Fransız Yeni Dalga
Fransız yeni dalga akımı 50'li yılların sonlarında bir takım Fransız film eleştirmeni çevresinde örgütsüz olarak gelişen bir akımdır. Akımın amacı muhafazakar olguları yıkıp denemekten korkmadan monotonluğa karşı çıkarak sinemaya yeni bir soluk getirmektir. Etkilendikleri İtalyan yeni gerçekçilik akımından en büyük farkı ise halk sinemasını değil birey sinemasını ele almasıdır. Akımın en önemli isimlerinden birisi olan Truffaut Yeni Dalga'yı hareket, okul, grup değil bir nitelik olarak tanımlamıştır. Akımın temsilcileri genellikle taşınabilir kamera kullanırlar bu da anlatımı daha belgesele yakınlaştırır. Filmlerde ki realizm, öznellik ve yazar yorumu bittiğinde ardında cevapsız sorular bırakan filmlere de yol açar.
Fransız yeni dalga akımı 50'li yılların sonlarında bir takım Fransız film eleştirmeni çevresinde örgütsüz olarak gelişen bir akımdır. Akımın amacı muhafazakar olguları yıkıp denemekten korkmadan monotonluğa karşı çıkarak sinemaya yeni bir soluk getirmektir. Etkilendikleri İtalyan yeni gerçekçilik akımından en büyük farkı ise halk sinemasını değil birey sinemasını ele almasıdır. Akımın en önemli isimlerinden birisi olan Truffaut Yeni Dalga'yı hareket, okul, grup değil bir nitelik olarak tanımlamıştır. Akımın temsilcileri genellikle taşınabilir kamera kullanırlar bu da anlatımı daha belgesele yakınlaştırır. Filmlerde ki realizm, öznellik ve yazar yorumu bittiğinde ardında cevapsız sorular bırakan filmlere de yol açar.
Akımdaki en önemli kişiler bazı kişiler:
- Jean-Luc Godard
- Éric Rohmer
- François Truffaut
- Claude Chabrol
- Jacques Rivette
Örnek olması için Les Quatre Cents Coups (400 darbe) fragmanı