Günlük: Anno 117 - Tüm Yollar Anno'ya Çıkar
#1
Anno117_roads_overview_devblog_header_1440x520.jpg

Anno 117 geliştirici günlüklerinde bu yazıda oyundaki yol mekaniğinde yapılan değişikliklere dair bilgiler veriliyor.

https://www.anno-union.com/devblog-all-r...d-to-anno/ :Bir Anno oyununda pek az şey yol olmadan çalışabilir, yollar oyuncuların binalarını birbirine bağlar, limandan başlamak üzere tüm adayı, kerestecileri, evleri ve diğer tüm üretim unsurlarını bir araya getirir.

Ürünlerin bir yerden bir yere taşınabilmesine olanak tanır, el arabaları veya vagonlar üzerinden bu ürünlerin ulaşımını görsel olarak oyuncuya sunma imkanı sağlar. Şehir planlamasında adanın farklı kısımlarını organize edebilmeyi sağlar. Son olarak her türden geridönüş birimleri (yani yayalar, hayvanlar vesaire) yollar üzerinde belirirler ve böylelikle dünyanın daha canlı ve inanılabilir hissettirmesini sağlarlar.

En önemlisi, oyundaki her şey gibi belli bir karenin üzerinde bulunurlar. Peki ya Anno 117: Pax Romana'da bunu değiştirdiğimizi söyleseydik?

Anno'da karelerden ve yollardan bahsedeceğimiz 2 bölümlük geliştirici günlüklerinin birincisinde, sizlere nelerin değiştiğinden ve bu değişikliklerin oynanışı nasıl etkileyeceğinden bahsedeceğiz. İkinci günlükte ise "neden ve nasıl" sorularına eğilecek, teknik ayrıntıları ve bu değişikliği yaparken karşılaştığımız zorlukları anlatacağız.

roads_devblog_beauty_shot_2.jpg

Anno 117: Pax Romana'daki Yollar
Dürüst olmak gerekirse, Anno serisindeki 90 derece yolları değiştirme hususunda ilk girişimimiz bu değildi. Her seferinde farklı sorunlarla karşılaştık ve bulduğumuz çözümler bizi tatmin etmedi, bunun yerine vaktimizi diğer mekaniklere, oyuna ve oyunculara daha fazla değer yaratacak şeylere odaklamaya karar verdik. 

Anno 117: Pax Romana ile birlikte 45 derece açıyla yol yapabilecek ve binalar yerleştirebileceksiniz. Bu durum sokakların daha doğal görünmesini sağlayıp, hem şehirlerinizin hem de üretim zincirlerinizin hem görünümünü hem de hissiyatını etkileyecek.

Köşelerin ve sokak bağlantılarının da daha iyi görünmesi için birtakım çalışmalarımız oldu, daha keskin köşeler yerine daha akışkan bir yol ortaya çıkartmayı hedefledik. Sokaklar da yanına bir bina konduğunda otomatik olarak binaya uyum sağlıyor, böylelikle daha çekici bir görüntü ortaya çıkıyor.

Anno 1800'de tecrübeli oyuncular, alıştıkları davranışları oyun içerisinde yine bulacaklar. Yollar arazi koşulları doğrultusunda inişli çıkışlı olabilecek, bir nehrin üzerine yol çektiğinizde köprü inşa edilecek, kıyıda yol yaptığınızda iskele olabilecekler. Aynı zamanda daha ileri seviyelerin daha pahalı olduğu fakat aynı zamanda çeşitli faydalar da sağladığı çeşitli yol türleri de bulunacak.

Çalışma Biçimi
Yolların nasıl işlediğinden kabaca bahsettik, şimdi işin tasarım konusuna gelelim. Oyun tasarımından Nicolas, programlamadan Christian ve Johannes, 3D programlamadan Tim ve çizim ekibinden David bu hususta önemli çalışmalar sarfetti.

Anno 117: Pax Romana'daki kareler 4 alt parçaya ayrılıyorlar. Anno 1800'de tek parça olan yerin Anno 117'de aslında 4 parça olduğunu düşünebilirsiniz. Çapraz inşaatlar için bunu yapmak bir mecburiyetti, aşağıda da görebileceğiniz üzere her şey çapraz olarak yerleştirilebiliyor:

NewGrid.png

Daha önce zikzaklı görüntüye nazaran çok daha güzel bir görüntü ortaya çıktığını söylemek mümkün:

newgrid-screenshot-grid.png

Yaptığımız bir diğer değişiklik, sokakların kare kare olmaktansa A noktasından B noktasına esnek bir çizgi şeklinde ilerlemesi, böylelikle daha akışkan ve gerçekçi yollar ortaya çıkıyor:

TilesVsGraphs.png

Bunun bir eksisi, artık bir kareden ibaret bir yol yapmanın mümkün olmaması. Yolların en az 2 kareden oluşması gerekecek.

Bu değişiklikler ve yolların birbiriyle farklı kesişme ihtimalleri sebebiyle, Anno 1800'deki çizimlerden faydalanmamız mümkün değildi. Eskiden yollar için bu şekilde grafiklere sahiptik:

1800-road-tiles.jpg

45 derece olunca yolların kesişme ihtimalleri de katlanarak artmış oldu. Her karedeki alt parçaları hatırlıyor musunuz? Onlara bağlı olarak çizim ekibimiz devreye girecek farklı çizimler oluşturdular. Bu süreç oldukça zorlu oldu ancak işin sonunda tüm kesişmelerin güzel göründüğü bir sonuca ulaştık:

different-road-connection-options.jpg

Binalar
Bizim için önemli olan şeylerden birisi, oyuncuların eski tür 4 yönlü sistemle 8 yönlü sistem arasında geçiş yapabilmesiydi. Dolayısıyla bu iki seçenek arasında dilediğiniz gibi ayarlama yapabileceksiniz. Tüm bu yeni seçeneklere rağmen yollar yaparken hala olabildiğince düz ve basit olmasını istedik. Bununla beraber tüm binalar otomatik olarak yanlarında yer aldıkları yola göre konum alıyorlar, dilerseniz binaları kendiniz de çevirebiliyorsunuz.

Anno 117: Pax Romana'da, Anno 1800'ün konsol sürümünde yer alan bir özellik bulunuyor. Yol seçiliyken bir bina üzerinde farenizi beklettiğinizde o binanın etrafını saran bir yol yapabiliyorsunuz. Bu şekilde bir yerleşim bloğunu veya depoyu, aşağıdaki örnekte olduğu üzere tek bir tıkla yolla çevirebiliyorsunuz:

building_road_placement_1-1.gif

Son olarak en önemli soru, ekibimiz Anno 117: Pax Romana'da şehirler kurarken nasıl yollar yapıyor? Varsayılan seçenek olan 8 yönlü yollar mı yoksa daha geleneksel 4 yönlü yollar mı?

Nicolas: Ben adada farklı yerleşim türleri ve farklı üretimlere odaklanan mahalleler kurmayı seviyorum ve her mahallede farklı bir tarz yansıtmaya çalışıyorum. Buna ek olarak dağlar, kıyılar ve nehirlere göre yolları şekillendiriyorum, böylelikle hem daha optimal bir sonuç çıkıyor hem de doğal hissettiriyor. En sevdiğim şeylerden birisi farklı şekillerdeki tarlalar. Köşeli tarlalara elveda!

Johannes: Ben bir sonraki hedefime olabildiğince verimli bir şekilde ulaşmaya çalışıyorum bu sebeple 90 derece yollar benim için daha ideal. Multiplayerda ise bambaşka bir durum var, alanı daha verimli kullanmaktansa daha ilginç görünen bir şehir ortaya çıkartmaya gayret ediyorum. Daha fazla vakit ve alan gerektiriyor fakat birlikte oyun oynadığım arkadaşlarımı yaptığım şehirle şaşırtabiliyorum.

Gördüğünüz üzere, Anno 117: Pax Romana'da alışık olduğunuz sistemlerin üzerine oyuncunun daha esnek hareket edebileceği bir yapı kuruyoruz. Yolların çapraz yapılabilmesi oyunun bir yönden kompleks yapısını güçlendirirken, daha önce de olduğu gibi içgüdüyle hareket edebileceğiniz bir sistem üzerinden çalışmaya devam ediyor. Oyundaki çeşitli mekaniklerde benzer bir yaklaşımı görebileceksiniz, mesela Romalıların su kemeri kurmaya bayıldığını biliyor muydunuz?
[+] 4 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Çok güzel
Noro lim, noro lim , Asfaloth!
Ara
Cevapla
#3
Şu gridless işi zor demek ki.
Ara
Cevapla
#4
Beni Sarmadı Açıkcası
Ara
Cevapla
#5
Şu yol işini bi düzenleyemediler. Hala yol yapmakla uğraşıyoruz. Kendinden oluşan yol yapın geçin, alan da doldurmasın. Gereksiz amelelik gibi geliyor.
[+] 2 üye Elefsar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.