Temel Konular ve Pratikte Yardım
#1
Merhabalar arkadaşlar bu başlık altında sizlerden -Hearts of Iron 4 oyununda bilgi sahibi olanlardan- birkaç konu hakkında yardım talep edeceğim.

Oyuna 2 gün önce başladım,research ve national focus olaylarını, kısacası çoğu olayı çözdüm fakat pratikte baya bir tökezliyorum.Sorunlarım sırasıyla şunlardır (sırasıyla)cevap verenlere şimdiden teşekkür ediyorum.
1-Savaş esnasında birliğime savaştığım ülkeyle aramda bir front line(cephe) çizmelerini emrediyorum fakat birlikler bazen istediğim gibi diziliyor bazen bir araya toparlanıyorlar bu sorunu cepheyi silip tekrar düzenleyip bir nebze çözebiliyorum fakat birlikleri dağıtmanın kısa bir yolu yok mudur?
2-Kurduğum cephede toplanan askerler çok nadir şekilde tam olarak savaşa hazır oluyorlar.Bahsetmek istediğim şey komutanın üstündeki active(operasyonu etkinleştirme)butonundaki tik,üç adet üst üste sarı nokta ve kırmızı ünlem işareti yani çok nadir bi şekilde tik oluyor fortified vs gibi sebebini anlamadığım saçma sapan şeylerle genelde kırmızı ünlemde kalıyorum ve dolayısıyla hezimet kaçınılmaz oluyor.Bu sorunu nasıl çözerim?
3-Hadi diyelim tik oldu hadi diyelim cepheye güzel yayıldılar bir güzel de aggresive line'ımı çiziyorum ( bu da nasıl çizilmeli değinebilen olursa güzel olur bir C şeklindemi yoksa ileri bir I şeklinde mi ) bu seferde askerler çok nadir ateş ediyor veya (researchlerim iyi olmasına rağmen) 10 birlik 1 birliği yenemiyor yada 5 dakikada yenebiliyor.Bunun bir sebebi varmıdır?Neyi eksik yapıyorum?
4-Bu biraz sorudan çok merak ettiğim bir husus askerler bir duruyor bir vuruyor çook yavaş hareket edip sağa sola kaçışıyor geri çekiliyor vs yani o rome total wardaki "vur,kes yürü senin olsun" mantalitesi bu oyunda biraz garip mi bana mı öyle geldi?Sanki bir şeyler çok yavaş ve nasıl anlatsam karmaşık gibi?


Ayrıca forumda baya bir dolaştım fakat çok geniş bir forum ve tam olarak istediğim cevapları bir türlü bulamadığımdan bu konuyu açma gereği duydum.Yeni bir forum üyesi ve Hearts of Iron IV oyuncusu olarak konu yeri ve içeriği açısından affınıza sığınıyor hayırlı günler diliyorum.
Ara
Cevapla
#2
3- Düşmanın hava üstünlüğüne sahip olabilir, birliklerin güçsüz olabilir veya arazi yüzünden uzun sürüyor olabilir.
4 ve 1-Yapay zekanın tırtlığı o kendin kontrol edersen böyle sorunlarla karşılaşmazsın.
Ara
Cevapla
#3
(15-02-2017, 19:28)Finrod Felagund : 3- Düşmanın hava üstünlüğüne sahip olabilir, birliklerin güçsüz olabilir veya arazi yüzünden uzun sürüyor olabilir.
4 ve 1-Yapay zekanın tırtlığı o kendin kontrol edersen böyle sorunlarla karşılaşmazsın.

Nasıl yani bir emri verip görevi aktif ettikten sonra birde kendim tek tek askerleri seçip saldıracağı askerlerimi seçeceğim ? Hele ki 4 cephede savaşırken :)
Ara
Cevapla
#4
1) Frontlineda askerler genellikle homojen olarak dağılmıyorlar, frontline çizdikten sonra sen elle askerleri düzenleyerek homojen bir hat oluşturabilirsin.(AI saçmalığı yakın zamanda garnizon düzenlemeye geldiği gibi front içinde bir öncelik belirleme özelliği getirilir bu problemden işte o zaman kurtuluruz)
2)Eğer komutanda yeşil tik çıkmıyorsa bu askerlerinin rakiple karşılaştırıldığında dezavantajlı olduğunu gösterir. Rakibin fortu vardır defans bonusları veren bir bölgede daha fazla birlikle savunma yapıyordur gibi. Teknolojiler önemlidir fakat en önemli unsur askerlerini nasıl organize ettiğin ve gerekli lojistiğin sağlanıp sağlayamadığıdır. Oyun başlangıcında var olan division temp. leri zamanla ihtiyaçların doğrultusunda düzenlemelisin
3)Agresif linenın nasıl çizildiğinin şekil olarak pek bir önemi yok fakat ileri doğru ok çıktıktan sonra taralı kırmızı çizgilerle ilk hangi bölgelerin ele geçirileceği gösteriliyor ona dikkat etmeni tavsiye ederim. Bir diğer konu ise birlikler nasıl kullanılmalı. Kabaca anlatmak gerekirse savunmada piyadeler öne çıkarken saldırıda mekanize ve zırhlı birlikler öne çıkar. Piyadelerle büyük cephe saldırıları yapmak genellikle büyük ekipman ve mp kaybına yol açar.
4)Organizasyon!!! Birliklerin Hp ve Org olmak üzere 2 adet varlık hafuzu olur. Hp birliğin planlanana kıyasla ne kadar donanımlı(Mp&ekipman) olduğunu gösterir. Organizasyon ise bir nevi moral savaşma kudreti gibi bir şey. Organizasyonu biten bir birlik daha fazla saldıramaz ya da savunamaz hatta bitmesine de gerek yok anladığım kadarıyla organizasyon azaldıkça birliğin statlarıda azalmaya başlıyor. Peki organizasyonu nasıl yüksek tutarız. Tank birliklerine motorize veya mekanize koyarak, piyadelerde ise topçuları fazla abartmayarak.
Ara
Cevapla
#5
Şimdi ilk olarak dikkat etmen gereken tümenler. Bunları oluştururken cephe genişliği çok önemli. 20'de tut bunu eğer 18 14 gibi ara rakamlar yaparsan olmaz. Ya 10 yada 20 olacak. Orduları tek cephe yapma. Piyadeleri ayrı ordu mobilleri ayrı ordularda topla. Savaş ilerledikçe cephe bozulup karışıyor bunu devamlı kontrol edip düzelteceksin. Tümenlerin techizat olarak tam olduğuna emin ol. Supply limite dikkat et her bölgenin farklıdır ve aşarsan muharebede çok eksi verir. Bir cepheye çok tümen yığma o yüzden. Hava sahası kontrolü sende olsun. Planı çizdikten sonra biraz beklemelisi planın oluşması için. Arazi ve iklim şartlarıda önemli. Bazen karşıdaki düşman senden daha kalabalıktır kırmızı ünlem verir plan fakat salak ai bir cepheye fazla asker yığıp supply limiti aşabiliyor eksi alacakları için yardırır geçersin. Techizatlarına çok dikkat et çok azalırsa durup dinlendirki tamamlanabilsin.
Ara
Cevapla
#6
(15-02-2017, 19:30)Odi C. White :
(15-02-2017, 19:28)Finrod Felagund : 3- Düşmanın hava üstünlüğüne sahip olabilir, birliklerin güçsüz olabilir veya arazi yüzünden uzun sürüyor olabilir.
4 ve 1-Yapay zekanın tırtlığı o kendin kontrol edersen böyle sorunlarla karşılaşmazsın.

Nasıl yani bir emri verip görevi aktif ettikten sonra birde kendim tek tek askerleri seçip saldıracağı askerlerimi seçeceğim ? Hele ki 4 cephede savaşırken :)

Emri verdikten sonra tek tek yönetmene gerek yok ama gerekli gördüğün yerlerde müdahale edebilirsin.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 6 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.