2019 Yaz Festivali: Paradox Soru Cevap Etkinliği
(27-06-2019, 22:20)Skanderbeg : First, i want to thank you for answering our questions in this forum and i also have to admit i really envy Taytay, who is working in my favourite game company as a Turk. :) i wish success for both of you and Paradox Interactive. I have three questions.

1-Would you keep developing Eu4, until every country gets a mission tree and rework with immersion packs?

2-When we will see a peace conferance rework for Hoi4?

3-I already know you will not answer any question about Victoria 3 :) and i know you will announce new IPs for Grand Strategy. Do you have plans for covering the eras of history which was not  included in any Paradox Main Game but was tested before, such as East vs West, Sengoku, March of the Eagles or a game about the era before Crusader Kings?

Thanks for these beautiful Grand Strategy Games. Keep up the good work :)

Çeviri :İlk olarak bu forumda sorularımıza cevap verdiğiniz için teşekkür etmek istiyorum ve belirtmek isterim ki favori oyun firmamda bir Türk olarak çalışan Taytay'a imreniyorum. :) İkinize de ve Paradox'a da başarılar diliyorum. Üç sorum var.

1. Her ülke bir görev ağacına ve immersion packlerle gelen çalışmalara sahip olana kadar geliştirmeye devam edecek misiniz?

2. HOI4'te barış konferansı değişiklikleri ne zaman görebiliriz?

3. Victoria 3 ile ilgili soruyu yanıtlamayacağınızı biliyorum, ancak yeni bir grand strategy oyunu duyuracağınızı belirttiniz. East vs West, Sengoku veya March of the Eagles gibi ana Paradox oyunlarınca daha önceden test edilmiş çağlarda veya Crusader Kings'ten geride kalan bir döneme odaklanan bir oyun yapmayı değerlendirir miydiniz?

Bu güzel grand strategy oyunları için teşekkürler. Böyle devam edin :)

1. That's the dream, we'll see how it goes though. It's a big task we have way too many countries in EU4.

3. Not really but I myself would love a March of the Eagles 2.

Çeviri :1. Hayalimiz bu şekilde, ancak işlerin nasıl gittiğini birlikte göreceğiz. EU4'te ülke sayısının fazla olması sebebiyle büyük bir işten bahsediyoruz.

3. Pek sanmıyorum ancak March of the Eagles 2 görmek isterdim.
Ara
Cevapla
(27-06-2019, 22:20)Skanderbeg : First, i want to thank you for answering our questions in this forum and i also have to admit i really envy Taytay, who is working in my favourite game company as a Turk. :) i wish success for both of you and Paradox Interactive. I have three questions.

1-Would you keep developing Eu4, until every country gets a mission tree and rework with immersion packs?

2-When we will see a peace conferance rework for Hoi4?

3-I already know you will not answer any question about Victoria 3 :) and i know you will announce new IPs for Grand Strategy. Do you have plans for covering the eras of history which was not  included in any Paradox Main Game but was tested before, such as East vs West, Sengoku, March of the Eagles or a game about the era before Crusader Kings?

Thanks for these beautiful Grand Strategy Games. Keep up the good work :)

Çeviri :İlk olarak bu forumda sorularımıza cevap verdiğiniz için teşekkür etmek istiyorum ve belirtmek isterim ki favori oyun firmamda bir Türk olarak çalışan Taytay'a imreniyorum. :) İkinize de ve Paradox'a da başarılar diliyorum. Üç sorum var.

1. Her ülke bir görev ağacına ve immersion packlerle gelen çalışmalara sahip olana kadar geliştirmeye devam edecek misiniz?

2. HOI4'te barış konferansı değişiklikleri ne zaman görebiliriz?

3. Victoria 3 ile ilgili soruyu yanıtlamayacağınızı biliyorum, ancak yeni bir grand strategy oyunu duyuracağınızı belirttiniz. East vs West, Sengoku veya March of the Eagles gibi ana Paradox oyunlarınca daha önceden test edilmiş çağlarda veya Crusader Kings'ten geride kalan bir döneme odaklanan bir oyun yapmayı değerlendirir miydiniz?

Bu güzel grand strategy oyunları için teşekkürler. Böyle devam edin :)

2. Hepimiz istiyoruz :( Umarim yakinda yapabiliriz. Yakin gecmiste modlanabilirligi arttirmak icin girisimlerim olmustu, belki bi modcu ustunde calisir :P

2. We all want it :( Hopefully soon-ish. I recently improved modability with peace conferences, perhaps a modder out there will pick it up :p
Ara
Cevapla
(27-06-2019, 22:26)yafeshan : Stellaris is one of the most played Paradox game currently in steam. Also it is the most changed game compared to its release status. I know it is not your current group but I still want to ask if Paradox have plans to make more grand changes for Stellaris or other games. Some mechanics in some games can use a complete overhaul like Stellaris did.

Stellaris su anda steamde en fazla oynanan Paradox oyunlarindan biri. Ayrica cikis haline gore de en fazla degisim goren oyun. Calistiginiz grup olmadigini biliyorum ama sormak istiyorum, Paradox Stellaris yada diger oyunlar icin daha fazla kapsamli degisiklikler planliyor mu. Bazi oyunlarin bazi mekanikleri tamamen yenileme ihtiyaci duyuyor.

Boy did I wish I could tell you about the things their team talk about ;)

Çeviri :Ekiplerinin neler hakkında konuştuklarından bahsetmek isterdim ;)
Ara
Cevapla
(27-06-2019, 22:26)yafeshan : Stellaris is one of the most played Paradox game currently in steam. Also it is the most changed game compared to its release status. I know it is not your current group but I still want to ask if Paradox have plans to make more grand changes for Stellaris or other games. Some mechanics in some games can use a complete overhaul like Stellaris did.

Stellaris su anda steamde en fazla oynanan Paradox oyunlarindan biri. Ayrica cikis haline gore de en fazla degisim goren oyun. Calistiginiz grup olmadigini biliyorum ama sormak istiyorum, Paradox Stellaris yada diger oyunlar icin daha fazla kapsamli degisiklikler planliyor mu. Bazi oyunlarin bazi mekanikleri tamamen yenileme ihtiyaci duyuyor.

Düzeltme. HoI4 en çok oynanan pds oyunu :smirk: :closedtongue: Bi cevabim yok malesef

Correction. HoI4 is the most played pds game :smirk: :closedtongue:  I don't have an answer sadly.

edit: just noticed you said "one of the pds titles". sorry a bit tired (also I wanted to show of :p)
edit: simdi farkettim ki "pds oyunlarindan biri" yazmisin. biraz yorgunluk basladi, kusura bakma (ayrica gosteris yapmak istedim :p)
[+] 1 üye taytay nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Since someone asked about Imperator localisation changing checksum. I got an answer from the designer and it is because the new features of the latest Clausewitz. It's possible to cheat through the localisation system by showing information you should not have access to and that's why. However they are looking into if they can remedy this :)

Çeviri :Birisi Imperator çevirilerinin checksum'ı değiştirdiği hakkında bir soru sormuştu. Tasarımcıdan cevabı aldım ve Clausewitz'in son versiyonunun özellikleri nedeniyle olduğunu söylüyor. Localisation (çeviri gibi metin değiştirme) sistemi ile hile yaparak oyuncunun görmemesi gereken şeyler gösterilebiliyormuş. Ama bunun çözüm yollarını da arıyorlarmış :)
[+] 1 üye Groogy nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
(27-06-2019, 22:38)taytay :
(27-06-2019, 22:26)yafeshan : Stellaris is one of the most played Paradox game currently in steam. Also it is the most changed game compared to its release status. I know it is not your current group but I still want to ask if Paradox have plans to make more grand changes for Stellaris or other games. Some mechanics in some games can use a complete overhaul like Stellaris did.

Stellaris su anda steamde en fazla oynanan Paradox oyunlarindan biri. Ayrica cikis haline gore de en fazla degisim goren oyun. Calistiginiz grup olmadigini biliyorum ama sormak istiyorum, Paradox Stellaris yada diger oyunlar icin daha fazla kapsamli degisiklikler planliyor mu. Bazi oyunlarin bazi mekanikleri tamamen yenileme ihtiyaci duyuyor.

Düzeltme. HoI4 en çok oynanan pds oyunu :smirk: :closedtongue: Bi cevabim yok malesef

Correction. HoI4 is the most played pds game :smirk: :closedtongue:  I don't have an answer sadly.

Haha TayTay with the humble brag here huh?

Çeviri :Haha, görüyorum da Taytay baya mütevazı şekilde övünüyor.
[+] 1 üye Groogy nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
(27-06-2019, 22:15)Aeschyli : Öncelikle oyunlarınızda küçük bir ömür tüketmiş birisi olarak bu platforma gelip sorularımızı yanıtlamanız beni gerçekten çok mutlu etti. Şimdi sorularıma geçebilirim.

1-) İlk olarak Europa Universalis 4 konusunda başlayacağım.  Standart sorulardan çok daha çözümlenebilir konulara odaklanmak istiyorum. Geliştirebileceğiniz veya geliştiremeyeceğiniz özellikleri en iyi siz bildiğinizden önerilerden çok oyun dengesiyle alakalı problemlerimden bahsetmek istiyorum. Europa Universalis için konuşmak istersem multiplayer aşığı olan birisi olarak oyunun son dönemlerinde oluşan bonus stacklama işi beni gerçekten rahatsız ediyor. Daha önce bahsedilmiş ancak ben birkaç öneriyle bu durumun üstünde tekrar durmak istiyorum. Güçlü özelliklere sahip ülkelerin oyunda çeşitli avantajlara sahip olması son derece doğal ancak bence bu durum oyunun sonlarında baya abartılı bir hal alıyor. Bunu engellemek için bu ülkelerin özelliklerini kısmaktan çok diğer ülkeler içinde bir fırsat oluşturulması gerektiğini düşünüyorum. Örneğin askerlerinin maaşlarını ödemeyen bir ülke sırf hükümdarları askeri özelliği yüksek diye o alanda en ileri ülke olamamalı. Bu durumdan kaynaklı askeri dezavantajlar çekebilir. Aynı şekilde diplomatik açıdan başarılı olmayan bir devlet diplomasi puanında eksi yiyebilir olmalı. Anlatmaya çalıştığım olay bonusların etkisinden çok oynayışı ön plana çıkarmak bence oyunu çok daha iyi bir seviyeye getirecektir. Bonusların etkisini kısarak bu avantajları çeşitli oynayış tarzlarına yüklemek sizce nasıl bir fikir ?

2-) Crusader Kings 2 'ye başlamak benim için gerçekten zorlu bir süreçti. Oyunun arayüzünün korkunç gözüktüğünü düşünüyorum. Bu durum oyuna başlamak isteyen oyuncuları önyargıya itiyor. Bu kadar güzel bir oyunun bu şekilde potansiyelini harcaması beni gerçekten üzüyor. Hali hazırda CK2 için bu sürecin geçtiğini düşünüyorum ancak benim fikrimce konsept açısından oyunlarınız içerisinde potansiyeli en yüksek oyun Crusader Kings 2 oyunudur. Siz bu potansiyel hakkında ne düşünüyorsunuz. Sizde aynı şekilde  oyunlarınız arasında en potansiyel sahibi konseptin bu olduğunu düşünüyormusunuz?

3-)Imparator Rome oyunu pekçok kişide olduğu gibi bende de bir hayal kırıklığı yaşadı. Daha sonra Johann'ın PCGamer söyleşisini okuduğumda isteklerime yönelik bir ilerleme gördüğüme sevindim ancak söyleşide kafama yatmayan yerlerde vardı. Johann hali hazırda oyun çıktığında beğenileceğini düşündüğünü söylüyordu. Ben bu durumu pek gerçekçi bulmuyorum çünkü oyun gerçekten çok fazla eksikle çıkmıştı. Sizde gerçekten oyun çıktığında oyunun başarılı olacağını düşünüyormuydunuz?

English :First of all, as a person who has spent a small portion of his life playing your games, I was really happy to see you come to this platform and answer our questions. Now I can move on to my questions.

1-) First, I'll start with Europa Universalis 4. I want to focus on the more solvable issues than the standard questions. I want to talk more about my problems with the balance rather than my suggestions about it, as you know the best of anybody about what can and can't be developed. If I want to talk to Europa Universalis, as a multiplayer lover, I'm really annoyed by the occasional bonus stacking during the game. However, as I mentioned earlier, I would like to dwell on this situation with a few suggestions. I find it quite natural that the countries with strong features have various advantages but this really becomes a problem at the end game. To prevent this, I suggest giving opportunities to other nations rather than nerfing the powerful ones. For example, a country that can't pay the wages of her soldiers should not be the most advanced country militarily just because its leader has good military skills. In the same way, a country that is not diplomatically successful should get negative diplomacy points. What I'm trying to tell you is that I think putting gameplay first rather than the effect of the bonuses will bring the game to a better level. What do you think about limiting the bonuses effects and transferring these advantages to gameplay styles?

2-) It was a really challenging process for me to start playing Crusader Kings 2. I think the game's interface seems terrible. This situation makes the players who want to approach the game more prejudice towards it. Wasting the potential of such a beautiful game like this makes me sad. I think that the time has passed for anything to be done in regards to CK2 and I also think that it had the most potential of any game you have designed. What are you thinking about this potential? Do you also think that CK2 has a concept that has the most potential among your games?

3-) Imperator: Roma was a disappointment to me like many people. Then, when I read Johann's PCGamer interview, I was happy about the advancements towards what I want out of the game but there were some things that didn't sit with me right. Johann was already saying that he believed the game would be liked when it came out. I do not find this situation very realistic because the game was really missing too much. Did you also think that the game would be successful at release?

1. That would be a very ambitious change and is something I've thought about. Nations building their bonuses with some being predisposed towards certain things. However this would require us to rebuild EU4 from the ground up. So right now? Not really an option. But future? Who knows ;)

2. CK2 is from an old generation of our games and it is a lesson we've learned that UX is extremely important. EU4 was the first project to have a proper dedicated UX designer (and he created the Macro Builder). He's now Game Director for Stellaris by the way. 

3. It was extremely successful at release(sales wise). But we were not expecting that response at all.

Çeviri :1. Bu oldukça iddialı bir değişiklik ve daha önce de düşünmüştüm. Ülkeler bonuslarını kendi yaratıyor ve bazıları da bazı alanlara daha yatkın. Ancak bunu yapmak için EU4'ü baştan tekrar yaratmamız gerekiyor. Yani şimdi yapılacak bir şey değil. Ama gelecekte? Kim bilir ;)

2. CK2 eski jenerasyon oyunlarımızdan. Oyuncu tecrübesinin ve arayüzünn çok önemli olduğunu iyi bir şekilde öğrendik. İlk kez EU4 ile düzgün bir oyuncu tecrübesi/arayüzü tasarımcısına sahip olduk (kendisi de Macro Builder'ı yarattı). Kendisi de şu an Stellaris'te Oyun Direktörü.

3. Satış rakamlarına bakarsak çıkışta oldukça başarılıydı. Ancak böyle karşılanacağını hiç beklemiyorduk.
[+] 1 üye Groogy nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Thank you everyone for participating! Also a great thank you to the moderators that have been translating all of this back and forth.

Çeviri :Katılan herkese teşekkürler! Etkinlikte çevirmen olarak görev almış moderatör arkadaşlara da teşekkür ederim.
[+] 14 üye Groogy nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Benden bu günlük bu kadar. Sorularınız için teşekkürler, umarım tatmin edici cevaplar verebilmişizdir. Herkese iyi geceler!


That is all from me for today. Thank you all for your questions, I hope we were able to give answers that satisft you all. Good night everyone!
[+] 18 üye taytay nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Davetimizi geri çevirmedikleri ve beklediğimizden dahi çok daha fazla zaman ayırıp tüm samimiyetleriyle üyelerimizden gelen sorulara yanıt verdikleri için @Groogy ve @taytay'a teşekkür ederiz. Soru Cevap etkinliğimiz burada son buluyor. Katılım göstermiş tüm üyelerimize teşekkürler.

English :I would like to extend my sincere gratitude to @Groogy and @taytay for accepting our invite and answering to our members' questions with sincerity. Not the mention sparing their time more than we could have ever hoped for. Our Q and A session ends here. Also thank you to all our members who have participated and asked questions.
[+] 19 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.