Gerçek Zamanlı Strateji (RTS): Verilen emirlerin, oynanan hamlelerin gerçek zamanlı olarak hesaplandığı oyun türü. Diğer tür Tur Tabanlı Strateji(TBS) aksine hamle yapılınca karşı tarafın hamlesi beklenmez, devamlı olarak hesaplama ve hamle yapılır. Bu türün en eski örneği olarak Stonkers kabul edilebilir ama "Real-time Strategy" sözünün Dune II'yi pazarlama amacı türetildiği söylenir.
Bir oyunun Gerçek Zamanlı Strateji sayılabilmesi için gerekli şart strateji oyunu olması ile (süreli olarak da olsa) turların bulunmaması ve oyunun (yapılabiliyorsa durdurulmadığı sürece) bir akış hâlinde ilerlemesidir. Bazı Gerçek Zamanlı Strateji oyunlarını durdurup durmuş hâldeyken hamle yapmak mümkündür ancak bu onun gerçek zamanlılığını bozmaz.
Bir oyunun Gerçek Zamanlı Strateji sayılabilmesi için gerekli şart strateji oyunu olması ile (süreli olarak da olsa) turların bulunmaması ve oyunun (yapılabiliyorsa durdurulmadığı sürece) bir akış hâlinde ilerlemesidir. Bazı Gerçek Zamanlı Strateji oyunlarını durdurup durmuş hâldeyken hamle yapmak mümkündür ancak bu onun gerçek zamanlılığını bozmaz.