03-05-2017, 19:05
Bende alternatif tarih çizgisinde kalmak şartıyla, oyunun tarihsel konseptini koruması gerektiğini düşünüyorum. Ama alternatif tarih dediğimiz olay zaten bizim sayemizde gerçekleşen olaylar sonucu oluşan tarih değil mi? Bence AI tarafından yönetilen ülkeler yeterince tarihsel konsepti koruyorlar. Ben İspanya'nın kolonicilik yerine Avrupa'da ilerleme yolunu seçtiğine daha şahit olmadım. Peki biz oyuncu olarak tarihsel konsepte uymak zorunda mıyız? Bence değiliz. O zaman AI'den bir farkımız kalmaz. Strateji oyunundan çok RPG oyununa döner. EU 'nun güzel yanı uygulayabiliceğimiz strateji çeşitliği.
Anladığım kadarıyla esas tartışma konusu ülkelerin kendilerine has, tarihte yaptıkları ile elde ettikleri özelliklerinin daha belirgin bir seviyede olması. Bu konu çok bıçak sırtında bir konu. Eğer bir ülke ile yapabildiğimizi diğer ülke ile yapamasaydık, o zamanda,(zaten biz yönetirken yapabiliyor) ülke seçmemizin bir anlamı kalmazdı.
Aztek ile verilen örneğe gelirsek. Oyuncu Amerika kıtasını savunmak için Aztek seçiyorsa kıtayı korur ve kıtada kalır. Avrupa'yı fethetmek istiyorsa gider feth eder. Bu tamamen onun oyuna başlarken Aztek'i seçme amacı ve oyunu ne kadar iyi oynaması ile ilgili bir durum.
Anladığım kadarıyla esas tartışma konusu ülkelerin kendilerine has, tarihte yaptıkları ile elde ettikleri özelliklerinin daha belirgin bir seviyede olması. Bu konu çok bıçak sırtında bir konu. Eğer bir ülke ile yapabildiğimizi diğer ülke ile yapamasaydık, o zamanda,(zaten biz yönetirken yapabiliyor) ülke seçmemizin bir anlamı kalmazdı.
Aztek ile verilen örneğe gelirsek. Oyuncu Amerika kıtasını savunmak için Aztek seçiyorsa kıtayı korur ve kıtada kalır. Avrupa'yı fethetmek istiyorsa gider feth eder. Bu tamamen onun oyuna başlarken Aztek'i seçme amacı ve oyunu ne kadar iyi oynaması ile ilgili bir durum.