En iyi Tümen Düzenleri
#21
Doğru doktirini seçmekte çok önemli. 1 tümen dizilimi üstüne yoğunlaşılmamalı, mesela bir tümen dizilimine anti tank falan eklersiniz iyice güçlü yaparsınız. Yanına anti air yerleştirdiğiniz başka bir tümen koyar birlikte saldırtırsınız, düşman ordusu erir. Ordunuzu zengin tutmaya odaklanın.
Ara
Cevapla
#22
(16-02-2017, 17:35)zencefil : Doğru doktirini seçmekte çok önemli. 1 tümen dizilimi üstüne yoğunlaşılmamalı, mesela bir tümen dizilimine anti tank falan eklersiniz iyice güçlü yaparsınız. Yanına anti air yerleştirdiğiniz başka bir tümen koyar birlikte saldırtırsınız, düşman ordusu erir. Ordunuzu zengin tutmaya odaklanın.

Bence yanlış bir düşünce. Hepsini tek tümende birleştirmek varken ayrı ayrı göndermek çok saçma.
Ara
Cevapla
#23
(16-02-2017, 17:35)zencefil : Doğru doktirini seçmekte çok önemli. 1 tümen dizilimi üstüne yoğunlaşılmamalı, mesela bir tümen dizilimine anti tank falan eklersiniz iyice güçlü yaparsınız. Yanına anti air yerleştirdiğiniz başka bir tümen koyar birlikte saldırtırsınız, düşman ordusu erir. Ordunuzu zengin tutmaya odaklanın.

Öncelikle savaş sırasında birlikler karşılarındaki birliklere rasgele saldırır yani diyelim ki siz bir savunma hattı çektiniz ve her province 2 si AT li 2 si AA lı 3 ü ortaya karışık tümen koydunuz. Rakibiniz size hem tank(4) hem piyadelerden(2) oluşan 6 birlikle tek yönden saldırıyor olsun. 80 withlik bir alana ilk tanklar girer. Fakat sizin AT lerinizin fronta geçmesi sadece bir ihtimal geçemezse spesifik bir birlikte topladığınız avantajı tutup çöpe atmış oldunuz. Fronta savunma için geçse bile en iyi ihtimalle 4 birliklik alanda sadece 2 si tankları delebilecek diğerleri yine tokat yiyecek ve hatta başlangıçta dediğim gibi birlikler rasgele saldırır. Rakibiniz o saldırıda şanslı ise hep AT siz birliklere saldırıp, finalde AT tokatlayarak normalde yaramayacağı bir cepheyi yarma şansına kavuşabilir. Tehditleri analiz edip sağlam duracak tek bir savunma gücü oluşturmak bence daha avantajlı üstelik kontrolüde daha kolay.

İşin tabi fakirlik yönüde var sovyetler oynuyorsundur almanlar kapıdadır. Verirsin tüfeği yollarsın cepheye 600 birlik vardır ama sadece 100 tanesi top kazma kürek sahibir.
Ara
Cevapla
#24
@sencer

Late game içinde yapılabilecek bir olay bahsettiğiniz. Etkili olması için 1-2 tane değil bir sürü üretmeniz lazım olacak kaynak+manpower+ekipman çeşitliliği derken yapabileceğiniz sayı azalacak üstüne üstlük dünya savaşının ortasında böyle bir işe girişmek ne kadar akıl karı olur orası tartışılır.
Ara
Cevapla
#25
(17-02-2017, 19:48)Adm : Öncelikle savaş sırasında birlikler karşılarındaki birliklere rasgele saldırır yani diyelim ki siz bir savunma hattı çektiniz ve her province 2 si AT li 2 si AA lı 3 ü ortaya karışık tümen koydunuz. Rakibiniz size hem tank(4) hem piyadelerden(2) oluşan 6 birlikle tek yönden saldırıyor olsun. 80 withlik bir alana ilk tanklar girer. Fakat sizin AT lerinizin fronta geçmesi sadece bir ihtimal geçemezse spesifik bir birlikte topladığınız avantajı tutup çöpe atmış oldunuz. Fronta savunma için geçse bile en iyi ihtimalle 4 birliklik alanda sadece 2 si tankları delebilecek diğerleri yine tokat yiyecek ve hatta başlangıçta dediğim gibi birlikler rasgele saldırır. Rakibiniz o saldırıda şanslı ise hep AT siz birliklere saldırıp, finalde AT tokatlayarak normalde yaramayacağı bir cepheyi yarma şansına kavuşabilir. Tehditleri analiz edip sağlam duracak tek bir savunma gücü oluşturmak bence daha avantajlı üstelik kontrolüde daha kolay.

İşin tabi fakirlik yönüde var sovyetler oynuyorsundur almanlar kapıdadır. Verirsin tüfeği yollarsın cepheye 600 birlik vardır ama sadece 100 tanesi top kazma kürek sahibir.

Anti tank değil aslında anti air gibi şeylerden bahsettim ben. Tankları olacak ordulara karşı birimlerime elbette anti tank eklerim ama anti air üretmektense bölgelerime anti air inşa ederim. Tabi bu hiç eklemeyeceğim anlamına gelmiyor. Örneğin Almanya ile Fransa da kıyı savunma ve garnizon olarak tutacağım birimleri ayrı şekilde düzenlerim ve ancak onlara anti air eklerim böylece hem ekipman hende insan gücünden tasarruf etmiş olurum.

Cephedeki kullandığım birimlere anti air eklemektense anti tank veyahut başka bir şey eklerim, destek birimlerine anti air eklerim böylece ordum güçlü olur. Her zaman savaş birliği ile destek birliğini kullanmakta fayda var.
Ara
Cevapla
#26
(17-02-2017, 21:20)zencefil :
(17-02-2017, 19:48)Adm : Öncelikle savaş sırasında birlikler karşılarındaki birliklere rasgele saldırır yani diyelim ki siz bir savunma hattı çektiniz ve her province 2 si AT li 2 si AA lı 3 ü ortaya karışık tümen koydunuz. Rakibiniz size hem tank(4) hem piyadelerden(2) oluşan 6 birlikle tek yönden saldırıyor olsun. 80 withlik bir alana ilk tanklar girer. Fakat sizin AT lerinizin fronta geçmesi sadece bir ihtimal geçemezse spesifik bir birlikte topladığınız avantajı tutup çöpe atmış oldunuz. Fronta savunma için geçse bile en iyi ihtimalle 4 birliklik alanda sadece 2 si tankları delebilecek diğerleri yine tokat yiyecek ve hatta başlangıçta dediğim gibi birlikler rasgele saldırır. Rakibiniz o saldırıda şanslı ise hep AT siz birliklere saldırıp, finalde AT tokatlayarak normalde yaramayacağı bir cepheyi yarma şansına kavuşabilir. Tehditleri analiz edip sağlam duracak tek bir savunma gücü oluşturmak bence daha avantajlı üstelik kontrolüde daha kolay.

İşin tabi fakirlik yönüde var sovyetler oynuyorsundur almanlar kapıdadır. Verirsin tüfeği yollarsın cepheye 600 birlik vardır ama sadece 100 tanesi top kazma kürek sahibir.

Anti tank değil aslında anti air gibi şeylerden bahsettim ben. Tankları olacak ordulara karşı birimlerime elbette anti tank eklerim ama anti air üretmektense bölgelerime anti air inşa ederim. Tabi bu hiç eklemeyeceğim anlamına gelmiyor. Örneğin Almanya ile Fransa da kıyı savunma ve garnizon olarak tutacağım birimleri ayrı şekilde düzenlerim ve ancak onlara anti air eklerim böylece hem ekipman hende insan gücünden tasarruf etmiş olurum.

Cephedeki kullandığım birimlere anti air eklemektense anti tank veyahut başka bir şey eklerim, destek birimlerine anti air eklerim böylece ordum güçlü olur. Her zaman savaş birliği ile destek birliğini kullanmakta fayda var.
Usta yanlışın var bölgeye inşa edilen AA bölgedeki binalara saldıran uçakları düşürür ve verdikleri hasarı azaltır yani strat bombing yada port strike varsa etkilidir. Birliklere eklenen AA lar ise birlik savaşa girdiğinde birliğe saldıran uçaklara karşı kullanılır. Sanırım son patchlerden biriyle rakip hava üstünlüğü handikaplarınıda azaltmaya başladı. İlginç bir şekilde AA bazı minör oyuncuları tarafından piyadelere piercing kazandırmak için kullanılmakta sadece çelik kullanılarak üretilebildiği için kaynak sıkıntısı çeken minörler için yararlı olabiliyor. 

Onun dışında dediklerinde haklısın mesela fransa savunması için ayırdığın birliklere mp ekleyerek zaten burda boş boş takılacaklar gentless yapacağıma harsh takılayım diyebilirsin. Bu bir örnek duruma göre reaksiyon gösterme durumu fakat AA üretilmesi gereken bir ekipman ve oyun mekanikleri sana neredeyse her zaman üretimde ileriye yönelik oynamaya zorluyor hadi ben AA istiyorum dediğin anda AA elde edemiyorsun üretimin zamanla artıyor ve belkide bir kaç ay sonra kabul edilebilir seviyelere çıkıyor. Tüm bu şartlar altında ben AA nın tercih edilebilir olduğuna pek rastlamadım, pierce için yapılma seçeneği hariç :think:
Ara
Cevapla
#27
Fransaya AA'lı piyade yollamaya gerek yok. MP'li cavalry yeterli. Hemde çıkartmalara karşı hızlı tepki verme imkanı var.
Ara
Cevapla
#28
(11-01-2017, 00:14)Semavi7 :
(10-01-2017, 23:15)Adm : *Almanya

-Barbarossa için(1941)

Piyade 7 Inf + 2 Art  + 1 AT (Eng/Rec/Hos/Arti) 22 with
Elit Piyade 7 Inf + 2  Heavy/Med SP Arti + 1 Heavy/Med TD (Eng/Rec/Hos/Arti/Main)
Blitz Tank Tümeni 3 Med + 2 Med SP Arti + 4 Mot/Mec(Eng/Rec/Hos/Main/Sig) 20with Neden sig: İlk seviyede  4 son seviyede 8 günlük bir planlama zaman kazancı + Rezervlerin çarpışmaya daha hızlı katılımı. Olmasada olur üretim fazlası varsa kullanınız.

-Sea Lion için (1943)

Marine 25 Marine (Eng/Rec/Arti/AT/Roc)44 with
Paratrooper 5 Paratrooper (Eng/Rec/Arti/AT/Main)

Piyade neden 22 with?
Offensive bonusa sahip bir meraşelin elinde cw %10 azalıp 19.8 oluyor

 Cw değeri değişmeden daha güçlü bir tümen elde ediyorsun.

Ama neden marine'i 44 yapmış bebde anlamadım.
Ara
Cevapla
#29
Bir şey daha eklemek istiyorum bence birimlere aa eklemek hiçde sakıncalı bir durum değil aa at kadar olmasada deliş gücünü azımsanmayacak seviye arttırıyor hemde düşmanın hava üstünlüğün tümenler üzerindeki etkisini azaltıyor.

Ve çatışmaya giren sadece bir tümeninizde bile aa olsa çatışmadaki diğer tüm birimlerinizi koruyor.
Ara
Cevapla
#30
(18-02-2017, 04:46)Sinan :
(11-01-2017, 00:14)Semavi7 :
(10-01-2017, 23:15)Adm : *Almanya

-Barbarossa için(1941)

Piyade 7 Inf + 2 Art  + 1 AT (Eng/Rec/Hos/Arti) 22 with
Elit Piyade 7 Inf + 2  Heavy/Med SP Arti + 1 Heavy/Med TD (Eng/Rec/Hos/Arti/Main)
Blitz Tank Tümeni 3 Med + 2 Med SP Arti + 4 Mot/Mec(Eng/Rec/Hos/Main/Sig) 20with Neden sig: İlk seviyede  4 son seviyede 8 günlük bir planlama zaman kazancı + Rezervlerin çarpışmaya daha hızlı katılımı. Olmasada olur üretim fazlası varsa kullanınız.

-Sea Lion için (1943)

Marine 25 Marine (Eng/Rec/Arti/AT/Roc)44 with
Paratrooper 5 Paratrooper (Eng/Rec/Arti/AT/Main)

Piyade neden 22 with?
Offensive bonusa sahip bir meraşelin elinde cw %10 azalıp 19.8 oluyor
 Cw değeri değişmeden daha güçlü bir tümen elde ediyorsun.

Ama neden marine'i 44 yapmış bebde anlamadım.
nRVN95.jpg  M05BB9.jpg  8M0LWA.jpg

Neden 44 with? Şöyle ki bir limana çıkartma yapmak istiyorsunuz ve rakibinizin limanlarını nasıl savunduğunu bilmiyorsunuz. Başarılı bir çıkarma yapmalı ve destek gelene kadarda limanı tutmalısın ama nasıl ?

Şimdi standart liman savunması genellikle en alttaki resimdeki gibi olur hatta bazen sadece 3x3 piyade vardır. Biz optimal üzerinden yürüyeceğiz. Ha birde her limanda 1 birlik olur ama biz hadi 2 diyelim.

Şimdi garnizonumuz 370 küsür defansa ve 55 Org a sahip. 20(22 de olur) withlik 4 birlik yada 40(44) withlik 2 birlik gönderebiliriz çıkarma için hadi karşılaştıralım.


22 WİTH-----> Gündüz (146+145*0.75)=255 soft atak ama bize 370 üzeri bir değer lazım hadi biraz zorlayalım 22 with yaparsak yaklaşık 12 soft daha gelir amfibi bonusuyla 21 olur total 276. General 4 olsa (276+276*0.2)=331 Eh rakibimizinde bir generali olabilir aynı zamanda entrenchment bonusuda alacak. Kısacası atack değerimizi rakibin defans değeri üzerine çıkarmamız pek mümkün değil. Bu durumda saldırı ne kadar sürer ve başarılı olur mu bunu hesaplayalım. 2 vs 4 bir saldırı olacak savunan tarafın saldırı değeri saldıranın breakthrough değerinden yüksek(Geceleri bile(68break 22with) ve toplamda 110 organizasyona sahip. Savaşlar genellikle taraflardan birinin organizasyonunun bitmesiyle sonuçlanır bu yüzden hp bizim için önemli değil. Gelelim hesaplama kısmına.


Saldıran saatlik org hasarı 4(Birlik sayısı)x0.1(İsabet ettirme şansı)x2.5(Ort. org hasarı)=1
Savunan saatlik org hasarı 2x0.4x2.5=2
Saldıran toplam org 4x58(22 with)= 232
Savunan toplam org 110
Sonuç savunanın birliklerinin sürekli savaştığını farz edersek savunan 110 lik organizasyonu ile 220 organizasyon ve üstü saldırıya karşı illaki kaybeder.
Saldırı 110(4.gün 14 saat) saat sonunda kazanılır.


44 with----->Gündüz(287+287*0.75)=502 soft atak Ekvatorda olduğumuzu düşünelim gece gündüz 12 şer saat olsun ha bu arada oyundaki gece gündüz döngüsü yıl içinde değişiyor sanırım kışın agresif olmak pek mantıklı değil anlayacağınız özellikle rusyada gece hiç bitmez.

Saldıran Gündüz saatlik org hasarı 2x0.4.x2.5=2 Buraya dikkat artık gündüzleri 2 kat daha fazla hasar veriyoruz.
             Gece                                2x0.1x2.5=0.5  Of şuan taktiğimin ne kadar anlamsız olduğunu keşfettim :/

Ort 1.25 

Savunan kısmı için Gündüzleri 2x0.4x2.5=2 Gece 0.5 Kısaca eşit şartlarda savaşıyorlar artık ne güzel oldu Ahah anlamsız değilmiş yav 2 kat fark ediyor 

Günlük 2 tarafında birbirine hasarı 30 org

Saldıran org toplam 142
Savunan 110 eşit vuruyorlar 4. gün düşer o savunma (3 gün 16 saat)   Yok yok anlamsız bu iş 18 saat için harcanan xpye değmez herhalde
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.