Etkinlik: EU4 - Haftanın Ülkesi #36: Carib
#1
EUROPA UNIVERSALIS IV
HAFTANIN ÜLKESİ ETKİNLİĞİ
Europa Universalis IV Haftanın Ülkesi Etkinliğinde bu haftanın konusu Carib.

330px-Carib.png
Carib
Kültür: Carib (Caribbean)
Başkent: Uyapari (2805)
Yönetim Biçimi: Yerli Konseyi
Devlet Dini: Animist
Teknoloji Grubu: Güney Amerikalı

Carib Kısa Tarihi
1200 yılı civarında Güney Amerikadaki Orinoco Nehri civarından Karayip adalarına göç ettiği düşünülen bu kabile devletinin batılılarla ilk etkileşimi Kristof Kolomb ile gerçekleşmiştir.

Carib'in Oyundaki Durumu
Carib oyuna 4 bin kişilik bir ordu ile başlar. Yakınlarında Arawak kabilesi haricinde başka bir devlet yoktur. Yerlilerin göç özelliğini kullanarak kendisine yerleşmek için farklı yerler seçebilir.

20180701072542_1.jpg


Carib Ulusal Fikirleri
Carib en güzel askeri fikir setlerinden birsine sahiptir. Tradition olarak +1 lider manevrası ve +%15 kale defansı etkisini alırken, tüm fikirleri tamamladığında +%5 disiplin etkisini elde eder.
  1. River Trade: +%10 ticaret verimi
  2. Poisonous Warfare: +%10 piyade savaş yeteneği
  3. Resistance towards the Pailanti'po: +%10 ordu morali
  4. Rainforests of the Guyana: +1 düşman yıpranması
  5. Carib Seafarers: +1 kolonist
  6. Religious Syncretism: +2 kafirlere karşı tölerans
  7. Integrate the Garifuna: +%10 insangücü
Carib Olayları ve Kararları
Carib Kolombiya bölgesinde kalması halinde bir kaç claim eventi elde edebilir. Bu eventler oldukça etkisiz düzeydedir.

Carib Görev Ağacı
Carib herhangi bir özel görev ağacına sahip değildir.

Carib Tartışmaları
  • Carib ile sizce nereye göç edimeli
  • Keşif devletlerine karşı hangi önlemler alınmalı?
  • Yerli oynayışı ile alakalı hangi taktikleri önerirsiniz?
  • Carib oynarken hangi ideaları tercih ediyorsunuz?
Etkinlik ana konusundan bu etkinliğe dahil tüm konuları inceleyebilir, bir sonraki haftanın konusu için ülke önerisinde bulunabilirsiniz.
Haftanın Ülkesi etkinlik konuları güncelliklerini yitirmez, dilediğiniz vakit bu konulara katılımda bulunabilirsiniz.
[+] 2 üye Aeschyli nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Oyun başlangıcında ilk adımlar ne olmalı ?
Güzel bir yere göç ettikten sonra yerli binalarını ve kolonileri kurmaya başlanmalı.

Ne tarafa doğru göç edilmeli ?
Erken reform edebilmek için AI'nin ilk koloni kurduğu Brezilya taraflarına göç edilmeli.

Monarch Points kullanımı nasıl olmalı ?
Reformları bitirdikten sonra yönetim biçimini reform edene kadar dev basılmalı. Avrupalıdan beleşe alacağımız tech için puan harcanmamalı.

Kolonici devletlere karşı ne yapılmalı ?
Ölümüne savunma savaşı yapılmalı. AI Amerika'ya fazla ordu göndermiyor. Gönderse de takviye etmiyor. Bir kez yenerseniz savaşı alabilirsiniz. Sadece sabırla savunulup savaş süresi uzunluğundan avantaj elde ederek çok rahat Avrupalıların kolonilerine çökebilirsiniz.

Hangi idea grupları tercih edilmeli ?
Expansion-Exploration-Quantity şeklinde başlanmalı.

Biraz riskli fakat denedim ve başardım. Reform olasıya kadar kesinlikle tech basmıyoruz. Yanımızdaki devletten de mümkün olduğunca uzaklara göç ediyoruz ki savaş çıkarsa tech yüzünden kaybetmeyelim. Reformları tamamladıktan sonra Monark puanlarımızı sonuna kadar dev basmaya harcıyoruz. Yaklaşık tech 15 dolaylarında Avrupalı bir devletle komşu olup reform geçirirsek biz de tech 12 civarına zıplıyoruz. Bunun yanında tüm enstitüleri de aldığımızı söylemiyorum bile. Bu sırada da dev basarak ve koloniler kurarak yeteri kadar büyümüş oluruz. Bu şekilde tech 12'ye çıktığımızda genellikle komşularımız tech 8-9 civarlarında kalır. Bedavadan yüksek devli bir ülke edinip havadan tech ve enstitü kapmak kadar güzel bir şey olsa gerek. Buradaki püf nokta kesinlikle bi yerliyle veya Avrupalıyla komşu olmamalıyız ki bir savaş açılsa bile toprak kaybetmeyelim ve reform olmak için de bir Avrupalı devleti değil onun koloni devletini kullanmalıyız. Bu noktalara dikkat edilmezse çok sıkıntı çekilebilir. Hatta oyun sona erebilir.

Stratejimin adı da tekbir, pardon tech 1. Aşağıda da kendi Native American oyunumdan kesitler var. Yukarıda belirttiğim taktiğin canlı örneği:
Sic Parvis Magna
[+] 6 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Birleşmiş milletler?
Ara
Cevapla
#4
exploration ideasını bitirip direk sana girişen avrupalıya ne yaparsın @altnkurt

kedi her zaman ciğer yemez. carib oldukça güzel idealara sahip olsa da gelişmek çok çok zor. bir kuzey amerika nativesi ile kıyaslanamayacak derecede zor. kuzey amerika nativeleri ile çok rahat gelişirsiniz.
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#5
@jax61 ne anlamda zorluk farkı varki ?
Avrupa Güneye daha evvel gelip bizim genişlememiz gereken yerleri aldığı içinmi ? Yoksa kuzeydeki ülkelerin ordusumu daha kuvvetli ?
Ara
Cevapla
#6
hayır genişlemekte sıkıntı yaşarsın.kuzeyde genişlemek daha kolay.ayrıca avruplılar gelirken direk başkentine exploration sayesinde claim atıp saldırıyorlar..ve yeniyorlar...
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#7
Ilgili ileti https://forum.strategyturk.com/konu-carib-rehberi-1-24 adresine tasinmistir.
[+] 1 üye Sezar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
@Sezar Hangi modları kullanıyorsun?
Ara
Cevapla
#9
@Dionysos
2017-12-31_1139.png
[+] 1 üye Sezar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.