1.24 Carib Rehberi
Ilk olarak bir diger opm olan Arawak`in yanina gocun,rival ilan edin,force limitinizin biraz uzerine cikarak Humilate Rival Cb ise ile savas ilan edin.Humilate,para ve savas tazminati ile antlasma yapin.Daha sonra Cumani`ya gocun.Native idealardan sadece kolonist veren ideayi alin ve digerlerine hic dokunmayin.Musca`ya dogru koloni yapmaya baslayin bu arada biriken monark pointlerle baskentinize dev basin ki en azindan kolonist ucretini karsilayabilesiniz.
Arawak`a humilate atmamizin sebebi Cag sartlarindan olan Humilate Rival`i saglamak bununla beraber baskentinizi 30 dev yaparak 2.cag sartini saglabilirsiniz.Niye bunlar bu kadar onemli cunku yaptiginiz koloniye +3 dev veren cag bonusunu biran once alirsak yaptigimiz koloniler cag bitene kadar ekstradan +3 dev sahip olacak.
Tech olarak da military yi diger nativelerle ozellikle Inka`larla basedebilecek sekilde arttirin,Diplomasi techi icin koloni hizi vermesi acisindan Dip tech 3 yeterli,daha fazla arttirmayin,Admin tech`i ise 7 kadar gelebilirsiniz 2 tane idea grubu almak icin.Musca`ya komsu olduktan sonra no-cb ile girin,merak etmeyin yerlilerde stability sudan ucuz o yuzden hizlica yeniden 2 stab basabilirsiniz.Musca`yi ilhak ettikten sonra din degistirmeyin cunku inka dinine gececegiz.Daha sonra Guney`e dogru Inkalara inmeye baslayin.Force limitiniz tahmini 16-18 civari oldugundan tek tek inkalari rahatlikla ezebilirsiniz,belki Cusco buyumusse zorlayici olabilir.Hizlica Lima sehrini almaya calisin.Cunku aldiktan sonra size soyle bir event gelecek.
Bu eventle kolayca Inti dinine gecerek,native idealardan kurtulabilirsiniz. Bu asamadan sonra hizlica Inkalari bitirip reform kasmaya baslamalisiniz. Avrupalilar elbette gelecek ve savas ilan edip topraklarinizi alabilirler lakin ordu getirmeleri biraz zaman alacagindan en azindan war goal u koruyup savas skoru kasarak daha az zararli antlasmalara ikna edebilirsiniz,yenilmenizde hicbir sikinti yok nasil olsa geri alabileceksiniz.
Reform olduktan sonra hizlica tech ve idealarinizi tamamlayip koloni devletlerine savas acabilirsiniz.Isin guzel yani koloni devletlerine savas actiginiz zaman sahip devletin savasiniza katilmiyor olusu,genellikle koloni devletleri de zayiflar.
Idealar
Reform oncesi Adm 7`ye gelip 2 idea grubu almaniz tavsiye edilir.Ilk idea tabii ki exploration,2.idea expansion olabilir ama koloni de asiri acele etmenize gerek yok cunku Avrupa devletleri siz reform olana kadar zaten gelmis olacaklar, o yuzden en azindan force limitinizi yuksek gosterme adina quantity alinmasi taraftariyim.
Reform sonrasi,Inka bolgesi cok zengin Altin icerdiginden dolayi ekonomi ideasi olmazsa olmazlardan,Yeni Dunya`da pek kale dusurmekle ugrasmayacaginizdan Offensive`de cok onermiyorum ama defensive erkenden alinmali.Neden?Birincisi dusman ordusu cogu zaman uzun mesafeler katetmek zorunda kalacagindan attrition acisindan,ikincisi sizin uzun mesafeler katetmek zorunda kalacaginizdan manevra vermesi acisindan onemli.
Birde diger cografyalarda hicbir onemi olmayip bu cografya da ise yarayabilebilecek bir idea grubu Maritime. Ilki son ideasi olan kiyilarda tamir ozelligi kucuk bir donanmayla bile buyuk isler basarabilmenizi sagliyor boylece anakaraniza somurgeci guclerin asker getirmesini engelleyebilirsiniz.
Din
Reform oncesi Hristiyan olup Avrupalilarla royal marriage ile kapak atip iliskileri iyilestirme guzel bir strateji ama nedenini anlamadigim bir sekilde Animist ulkelerdeki Hristiyanliga gecis decisioninda bug olmasindan dolayi gecilemiyor,bunun disinda Inka dinini reformladiktan sonra yonetim sekliniz degiseceginden decision aktif hale gelse de o kadar ugrasip dini reform bonuslari aldiktan sonra Hristiyanliga gecmek cok mantikli degil.
Ek olarak Inti dininin eventleri genel olarak guzel.
Form Inka
Inka bolgelerini ozellikle state yaparak Andean kulturlerinden birine gecebilirsiniz,Inka`nin 1-2 guzel decision`i var. Ama hedefiniz en bastan beri Inka kurmak ise acin Cusco oynayin derim daha basit Inka kurmak.
Ekonomi
Uzun sure zengin Inka altin madenleri onemli bir gelir kaynaginiz olacak,artan parayla kakao gibi fiyati yuksek olan yerlere fabrika basmaniz lazim cunku altin disinda sizi duzluge cikarabilecek yegane sey production.Yeni Dunya,trade daha cok Karayip kisminda dondugu icin trade ile cok kazanmaniz mumkun degil.
Sonuc olarak Carib zorlu bir ulke ama idealari guzel oldugundan beri 1800 lere kadar bir eli silahta bir gozu kapida heyecanli bir oynayis icin bicilmis bir kaftan.Hem kendi idealari hemde Inti reform idealarindan alacagi bonuslar oldukca goz doldurucu.
Yalniz o Osmanli ne yapmis oyle ya. Son patch le beraber Ortadogu cografyasi bayagi zenginlesti.
Moralde Fransa`yi bile geride birakmisiz.
Sizin tavsiye ve onerileriniz soyle yapsaydin daha iyi olurdu dedikleriniz veya sorulariniz varsa alabilirim.
Ilk olarak bir diger opm olan Arawak`in yanina gocun,rival ilan edin,force limitinizin biraz uzerine cikarak Humilate Rival Cb ise ile savas ilan edin.Humilate,para ve savas tazminati ile antlasma yapin.Daha sonra Cumani`ya gocun.Native idealardan sadece kolonist veren ideayi alin ve digerlerine hic dokunmayin.Musca`ya dogru koloni yapmaya baslayin bu arada biriken monark pointlerle baskentinize dev basin ki en azindan kolonist ucretini karsilayabilesiniz.
Arawak`a humilate atmamizin sebebi Cag sartlarindan olan Humilate Rival`i saglamak bununla beraber baskentinizi 30 dev yaparak 2.cag sartini saglabilirsiniz.Niye bunlar bu kadar onemli cunku yaptiginiz koloniye +3 dev veren cag bonusunu biran once alirsak yaptigimiz koloniler cag bitene kadar ekstradan +3 dev sahip olacak.
Tech olarak da military yi diger nativelerle ozellikle Inka`larla basedebilecek sekilde arttirin,Diplomasi techi icin koloni hizi vermesi acisindan Dip tech 3 yeterli,daha fazla arttirmayin,Admin tech`i ise 7 kadar gelebilirsiniz 2 tane idea grubu almak icin.Musca`ya komsu olduktan sonra no-cb ile girin,merak etmeyin yerlilerde stability sudan ucuz o yuzden hizlica yeniden 2 stab basabilirsiniz.Musca`yi ilhak ettikten sonra din degistirmeyin cunku inka dinine gececegiz.Daha sonra Guney`e dogru Inkalara inmeye baslayin.Force limitiniz tahmini 16-18 civari oldugundan tek tek inkalari rahatlikla ezebilirsiniz,belki Cusco buyumusse zorlayici olabilir.Hizlica Lima sehrini almaya calisin.Cunku aldiktan sonra size soyle bir event gelecek.
Bu eventle kolayca Inti dinine gecerek,native idealardan kurtulabilirsiniz. Bu asamadan sonra hizlica Inkalari bitirip reform kasmaya baslamalisiniz. Avrupalilar elbette gelecek ve savas ilan edip topraklarinizi alabilirler lakin ordu getirmeleri biraz zaman alacagindan en azindan war goal u koruyup savas skoru kasarak daha az zararli antlasmalara ikna edebilirsiniz,yenilmenizde hicbir sikinti yok nasil olsa geri alabileceksiniz.
Reform olduktan sonra hizlica tech ve idealarinizi tamamlayip koloni devletlerine savas acabilirsiniz.Isin guzel yani koloni devletlerine savas actiginiz zaman sahip devletin savasiniza katilmiyor olusu,genellikle koloni devletleri de zayiflar.
Idealar
Reform oncesi Adm 7`ye gelip 2 idea grubu almaniz tavsiye edilir.Ilk idea tabii ki exploration,2.idea expansion olabilir ama koloni de asiri acele etmenize gerek yok cunku Avrupa devletleri siz reform olana kadar zaten gelmis olacaklar, o yuzden en azindan force limitinizi yuksek gosterme adina quantity alinmasi taraftariyim.
Reform sonrasi,Inka bolgesi cok zengin Altin icerdiginden dolayi ekonomi ideasi olmazsa olmazlardan,Yeni Dunya`da pek kale dusurmekle ugrasmayacaginizdan Offensive`de cok onermiyorum ama defensive erkenden alinmali.Neden?Birincisi dusman ordusu cogu zaman uzun mesafeler katetmek zorunda kalacagindan attrition acisindan,ikincisi sizin uzun mesafeler katetmek zorunda kalacaginizdan manevra vermesi acisindan onemli.
Birde diger cografyalarda hicbir onemi olmayip bu cografya da ise yarayabilebilecek bir idea grubu Maritime. Ilki son ideasi olan kiyilarda tamir ozelligi kucuk bir donanmayla bile buyuk isler basarabilmenizi sagliyor boylece anakaraniza somurgeci guclerin asker getirmesini engelleyebilirsiniz.
Din
Reform oncesi Hristiyan olup Avrupalilarla royal marriage ile kapak atip iliskileri iyilestirme guzel bir strateji ama nedenini anlamadigim bir sekilde Animist ulkelerdeki Hristiyanliga gecis decisioninda bug olmasindan dolayi gecilemiyor,bunun disinda Inka dinini reformladiktan sonra yonetim sekliniz degiseceginden decision aktif hale gelse de o kadar ugrasip dini reform bonuslari aldiktan sonra Hristiyanliga gecmek cok mantikli degil.
Ek olarak Inti dininin eventleri genel olarak guzel.
Form Inka
Inka bolgelerini ozellikle state yaparak Andean kulturlerinden birine gecebilirsiniz,Inka`nin 1-2 guzel decision`i var. Ama hedefiniz en bastan beri Inka kurmak ise acin Cusco oynayin derim daha basit Inka kurmak.
Ekonomi
Uzun sure zengin Inka altin madenleri onemli bir gelir kaynaginiz olacak,artan parayla kakao gibi fiyati yuksek olan yerlere fabrika basmaniz lazim cunku altin disinda sizi duzluge cikarabilecek yegane sey production.Yeni Dunya,trade daha cok Karayip kisminda dondugu icin trade ile cok kazanmaniz mumkun degil.
Sonuc olarak Carib zorlu bir ulke ama idealari guzel oldugundan beri 1800 lere kadar bir eli silahta bir gozu kapida heyecanli bir oynayis icin bicilmis bir kaftan.Hem kendi idealari hemde Inti reform idealarindan alacagi bonuslar oldukca goz doldurucu.
Yalniz o Osmanli ne yapmis oyle ya. Son patch le beraber Ortadogu cografyasi bayagi zenginlesti.
Moralde Fransa`yi bile geride birakmisiz.
Sizin tavsiye ve onerileriniz soyle yapsaydin daha iyi olurdu dedikleriniz veya sorulariniz varsa alabilirim.