26-11-2019, 00:40
İsviçre
Yapılması Gereken Hayati Konular:- Denize kıyısı olan topraklara dokunmamak.
- Innovative ve Quality Idea'ları ile başlamak.
- Republic olduğumuz için teknoloji odaklı oynamak, kısa sürede

- Fransa ile müttefik olmak. Oyunu başlarında olmasa bile ileri kısımlarında kesinlikle müttefik olmanız gereken devlet. HRE içi savaşlarda size yardımı dokunur.
- Doğuya ilerlemek. Polonya ve Macaristan bölgesinde daha az agressive expansion alarak daha fazla toprak elde edebiliriz.
- Core' ları geri almak. Oyuna başladığımızda Savoy Krallığının kuzeyindeki 2 toprakta coreumuz var bunları kısa sürede ele geçirmek önemli.
Oyun Başlangıcı:
- İlk olarak bu kısımda sabırlı olmamız gerekiyor. İtalya'da en az 1 tane güçlü müttefik bulmak önemli ben Papa'yı seçmiştim deniz kıyısındaki bir devleti seçmeniz sizin faydanıza bizim o topraklarla işimiz yok çünkü.
- Teklonoji' de hızlı ilerlemek çok önemli innovativeness puanı kazanmak ve kendi topraklarımızın developmentını arttırmak için önemli.
- Küçük devletlerden koparabildiğimizi koparabilmek çok önemli.
Genişlemek ve İdea'lar:
- Kendimizi oyun başı birazcık güçlendirmemiz bile oyunu domine etmek için yeterli peki nasıl domine ediyoruz neden bu kadar güçlüyüz. İlk olarak idea ve teklonojide kolay bir şekilde öne geçebilen bir devletiz.
- Innovative Idea ve Quality Idea bu iki idea nın önemi poliçeler, iki idea nın da tüm özelliklerini açtığımızda %20 infantry combat kazanıyoruz. Ekstra olarak %10 Quality Idea'dan %10 da kendi ülkemizin traditionlarından kazanıyoruz. Toplam %40 inf combat oluyor. Ayrıca traditionlarımızdan %5 Disiplin ve %10 National Manpower etkilerini elde ediyoruz.
- Bu ideaları bitirdikten sonra önümüzde pek bir zorluk kalmıyor ve tüm güçlerimizle doğuya ilerliyoruz.
- Büyürken Polonya ve Macaristan üzerinde vassal çıkartıp onları besleyerek kolayca büyüyebilirsiniz.
Mutlu Son:

99 Toprağa ulaştıştığım an...

Boyunduruğum altındaki devletler.


Denemeyi bilene imkansız yoktur.
- III.Alexandros (Büyük İskender)
- III.Alexandros (Büyük İskender)