Etkinlik: EU4 - Haftanın Ülkesi #18: Ming
#1
EUROPA UNIVERSALIS IV
Europa Universalis IV Haftanın Ülkesi Etkinliğinde bu haftanın konusu Ming.

330px-Ming.png
Ming
Kültür: Jianghuai (Çinli)
Başkent: Beijing (1816)
Yönetim Biçimi: Çin İmparatorluğu
Devlet Dini: Konfüçyuscu
Teknoloji Grubu: Çinli

Ming'in Kısa Tarihi
1368 yılında Moğol hakimiyetindeki Yuan hanedanına karşı isyanla kurulan Ming hanedanı, Çin'in yönetimini devraldıktan sonra topraklarını güneye ve kuzeye doğru genişletmiş, 1420 senesinde başkentlerini Beijing'e taşımıştır. Kore'de Japonlara karşı giriştikleri Imjin Savaşı ile çöküş dönemine giren Ming, 1600 senesinden itibaren yükselen Mançu akınları neticesinde iyice zayıflamış, zaman içerisinde yerini Mançu yönetimindeki Qing hanedanına bırakmıştır.

Ming'in Oyundaki Durumu
Oyuna Çin İmparatoru ünvanına sahip olarak başlayan Ming'in yaklaşık 70k'lık bir ordusu ve 36 birim gemiden oluşan bir donanması bulunmaktadır. Ming hali hazırda 12 devletten haraç toplamaktadır ve bu sayı etraftaki devletlerle arttırılabilir. Ming Beijing ticaretinde dominant güçtür, Korchin devletine karşı Unify China savaş sebebini kullanabilir.

3b5bfe966.jpg

Ming Ulusal Fikirleri
Ming ekonomi ve savunma ağırlıklı bir ulusal fikir setine sahiptir, oyuna başladığında edindiği %20 kale maliyet bonusu ve %10 idea maliyetinin yanı sıra, Ming tüm idealarını tamamladığında +%30 ilişki geliştirme bonusu elde eder.
  1. Nine Garrisons of the Great Wall: +%5 kale savunması, +%25 garnizon büyüklüğü.
  2. Revive the Three Grand Divisions: +%5 disiplin.
  3. Inward Perfection: -%10 istikrar maliyeti.
  4. Repair the Yellow River Dykes: +%10 üretim etkinliği.
  5. Restore the Salt Monopoly: +%10 ticaret etkinliği.
  6. Single Whip Law: +%10 vergi etkinliği.
  7. The Red Cannon: +1 kara ordusu fire bonusu.
Ming Olayları ve Kararları
Oyun içerisinde Ming karar yoluyla yasaklı şehri inşa edebilir. Oyun içerisinde Ming'e has 25'i aşkın tarihsel olay bulunmaktadır, bu olaylar Ming'in tarihte yaşadığı dini ve politik meseleler etrafında şekillenir.

Ming Görev Ağacı
Ming görev ağacında kendisine has sadece 4 göreve sahiptir.
  1. Colonize Taiwan: Tayvan adasını kolonileştirmenizi ister.
  2. The Mandate of Heaven: Çin bölgelerinin tamamını kontrol etmenizi ister.
  3. Annex Dai Viet: Dai Viet topraklarını fethetmenizi ister.
  4. Conquer Korea: Kore'yi fethetmenizi ister.
Ming Başarımları
Kow-Tow.png Kow-Tow
Ming ile her din grubundan bir vassala sahip ol.


Ming Tartışmaları
  • Ming ile oyunun başında yapılması gereken hamleler ne şekilde?
  • Ming ile Çin İmparatorluğu mekaniklerinden nasıl yararlanmalı?
  • Ming ile oynarken Japonya ve Kore'ye nasıl yaklaşmalı?
  • Ming ile oynarken hangi ideaları tercih ediyorsunuz?
Etkinlik ana konusundan bu etkinliğe dahil tüm konuları inceleyebilir, bir sonraki haftanın konusu için ülke önerisinde bulunabilirsiniz.
Haftanın Ülkesi etkinlik konuları güncelliklerini yitirmez, dilediğiniz vakit bu konulara katılımda bulunabilirsiniz.
Ara
Cevapla
#2
Parçalanması hayırlı olan bir devlet.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#3
yeni teknoloji sistemi ile oynanması imkansız hale gelen devlettir. zira batılılaşarak celestiel empireden kurtulunabiliyordu. şimdiki sistemde eğer bir ayar getirilmez ise ming çöp haline dönüşür.

gelgelelim eski sisteme göre ming oyununa. bu konuda en tecrübeli eu4cülerden birisyim diyebilirim.

ming sahip olduğu hükümet çeşidi olan celestiel empireden dolayı tüm toprakları % 50 otonomili şekilde oyunda varoluyor. bu bağlamda ülke topraklarının hemen hepsinden çok az miktarda yararlanabiliyorsunuz. bu durum ekonomik olarak çok zorlamasa da en çok zorladığı alan askeri alan. zira başlangıç seviyesinde aynı deve sahip bir ülke 130-140k civarı asker limitine ve yaklaşık 120k manpowere sahip olabiliyor iken malesef mingde bu yarı yarıya durumdadır. haliyle bu büyük devletin sıkıntıları da büyüktür. 3-4 tane horde devleti birleşip rahatça mingi işgal etme imkanına sahiptir. yine de başlangıcın en güçlü devleti sayılabilir.

dikkat edilmesi gereken bu gerçektir. manpowere orduya dikkat edeceksiniz. gereksiz savaştan kaçınacaksınız. ekonominizi daha da güçlendirmek için bol bol bina yapabilirsiniz. paranız gani.bu süreçte yine ilk gelen kralınız ve heiriniz tabiri caizse embesilin önde gideni. bu yüzden kısa sürede general yapıp kurtulmaya bakın. tek sıkıntı eğer ki krallar ölür de yerine gelen varis weak claime sahip ise işte mingin bittiği an o andır. zira halihazırda sahip olduğunuz mandate heaven etkisi ile -5 unrest e sahip ve mutlu mesut iken brden bu etki gider ve +10 unreste sahip olursunuz. bu da aynı dine sahip olduğunuz bölgelerde dahi isyan tehlikesi demektir. böyle bir durumda kötü eventler de üstüste gelebilir. çıkacak olan isyanları bastırmaya kalkışmayın bastırmanız imkansızdır. gibi demiyorum imkansızdır. tek kurtuluş yolunuz tüm isyan tehlikesi olan topraklara otonomi vermenizdir. bu tamamen ekonomik olarak sizi yıkacak olsa da bu süreci atlatmanın başka bilinen hiçbir çaresi yoktur.tüm eu4 oyuncuları zaten ainin elinde olan mingin ne hale geldiğini gayet iyi biliyor. bu tamamen mandate heaven etkisinin yitirilip isyanların çıkması sonucu olan süreçtir. yoksa mingi doğuda o çağlarda yenecek güç yok diyebilirim.

eski sisteme göre konuşursak eğer hızlıca kuzeyinizdeki hordaları tek tek vassallayıp sonra annexlemeniz mumkundur. sakın ola koalisyon olur diye çekinmeyin. kuzeye yapacağınız saldırılardan yalnızca tengrist hordalar etkileneceği için size karşı koalisyon kurabilecek bir güç de olmayacaktır. sizin yaptığınız bu agresiflik ne güneyinize ne de doğudaki komşularınıza etki etmeyecektir. bu hamleden sonra ister kore ile ittifka olun ister annexleyin. japonya da aynı şekilde. tek dikkat etmeniz gereken şu ki batılılaşmayı erkenden yapmak istiyorsanız ilk idea exploration açıp kuzeyinizden itibaren kamçatkaya ordan alaskaya sonra kaliforniya ve nihayetinde meksikaya ulaşıp 1550 tarihi civarında batılı devletlere ulaşmak olmalıdır. tam bu tarihlerde ulaşıp 1600 lü yıllara batılılaşmış ve teknolojide avrupayı yakalamış olarak girer otonomiden kurtulur gerçek gücünüze ulaşabilirsiniz. bundan sonraki idea seçimleri vesaire size kalmış bişey. artık dünya ayağınızın altındadır. istediğiniz kadar yayılın.
FxO_A92WYAI--2l.jpg
[+] 6 üye jax61 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
@jax61

Valla kendimi gördüm batılılılaşma olayında  :') Ayrıca şu oyunda ne Ming'ler gördüm en son İskandinavya'ya dalıyordu gerisini siz düşünün  :')
Ara
Cevapla
#5
direk yardırıp kırıma varmak desem x-P
Ara
Cevapla
#6
yardırıp kırıma varmak da bir seçenek olsa da çıkan isyanları püskürtmek pek kolay olmasa gerek. ayrıca uğrayacağın agrresiflik uzun süre hareket edememen demek. pek tabi bu seçenek de var.o zamana dek cenova yaşarsa tabii..ve cenovanın koru yaşarsa.ayrıca üstte de net olduğu üzere bu süreç içerisinde sahip olacağınız tüm topraklar % 50 otonomili. yani yeni aldığın bir müslüman toprağını aldığında direk %20 küsür unrestle kazanırsın. ve üsütne üstelik state değil territory olarak. state yapayım desen 12 basetaxlı bir yere vereceğin kor ücreti 200 civarı.onu da geçelim. dinini değiştiremediğin sürece isyan çıkması kaçınılmaz hele ki isyan bir de % 20 lik bir isyan riski ile geliyorsa öyle 3-5k da çıkmaz. en az 20-25k gelir. senin zaten tüm ordun bu süreçte 60-70k olacak. karşına çıkan 30k ordulu 1-2 ittifaklı bir devlette yamulma ihtimalin % 100 :P bu devlet artık timur mu olur persler mi olur comonwealth mi osmanlı mı. seç beğen al.rusya mı ona duacı olursun :)
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#7
yapılmışı var ister miydiniz  :P
şahsıma ait değildir.
907FDEFCBB381F6A88A4D4F9D85CCBF6E5B250F1
Ara
Cevapla
#8
Ahaha :D baya ütopik olmuş :D ilginç. dediğim gibi imkansız değil ama ben tercih eder miyim bilemiyorum. Multiplayerde asla işe yaramayacağı kesin olsa da singleplayerde işe yarayabilir.
FxO_A92WYAI--2l.jpg
[+] 1 üye jax61 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
Şunu yapacağıma Otto oynarım daha iyi Steamfacepalm
[+] 1 üye Blackwhist nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#10
1.15 sürümünde oynuyorum state estate işini sevmiyorum.Timurla babürü kurup hint seferleri yaptıktan sonra doğuya ilgim arttı.Bir de şu mingi deneyeyim dedim.
Taze taze :D
Genoanın bulutlu şekilde görene kadar hile yok iş bitince sadece ti yazdım
DPMqQZ.jpg
ojgaP7.jpg
[+] 1 üye etzel nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#11
border gorenin anasını ağlatmışsın. göz bozuyor.. beğenmedim :D
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#12
Çin seddi çektim işte. 5-6 sene kadar daha erken olma şansı vardı.Askerleri bir türlü savaşa yetişemiyordu ondan biraz gecikti.Yukarıda biri resim atmıştı ondan esinlendim.Tahminim bu haliyle 20-25 sene içinde batılılaşma baslatilabilir.Batılılaşmaya çare buldun mu hayat doğu da güzel :)
Ara
Cevapla
#13
Ming kadar degisen devlet var mi acaba? Toplamda 3 kere degisti en az sanirim.Ilkinde yukarida da goruldugu gibi yilan gibi kivrilip Batililasiyorduk sonra Enstitu geldi Ming 10 numara oldu.Baslangicta her yer %50 otonomili oldugu icin gelirde dengeliydi,1600 den tam anlamiyla batililasip sonra Celestiel Empire`i kaybediyordun otonomiler 0 oluyordu.Mandate of Heaven`in gelmesiyle asiri OP zevksiz bir devlet oldu,1500 de Anadolu da bulabiliyordun kendini. 1.24 ile yine bu opligini koruyor,hala daha 1444 mp sinin yasakli devleti. Su haliyle rehbere ihtiyac yok, " aliyorsun,cosuyorsun " kisaca
Ara
Cevapla
#14
babüre dönüşüp ortalığın içine edebildiğin devlet
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.