Europa Universalis 4 Daha Fazla Harita Güncellemesi Almayacak
#1
eu4.png

Paradox Tinto Stüdyosu ve Europa Universalis 4'ün başındaki isim olan Johan Andersson'un paradoxplaza üzerinden yaptığı açıklamalara göre oyunun haritası 1.31 sürümü itibarı ile sabit kalacak ve önümüzdeki sürümlerde oyuna daha fazla toprak eklenen harita güncellemeleri gelmeyecek. Oyunun baş geliştiricisinin yaptığı açıklamada bunun sebebi 3 ana başlık altında izah edilmiş:

Kayıt dosyası uyumluluğu: Oyuna her gelen güncellemede, güncelleme gelmeden önce başladığı oyunu devam ettirmek isteyen birçok oyuncunun kayıt dosyaları güncel sürüme aktarıldığında bozuluyor ve oynanmaz bir hale geliyor. Bu sebeple EU4 oynamayı bırakan çok fazla oyuncu var.

Performans: Oyuna eklenen her toprak arka planda yapılan matematik hesaplamalarının katlanarak artmasına sebep oluyor. 8 yıldır oyunun optimizasyonu sürekli geliştiriliyor olmasına rağmen oyuna toprak eklemenin oyun performansına ciddi miktarda bir darbe vurması artık engellenemiyor. Leviathan ile birlikte artık geri dönülmez denilecek bir nokta çoktan aşıldı bile. Geç de olsa şu fark edildi ki, oyundaki toprak sayısı 3000'in altında tutulmalı, dünya genelindeki toprak dağılımı daha dengeli olmalı ve daha çok toprak eklemek yerine var olan toprakların sınırları gözden geçirilip güncellenmeliydi.

Güncelleme Üzerine Kat Çıkılması: Tüm dünyadaki her bölge oyun çıktıktan sonra zaten en az bir kere harita güncellemesi aldı. Gelinen noktada bazı bölgeler diğerlerinden daha iyi kalmış olsa da bunu engellemenin bir yolu yoktu. Önümüzdeki dönemde oyunun en az 3 önemli bölgesine daha içerik ve çeşitlilik güncellemesi gelmesi planlanıyor fakat bu noktadan sonra daha çok toprak eklemek bölgeler arası dengesizliği daha da fazla arttırır.

Ayrıca yazının geri kalanında geliştiricilerin oyunun bir içerik yığını haline geldiğini fark ettiğinden ve bu sebeple daha fazla ana oyun mekaniği eklenmeyeceğinden de bahsediliyor. Johan'a göre oyunun şu noktadan sonra ihtiyacı olan güncellemeler, oyundaki var olan hatalarının düzeltilmesi, bazı belli başlı sorunların giderilmesi, bozulan dengelerinin yeniden ayarlanması ve oyuna eklenen mekaniklerin yapay zekaya entegrasyonu üzerine olmalı. Bu sebeple oyunun bundan sonra alacağı güncellemelerin az önce bahsedilen iyileştirmeler ile birlikte paketlenmiş, sadece bölgelere odaklanan içerik ve çeşitlilik güncellenmelerinden ibaret olacağı belirtiliyor.

Kaynak: https://forum.paradoxplaza.com/forum/thr...s.1490842/
[+] 4 üye Voidian nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Kendi eliyle Avustralya'yı 100 toprağa bölüp abuk sabuk aborjin yerlileri için yeni taglar oluşturduktan sonra mı aklı başına geldi. Bu sözlerin Johan'dan gelmesi bana hiç samimi gelmiyor.
[+] 4 üye Voidian nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Bana mesele Johan'dan çok Tinto da çalışan, muhtemelen çoğu tecrübesiz elemanın, "biz bu oyunu zor adam ederiz, üstüne bir de toprak eklersek ipin ucunu asla tutamayız" demesinden kaynaklanıyor. Johan da tatilinin erken bitmemesi için "tamam, olur" demiş gibi. Ben açıkçası toprak eklenmesinden ziyade görev ağacı, bölgelere özel mekanikler tarzı şeyleri daha çok beğeniyorum. Oyunda şu an deniz bölgeleri dahil 4941 toprak var. Bahsedilen "3000" miktarı aşılalı bayağı olmuş yani. Böyle bir şeyi bu kadar geç fark etmeleri üzücü.
WhaW8Am.gif
[+] 2 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.