Yama Notları: Hearthstone - Mayıs 2018 Yaması Denge Değişiklikleri
#1
A6WKF5XC8SP11523050382412.jpg

HCT Playoff maçları bittikten sonra gelecek olan yeni güncelleme ile aşağıdaki kartlar değişikliğe uğrayacak.

Naga Sea Witch – Mana değeri 5'den 8'e çıkarılıyor.

Geliştirici Notu :9.1 yamasıyla birlikte oyuna Hearthstone'daki kart maliyeti mekaniklerinin daha tutarlı çalışmasına yönelik bir değişiklikte bulunduk, bu değişiklik Naga Sea Witch'in işleyişine direkt olarak müdahale etti ve Giant kartlarındaki maliyet azaltma indirimleriyle birlikte çok sayıda kartın 0 mana'ya oynanabilir olmasını sağladı.

Hearthstone'un etkileşimler tutarlı olduğunda daha iyi olduğunu düşünmekle birlikte, Naga Sea Witch tarzı deck tarzlarını da olumlu karşılıyoruz. Ancak şu anki çalışma prensibiyle bu deste çok erken bir biçimde birçok sınıfın cevap veremeyeceği alan üstünlüğü oluşturabiliyor. Naga Sea Witch'in maliyetini 8'e çekerek destenin konseptini korurken, combonun oyunun daha geç bir döneminde yapılabilir olmasını sağlamayı hedefliyoruz.

PR6S5IRL8Y6A1526072084109.png

Spiteful Summoner – Mana değeri 6'dan 7'ye çıkarılıyor.

Geliştirici Notu :Year of the Raven ile birlikte yaşanan set rotasyonu sonrasında Spiteful Summoner'in sadece 10 mana spellere sahip destelerde daha güçlü ve daha tutarlı sonuçlar verdiğini gördük. Standard'taki 10 mana minion sayısının azalması oyuncuların bu karttan ne edineceğini bilmesiyle sonuçlandı, her ne kadar bu tarz destelerin düşük değerde spelll barındıramama gibi fedakarlıklarını gözönünde bulundursak da, kartın mana maliyetinin 1 arttırılması Ultimate Infestation gibi kartlarla birlikte kullanıldığında daha ideal görünüyor.

W6HUFGUMM18C1526072084124.png

Dark Pact – Artık 8 yerine 4 can iyileştiriyor.

Geliştirici Notu :Dark Pact'ı güçlü bir kart haline getiren 2 unsur var, bunlardan birincisi 1 mana olması ve Carnivorous Cube, Possessed Lackey veya Spiritsinger Umbra gibi kartlarla birlikte kullanılabilmesi, bir diğeri ise Warlock'a verdiği heal kapasitesiyle oyuncunun Lifetap gücünü, Kobold Librarian veya Helfire gibi kartları rahatlıkla kullanabilmesini sağlaması. Dark Pact'ın maliyetinde bir değişiklik yapmak yerine verdiği heali azalttık, böylelikle Warlock oyuncuları oyun içerisinde ne kadar hasar aldığına daha çok dikkat edecek.

E5IZ9M4OBKN01526072083917.png

Possessed Lackey – Mana değeri 5'den 6'ya çıkarılıyor.

Geliştirici Notu :Possessed Lackey'in yer aldığı bazı combolar oyunun erken ve orta döneminde başedilmesi imkansıza yakın sonuçlar doğurabiliyor. Bu kartın mana maliyetini arttırarak bu güçlü comboların karşı oyuncu tarafından daha iyi cevaplanabilir olmasını amaçlıyoruz.
GGBYLM87SJLL1526072084119.png

Call to Arms – Mana değeri 4'ten 5'e çıkarılacak.

Geliştirici Notu :Şu anda 3 popüler Paladin destesi Even Paladin, Murloc Paladin ve Odd Paladin. Bu 3 deste arasında Even ve Murloc Paladin The Witchwood'un çıkışından beri en güçlü destelerden birisi, Call to Arms 5 manaya çıkarak Even destelerde kullanılamayacak bir hale geliyor ve Murloc gibi diğer Paladin destelerinde gücü azalmış oluyor.

5 mana Call to Arms'ın Odd Paladin destelerinde kullanılmasını bekliyoruz ancak Even Paladin'deki kadar etkili olmayacağını düşünüyoruz. Bunun sebebi Odd Paladin'in 2 mana minionlara sahip olamaması, bu da Call to Arms'ın sadece 1 mana kart çağıracağı anlamına geliyor. Bu değişiklik sonrası Greymane's Alliance deste tarifinde değişiklik yapıp Call to Arms yerine 2 adet Saronite Chain Gang ekliyoruz.
Z1ULK6GGOIWU1526072083915.png

The Caverns Below – Görevin ödülü, Crystal Core, artık minionları 5/5 yapmak yerine 4/4 yapıyor.

Geliştirici Notu :Quest Rogue destesi yavaş ve kontrol ağırlıklı destelere karşı güçlüyken, birçok diğer tarzda kalan destelere karşı çok zayıf. Yavaş destelere karşı güçlü olmakla, agresif olmayan tüm destelere karşı güçlü olmak arasında ince bir fark var. Bu görevin ödülünü 5/5 yerine 4/4 yaparak Quest Rogue'un yine yavaş destelere karşı güçlü, ancak daha az kutuplu bir deste profili çizmesini amaçlıyoruz.
MEJDKHKW8TPF1526072083914.png
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
#2
Wild oyuncusu olarak Naga Sea Witch değişikliğine ne kadar sevinsem az, bu kart az çektirmedi kaç aydır.
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
#3
Öncelikle Quest Rogue a çok gereksiz bir nerf geldi. Zaten karşısındaki saldırgan bir desteyse kazanma ihtimali sıfır. Geriye control desteleri kalıyor. Sadece onlara karşı kazanma şansı var. E onlara karşı da kazansın bi zahmet. Ha 5e5 ha 4e4 çok birşey farketmeyecek. Bu desteyi oynayan zaten görevi tamamladıktan sonra sahayı minionla doldurup tek seferde 30 35 vurabiliyordu. Şimdi noldu 24 - 28 vurabiliyor olacak. Questlerin hepsini inceledim. Hepsi de karşı taraf ağzıyla kuş tutsa questi engelleyemiyor. Tek yolu erkenden saldırıp yok etmesi. Başka çözümü yok. E zaten oyunu kazanmak için yapılmış bu questleri ne diye nerfliyorsun be kardeşim !

Gelelim diğerlerine, possed lackey e yapılan nerf çok ciddi bir nerf değil. Cubelock u durdurmaz sadece yavaşlatır. Asıl nerf Dark Pact'e gelmiş. Warlock sınıfı zaten 5. tura kadar kendi kendinin 8 canını yiyebilen bir sınıf. Yahu rakip hiç birşey yapmadan adam kendini yiyor. Çok önemli bir karttı bence. Bu nerf üzdü.

Spiteful desteleri nerf sonrası dağılır kalmaz artık.

Call to arms, even paladini bitirir. Odd paladini uçurur. Odd paladine nerf atmamaları da şaşırttı.
Ara
Cevapla
#4
Yapılan değişiklikleri beğenmedim, Blizzard yine oyundaki asıl sorunları çözmek yerine oyuncuların daha kolay kavrayacağı farklılıklar olarak düşünüp birçok kartın sadece mana maliyetini arttırmış. Sadece Call to Arms'ın 5 manaya çıkarılarak tek sayılı destelerde, yani 2 mana minion içermeyecek destelerde kullanılabilir olmasını sağlamak ince olmuş, ancak Murloc Paladin'in o şekilde bir kaygısı yok diye biliyorum.
Cevapla
#5
Spiteful'un nerf yemesi çok can sıkıcı ve gereksiz.
Ara
Cevapla
#6
Gereksiz değil 6. turda 12/12 Tyrantus çağırmanı sağlıyor, o kartın sıkıntısı fedakarlığın yeterince büyük olmaması örneğin "destenden bir spelli discard et, o spellin mana değerine göre minion çağır" olmalıydı.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#7
nerfleri begenmedım, ya olmamış ya az olmuş. lackey body'sı 0/2 olabılırdı veya spitefull 6 uzeri spell kullanamasaydı daha güzel olabilirdi. dark pact yapılan nerf agır olmuş fazla agır az daha sefkatli olunabilirdi The Caverns Below tutmaz gene değiştiricekler.
Ara
Cevapla
#8
Bu denge değişiklikleri yamasının, Blizzard tarafından 22 Mayıs'ta oyuna geleceği duyuruldu.
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
#9
Nerfler bu gece mi yarın mı?
Cevapla
#10
Blizzard kesin bir saat belirtmediği için belli değil. Ama en erken yarın saat 10.00'da gelebilir çünkü tam o sırada PDT saati 22 Mayıs 00.00'ı gösteriyor olacak.
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
#11
Dark Pact'ı direk silseler daha iyiymiş, yine olan warlocka oldu :/
Ara
Cevapla
#12
Yama oyuna geldi. Nerf yiyen kartlarınızı 5 Haziran'a kadar tam değerinde dustlayabilirsiniz.
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.