Cennetin Mandası'na sahip olan ülke kendisini Çin'in haklı hükümdarı görür. Oynun başında Ming Cennetin Mandası'nın sahibidir.
Çin İmparatoru'na (Mandanın sahibi) sınırı olan pagan ve doğu dinlerinden birini takip eden bir ülke "Cennet Mandası'nı ele geçir" savaş sebebine sahiptir. Bu savaş sebebiyle açılan bir savaşta %50 savaş skoru karşılığında Cennetin Mandası'nı alabilir ve ayrıyetten bu savaş sebebiyle açılan savaşlarda Çin'deki tüm toprakalrı yarı fiyatına alabir. Eğer bir ülke Çin İmparatoru'nu yenip yeni Çin İmparatoru olursa Çin'deki tüm toprak üzerinde kalıcı hak iddiası ve 2 özel savaş sebebi kazanır ("Haraca Bağlama" ve "Çin'i Birleştirme") ayrıyetten Çin İmparatoruna özel yönetim biçimi olan "Celestial Empire" yönetimine geçerek "Manda" ve "Meritokrasi" mekanklerini açar.
Manda Mekanikleri
Manda yönetimizin ne kadar meşru olduğunu gösteren bir ölçektir. En az 0 en çok 100 olabilir. Mantık olarak meşruluk yerine geçse de meşruluk barı yerine gelen mekanik bu değil meritokrasidir.
Mandayı yıllık etkileyen faktörler (Oyun içinde aylık etki ederler)
Reformlar
İmparator Çin'e 5 reform yapabilir. Reform yapmak için en az 80 manda gerekir yapıldığındaysa 70 manda ve 1 stabilite kaybetmeye sebep olur. İmparator değiştiğinde bütün reformlar sıfırlanır. Bu reformların özellikleri sırasıyla:
Meritokrasi Çin İmparatoru olan ülkede meşruluk yerine geçen mekanikdir ve ülkedeki bürokrasinin ne kadar efektif olduğunu gösterir
Meritokrasi yıllık -2 azalır ve danışman kademesi başına +0,25 arttırır. Ayrıyetten meşruluk gibi 100 military power haracanarak arttırılabilir eğer "Rights of Man" DLC'sine sahipseniz.
Kararnameler
Meritokrasi kararnamelere harcanabilir. Her biri farklı imparatorluk geneli bonus sağlıyan bu kararnameler 10 yıl sürer, 20 meritokrasiye mal olur ve aynı anda sadece 1 tanesi aktif olabilir.
Çin İmparatoru ünvanını kaybetmenin tabi ki de kötü sonuçları var bu sonuçlar ise Krallık seviyesine düşmekle birlike 20 yıl boyunca bazı debufflar alır o debufflar ise:
Çin İmparatoru'na (Mandanın sahibi) sınırı olan pagan ve doğu dinlerinden birini takip eden bir ülke "Cennet Mandası'nı ele geçir" savaş sebebine sahiptir. Bu savaş sebebiyle açılan bir savaşta %50 savaş skoru karşılığında Cennetin Mandası'nı alabilir ve ayrıyetten bu savaş sebebiyle açılan savaşlarda Çin'deki tüm toprakalrı yarı fiyatına alabir. Eğer bir ülke Çin İmparatoru'nu yenip yeni Çin İmparatoru olursa Çin'deki tüm toprak üzerinde kalıcı hak iddiası ve 2 özel savaş sebebi kazanır ("Haraca Bağlama" ve "Çin'i Birleştirme") ayrıyetten Çin İmparatoruna özel yönetim biçimi olan "Celestial Empire" yönetimine geçerek "Manda" ve "Meritokrasi" mekanklerini açar.
Manda Mekanikleri
Manda yönetimizin ne kadar meşru olduğunu gösteren bir ölçektir. En az 0 en çok 100 olabilir. Mantık olarak meşruluk yerine geçse de meşruluk barı yerine gelen mekanik bu değil meritokrasidir.
Mandayı yıllık etkileyen faktörler (Oyun içinde aylık etki ederler)
- Her bir stabilite değeri başına +0,24
- Her bir refah sahibi eyalet başına +0,03
- Haraç veren ülkelerin her 100 developmentı başına +0,15
- Tahribat miktarına oranlı olarak tahribata uğramış her 100 development başına -10
- Her 5 borç başına -0,36
- "Humane" kişiliğe sahip imparator için +0,05
- Mandayı ele geçiren ülkeye ilk 25 yıl için +0,05
- "Çin'i Birleştirme" savaş sebebiyle açılmış savaştayken +0,05
- Shun ülkesinin 7. ideası +0,03
- Mançu görev ödülü oalrak oyun sonuna kadar +0,05
- Kore görev ödülü oalrak 20 yıllığına +0,03
- "Petty" kişiliğe sahip imparator için -0,05
- Beijing'i kontrol etmemek -0,05
- Nanjing'i kontrol etmemek -0,05
- Canton'u kontrol etmemek -0,05
- "Unguarded Nomadic Frontier" disasterı -0,3
- "Empire of China in Name" disasterı -0,3
- İflas etmiş durumdayken -0,1
- Yolsuzluğa oranlı olarak 100 yolsuzlukta -1
- Size "Cennet Mandası'nı ele geçir" savaş sebebiyle açılan bir savaşı kazanmak +5
- "Empire of China in name" disasterını kazanmak +25
- "Unguarded Nomadic Frontier" disasterını kazanmak +20
- Haraç veren ülkeyi korumayı reddetmek -10
- "Empire of China in Name" disasterının başlaması -25
- "Unguarded Nomadic Frontier" disasterını başlatmak -20
- Reform yapmak -70
Reformlar
İmparator Çin'e 5 reform yapabilir. Reform yapmak için en az 80 manda gerekir yapıldığındaysa 70 manda ve 1 stabilite kaybetmeye sebep olur. İmparator değiştiğinde bütün reformlar sıfırlanır. Bu reformların özellikleri sırasıyla:
- Introduce Gaituguiliu - yıllık +0,5 Meritokrasi
- Reform Seaban - +%5 trade efficiency ve +1 Diplomat
- Delegate Zongdu - Aylık -0,05 Autonomy change
- Establish Lifan Yuan - -%10 Core yapma fiyatı
- Reshape Bureaucratic Ranks - Gelecek hükümdarlara +1administrative skill
Meritokrasi Çin İmparatoru olan ülkede meşruluk yerine geçen mekanikdir ve ülkedeki bürokrasinin ne kadar efektif olduğunu gösterir
Meritokrasi yıllık -2 azalır ve danışman kademesi başına +0,25 arttırır. Ayrıyetten meşruluk gibi 100 military power haracanarak arttırılabilir eğer "Rights of Man" DLC'sine sahipseniz.
Kararnameler
Meritokrasi kararnamelere harcanabilir. Her biri farklı imparatorluk geneli bonus sağlıyan bu kararnameler 10 yıl sürer, 20 meritokrasiye mal olur ve aynı anda sadece 1 tanesi aktif olabilir.
- Expand Palace Bureucracy - -%10 Development ve Core yapma fiyatı
- Conduct Population Census - +%25 Vergi geliri
- Promote Naval Officers - +%20 Gemi dayanıklılığı
- Increase Tariff Control - +%25 Şehir ticaret gücü
- Improve Defence Effort - +%25 Kale savunması
- Boost the Officer Corps - +%10 Piyade savaş gücü
Çin İmparatoru ünvanını kaybetmenin tabi ki de kötü sonuçları var bu sonuçlar ise Krallık seviyesine düşmekle birlike 20 yıl boyunca bazı debufflar alır o debufflar ise:
- -%10 disiplin
- -%50 stabilite bedeli
- +10 huzursuzluk
- -%50 üretilen mallar
- +%50 alınan şok ve ateş hasarı
- +%50 bağlı devletlerin bağımsızlık isteği
- -1 yıllık meşruluk
- -%200 paralı asker miktarı
- -%50 asker gücü
- Yapay zeka Çin İmparatoru topraklarını ticaret şirketlereine satmayı asla kabul etmez.
- Eğer oyuncu Çin İmparatorunu yıkmak ya da yenmek istiyorsa ilk yapması gereken imparatorun mandasını düşürmeye çalışmak olmalı. Bunu yapmanın en etkili yollarından biri ticaretle ilgili savaş sebeplerini kullanarak açılan savaşlarda yeterli savaş skoruna ulaşana kadar imparatoru bloke edip %25 savaş skoru değerinde para alarak hem blokenin sebep olduğu tahribar hem borçlanmadan dolayı mandasını hızlı denebilecek bir hızda düşürebilir ondan sonra zayıflayan imparatoru rahatlıkla yenebilir.
- Çin İmparatoru olmadan önce Beijing, Nanjing ve Canton'u fethetmesi manda açısından daha iyi olur.
- Aynı sebepten ötürü imparatordan öncelikle o üç şehri fethetmek imparatora manda sıkıntıları yaşatır.
- Oyuncu imparator olduğunda olabildiğince kısa sürede etrafındaki orda varsa onları kısa sürede yıkmalı ve en az 2 Çin kültür grubuna ait kültürü kabul etmeli aksi takdire "Unguarded Nomadic Frontier" ve "Empire of China in Name" disasterlarıyla başa çıkmak zorunda kalabilir.