki en önemli kaynak. 2 benzin bölgesinden 1 tanesi mutlaka elde tutulmalı aksi halde düşmanın tanklarına karşılık tank üretilemeyeceğinden oyunda mağlubiyet kaçınılmaz olur.
Mühimmat (Munition): Mühimmat kaynağı 3. Önemli kaynaktır. Doğrudan asker ve tank üretiminde kullanılmasa da bunların her türlü özelliğinde ve birçok general özelliğinde kullanılan olmazsa olmaz kaynaklardan biridir. El bombası atma, topçu atışı ve bilahare yetenek mühimmat istediğinden oyunda bulunan 2 mühimmat bölgesinden 1 tanesini elinizde bulundurmaya bakın.

Örnek 1 savaş alanı
4Ieb64.jpg
Örnek savaş alanı 2
aboDbt.jpg
Örnek savaş alanı 3 (Karlı bölgeler konusunda iyi çalışılmış)
6lQ226.jpg

Komutanlar : Oyun bize belli bir kabiliyet ağacından ilerlememize olanak veriyor. Bu çeşitliliği farklı komutan seçerek elde ediyoruz. Seçtiğimiz komutan bize 5 farklı yetenek kazandırıyor. Oyun başlarken 3 komutanı yanımıza alarak başlıyoruz. Bunlardan ihtiyacımız olan bir tanesini oyun başladıktan sonra herhangi bir zamanda seçerek onun özelliklerine sahip oluyoruz ve onu değiştiremiyoruz. Bu özellikler biz savaştıkça açılmaya başlıyor. Level olayı gibi yani. Örneğin Tiger tankını oyunun başında çağıramıyoruz LvL 13 olmak lazım.
Forumda belli komutanlar özellikle incelenmiş ben sadece örnek olarak birini anlatayım. Aşağıdaki komutan USA komutanı bu adamı seçtiğinizde kutucuklar içindeki 5 özellik sırasıyla açılıyor son seçenekte normalde üretilemeyen farklı bir tanka erişim sağlandığı görünüyor. Komutanın DLC olduğunu belirtmeden geçmeyim :grinn:  Oyunun verdiği ve DLC ile alınabilen çok sayıda komutan var bu da her oyuncunun farklı şekillerde sahaya çıkmasını sağlayan mükemmel bir özellik. Oyuna başlarken 3 hakkınızı farklı komutanlara kullanırsınız mesela biri topçu, biri ağır tank, biri de piyade olsun siz oyunun seyrine göre ne lazımsa o komutanı seçerek oyuna devam eder ve avantaj elde edersiniz. Kuvvetli savunma yapan bir İngiliz rakibe karşı Topçu general seçmek gibi.
2uHu1r.jpg

İntel Bulletin özelliği: Bu özellikte savaşa başlamadan önce seçtiğimiz 3 kabiliyet. Bunu sonradan değiştiremiyoruz o yüzden oyun başında iyi seçmek lazım.
Bu özelliklere örnek olarak
-Panter tankına %10 zırh,
-Panzergrenardier askerine %10 tecrübe bonusu,
-Stug tankına % 4 hızlı doldurma,
-SU-85 Tankına % 3 zırh delme gibi.
Örnek intel bulletin havuzu aşağıda.
CEu6nz.jpg
İntel Bulletinler DLC şeklinde alınmıyor. Elde etmesi kolay 1000 Oyun puanımızla istediğimizi alabiliyoruz.

Gelelim Birim Sınıflarına : 

Mühendis/İstihkam : Bu sınıftan İngiliz dışında her oyuncu (İngiliz sonradan üretebiliyor) 1 birlik ile başlıyor. Bu sınıf askerler genelde çatışma kabiliyeti düşük (OKW mühendisi yakın menzilde bayağı cevval) fakat savaşma kapasiteleri arttırılabilen askerler. Genellikle piyade savaşları için kullanılmayan bu askerlerin görevi bina yapma, tamir, mayın döşeme/temizleme, siper kazma, tank engeli kurma, savunma binaları kurma, topçu kurma, bayrak çevirme vs. çatışmalar yerine destek hizmetleri için kullanılması tavsiye edilir.
3z1Lc7.jpg

Piyade : Her ülkede çeşitli tipleri olan tamamı piyade tüfeği ile başlayıp ekipmanla güçlendirilebilen ordumuzun bel kemiği. Hem piyadelere hem tanklara karşı savaşabilen bayrakları çeviren binalara ve savunma mevzilerine girebilen önden çerez niyetine gönderilebilen oyun sonlarına doğru nasıl öldüklerini anlayamadığınız elemanlar. Oyuncu mutlaka elinde piyade bulundurmalı ve birliğin tamamının yok olmasına izin vermeden kaçıp eksikleri doldurmalı.
hrmMxC.jpg


Özel Kuvvetler/Komandolar : Yine her ülkede çeşitlerine rastlayabileceğiniz daha maliyetli fakat daha seçkin piyade grupları. Komandolar, paraşütçüler vs. askerler bu grupta olup genelde Komutan seçimi gerekmektedir. Bu askerler genelde özel görevler için tercih edilmeli, fakat sayıları arttığında düz piyade gibi de kullanılabilirler.
b9mo4d.jpg

Keskin Nisancılar : Wehrmacht, Sovyetler ve İngiltere' de olan bildiğimiz uzaktan adam avlayan nişancılar. Kamuflaj kabiliyetleri ve görüş menzillerinin uzun olması sayesinde 1 tane bulundurulması faydalıdır.
oqM1gT.jpg

Makinelı Tüfek Takımı : Ağır Makineli Tüfek takımları oyunda çok önem arzeden, piyade mangalarını durdurmak ve öldürmek için 1 numaralı seçenek. Her oyuncuda bulunması gereken fakat kurulumu için zaman gerektiği için kurulana kadar dikkat edilmesi gereken yegane savunma silahı.
iReoUP.jpg

Havan Takımı : Uzun mesafeden sabit hedefleri, piyade hedeflerini yada silah takımlarını vurmak için etkili bir yöntem. Tüm oyuncuların makineli arkasında bulundurması gereken önemli silahlardan.
uAlvYl.jpg

Tanksavar Topu : Tüm tank ve araçlara karşı oyunun sonuna kadar etkili bir biçimde kullanılabilen toptur. Her oyuncuda mutlaka bulunmalıdır.
XWqx1R.jpg

Kundağı Motorlu Obüsler/Topçular: Malum 2. Dünya savaşı konulu oyunumuzda tank ve piyadeler savaşın ilk sıralarında yer alırken Topçuluk ve toplar oyunumuzda 2. derece önem arz etmekte. Agresif savaşan, mobil birlikler kullanan oyuncular için bir şey ifade etmezken bazı oyuncular için olmazsa olmazdır. Oyunumuzda Top/Obüs adı altında üretebildiğimiz daha doğrusu kurulumunu yaptığımız bu birimler ve tank şaseli bu araçlar uzak mesafeden düşman üzerine ateş baskısı kurmak isteyen oyuncular için birebir. İngiliz gibi savunma binaları ile kendini korumaya alan yada belli bölgelerde yoğun asker ve tank bulundurarak sıkı savunma yapan oyuncuların savunmasını kırmak için birebir. Topçuları normalde üretemezken bazı komutanların özelliği olarak oyunun orta safhasında açılıyorlar. Oyunun hemen hemen her noktasına atış yapabilen yüksek ateş güçlü olan bu birimler atış emri verildiğinde belli sayıda mermi attıktan sonra beklemeye geçiyor ve dolumdan sonra tekrar atış yapabiliyorsunuz. Fazla pahalı olmadıklarından oyuncular için yapması zor da değil. 1v1 oyunlarda pek tercih edilmese de kalabalık oyunlarda 1 kişinin topçu general seçmesi mantıklı olacaktır.
L5Gugx.jpg


Hafif Araçlar : Her ülkede bulunan yarı paletli yada tekerlekli bu araçlar oyunun başında birçok işe yararlar. Piyadeleri püskürtme,eksilen piyadeleri tamamlama, düşman silah takımlarını avlama, bombardıman ve diğer araçlara karşı vurucu olmak üzere kullanışlı az benzin isteyen oyun başı dengeleri değiştiren özelliklere sahiptir. Tanklar çıkana kadar herkese tavsiye edilir. Tanksavarlara karşı zayıf oldukları unutulmamalı. Bazı farklı türevler ilerleyen safhalarda açılır.
Zdd61I.jpg

Hafif Tanklar: Oyunun orta evrelerine doğru üretilmeye başlanan paletli bu araçlar hem piyadeye hem hafif araçlara karşı ilaç niyetine üretilebilir. Orta/ağır tanklar savaş alanına ağırlığını koyana kadar az maliyet ile üstün gelmek için kaçınılmaz. Direk ağır tanklara geçmek isteyenlerin benzin harcamamak için üretmemesi gerekir. 
XJ2eZD.jpg

Orta Sınıf Tanklar: Ve savaş kızışmaya başladı. Orta sınıf tankların devreye girmesiyle daha çetin mücadelelerin ortaya çıkması kaçınılmaz. Oyundaki en kullanışlı birimler olan orta sınıf tanklar piyadelere, araçlara, hafif/orta/ağır sınıf tankların tamamına karşı etkili olduğundan oyuncu için üretilmeleri öncelikli hedef olmalıdır. Tank yok edicilere karşı dikkatli olunması gereken bu tanklar, hızları sayesinde tank yok edicilerin arkalarına dolanmak suretiyle onlara karşıda etkilidirler. Düşmanı yarıp geçmek yada kuşatmak için en iyi birimlerdir. Oyuncular bazen bu sınıf tankları spam yaparak kullanmakta ve iyi sonuçlar almaktadır. (Özellikle T-34) Ama profesyonel olanı çok abanmamaktır. Aksi taktirde Tanksavar spamı ile karşı karşıya kalmak ve patlayıp giden tankları görmek üzücü olur. Orta sınıf tanklar kaynak ihtiyacı nedeniyle tam fiyat/performans aracıdır. Oyun sonuna kadar aktif olarak kullanılabilen bu tanklar çabuk kaybedilmemeli ve rank alarak güçlenmeleri sağlanmalıdır. Bu arada Panter tankı Wehr de ağır sınıf kabul edilirken OKW de orta sınıf kabul edilmekte.
ZwOC7p.jpg

Ağır Tanklar: Ağır tanklar üretilmesi zor olan ve en etkili savaş makineleri hem piyadeye hem araçlara karşı etkili olan bu birimler çoğunlukla 1 tane üretilebilen (Panter ve Churchill birden fazla üretilebilir.) yüksek maliyetli kaybedilmesi üzücü olan zırhlı şövalyelerimiz. Tüm saldırılarımız da başı çeken çevresindeki dosta güven düşmana korku veren bu araçlar tanksavarlardan ziyade özellikle mayınlara karşı korunmalıdırlar. Zira mayına basıp motoru bozmuş bir ağır tankın çabucak yok edilmesi mümkündür. Çoğu oyuncu için mayına basmış bir tankı yok etmesi kolay olduğundan Allah Allah nidalarıyla hücuma kalkmaması gereken mikro komutlarla yönetilmesi mecburi canavarlardır. 2. Dünya savaşı efsanesi Tiger tankının da içinde bulunduğu bu sınıf oyuna keyif katar.
6RSJ78.jpg

Orta sınıf Tank Destroyerler: Oyunun ilerleyen dönemlerinde elimiz ayağımız olan tank şasesine sahip tanksavar namlusuna sahip zırhlılardır. Tank ve araç katili olan bu araçlar ne yazık ki piyadelere karşı etkisizdir. Bu yüzden bunları piyadelerin üstüne sürmemek gerekir. Genel maksatlı değil tank yok etmeye yönelik olduklarından fazla üretmemek mantıklı olacaktır.
Q0eDyl.jpg

Ağır Tank Destroyerler: Gelelim süper yırtıcılara. Oyunda ki tüm tankların zırhını delme gücüne sahip olan bu tank şaseli tank yok edicileri oyunun zirve noktası. En pahalı ve en geç çıkan birimler ve aynı anda sadece 1 tane üretilebildiğinden iyi korunmaları gerekir. En iyi zırh, en yüksek can ve en delici silah özellikleri bu araçlarda ama ISU-152 hariç piyadelere karşı etkisizler. Tamamının namlusu sabit olduğundan ve yavaş olduğundan arkalarına tank kaçmasını engellemek gerekir. Aksi taktirde en basit orta seviye tank bile arkadan koca devi indirebilir. Çevresinde onu koruyabilecek eskortları olduğu taktirde uzun menzilleri ile tanklar için ızdıraptırlar. Maliyeti ve oyunun geç safhasında devreye girdiklerinden bir çok oyun onlar üretilemeden bitmektedir. Kalabalık oyunlarda 1 oyuncunun mutlaka ilgili komutanlardan birini seçmesi gerekir.
iAtSjM.jpg

Devam ediyor.
q59zb6s.jpg
[+] 17 üye irfandurmus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Güncel
q59zb6s.jpg
[+] 3 üye irfandurmus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Kaldığımız yerden devam...

Oyundaki devletlere ait komutanları tanıyalım ve özelliklerinin kaç levelde açıldıklarını görelim. 
Hatırlatma! : Komutanların tamamı oyunla birlikte gelmiyor. Çoğu komutanı DLC olarak ücretli yada oyun puanı ile alabiliyoruz.

OBERKOMMANDO WEST (OKW)

jUyCNv.jpg
Luftwaffe Ground Forces Doctrine
1-Heavy Fortifications(2) = Bu özellik ile Sturmpioneer birimleri Flak denilen küçük sabit uçaksavar, tankların geçmesini engelleyen tank tuzağı ve siper olarak kullanılan hendeklerden yapabilir.
2-Stuka Smoke Reconnaissance(2) = Belirtilen noktadan istenilen yöne doğru bir keşif uçağı yollar. Uçak geçerken sis bombası atarak geçer.
3-Fallschirmjager(3) = Belirtilen noktaya aynı isimli seçkin paraşütçü birlik indirir.
4-Valiant Assault(6) = Belirli süre boyunca piyadelerin hızlı hareket etmelerini ve etkili savaşmalarını sağlar.
5-Airborne Assault(12) = Belirtilen bölgeye Stuka uçaklarıyla saldırı düzenler. Bu sırada Fallschirmjager birlikleri eksilen askerlerini hava indirme ile tamamlayabilirler.


P2f3cL.jpg
Breakthrough Doctrine
1-Breakthrough Tactics(0) = Belirli bir süre boyunca düşman bayraklarının daha hızlı nötr hale getirilmesini sağlar.
2-Sturm Offizier(1) = Savaş alanına çevredeki piyadelerin etkili savaşmasını sağlayan başlarında subay bulunan bir grup piyade çağırır.
3-Panzerfüsuliers(2) = Aynı isimli uzun menzilde etkili kabiliyetli bir piyade grubu çağırır.
4-Assault Artillery(12) = Düşman bölgesine topçu atışı yapar, bombardıman bittikten sonra aynı bölgeye sis bombaları atar.
5-Jadgtiger(15) = Savaş alanına aynı isimli bir ağır tank yokedici çağırır.


WtVLhB.jpg
Special Operations Doctrine
1-Radio Silence(0) = Kullanıldığında düşmanın mini haritasında birimleriniz görünmez.
2-Infiltration Tactics(3) = Bir grup piyadenin tüm üyelerinin aynı anda el bombası atmasını sağlar.
3-Infrared StG44 Package(3) = Obersoldaten piyadelerine kızılötesi dürbünlü StG44 tüfeği alabilme imkanı verir.
4-Artillery Flares(4) = Savaş alanında istenilen yere aydınlatma fişeği atar.
5-Panther PzKpfw V Command Tank(12) = Çevresine görüş ve hız gibi bonuslar veren bir Panter Komutan Tankı çağrılmasını sağlar.


XUwXNV.jpg
Elite Armored Doctrine  (DLC)
1-Signal Relay(2) = Haritada düşman araç ve tanklarının yerini gösterir.
2-Emergency Repair(4) = Araçların tamirci personele ihtiyaç duymadan belli ölçüde kendi personeli tarafından tamir edilmesini sağlar.
3-High Explosive Anti-Tank (HEAT) Shells(7) = Her tank yada tank yokedici tank, zırh delici mermi atabilme özelliği kazanır.
4-Panzer Commander(8) = Tank kulesine MG yerine uzak mesafeyi görebilen yada topçu desteği sağlayan bir komutan kazandırır.
5-Sturmtiger(11) = Aynı isimli kısa mesafede atış yapabilen yüksek kalibreli tank şaseli topçu.


2DHqzx.jpg
Fortifications Doctrine  (DLC)
1-Heavy Fortifications(2) = Bu özellik ile Sturmpioneer birimleri Flak denilen küçük sabit uçaksavar, tankların geçmesini engelleyen tank tuzağı ve siper olarak kullanılan hendeklerden yapabilir.
2-Field Defenses(3) = Volksgrenadier birimleri mayın tarlası kurup, "bunker" denilen sığınaklardan yapabilir.
3-Pak 43 88mm Anti-tank gun(8) = Sturmpioneer birimleri Pak 43 isimli sabit ağır tanksavar topu yapabilme özelliğine kavuşur.
4-leFH 18 Artillery(8) = Sturmpioneer birimleri aynı isimli savaş alanının çoğuna atış yapabilen obüs yapabilme kabiliyetine kavuşur.
5-Zeroing Artillery(12) = Atıldığı yerdeki görünen üniteler üzerine topçu atışı yapılabilmesini sağlar.


SbZzKX.jpg
Scavenge Doctrine  (DLC)
1-Thorough Salvage(0) = OKW piyadelerinin enkazlardan benzin kurtarma operasyonunun zamanını uzatır ama mühimmat da kazandırır.
2-Flakpanzer IV Ostwind(0) = Uçaklara, hafif araçlara ve piyadeye karşı etkili olan Ostwind tankının üretilebilmesini sağlar.
3-Jaeger Light Infantry Recon Squad(2) = Aynı isimli binalardan sızma yoluyla da gelebilen bir piyade takımı çağırır.
4-Infiltration Tactics(3) = Piyadelerin hepsine aynı anda el bombası atma imkanı verir.
5-105mm Howitzer Barrage(9) = Mevcut Mühimmat durumumuza göre belirtilen hedefe topçu atışı yapar.


vK3Qgg.jpg
Feuersturm Doctrine  (DLC)
1-Flammpanzer 38 'Hetzer'(0) = Alev püskürten Hetzer tankının üretilebilmesini sağlar.
2-Assault Package(0) = Sturmpioneers birimlerine alev silahı, Volksgrenadier birimlerine MP40 silahı ve el bombası alabilme imkanı verir.
3-Incendiary Munitions(0) = Support Gun' a alev bombası atabilme kabiliyeti verir.
4-Opel Blitz Truck(3) = Savaş alanına piyadeleri desteklemek amacıyla bir destek kamyonu çağırır.
5-Rocket Barrage(9) = İstenilen alana roket bombardımanı yapar.


Soq9gC.jpg
Overwatch Doctrine  (DLC)
1-Goliath(0) = Aynı isimli uzaktan kumandalı patlayıcı bir araç üretilebilir.
2-Forward Receivers(0) = Kamyon/Binaların çatısına konulan anten ile çevrede bulunan düşman birimlerinin savaş sisi içerisinden görünmesini sağlar.
3-Early Warning(1) = Düşman, sahip olunan bayrağı çevirmeye geldiğinde o bayrağa tuzaklı bir işaret fişeği ateşlenir.
4-For the Fatherland!(2) = Bu özellik dost bölgede olan tüm piyadelere savunma ve hız bonusu verir.
5-Sector Assault(10) = Belirlenen bölgede Stuka uçakları devriye gezer ve düşman tespit ettiğinde saldırı düzenler.


WEHRMACTH(OST)


rBiFiV.png
Elite Troops Doctrine (DLC)
1-Jaegar Light Infantry Upgrade(1) = Grenadier, Pz.Grenadier, Stormtrooper piyadelerinin 2 adet G43 Tüfek gelişimi alabilmelerini sağlar.
2-Model 24 Stun Grenade(1) = Grenadier, Pz.Grenadier, Stormtrooper piyadelerinin bayıltıcı el bombası atabilmesini sağlar.
3-Panzer Tactician(2) = Tankların ve araçların kendilerini koruyan sis bombaları atmasını sağlar.
4-Stormtrooper(2) = Aynı isimli sızma yapabilen bir piyade birimi çağırır.
5-Tiger Ace(17) = Savaş alanına efsane komutana sahip tek sefer çağrılabilen bir Tiger tankı çağırır. Bu tank savaşa dahil olduğunda oyuncunun benzin ve insan gücü kaynakları ciddi ölçüde yavaş gelmeye başlar.


tI55Xl.jpg
Spearhead Doctrine (DLC)
1-SdKfz 250/7 Mortar Half-track(2) = Savaş alanına yarı paletli bir havan aracı çağırır.
2-Panzer Tactician(2) = Tankların ve araçların kendilerini koruyan sis bombaları atmasını sağlar.
3-Reconnaisance Overflight(4) = Savaş alanında istenilen bir bölgeye keşif uçağı gönderir.
4-Fragmentation Bomb(10) = Hedeflenen bölgeye yüksek patlayıcı kapasiteli küçük çaplı bir halı bombardımanı yapar.
5-Tiger Tank(13) = Savaş alanına bir Tiger tankı çağırır.


Yw7S9y.jpg
Fortified Armor Doctrine (DLC)
1-Panzer Tactician(2) = Tankların ve araçların kendilerini koruyan sis bombaları atmasını sağlar.
2-Reconnaisance Overflight(4) = Savaş alanında istenilen bir bölgeye keşif uçağı gönderir.
3-Hull Down(5)= Piyadeler tarafından Tanklar gömülerek korunaklı ve etkili savaşan hale getirilebilir.
4-Command Tank(9) = Savaş alanına çevresindeki ünitelere savunma bonusu veren bir Panzer IV tankı çağırır.
5-Elefant Tank Destroyer(14) = Savaş alanına aynı isimli bir ağır tank yokedici çağırır.


jOjTRZ.jpg
Mechanized Assault Doctrine (DLC)
1-Assault Grenadiers(0) = Aynı isimli 5 kişiden oluşan bir piyade birimi çağırır.
2-Mechanized Assault Group(3) = Savaş alanına 1 birim Pz.Grenadier taşıyan zırhlı bir araç çağırır.
3-StuG III Ausf. E Assault Gun(7)= Piyadelere karşı etkili olan 1 adet aynı isimli tank(Motorlu destek topu) çağırır.
4-Light Artillery Barrage(8) = Belirlenen alana hafif bir topçu saldırısı düzenler.
5-Tiger Tank(13) = Savaş alanına bir Tiger tankı çağırır.


nzHZyo.png
Lightning War Doctrine (DLC)
1-Jaegar Light Infantry Upgrade(2) = Grenadier, Pz.Grenadier, Stormtrooper piyadelerinin 2 adet G43 Tüfek gelişimi alabilmelerini sağlar.
2-Tactical Movement(4) = Belirli süre boyunca piyadelerin hızlı koşmalarını sağlar.
3-Relief Infantry(6) = Belirli süre boyunca kayıp piyadelerin telafisi olarak savaş alanına Osttruppen piyadesi gelir.
4-Stuka Close Air Support(12) = Stuka uçakları belirlenen bölgeyi devriye gezer ve düşman tanklarına saldırır.
5-Tiger Tank(13) = Savaş alanına bir Tiger tankı çağırır.


ZSD1rr.jpg
Assault Support Doctrine (DLC)
1-Artillery Field Officer(2) = Savaş alanına başında topçu subayı olan bir birim asker çağırır.
2-Cargo Truck(3) = Savaş alanına istediğimiz bölgeye yerleştirebileceğimiz, yerleştirildiği yerdeki kaynak gelirini 2 katına çıkaran bir kargo kamyonu çağırmamızı sağlar.
3-Strafing Run(6) = Bir Stuka savaş uçağı istenilen bölge üzerinde uçarak düşman piyadelerini baskı altına alır.
4-Fragmentation Bomb(10) = Hedeflenen bölgeye yüksek patlayıcı kapasiteli küçük çaplı bir halı bombardımanı yapar.
5-Tiger Tank(13) = Savaş alanına bir Tiger tankı çağırır.


UNITED KİNGDOM(UKF)


8ogFQO.jpg
Mobile Assault Regiment (DLC)
1-M2 Flamethrower(0) = Royal Engineerlerin alev silahı alabilmesini sağlar.
2-Advanced Cover Combat(2) = Kullanılıdığında piyadelerin siper aldıklarında kazandıkları Cover Combat bonusunu arttırır ve siperde olmayana da aynı bonusun normalini verir.
3-Infiltration Commandos(3) = Binalardan sızma yoluyla da gelebilen Komando timi çağırır.
4-Vehicle Crew Repairs(6) = Tank ve araçlar kendi kendini tamire başlar bu esnada çevresine sis bombaları yoluyla koruma yapar.
5-Land Mattress(8) = Savaş alanına aynı isimli bir roket topçusu çağırır.


vp0BsW.jpg
Vanguard Operations Regiment (DLC)
1-Raid Operation(1) = Piyadelerin ve araçların hızlıca bölge ele geçirmelerini sağlar.
2-Forward Logistics Glider(3) = Hava İndirme Subayı, Komando ve Sıhhiye üretilebilmesini sağlayan bir planörü istenilen bölgeye indirir.
3-Vehicle Crew Repairs(6) = Tank ve araçlar kendi kendini tamire başlar bu esnada çevresine sis bombaları yoluyla koruma yapar.
4-Strafing Support(12) = Belirlenen bölgeye 2 adet Hawker Typhoons uçağı roket ve makinalı tüfekler ile saldırı düzenler.
5-Vanguard Operation Crocodile(12) = Savaş alanına alev püskürtebilen bir Churchill tankı çağırır.


SOVIET UNION(RedArmy)


90kjm0.jpg
Shock Rifle Frontline Tactics
1-KV-8 Flamethrower Tank(0) = Alev püskürten KV-8 Tankının üretilebilmesini sağlar.
2-Shock Troops(2) = Savaş alanına aynı isimli piyade grubu çağırır.
3-Anti-Tank Gun Ambush Tactics(2) = Tüm anti-tank toplarının kamufle olabilmelerini sağlar.
4-Incendiary Artillery Barrage(7) = Atıldığı yeri belirli bir süre yakan bir bombardıman yapar.
5-IS-2 Heavy Tank(13) = Aynı isimli ağır tankı savaş alanına çağırır.


31xRLG.jpg
Guard Motor Coordination Tactics
1-T-34/85 Medium Tanks(0) = Tank binasından T-34/85 tankının üretilebilmesine imkan verir.
2-HM-38 120 mm Mortar Squad(2) = Savaş alanına 120 mm havana sahip bir havan timi çağırır.
3-Guards Rifle Infantry(2) = Aynı isimli tank ve araçlara karşı etkili bir piyade grubu çağırır.
4-Vehicle Crew Repair Training(7) = Tank ve araçların muharebede değilken kendi kendilerini tamir etmelerini sağlar.
5-Mark Vehicle(8) = Bir aracı işaretleyip savaş alanında onun görünmesini sağlar.


AgKlWj.jpg
Lend Lease Tactics
1-M4C Sherman(0) = Tank binasından M4C Sherman tankının üretilebilmesini sağlar.
2-DshK 38 Heavy Machine Gun(2) = Savaş alanına Doçka diye bilinen ağır makinalı tüfek timi çağırır.
3-Allied Supply Drop(4) = Bir kargo uçağından paraşütle ana merkeze benzin yüklü kargolar atılır.
4-Conscript Repair Kit(5) = Conscript birimleri araç ve tankları tamir edebilir.
5-M5 Halftrack Assault Group(5) = Savaş alanına içinde bir grup Guard Rifle Infantry bulunan bir zırhlı araç çağırır.



UNITED STATES(USF)

nWm4ix.jpg
Airbone Company
1-Pathfinders(1) = Savaş alanına aynı isimli bir keşif birliği çağırır.
2-Paradrop .50 cal M2HB Heavy Machine Gun(2) = Hava indirme yoluyla savaş alanına personeli olmayan bir Ağır Makinalı Tüfek indirir. 
3-Paratroopers(3) = Belirtilen noktaya aynı isimli paraşütçü birlik indirir.
4-Paradrop MI57 mm Anti-Tank Gun(4) = Hava indirme yoluyla savaş alanına personeli olmayan bir Tanksavar indirir. 
5-P-47 Rocket Strike(12) = Bir Thunderbolt uçağı belirtilen yerde devriye gezer ve tanklara roketleri ile saldırı düzenler.


lcOSgb.jpg
Heavy Cavalry Company(DLC)
1-Riflemen Field Defenses(0) = Riflemenler Savaşma pozisyonu denilen Makinalı Yuvası, mayın ve kum torbası kurabilir.
2-Off Map Smoke Barrage(1) = Belirlenen bölgeye sis bombaları atar.
3-Rangers(3) = Aynı isimli elit bir piyade grubu çağırır.
4-Combined Arms(4) = Araç ve piyadeler birbirlerine yakın savaştıklarında daha etkili olmalarını sağlayan bir bonus kazanır.
5-M26 Pershing Heavy Tank(13) = Savaş alanına bir Pershing tankı çağırır.



Tek tek screenshot alarak ilerlediğimden çalışma yavaş devam ediyor şimdilik eksiklikler, güncellemeler ve gözden kaçanlar olabilir...




.
q59zb6s.jpg
[+] 6 üye irfandurmus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Bu yorumu yazdıktan sonra hemen okuyacağım. Benim gibi COH2'de ilerlemek isteyen yeni başlayan oyuncular için birebir. Tebrik ederim. Bu çalışmanın devamını bekliyorum.
İnna lillahi ve inna ileyhi raciun.
[+] 1 üye Ahmed-i Sani nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Hocam çok güzel bir rehber olmuş devamını bekliyorum, rehbere mg lere karşı ne yapılabileceği ingiliz savunma hattını yok etme vb. Taktiklerde eklerseniz çok güzel olur.
Ara
Cevapla
#6
(21-03-2018, 18:13)Ahmed-i Sani : Bu yorumu yazdıktan sonra hemen okuyacağım. Benim gibi COH2'de ilerlemek isteyen yeni başlayan oyuncular için birebir. Tebrik ederim. Bu çalışmanın devamını bekliyorum.

Teşekkür ederim, çalışmamı içerik olarak arttırıp detaylandırmaya devam edeceğim. Zaman sorunu yüzünden yavaş ilerliyor affınıza sığınıyorum.

(21-03-2018, 20:59)yusufkaan : Hocam çok güzel bir rehber olmuş devamını bekliyorum,  rehbere mg lere karşı ne yapılabileceği ingiliz savunma hattını yok etme vb. Taktiklerde eklerseniz çok güzel olur.

Teşekkür ederim genel tanıtımlar bittikten (ki zaman alacak :smiling: ) sonra taktiklere de geçeceğim aynı konu içerisinde. Bu arada başka konular içerisinde taktikler var onlara bakabilirsin. Yinede söyleyim seçtiğin devlete bağlı olarak MG için Mortar, sniper, sis bombası atarak hücum taktiklerini kullanmanı tavsiye ederim. Ama en basiti 1 Mortar ile tacizdir. Üzerine Havan atışı yapılan hiç bir MG yerinde beklemez çekilir yada pozisyon değiştirir. İngiliz savunma hattını yıkmak için çok taktik var ama genel olarak Wehrmacht seçtiysek yer değiştiren Mortarlar ile önce Mortarı yıkarak devamını sağlayabilirsin, oyunun ilerleyen dönemlerinde mortar yerine Howitzer(Obüs) kullanabilirsin. Ayrıca Encirclement Doctrine Generalinde Close the Pocket bombardımanını kullananda var. OKW de en pratik olarak Support Gun ve Walking Stuka kullanılıyor.
q59zb6s.jpg
[+] 1 üye irfandurmus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
Daha önce sınıflarını anlattığımız birimleri şimdi üretildikleri binalardan tek tek anlatalım.

Binalar ve Birimler

Wehrmacth
o7cMnB.png

Pioneer: Ana binadan üretilebilen bu asker grubundan oyun başında 1 tane elimizde bulunur. Ana binamızdan da düşük fiyata üretilebilir. Werhmacth 'ın  en ucuz birimidir. Elinde hafif makinalı bulunan 4 kişiden oluşan Pioneer birimlerinden çok gerekmedikçe veya eline alev silahı vermedikçe pek bir performans beklememek gerekir. Düşman biriminin çok yakına kayıpsız ulaşmadıkları sürece etkisizdiler. Alev silahı ile de açık alanda savaşmaktan ziyade binalarda bulunan düşmanları avlamak için faydalıdırlar. Bu birimden beklenen aslında savaşmak değil destek görevlerdir. Başlıca görevi diğer binaları kurmaktır. Bu askerin görevi bina yapma, tamir, mayın döşeme/temizleme, siper kazma, tank engeli kurma, savunma binaları kurma, topçu kurma, bayrak çevirme görevleridir. Oyun sonuna kadar tamir amaçlı elde Pioneer bulunması gerekir. Bu birimin Alev silahı ve Mayın tarayıcı cihazı ile başlamadığını ve bunları geliştirmeniz gerektiğini unutmayın.

MG 42 Machine Gun Team: Ana binadan üretilebilen 2. birimimizdir. Almanların meşhur MG42 Makinalı tüfeğini taşıyan 4 kişilik bir silah takımıdır. Birimimiz gösterdiğimiz bir noktaya silahı kurarak belli açıda atış yapar. Silah personeli tarafından kurulunca atış yapabildiği açı görünecektir. Düşmanın arkaya sarkmasını önlemek için bu açıya dikkat etmek gerekir. Bu alanın dışında yaklaşan düşman piyadelerine karşı etkisizdir. Binaların içine girerek oldukça efektif bir hale getirilebilir. Yalnız içine girdikleri binanın hangi yönlerde penceresi olduğuna dikkat etmek gerekir. Pencere olmayan yöne ateş edemezler. Piyadeleri avlamak için birebir silahtır. Üzerine atış yapılan piyadelerin ilerleme şansı yoktur. Önce "suppress" sonrada "pinned" durumuna düşüp yerde yatıp kalırlar. Düşman piyadelerini püskürtmek için en iyi silahtır. Ayrıca hafif araçlara da etkilidir. Rank 1 olduğunda zırh delici mermi özelliği açılır bunu kullanarak hafif araçları hızlıca yok edebilir, hafif tankları bile kaçmak zorunda bırakabilirsiniz. Oyun sonuna kadar stratejik noktalarda bulundurmak mantıklı olacaktır. Silah takımı olduğu için personeli öldüğünde tekrar alınabilmesi mümkündür. Bu yüzden rakip oyuncularının kaçırmayı en çok sevdiği silahtır.

Grenadiers: 2. binadan üretilen bu birim Wehrmacth 'ın temel piyadesidir. 4 kişiden oluşan bu askerler elde taşınabilen bir MG-42 alarak (Doktrine göre G43 tüfekte alabilir) daha efektif hale getirilebilir. Uygun fiyatı ve kabiliyetli olması nedeniyle oyun sonuna kadar bulundurulmasında yarar vardır. Özellikle oyun başında gelen araçlara Panzerfaust atabilmesi sayesinde düşmanın daha oyun başında hafif araçlarla bizi ezip geçmesine müsaade etmez. Tüfek bombası ile toplu duran düşman piyadesine karşı ölümcüldür. Bunker kurabilmesi sayesinde istihkam çağırmadan savunma mevzi kurabilme imkanı da sağlamaktadır. Oyuncuların dikkat etmesi gereken şey uzun menzilde çok etkili olan bu piyadenin 4 kişi olmasından dolayı kolay "wipe" yani birliğin yok olmasının kolay olması. Acil Yardım Kiti ile iyileşme özelliği de kullanışlı ve ucuzdur.

GrW34 Mortar Team: 2. binadan üretilen Havan takımı oyunda piyadelere, silah takımlarına ve sabit hedeflere karşı uzun menzilden ateş desteği veren en işe yarar birimlerden biridir. Havancılar menzilleri sayesinde yaklaşılması tehlikeli bölgelere uzun menzilden atış yaparak o bölgedeki tahkimatları yada savunmacıları yok etmek ve püskürmek için elverişlidir. Havan takımları belirtilen yere MG gibi kurularak kendiliğinden yada belirtilen bölgeye direk atışlar ile düşmanı rahat bırakmak istemeyen oyuncular için birebirdir. Sis bombası ve karşıt atış seçeneği ile ordularda geç dönemlere kadar kullanılması elzemdir. Silah takımı olduğu için personeli öldüğünde tekrar alınabilmesi mümkündür.

Sniper: Düşmanın silah takımlarını avlamak mı istiyorsunuz? Düşman sizi görmeden siz onu görmek mi istiyorsunuz? O zaman Sniper tam size göre. Bu amaçlar için kullanabileceğiniz ayrıca Rank 1 de piyadelere "Stun" atabileceğiniz faydalı ama kolay ölebilen tek kişiden oluşan bildiğimiz keskin nişancı. Normal piyade gruplarını avlamak amacı ile kullanılması halinde genelde avcı iken av durumuna düşen kullanılması dikkat isteyen birim.

Panzergrenadiers: 3. binadan yapabildiğimiz elit piyade birimi. Bu piyadeler StG44 tüfeği ile donatılmışlardır. (Doktrine göre G43 tüfek alıp, bayıltıcı el bombası da atabilir) Orta ve özellikle yakın menzilde çok etkili olup sağlam bir el bombasına sahiptirler. Tanklara karşı 2 adet Panzerschreck alabilmeleri bu birimi tank katili haline getiriyor. Acil Yardım Kiti ile iyileşme özelliği de kullanışlı ve ucuzdur. Son güncelleme ile Ana binaya alındı 1. gelişme ile üretilebilir hale gelmekte.

SdKfz 251 Half-track: Hafif zırhlı olan piyade birimi taşımaya yarayan bu araç savaş alanında eksilen piyade grupları ve silah takımlarının eksiklerini tamamlamakta birebir. Alev silahı eklentisiyle birlikte piyadelerin, silah takımlarının ve binalara saklananların korkulu rüyası. Tanksavarlara karşı zayıflığına dikkat edilirse uzun süre kullanılabilir. Son güncelleme ile içine binen piyadeleri iyileştirip mayın kurabilmekte.

SdKfz 222 Armor Car: Wehrmacht 'ın 2. hafif zırhlısı olup piyadelere, silah takımlarına karşıt olarak üretilebilirken Half-track dan farklı olarak hafif araçlara karşıda etkilidir. İngilizlerin Universal Carrier, Rusların M5 Scout Car vs. gibi araçlara karşı mükemmeldir. Hafif tankları bile püskürtmede kullanılabilir. İngilizlerin AEC gibi hafif araç avcısına karşıda direk hedef olunmazsa etkin kullanılabilir. Fiyatının ve her piyadenin tanksavar kabiliyetinin arttırılması yüzünden etkinliği azalmıştır.

Pak40: MG-42 ile birlikte tam fiyat/performans ürünü. :up:  Hafif/Orta/Ağır demeden tüm tank ve araçlara karşı etkin kullanılabilen bu silah takımı uzun menzili ve Rank1 de bayıltıcı vuruşu ile oyun sonuna kadar oyuncunun eli ayağıdır. Silah takımı olduğu için personeli öldüğünde tekrar alınabilmesi mümkündür.

Stug III Ausf G Assault Gun: 4. binadan üretilebilen Stug tankı Panzer III şasesine sahip Kundağı motorlu tanksavardır. Rank 2 olduğunda yan zırhı artarak fazladan koruma kazanır. Şase üstü makinalı tüfek gelişimi alınabilir. Uygun fiyata tank ve zırhlı araç avlamak isteyenler için hızlı ve pratik çözümdür. Piyadeye pek etkileri olmadığından piyadelerden uzak tutmak mantıklıdır. Ağır tanklara karşı deliciliği zayıf olduğundan intel bulletinlerle desteklenmesi mantıklı olacaktır. Birçok oyuncu hızlı tank yok etmek için 2 yada 3 adet yapmayı tercih etmekte olup bu oyuncular piyadelere karşıda tedbir aldıkları taktirde etkili bir hale gelebilmekteler. Yalnız namlusunun sabit olduğu ve ateş edebilmek için tüm tankın dönmesi gerektiğini unutmamalılar.

Flakpanzer IV Ostwind: Stug ile aynı binadan üretilebilen uygun fiyatlı piyade, hafif araç, hafif tank, silah takımları ve uçaklara karşı etkili olan Panzer şaseli uçaksavar tankıdır. Stug ile koordineli kullanımında hem tanklara hemde piyadelere karşı etkinlik sağlanabilir. Rank 1 de belirli süre hızlı gitmeyi sağlayan Combat Blitz özelliği kazanır. Piyadelere karşı dayanıklı bir platform elde etmek isteyen oyunculara tavsiye edilir.

Panzer IV Medium Tank: Almanların 2. dünya savaşında en sık kullandığı muharebe tankıdır. Fiyatının düşürülmesi ile (5 benzin 5 benzindir kardeşim :rofl: ) daha kolay ulaşılabilir olan, Stug ve Ostwindi tek platformda toplayan tank. Piyadelere karşı Ostwindden 1 tık aşağı tanklara karşıda Stugdan 1 tık aşağıdır ama ikisi bir arada her kampanyada olduğu gibi burada da cazip. :up:  Doğal hızı iyi olan Panzer, Rank 1 de hız arttırma özelliği, Rank 2 de yan zırh kazanır. Sis atan bir generalle çok efektif kullanılabilir. Doğrudan son binayı kurmak istemeyen acil zırhlı ihtiyacı olan oyuncular için çok kıymetli bir tanktır.

Panzerwerfer 42 Multiple Rocket Launcher: Wehrmacth 'ın roket atabilen tek birimi. Oyunda düşük kalibreli çok sayıda roketi fazla dağıtmadan bir alana atabilen tek araç. Düşman piyadeleri ve silah takımlarına karşı çok etkili olup tanklara karşı işlevsizdirler. Bu roketler düşman piyadelerini pinned duruma getirerek bayrak çevirmeye çalışanları da hızlıca durdurmak için etkili. Çok çetin maçlarda son puanlar kalmışken gerçekten işe yaradıkları kanıtlanmıştır. :xd: Hafif bir araç olduğu ve savunmasız olduğu unutulmaz, spam yapmaya da çalışılmaz ise (Spam yapanlar tank yapmayı unutuyorlar :rage: ) oyuncuya çok faydalar sağlayacaktır.

Sturmpanzer IV Brummbar: Support Armor Korps binasını yapmadan son binayı kuranlar için ilk seçenek olan panzer şaseli bu araç tam bir piyade katili. Blobcuların korkulu rüyası olup vuruşları tanklar üzerinden bile hatırı sayılır hasar bırakmaktadır. Rank 1 de daha uzak menzile 3 atımlık topçu atışı yapabilme kabiliyeti kazanırken Rank 2 de yan zırh elde etmektedir. Şuan 3v3 ve 4v4 oyunlarda Müttefik ve Sovyet asker bloblarını savuşturmak için mutlaka yapılmalı. Namlusunun sabit olduğu unutulmadan kullanılırsa ve sis atan bir general seçilirse oyun sonunu rahat görebilir.

Panther PzKpfw V Medium Tank: Oyunun doktrinle alakası olmayan rakipsiz en iyi tankı. Hız, ateş gücü ve savunma kombinasyonundan oluşan etkili orta/ağır sınıf karışımı tankı olup doktrinsel tanklar gibi sayı sınırlaması yoktur. Bu yüzden ilerleyen safhalarda Panter spamı yapan oyuncular görülebilir. Rank 1 de Combat Blitz ve Rank 2 de yan zırhı kazanır. Ön zırhı Tiger tankından daha iyi olup oyunun en hızlı tanklarından biridir. Oyuncuların ürettikleri Panzer IV ve Stug ları zaman içinde Panterle değiştirmeleri mantıklı olacaktır. Birçok Alman zırhlısı gibi kule makinalısı geliştirmesi alındığında 3 makinalı tüfeği ile düşman piyadesine mukavemeti iyidir. Görüş sağlandığı taktirde top menzili uzundur. Direk son binaya atlayanların piyade blobu tehlikesi yoksa ilk Pantere geçmeleri mantıklı olacaktır.
q59zb6s.jpg
[+] 3 üye irfandurmus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
Coh2 ye başlayanlar için nimet gibi bir kaynak. Elinize emeğinize sağlık. Harika olmuş
[+] 1 üye Merco nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
Binalar ve Birimler

Oberkommando West
t5ROyj.jpg

Volksgrenadiers: Ana binadan üretilen OKW oyuncularının temel piyadesi ve oyunun sonuna kadar bulundurulması gereken yegane asker. Alman tarafında 5 kişi olan az sayıda asker türünden olması wipe yeme olasılığını azalttığından 5 yıldız olması kolaydır.  Savaş sırasında oyuncunun 2 yada 3 tim elinde bulundurması çok iyi olacaktır. STG44 geliştirme ile yakın dövüşte etkinliği artar. Alevli el bombası yardımıyla da binalarda saklanan düşmana karşı çok etkindir. Panzerfaust sayesinde düşman motorunu bozması tankların üzerine sürülebilmesini sağlar. OKW oyuncuları Obersoldaten'e bile geçse 1 tim her zaman iş görecektir.

Sturmpioneer : Ana binadan üretilebilen oyun başında da 1 time sahip olduğumuz tamirci birimimiz. Tamircide olsalar ellerindeki STG44 ile yakın dövüşte Panzergrenadier tadında olan Panzerschreck alabilmeleri ile tank ve araçlara karşıda kabiliyetli askerlerdir. Mayın kurup dikenli tel döşeyebilirler. Mayın tarayıcı geliştirmesi ile mayınları temizleyebilirler ve tamir kabiliyetleri artar. Unutmadan mayın tarayıcı silahını omuzuna atıp tekrar STG44 tüfeği ile savaşabilir, gerektiğinde mayın  tarayıcıyı tekrar ellerine alabilirler. Bu sayede savaş güçlerinden bir şey kaybetmezler. Rank 3 te bayıltıcı el bombası özelliği de açılır.

Kübelwagen: Oyun başında üretebildiğimiz hızlıca bayrak çevirme ve düşman silah takımlarını oyun başında taciz etmek için kullanılan jipimiz. Düşük fiyatı ile oyunun başında 1 adet üretmek faydalı olacaktır. Rank 1 ile düşman piyadelerini savaş sisi içerisinden tespit yeteneği kazanır. Düşük canı ile çabuk kaybedilebildiğinden enkazındaki 5 benzini almak oyun başında faydalı olacaktır.  :wink:

Raketenwerfer 43 Anti-Tank Rocket Launcher: Ana binamızdan geliştirmelere ihtiyaç duymadan üretebildiğimiz tanksavar topumuzdur. Oyun başında araç üreten düşmanlara karşı müthiş bir savunma sağlar. Savaşın ilerleyen safhalarında özellikle ağır tanklara karşı zayıf olup en büyük özelliği gizlenerek hareket etmesi ve ateş edebilmesidir. Gizlenebilme özelliği yüzünden düşman oyuncularının çalmayı sevdiği bir silahtır. Son güncelleme ile menzili artırıldı ve gizlenebilmesi için rank 1 mecburiyeti getirildi.

MG34 Heavy Machine Gun Team: MG42 silah takımının muadili olan fakat Battlegroup Headquarters yada Mechanized Regiment HQ dan birini kurmadan üretilemez. OKW nin makinalı tüfek ihtiyacı için yeterlidir ama bir MG42 değildir. Yanınızda bir Wehrmacht oyuncusu varsa bu ihtiyacı diğer oyuncudan karşılamak daha mantıklı olacaktır.

SWS Supply Halftrack: Ana binadan üretilebilen bu kamyonlar diğer savaş binalarımızı kurmak için gereklidir. COH 1 deki İngilizler gibi kamyon istenilen yere götürülüp kurulum yapılabilir fakat bu binayı tekrar toparlayarak başka yere taşıma imkanımız yoktur. Ayrıca oyun aynı binadan 2 tane kurulmasına müsaade etmez. Bu yüzden binalar yıkılmadık tan sonra oyun bitene kadar 3 kamyon işinizi görecektir.

7.5cm le.IG 18 Infantry Support Gun: OKW nin piyade destek silahıdır. Uzun menzilli bir havan topu olarak görülebilir. İngiliz kurulumlarına karşı tadından yenmez. Uzun menzilli olması ve sis atabilmesi sayesinde hücuma kalkan piyadelere destek sağlayabilir. 2. binadan üretildiği için oyun başında havan topları gibi savaşa katılamaz.

Sdkfz 251/20 Half-track w/Infrared Searchlight: OKW nin 2. binadan (kısaca Hastane dediğimiz) üretilebilen hafif radar aracı. Savaşta muharip sınıfta yer almayıp destek sınıfa girer. Savaşta en önemli şey istihbarat ve düşmanın yerini doğru tespit etmektir. Aracın üstündeki kızılötesi radarı sayesinde menzilinin yettiği kadar alanı tarayıp düşmanın savaş sisi içerisinde görünmesini sağlar ve bu sayede düşmana doğru tepki verme imkanına kavuşuruz. Çoklu oyunlarda dost birimlerinde düşmanı görmesini sağladığı için etkisi katlanarak artar. Her oyuncunun 1 tane üretmesi çok mantıklı olacaktır.

Sdkfz 251/17 Flak Half-track: Hastane binasından üretebildiğimiz üstündeki Flak topu ile piyade, hafif araç ve uçaklara karşı çok etkili bir zırhlı araçtır. Savaşın başında düşmanı frenlemek için üretilmesi gerekir. Düşman piyadeleri flak atışı ile suppress durumuna düştüklerinden kendi piyadelerinizle bunu avantaja çevirip düşmanı tepeleyebilirsiniz. Tanksavarlara dikkat edilirse tüm silah takımlarına karşıda etkilidir. Fakat hafif zırhlı bir araç olduğu ve ateş edebilmek için kurulması gerektiği unutulmamalıdır. Çevresine duman atma yeteneği sayesinde ilk tanksavar baskınından kurtulmak mümkündür. Yinede oyuncunun gözünü bu araç üzerinden ayırmaması gerekir. Savaşın geç döneminde uçak saldırılarına karşı bu araçtan hattın arkasında 1 adet bulundurmak mantıklı olacaktır.  :up:

Panzer II "Luchs" Light Tank: 3. binadan (kısaca tamir binası dediğimiz) üretilebilen hızlı bir hafif tank olup piyadelere ve hafif araçlara karşı etkilidir. Hareket halinde atış yapabilmesi ile kurulum gerektiren Flak Half-tracka göre daha etkin kullanılabilir. Can değeri de Flakdan iyidir. Fakat hızlıca yapılması için hastane binasından vazgeçip 3. binanın yapılması gerekir ki buda piyade savaşları için olumsuz bir durum. Fakat bu durumu tolere edebilecek oyunculara tavsiye edilir.

SdKfz 234 ‘Puma’ Heavy Armored Car: Kısaca Puma dediğimiz bu araç Tank ve araç avcısı olup oldukça hızlıdır. 3. binadan çıkması dezavantaj sayılır fakat Orta sınıf tankları avlayabilecek kapasitededir. En pratik kullanımı düşman araç ve tanklarını zayıf oldukları yan ve arka zırhlarından vurup kaçmaktır. Tekerlekli araç olduğundan zırhı zayıf ve canı azdır. Duman atma özelliği ile acil durumlarda savaş alanından sıyrılabilir. Oyunlarda çok tercih etmesem de çabuk yıldız alabildiğinden dikkatli kullanılırsa tam bir suikastçıya dönüşebilir. Bu yüzden cephe gerisine kaydırıp düşmanın Katyuşa, Priest, Sexton vs. araçları vurmakta çok iyidir.

SdKfz 251 "Stuka zu Fuß" Half-track: 3. binadan çıkan favori aracım olup görevi bombardımandır. 3. binayı kurmamın sebebi olan bu araç hafif zırhlı araçtan başka bir şey olmasa da düşmanın üzerine 6 adet yüksek kalibreli roket yağdırmayı sağlar. Piyade bloblarını eritmekte, düşman kurulum ve savunma sistemlerini vurmakta yada düşmanın çok sayıda asker ve ekipmanını yığdığı yerlere atış yapıp düşmanı dağıtmakta başarılıdır. Ağır tankları bile rahatsız edecek şekilde hasar verebilir. Hafif araç olduğundan atış yapıldıktan sonra hemen cephe gerisine alınmalıdır.

Obersoldaten: Genelde uçaksavar binası dediğimiz 4. binadan üretilebilen 4 kişilik elit piyade grubu. Oyunun ilerleyen evrelerinde düşman piyadelerini avlamak için kaliteli bir çözüm. Sağlam el bombası, MG34 alabilmesi ve bunu koşarak ateşleyebilmesi :open: , ileri seviyelerde suppress atabilmesi vs. ile Rambo Mübarek  :xd:  Tek sorunu tanklar olup Panzerschreck yada panzerfaustu yoktur. Bu yüzden yanına 1 takım Volksgrenadier verilebilirse faydalı olacaktır. Doktrine göre infrared STG44 aldıklarında uzaktan ördek avına başlayabilirsiniz. Oyunun ileri seviyelerinde attığını vuran adam ihtiyacı çok hissediliyor. Bu yüzden pahalı olmalarını ve geç gelmelerini dezavantaj kabul etmiyorum. 

Jagdpanzer IV: Uçaksavar binasından üretebildiğimiz fiyatı uygun Tanksavar tankımız olup rank 1 de gizlenebilmesi ile sınıfında büyük bir avantaja kavuşmuş oluyor. Görünmez durumda ilerleyebilmesi başka bir avantaj sağlarken düşman tanklarını tuzağa düşürmekte ustadır. Uçaksavarı kurdunuz ve acil tanksavar ihtiyacınız mı var hemen üretin, pişman olmazsınız. Namlusu sabit olduğu ve biraz yavaş hareket ettiği için arkanıza adam kaçırmamaya bakın. Yıldızları arttıkça oyuncuya iyi ki yapmışım dedirten bu araç piyadelere karşı etkisizdir. Düşman piyade blobları varsa uzakta tutmaya bakın.

Panzer IV: Wehrmacth 'da ki benzerine göre 5 yıldızlı olabilmesi ve direk yan zırh ile başlaması ile fiyat/performans ürünü olan genel maksatlı tank. Panter yapacak kadar benzini olmayan ama hem piyade hem tanka karşı koymak isteyenler için çok uygun hızlı orta sınıf bir tank. Çabuk yıldız aldığından tercih edilebilir fakat panter ile aralarında düşük bir fiyat farkı var o nedenle panteri beklemek daha mantıklı olacaktır.

Panther PzKpfw V: Oyunun doktrinle alakası olmayan rakipsiz en iyi tankı. Hız, ateş gücü ve savunma kombinasyonundan oluşan etkili orta/ağır sınıf karışımı tankı olup doktrinsel tanklar gibi sayı sınırlaması yoktur. Bu yüzden ilerleyen safhalarda Panter spamı yapan oyuncular görülebilir. Rank 1 de Combat Blitz ve Rank 2 de yan zırhı kazanır. Ön zırhı Tiger tankından daha iyi olup oyunun en hızlı tanklarından biridir. Birçok Alman zırhlısı gibi kule makinalısı geliştirmesi alındığında 3 makinalı tüfeği ile düşman piyadesine mukavemeti iyidir. Görüş sağlandığı taktirde top menzili uzundur. Direk Uçaksavar binası kuranların tank spamı tehlikesi yoksa ilk Pantere geçmeleri mantıklı olacaktır.

Tiger B 'Königstiger': Oyunun ikonik tanklarından biri olan namı diğer King Tiger OKW nin 3 binası da (Battlegroup Headquarters, Mechanized Regiment HQ ve Schwerer Panzer HQ) kurulduğu taktirde doktrinsel özelliklerin yanında aktif olup herhangi bir binadan üretilmemektedir. Doktrinle alakası olmadığından tüm OKW oyuncuları tarafından şartlar sağlandığı taktirde üretilebilir. Yüksek can, yüksek zırh, yüksek vuruş gücü ile Battal Gazi misali önden gitmesi sevilir. Motoru bozulduğunda heyecanlı dakikalar yaşatır ve düşman tarafından vurulduğunda karşı tarafa başarım kazanılmış gibi sevinç verir. Kule makinalısı ile birlikte piyadelere ve topu ile düşman tanklarına kodumu oturtur. :smile:  Mikro komutlarla yönetilir ve yavaş olmasına dikkat edilirse zafere giden yolu açan bir canavardır. Her oyuncu aynı anda sadece 1 tane üretebilir. Command Panther yada Jadgtiger üretmiş olan oyuncular ise aynı anda King Tiger yapamazlar. Son güncelleme ile Sturmtiger yapanlarda aynı anda King Tiger yapamaz.



 
Devam ediyor...
q59zb6s.jpg
[+] 5 üye irfandurmus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#10
Eskiden mg34 1-2 komutan ile disardan gekiyordu. Koca OKW yi mkaineli tufegi olmadan nasil dusundulerde o donem oyuna koydular hayret ediyor insan. Ki temsil ettigi güç genelde Bati Cephesinde ki "bunker boy" rezervleri.
Ara
Cevapla
#11
Overwatch doctrine dlc'sini steamde göremedim. Kaldırdılar mı acaba?
Ara
Cevapla
#12
(27-11-2018, 12:52)captivesoul : Overwatch doctrine dlc'sini steamde göremedim. Kaldırdılar mı acaba?

Oyunun mağazasından satın alabilirsin oradan da kaldırmadılarsa.
Ara
Cevapla
#13
Oyunun mağazası neresi? Kendi sitesi humblebundle'a yönlendiriyor. Orayı mı kastettiniz?
Ara
Cevapla
#14
(27-11-2018, 15:45)captivesoul : Oyunun mağazası neresi? Kendi sitesi humblebundle'a yönlendiriyor. Orayı mı kastettiniz?

unknown.png
[+] 1 üye Ayro nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#15
Ben de internette mağaza arıyordum, burnumun dibindeymiş meğer :)
Ara
Cevapla
#16
Kaldığımız yerden devam...

Oyundaki devletlere oyuncuların desteği ile hazırlanıp eklenen ücretsiz komutanları geçte olsa tanıyalım. 


OBERKOMMANDO WEST (OKW)

lPhyab.jpg
Grand Offensive Doctrine

1-Panzerfüsilliers(0) = Aynı isimli uzun menzilde etkili kabiliyetli bir piyade grubu çağırır.
2-Stuka Smoke Drop (2) = Belirtilen noktadan istenilen yöne doğru bir keşif uçağı yollar. Uçak geçerken sis bombası atarak geçer.
3-Infrared StG44 Package(3) = Obersoldaten piyadelerine kızılötesi dürbünlü StG44 tüfeği alabilme imkanı verir.
4-Panzer Commander(5) = Tank kulesine MG yerine uzak mesafeyi görebilen yada topçu desteği sağlayan bir komutan kazandırır.
5-Tiger Tank(11) = Savaş alanına bir Tiger tankı çağırır. King Tiger' da bulunan Spearhead özelliğine sahiptir. 


WEHRMACTH(OST)

SrsxYJ.jpg
Strategic Reserves Doctrine

1-Assault Grenadiers(0) = Aynı isimli 5 kişiden oluşan yakın savaşta etkili piyade birimi çağırır.
2-Panzer IV Ausf. J (0) = Panzer IV yapılabilecek binalar kurulduğunda yan zırha sahip bir Panzer IV tankı üretilebilir.
3-Breakthrough Equipment(2) = Pioneer birimlerine satchel bombası atabilme, engel temizleyebilme, hızlı tamir ve Panzergrenadiers birimlerine sis bombası atabilme imkanı verir.
4-Mobile Observation Posts(2) = Halftruckları görünmez yaparak gözlem noktası olmalarını sağlar ve flare isimli aydınlatma bombası atabilme kabiliyeti verir.
5-Tiger Ace(11) = Savaş alanına efsane komutana sahip tek sefer çağrılabilen bir Tiger tankı çağırır. Bu tank tek yıldız olarak savaşa gelir ve eskiden olduğu gibi kaynakların geliş hızını yavaşlatmaz.


UNITED KİNGDOM(UKF)

oGRfjV.jpg
Lend Lease Assault Regiment 

1-Assault Section Upgrade(0) = Infantry Sections birimleri yakın dövüşte etkili makineli tabancalar ile silahlandırılabilir.
2-M1 81mm Mortar Team(0) = Aynı isimli havan takım üretilebilir.
3-M10 Achillies Tank Destroyer(0) = Aynı isimde bir hafif bir tank yok edici tank üretilmesini sağlar.
4-M5 Half-Truck(2) = Askerlere destek amacıyla kullanılan yada uçaksavara çevrilebilen bir zırhlı araç çağırır.
5-Vehicle Crew Repairs(6) = Tank ve araçlar kendi kendini tamire başlar bu esnada çevresine sis bombaları yoluyla koruma yapar.



SOVIET UNION(RedArmy)

pLC5x5.jpg
Airbone Troops Tactics

1-Weapons Crate Drop(1) = Paraşüt yoluyla istenilen yere içinden STV Rifles ve PPSh-41 çıkabilen bir silah sandığı atılabilir.
2-DShK HMG Paradrop(2) = Paraşüt yoluyla istenilen yere Doçka dediğimiz ağır makinalı tüfek atılabilir.
3-Airborne Rally Points(2) = Piyadeler için istenilen yere eksikleri doldurma imkanı veren bir geri çekilme noktası yapılabilir.
4-Airborne Guards Troops(3) = Uzun menzil yada kısa menzil çarpışma için silahlandırabileceğimiz aynı isimli paraşütçü birlik çağırır.
5-IL-2 Anti-Tank Rocket Run(10) = Bir IL-2 uçağı hedeflenen yere anti tank roketleri ile saldırı düzenleyerek geçer.



UNITED STATES(USF)

TZ5hn9.jpg
Urban Assault Commander

1-Urban Assault Kits(0) = Rear Echelon birimlerine tüfek bombası Riflemen birimlerine de yanıcı el bombası atabilme imkanı verir.
2-M4A3 Sherman Assault Package (0) = Sherman tanklarına dozer bıçağı ekleme ve sis bombası atabilme imkanı verir. 
3-Rangers(3) = Aynı isimli elit bir piyade grubu çağırır.
4-Cover to Cover(4) = İstenilen yere duman bombaları atar bu sırada piyadelere koşma hızı verir. 
5-M4 Sherman Calliope(10) = Çok sayıda roketi aynı anda fırlatabilen Sherman şasesine monteli bir roket fırlatıcısı çağırabiliriz.



Uzun süredir yenilik olmayan oyuna canlılık için oyuncuların desteğiyle eklenen komutanlar çoğunlukla erken dönemler ve müttefikler için yakın dövüşlere uygun tasarlanmış duruyor.
Oyuncu desteği ile yapıldığından general portreleri kötü görünüyor. Hatta Sovyet generali Venezuella devlet başkanı Maduro ya benzetmişler oda bir ayrıntı olarak göze çarpıyor  :smile:
q59zb6s.jpg
[+] 1 üye irfandurmus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 3 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.