EU4'te Oyun Direktörü Değişimi ve Gizli Projeler
#1
Johan'ın yaptığı açıklamayla Europa Universalis IV'ün oyun direktörü değişmiş, yeni oyun direktörü DDRJake. Bu zamana kadar EU4'ün oyun direktörü pozisyonunu Johan dolduruyordu.

Yazıda oyun direktörünün ne yaptığı da açıklanmış, oyun direktörü kabaca oyunun vizyonunu belirleyen kişi. Ekibin diğer üyeleriyle sürekli irtibat halinde bulunarak ortaya çıkan nihai ürünün oyunun topluluğu tarafından beğenilecek bir ürün olmasını sağlamakla mükellef. Esasen CK2'ye kadar tüm oyunların oyun direktörü konumunu Johan dolduruyorken, CK2 ile birlikte bu durum değişmiş, Victoria 2 tamamen Chris King'in tasarımı, Stellaris Henrik Fahreus'un tasarımı. 

Şu anki oyun direktörleri şu şekilde:
  • Chris King - Gizli Proje 
  • Dan Lind (podcat) - Hearts of Iron IV
  • Henrik Fahraeus (Doomdark) - CK2 ve Gizli Proje
  • Jake Leiper-Ritchie (DDRJake) - EU4
  • Jon Shafer - Gizli Proje
  • Martin Anward (Wiz) - Stellaris

Johan'ın yeni pozisyonu tüm bu oyun direktörlerine destek olmak üzere. Aynı zamanda EU4 için hazırlanan Cradle of Civilization eklentisinin tüm tasarımının DDRJake tarafından belirlendiği belirtilmiş.
Cevapla
#2
(18-10-2017, 20:10)Duman : Victoria 2 tamamen Chris King'in tasarımı

Chris King - Gizli Proje 

Bu durumdan Victoria 2 bölümünde 1 yıl 6 ay önce açılan bir konuda bahsetmiştik ancak hala bir şey çıkmadı, o sıralar projenin "yeni başladığı" söyleniyordu. Geliştirilmesi "bayağı" uzun sürdü bu gizli projenin.

İlgili konu: https://forum.strategyturk.com/konu-vict...uyuk-ipucu

Jon Shafer'in PDX'e katıldığı ise yapılan son PDXCON'da duyurulmuştu, tahminim en "genç" projenin onun elinde olduğu.
Cevapla
#3
3 tane duyurulmamış oyun var.Biri kesin victoria 3tür, peki diğer ikisi ne olabilir? :think:
Ara
Cevapla
#4
Eski serilerle ilgili olabilir.
441ea13e95237217444e0db6351c9f3d.jpg
Ara
Cevapla
#5
CK 3?
Ara
Cevapla
#6
Ck 3?Vic 3? kulağa hoş geliyor...
Bir Japon Atasözü der ki:
Davranışlarınızı yönetin yoksa onlar sizi yönetir.
Ara
Cevapla
#7
Ben önümüzdeki 5 sene CK3 görebileceğimizi düşünmüyorum. Daha DLC'ler bitmedi.
Cevapla
#8
3 tane mi gizli proje var?
Ara
Cevapla
#9
@Duman, şimdi Johan tenzili rutbe yemis mi oldu yoksa daha buyuk bir konuma mi geldi ?

Bu arada Johan'in yaptigi aciklamayi bulamadim, link verir misin ?
Ara
Cevapla
#10
Tüm kötülüklerin babası Johan umarım tez zamanda kaybeder tüm yetkilerini, Türkleri Levantine kültürüne dahil ettirdiğinden beridir gıcığım kendisine:)
Ara
Cevapla
#11
Johan'ın şirketteki konumu her zaman "buranın ağası sensin" tadındaydı, şimdi EVP Creative Director diye bir ünvanı var sanırım tüm bu game directorlerin üstü gibi.

@PashaZade: https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...o.1048896/
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#12
(18-10-2017, 20:10)Duman :
  • Jon Shafer - Gizli Proje

Ayrıldı: http://news.cision.com/paradox-interacti...e,c2393896

Oyun tasarımı olarak Paradox'un geri kalanındakilerle Jon Shafer çok farklı bir felsefeye sahipmiş.
Cevapla
#13
Şirketin %99'u Button Universalis, Universe Universalis ve Hearts of Universalis kafasında olunca normal.
441ea13e95237217444e0db6351c9f3d.jpg
Ara
Cevapla
#14
Paradoxtaki Yahudi lobisi çalışıyor
俺たち 自由 に なれる の か ?
Ara
Cevapla
#15
Jon Shafer bence Slitherine&Matrix ile çalışmalı. Önüne konulan imkanlar kısıtlı olabilir ama strateji oyunlarına meraklıların bu firmaların oyunlarını bilmesi gerekir. GG Eagle Day to Bombing the Reich, War in the Pacific, Operational Art of War serilerini büyük bütçeli firmalar zamanında hazırlamamıştı. Ama hala benzerleri yok.
Ara
Cevapla
#16
Jon Shafer yanılmıyorsam Firaxis'ten de çeşitli "anlaşmazlıklar" sonucu ayrılmıştı, sonrasında kendi oyununu yapmaya çalıştı - yapamadı, Paradox'a geçti orada da sonuç o şekilde. Kesin konuşmak doğru olmaz ama hem Firaxis hem Paradox'tan benzer şekillerde ayrılan biriyle alakalı yegane sorunun oyuna olan yaklaşımda felsefi farklılıklar olduğunu sanmıyorum, kişisel olarak "benim dediğim olacak" anlayışında, farklı düşüncelere kapalı biri olup diğer kişilerde rahatsızlık veriyor izlenimi yarattı bende.
Cevapla
#17
Belkide. Veyahut prensipleri olabilir. Mesela AGEod'un uzun zamandır kendi dükkanından oyun satan tasarımcısı P. Thibaut'un prensibi oyuncular istemese dahi -son oyunu olan İspanya Veraset Savaşında- OOB miktarını dönenim gereği %50 tutup replacement miktarını sınırlı tutmaktı. Böylece kendince daha tarihi bir campaign oluşturabilirdi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.