Merhabalar! Bu haftanin gunlugu Almanya,Köln'deki Gamescom ve Paradox Fan toplanisi sebebiyle kısa olucak. su durumda fiziksel olarak stres bizim icin bir bagımlılık oldugu icin, ve fanlarimi sevdigimiz icin yine de araya sıkıstıralim dedik.
Tarihsel oyunlarin en buyuk problemi, zaten olucak olaylari biliyor olusunuz. Neyin ise yaricagini ve yaramiycagini biliyorsunuz ve buna gore teknolojiye hucum ediyorsunuz. Hoi4'te ise oyuncularin savasi yasamalarini ve yasadiklarindan tecrube kazanmalarini istiyoruz. Bunu basarmak icin teknoloji sistemini ikiye ayirdik. İlk yolda teorik olarak yaptiginiz arastirmalar olucak, bunlarla ekipmanlari acicaksiniz, ornek vermek istersek P-51 Mustang uretebilceksiniz. Bir diger yolda ise ordularinizin savas alaninda kazadigi tecrubeler olucak ve bunarla modellerinizdeki modifikasyonlarla oynuyacaksiniz yada yeni modeller olusturucaksiniz.(Bunlara isim bile verebileceksiniz)
Simdi gelin Gemi degiskenleri hakkinda konusalim. Ayni Tumen Tasarisi gibi, burda da ana kaynak Tecrube, ama bu durumda farklı olarak deniz tecrubesi(NXP) kullanilcak. NXP kullanarak urettiginiz herhangi bir model de degisiklikler yapabilceksiniz. Her gemi 4 alanda gelistirilebilecek, ama bu alanlar gemiden gemiye degisicek.
Ornekte bir Tasiyici gemi goruyorsunuz, bu geminin sahip oldugu olasi gelistirmeler :
Zırh - Korunmayi arttiricak, ozellikle hava saldirilarindan, ama hizi dusurecek ve guverte alanini kucultucek.
Guverte Alani - Ne kadar ucak tasiyabilceginizi belirleyecek.
Motor - Hızı arttiracak.
Guvenirlik - Bu digerlerinden biraz daha karisik bir statu. Diger 3 gelistirme Guvenirligi dusururken bu digerlerinin sebeb oldugu penaltiya karsi bir onlem olucak. Aynı zamanda "sistematoloji" ya da "ship-shapedness"(*) diye de adlandirilabilir, basitce geminin ne kadar iyi bir sekilde toplanildigi demek. Dusuk guvenirlik geminin savaslarda kiritik hasar alma oranini arttiricak.
Gemideki 4 gelistirmeyi de gelistirmeyi secebilir her yonden guclu yuksek maliyetli bir gemi elde edebilirsiniz, yada sadece birkac statyu gelistirir daha ozellestirilmis gemiler elde edebilirsiniz. Oh, bu arada gemiler hakkında ilginc bir durum olarak, gemilerin ustundeki degiskenlerle uretim sirasinda oynayabilirsiniz, ama bu uretim hiziniza, uretimde ne kadar ileride oldugunuza bagli olarak etki edebilir. Mesela bir savas gemisine 18" silah yada daha iyi bir motor koyulmasi gerektigine uretim sirasinda karar verebilirsiniz ve fikrinizi bu sirada degistirirseniz uretime en bastan baslamak zorunda olmuyacaksiniz. - ama gemi uretildikden sonra ustunde yapabilceginiz degisiklikler azalicak.
Hoi4 takımının cogu fan toplanisinda olucak, bu yuzden panther'ler hakkında Darkrenown ile tartisabilir, ve bana ve Tomasz ve Guraan'a merhaba diyebilirsiniz. Ben ayrica Hoi4'u fan toplanisi sirasinda buyuk bir ekranda gosterise sunucagim, bu yuzden oyuna ilk goz atanlardan biri olabilirsiniz.
Tarihsel oyunlarin en buyuk problemi, zaten olucak olaylari biliyor olusunuz. Neyin ise yaricagini ve yaramiycagini biliyorsunuz ve buna gore teknolojiye hucum ediyorsunuz. Hoi4'te ise oyuncularin savasi yasamalarini ve yasadiklarindan tecrube kazanmalarini istiyoruz. Bunu basarmak icin teknoloji sistemini ikiye ayirdik. İlk yolda teorik olarak yaptiginiz arastirmalar olucak, bunlarla ekipmanlari acicaksiniz, ornek vermek istersek P-51 Mustang uretebilceksiniz. Bir diger yolda ise ordularinizin savas alaninda kazadigi tecrubeler olucak ve bunarla modellerinizdeki modifikasyonlarla oynuyacaksiniz yada yeni modeller olusturucaksiniz.(Bunlara isim bile verebileceksiniz)
Simdi gelin Gemi degiskenleri hakkinda konusalim. Ayni Tumen Tasarisi gibi, burda da ana kaynak Tecrube, ama bu durumda farklı olarak deniz tecrubesi(NXP) kullanilcak. NXP kullanarak urettiginiz herhangi bir model de degisiklikler yapabilceksiniz. Her gemi 4 alanda gelistirilebilecek, ama bu alanlar gemiden gemiye degisicek.
Ornekte bir Tasiyici gemi goruyorsunuz, bu geminin sahip oldugu olasi gelistirmeler :
Zırh - Korunmayi arttiricak, ozellikle hava saldirilarindan, ama hizi dusurecek ve guverte alanini kucultucek.
Guverte Alani - Ne kadar ucak tasiyabilceginizi belirleyecek.
Motor - Hızı arttiracak.
Guvenirlik - Bu digerlerinden biraz daha karisik bir statu. Diger 3 gelistirme Guvenirligi dusururken bu digerlerinin sebeb oldugu penaltiya karsi bir onlem olucak. Aynı zamanda "sistematoloji" ya da "ship-shapedness"(*) diye de adlandirilabilir, basitce geminin ne kadar iyi bir sekilde toplanildigi demek. Dusuk guvenirlik geminin savaslarda kiritik hasar alma oranini arttiricak.
Gemideki 4 gelistirmeyi de gelistirmeyi secebilir her yonden guclu yuksek maliyetli bir gemi elde edebilirsiniz, yada sadece birkac statyu gelistirir daha ozellestirilmis gemiler elde edebilirsiniz. Oh, bu arada gemiler hakkında ilginc bir durum olarak, gemilerin ustundeki degiskenlerle uretim sirasinda oynayabilirsiniz, ama bu uretim hiziniza, uretimde ne kadar ileride oldugunuza bagli olarak etki edebilir. Mesela bir savas gemisine 18" silah yada daha iyi bir motor koyulmasi gerektigine uretim sirasinda karar verebilirsiniz ve fikrinizi bu sirada degistirirseniz uretime en bastan baslamak zorunda olmuyacaksiniz. - ama gemi uretildikden sonra ustunde yapabilceginiz degisiklikler azalicak.
Hoi4 takımının cogu fan toplanisinda olucak, bu yuzden panther'ler hakkında Darkrenown ile tartisabilir, ve bana ve Tomasz ve Guraan'a merhaba diyebilirsiniz. Ben ayrica Hoi4'u fan toplanisi sirasinda buyuk bir ekranda gosterise sunucagim, bu yuzden oyuna ilk goz atanlardan biri olabilirsiniz.
A leader is a dealer in hope