Günlük: Anno 117 - Romalılaştırma
#1
Görsel


Anno 117 geliştirici günlüklerinde bu yazıda Romalılaştırma mekaniği tanıtılıyor.

https://www.anno-union.com/devblog-cultu...provinces/ :Bir Roma valisi, imparatorluğun bir eyaletini yönetmek için gönderildiğinde ne olur? Ne olacağına büyük oranda siz karar vereceksiniz fakat gelin sizlere yeni bir özellikten bahsedelim: Romalılaştırma!

Tarihsel Arkaplan
İlk olarak ilham kaynağımız olan tarihsel Roma İmparatorluğu'nu inceleyelim. Birçok tarihsel başlıkta olduğu üzere, özellikle antik çağ sözkonusu olduğunda tarihçilerin oldukça kısıtlı bir materyalle çalışmak zorunda kaldıklarını gözönünde bulundurmalıyız.

"Romalılaştırma" dediğimiz kavram, genellikle Roma İmparatorluğunun eyaletlerinde yaşayan halkların kültürel entegrasyonu şeklinde gerçekleşiyordu.

Romalılaştırma genellikle konuma ve kültüre has bir şekilde değişiklikler gösterebiliyordu. Genellikle oldukça yavaş ve dolaylı bir süreç olmasının yanı sıra, bu eyaletlerin kanlı bir savaşın ardından fethedilen topraklar olduğunu da unutmamak gerekiyor.

Şehirler kurulup belli bir idari yönetim oluşturulurken, Romalıların asıl odak noktalarının barış ve vergilendirme olduğunu da unutmamak gerekiyor. Birçok yerel yönetimde yerel liderler, şefler veya krallar görev alabiliyordu. Roma insanların günlük hayatlarına pek karışmazdı, yerel gelenekler, kültürler veya dinler baskı görmezdi. Tarihçiler Romalılaştırma denen bu olgunun ne kadarının gerçek anlamda planlanmış bir süreç olduğu konusunda net bir görüşe sahip olmamakla birlikte, Romalıların ve yerel halkların Romalılaştırmaya olan yaklaşımına dair oldukça kısıtlı kaynağa sahiptir.

Buna rağmen, yerel halkın Romalılaşması için birçok teşvik kaynağı olduğu söylenebilir: Latince öğrenmek, Romalılar gibi giyinmek, Roma gelenek ve göreneklerini takip etmek hem kariyer basamaklarını tırmanmak hem de nüfuz sahibi olmak açısından önem teşkil ediyordu. Askeri veya siyasi bir kariyer sahibi olmak yerel rakiplerle başetme konusunda da önem sahibiydi ve bunu yapmanın Romalılaşmak dışında bir yolu yoktu.

Elbette tüm bunlar oldukça yüzeysel yaklaşımlar, örneğin doğu eyaletleriyle Britanya arasında birçok farklı faktör söz konusuydu fakat Anno 117: Pax Romana'dan da bahsetmemiz gerektiği için çok fazla ayrıntılara girmemiz mümkün değil.

Bu tarihsel olguları Anno 117: Pax Romana'ya uyarlıyor olacağız fakat daha önceki günlükte bahsettiğimiz gibi oyunu eğlenceli tutmak birincil önceliğimiz.

Anno 117: Pax Romana
Yukarıda bahsedildiği üzere, Romalılaşma eyaletler için geçerli bir süreç, dolayısıyla Albion eyaletinde aktif olup, imparatorluğun kalbini yansıtan Latium eyaletinde bunu görmeyeceksiniz.

Roma valisi olarak, Albion'daki halkınızın Romalılaşması veya kendi kültürlerini koruması konusunda söz sahibi olacaksınız. Elbette bu işin oyun kısmı, gerçekte valiler insanların kültürü üzerinde söz hakkına sahip değildi. Anno 117'de vereceğiniz kararlar sadece yiyecek veya giysiden ibaret olmayacak, insanların kültürlerine, geleneklerine ve hatta mentalitesine etki edecek. Bu mekaniklerden gelecekte tekrar bahsediyor olacağız.

Eyaletleriniz her zaman yerel kültürde başlayacak. Böylelikle bölgenin kendine has hissettirmesini sağlayacağız. Şehirlerinizi kurarken kararlar vermek durumunda kalacaksınız, örneğin 1. kademe Waderların Romalılaşmasını istiyorsanız 2. kademede Mercatorlere dönüşecekler. Bu dönüşüm evlerinin de değişmesini ve farklı ihtiyaçlara sahip olmalarını beraberinde getirecek.

roman-vs-celtic-population-tier-split.webp

Eğer yerel gelenekleri korumak isterseniz, Waderlar bu sefer Smithlere dönüşecekler. Şehirleşme artarken, çevreleriyle daha uyumlu ihtiyaçlara ve yerel geleneklere sahip olacaklar.

Vali olarak her iki seçeneği de tercih edebilirsiniz fakat bu durumun sadece görsel bir etki olmadığını, tamamen farklı üretim zincirleri ve kamu binaları içeren bir mekanik olduğunu da unutmayın.

Bunların yanı sıra, kontrolünüz dışındaki güçler de verdiğiniz kararları takip edip çeşitli reaksiyonlar verebilir. Görevler ve senaryo kısmında Romalılaşma mekaniğinin önemli rol oynadığını söyleyebiliriz.

İhtiyaçlar ve Üretim
Şimdi gelin 2 üretim zincirini inceleyelim.

Albion'un Kelt nüfusu çevreyle uyum içerisinde yaşamaya önem veriyor, bu sebeple kuzeydeki soğuk ve daha ıslak iklimde pantolon giymeyi tercih ediyorlar. Pantolon üretim zincirine baktığımız vakit yerel koyunların ve boya maddelerinin Hosier binasında bir araya getirildiğini ve pantolona dönüştürüldüğünü görüyoruz.

roman-vs-local-production-chains-TROUSERS.webp

Öte yandan Yunanlar ve Anadolu halklarıyla daha yakın bir kültüre sahip olan Romalılar pantolon giymeyi biraz yadırgıyorlar. Kültürlü Romalılarla kuzeydeki Galya, Britanya, Cermanya gibi topraklarda yaşayan barbarlar arasındaki en büyük fark pantolon üzerinden tanımlanıyordu. İmparatorluğun dört bir yanından insanların gelip Senatoya katıldığı Principatus döneminde bu ayrım çok daha ön plandaydı.

Pantolon giymeye karşı "resmi tavır" belirsiz olsa da, uzun süre boyunca ayırt edici önemli bir sembol olduğunu söylemek mümkün.

Romalılaşan yerel halkın Romalılar gibi giyinmeye başlaması gayet doğal. Anno 117: Pax Romana'da bunu sağlamak için Toga üretmeniz gerekecek, gelin bunu nasıl yaptığınıza bakalım:

roman-vs-local-production-chains-TOGA.webp

İlk olarak keteni dokuma binasında giysiye dönüştürüyorsunuz, salyangozlar tarafından salgılanan Sur moruyla bir araya getirerek Toga üretebiliyorsunuz.

Şimdiden bir sıkıntıyla karşılaştık, Sur morunu elde edebildiğiniz salyangozlar sadece Latium eyaletinde bulunuyor. Tüm kaynaklara her eyalette erişmeniz mümkün değil, bunun için Latium'dan Albion'a kaynak iletmeniz gerekecek. Elbette Albion'da olup Latium'da olmayan kaynaklar da var, bunlardan farklı bir yazıda daha ayrıntılı bir şekilde bahsedeceğiz.

Valiliğiniz boyunca halkınız, diğer faktörler ve hatta imparator için çeşitli kararlar vermeniz gerekecek. Roma/Kelt ayrımı her ada için ayrı bir şekilde verilmesi gereken bir karar ve verdiğiniz kararlar üretim zincirleri ve kamu binalarıyla bir sonraki adımınızı net bir şekilde etkileyecek. Daha sonraları tek bir adada, zorluklarıyla başedebildiğiniz müddetçe tek adada iki kültüre birden sahip olabileceksiniz.

Hangi yolu izleyeceğinize şimdiden karar verdiniz mi? Yorumlarınızı bekliyoruz.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Kolonilerde kültürü seçebilmek güzel özellikmiş. Umarım günlükte anlattıkları gibi üretim zinciri değişimi ve görüntüden ibaret olmaz.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.