Oyun Dünyasında Bu Hafta
"Oyun Dünyasında Bu Hafta" adlı konu serimizde oyun dünyasında yaşanan önemli gelişmeleri sizlere aktaracağız.
Xbox Series X'in Performans Testleri Yayınlandı
Amazon Kendi Cloud Gaming Sistemini Duyurdu
Oyun Kulübü tarafından Strategyturk Forumları için hazırlanmıştır.
"Oyun Dünyasında Bu Hafta" adlı konu serimizde oyun dünyasında yaşanan önemli gelişmeleri sizlere aktaracağız.
Xbox Series X'in Performans Testleri Yayınlandı
Xbox Series X ile ilgili NDA'in bir kısmı kalkmış olacak ki konsolun gönderildiği oyun ve teknoloji basınından bir takım performans sonuçları yayınlanmaya başladı. Elbette bunu tam olarak yeni neslin performans testi olarak değerlendirmek doğru olmaz. Henüz Xbox Series X için yayınlanmış bir oyun olmadığı için yapılan tüm testler Xbox One X için çıkmış oyunların Series X'te nasıl bir performans verdiği üzerine oluyor. Burada dikkat edilmesi gereken bir husus bu oyunlarının Series X için optimize edilmediği. Bir başka açıdan bakınca geriye dönük uyumluluk testi de denilebilir. The Verge tarafından yapılan testlere göre One X ve Series X'te oyunların yükleme süreleri aşağıdaki şekilde:
Oyun | Xbox One X | Xbox Series X |
---|---|---|
CoD: Warzone | 21 Saniye | 16 Saniye |
Red Dead Redemption 2 | 95 Saniye | 52 Saniye |
The Outer Worlds | 27 Saniye | 6 Saniye |
Evil Within 2 | 43 Saniye | 33 Saniye |
Sea of Thieves | 81 Saniye | 20 Saniye |
Warframe | 91 Saniye | 25 Saniye |
AC: Odyssey | 67 Saniye | 30 Saniye |
No Man's Sky | 133 Saniye | 87 Saniye |
Destiny 2 | 112 Saniye | 43 Saniye |
Ayrıcı hızlı bir NVME SSD seviyesinde olan bu depolama biriminin eski nesil oyunlar için bile tek farkı yükleme sürelerinden ibaret değil. Quick Resume gibi özelliklerin kullanılmasına imkan sağlaması dışında menülerin çok katmanlı olduğu oyunlarda da Destiny 2 örneğinde görüldüğü gibi kullanıcının daha konforlu bir deneyim sağlamasını sağlıyor.
Digital Foundry'nin yayınladığı performans testlerine baktığımız da ise yeni nesil konsulun, One X oyunlarında çoğu durumda 4K 60FPS sabit değerini yakaladığını görüyoruz. Fakat bu Series X sahibi olduğumuzda tüm eski nesil oyunları konsolun gücü yetse bile 60FPS oynayabileceğimiz anlamına gelmiyor. Örneğin Rise of the Tomb Raider oyununda geliştirici oyuna 30FPS kilidi koyduğu için ulaşabileceğimiz en yüksek performans bu oluyor. Eğer Series X ile birlikte bu kilidi doğrudan konsolun yoksayabileceği bir ayar gelse bile yapımcı oyunu güncellemeden bu şekilde sağlıklı bir şekilde çalışması zor. Bu durumda yapılabilecek tek şey yapımcının oyuna ufak bir güncelleme yayınlaması olur. Benzer bir durum 1080P 120FPS gibi durumlarda da geçerli. Yayınlanan testleri aşağıdan izleyebilirsiniz:
Amazon Kendi Cloud Gaming Sistemini Duyurdu
Oyun dünyasının yeni trendi bulut servisi üzerinden oyun oynatma furyasına server ağı devi Amazon da katılıyor. Fakat Luna adı verilen bu hizmet şuana kadar duyurulan ve çıkanlardan önemli bir farkı var. Luna aslında bir cloud oyun servisi değil, bir cloud oyun servisi ağı. Şimdilik sadece Luna+ adında Amazon'un kendi abonelik sistemi olsa da planlanana göre ileride Ubisoft ve Team17 gibi bir çok yayıncı firma kendi abonelik servislerini Luna üzerinden kendi belirledikleri fiyatlar ve şartlar ile başlatabilecek. Bu açıdan baktığımızda Luna+'ın aslında bir tanıtım modeli, Amazon'un ise server tarafındaki gücünü kullanarak bir çok cloud oyun servisini kendi çatısı altında toplamayı hedeflediğini söyleyebiliriz. Servisin internet gereksinimleri için 1080p çözünürlüğü için 10 Mbps, 4K için 35 Mbps olarak belirlenmiş. PC, Mac, iOS ve Fire TV üzerinden kullanılabilen servisin ilerleyen dönemlerde Android üzerinde de kullanabileceği belirtiliyor. Amerika'da şuan erken erişim ile aylık 5.99$ karşılığında kullanabilen Luna+ servisin başka ülkelere ne zaman geleceği ile ilgili bir bilgi şuana kadar verilmedi.
Oyun Kulübü tarafından Strategyturk Forumları için hazırlanmıştır.