Günlük: Anno 1800 - Empire of the Skies'ta Zeplinler
#1
DevBlog_Airships_header.jpg

Anno 1800 geliştirici günlüklerinde bu yazıda oyuna Empire of the Skies eklentisiyle birlikte eklenen zeplinlere dair bilgiler veriliyor.

https://anno-union.com/devblog-new-airsh...-your-way/ :Merhabalar, 11. DLC'miz olan Empire of the Skies için kaleme alınan ilk geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bugün sizlere zeplinlerden bahsedeceğiz. Zeplin türleri, onların dengelenmesi, nasıl inşa edildikleri ve oyundaki rollerini paylaşacağız.

Bu başlıkta 2 geliştirici günlüğü daha kaleme alacağız, bunların ilki 11. DLC'nin tüm içeriklerine dair bir özet niteliği taşırken, ikinci günlükte Clash of Couriers ismindeki yeni senaryoyu tanıtıyor olacağız.

Şimdi gelin en önemli sorudan başlayalım, niye zeplin?

Bildiğiniz üzere 4. Sezonda tamamen Yeni Dünya'ya odaklanıyoruz. Yeni Dünya halklarının yeni teknolojiler geliştirmedeki çabaları ve başarıları, tarımdan teknolojiye farklı sektörlerdeki ilerlemelerini ele alıyoruz. 19. yüzyılın sonlarında ve 20. yüzyılın başlarında hava taşımacılığının gelişmesini ele aldığımızda, Anno 1800'ün bu yılki içerikleri için biçilmiş kaftan olduklarını gördük.

Yeni Zeplinler
İlk olarak zeplinlerin nasıl tasarlandığından bahsedelim. İlk olarak tarihsel referanslar kullanarak "zeplinlerin altın çağı" hissiyatını oluşturmak istedik. Ardından konsept çizerlerimiz farklı (kimi zaman bayağı farklı) fikirler doğrultusunda çizimler yaptılar, bu çizimler içerisinde geleneksel ve sıradan zeplinler olduğu gibi, gerçek dışı tasarımlar da mevcuttu. Bunlardan bazılarını 4. sezon fragmanından da hatırlayabilirsiniz. Oyunda yer alan 2 tasarımı aşağıda 8. ve 9. çizimlerde görebiliyorsunuz, elbette bu çizimlerin ardından bazı değişiklikler geçirdiler.

AN18_airship_scribbles.jpg

Önemli kısımlardan birisi, bu zeplinlerin Arctic'te inşa edilenlere nazaran daha modern ve daha sofistike görünmeleriydi. Burada sözü ana çizerimiz Carsten'e bırakıyorum:

"Tasarımların hiçbirinin tamamen gerçekçi olduğunu söylemek doğru olmaz, yine de baktığınız vakit bu dönemde yapılabilir işler olarak görünmeliler. Oyundaki buharlı gemiler gibi, gerçekte olduklarından daha ufak olmaları gerekiyor, öte yandan boyut olarak binalar ve diğer araçlarla mukayese edildiğinde doğru görünmeleri önemli. Sert gerçekçilikle oyundaki objeleri daha etkileyici hale getirmek arasındaki bu denge, Anno'daki objeleri tasarlarken izlediğimiz genel felsefelerden birisi."

Aşağıda kabaca hazırlanmış iki adet 3 boyutlu modellemeyi görüyorsunuz. Çizim ekibimiz farklı 3 boyutlu elemanlarla bir araç oluşturdu ve bu araçla zeplinleri inşa etti. Bu şekilde zeplinlerin oyun dünyasında nasıl görüneceklerine dair bir fikir sahibi olduk. Daha küçük zeplinlerle, daha büyük kargo zeplinlerinin ayırt edilebilmesi bizim için önem sarfediyordu.

AN18_airship_3D_model_tests-1.jpg

Tüm bu çalışmalar sonrasında büyük kargo zeplini için nihai modellemeyi oluşturduk.

AN18_airship_final_model.jpg

Bu işin çizim kısmıydı, şimdi gelin oynanıştan bahsedelim.

Her amaç için bir zeplin
Toplamda 5 farklı zeplin sınıfı bulunuyor, bu 5 sınıf 2 ana kategoriye ayrılıyor: Hızlı Zeplinler ve Taşıyıcı Zeplinler.

Hızlı zeplinler, isminden de anlayacağınız üzere, diğer kategoridekilere nazaran daha hızlı fakat bir o kadar da kısıtlı kargo alanına sahip zeplinlerdir. Acil ihtiyaçlarınız için faydalı olabilirler fakat büyük ticaret rotalarınızda verim alamazsınız. Hızlı zeplinler kendi içlerinde küçük ve orta boy olmak üzere ikiye ayrılırlar. Her ikisinin de zırhlı ve zırhsız versiyonları vardır, zırhlı olmaları ticaret rotası yağmaları ve ada savunmalarına karşı onları ideal bir araç haline getirir.

Taşıyıcı zeplinler ticaret rotaları için tercih edilirler. Oyunda küçük, orta ve büyük boy olmak üzere 3 türde taşıyıcı zeplin bulunur. Bunlar silah taşımazlar fakat mal bırakma eylemlerinde daha etkilidirler. Aynı zamanda çok daha yüksek hacimde kargo taşıyabilirler, örneğin Zephyr sınıfı (günlüğün en başında resmini gördüğünüz) zeplinler tam 8 kargo bölmesine sahiptir.

Zephyr ismi ilginizi çekmiş olabilir, evet gemilerde (genellikle rüzgarla ilişkili) mitolojik isimler kullanıyoruz. Örneğin Yunan mitolojisinde yarı kuş yarı insan canavarlar olan Harpy sınıfı. Seyyahların ve tüccarların tanrısı Hermes'in adını taşıyan Hermes sınıfı ve batıdan esen rüzgarın tanrısı olan Zephyr sınıfı bu referanslardan bazıları.

AN18_airship_overview.jpg

Bu kategorilerin eklenmesiyle birlikte The Passage eklentisindeki zeplinlere dair aklınızda bazı soru işaretleri belirlenmiş olabilir. Genel olarak "eski" zeplinler halen kullanışlı ve hız ile kargo kapasitesi olarak küçük ve orta taşıyıcı zeplinlerin arasında yer alıyorlar. Zeplin üretirken Arktik Gazın yanı sıra yeni Helyum kaynağını kullanabiliyorsunuz. Arktik Gaz kullanmanız zeplinin hızını arttırırken, kargo yavaşlamasına ve saldırı durumunda daha fazla hasar alınmasına sebep oluyor.

Ek olarak Arktik Gaz ile ilişkili oyunda bazı yeni eşyalarla karşılaşacaksınız.

The Passage eklentisindeki zeplinler (artık Boreas sınıfı olarak adlandırılıyorlar), yeni zeplinlerle uyumlu görünmeleri için eski görünümlerinin %90'ı oranına küçültüldü. Zeplinleriniz bir anda farklı görünüyor gibi düşünürseniz sebebi budur.

Yeni zeplinler rüzgardan etkileniyorlar, sahip oldukları motor neticesinde sıradan gemiler kadar olmasa da, bu oranın buharlı gemilerden daha yüksek olduğunu söyleyebiliriz. Boreas sınıfı gemiler en yüksek miktarda dezavantaja sahipken, yeni gemiler rüzgarın yönünde hareket ettiklerinde hız bonusu kazanıyorlar. Özellikle hızlı zeplinlerin rüzgarı arkalarına aldıklarında isimlerinin hakkını verdiğini söyleyebiliriz.

Hangar ve Helyum
Daha önce de bahsettiğimiz üzere, Empire of the Skies eklentisiyle birlikte oyuna eklenen zeplinler, The Passage ile eklenenlere nazaran daha modern yapıdalar. Bu sebeple üretimleri de daha karışık olmakla beraber, daha ileri düzey materyallere ihtiyaç duyuyor.

İlk olarak bir hangar inşa etmeniz gerekiyor. Hangar kademeli olarak inşa ediliyor ve hem Yeni Dünya'da, hem de Eski Dünya'da inşa edilebiliyor. Eski Dünya'da inşa edilen hangarlar daha pahalı olmakla birlikte, hangar inşa etmek için gereken materyallerin Yeni Dünya'dan çıkarıldığını unutmayın, dolayısıyla Eski Dünya'da hangar yapmak için bu materyalleri taşımanız gerekecek.

Tabii hangi materyal diye düşünüyor olabilirsiniz. İlk olarak sadece yeni zeplin türlerinin ana maddesi değil, aynı zamanda yeni üretim binaları için de elzem olan alüminyumdan başlayabiliriz. Bu sebeple Yeni Dünya'ya yeni Boksit madenleri ekledik. Alüminyum binası Boksit ve Kömür kullanarak son ürünü ortaya çıkarıyor.

Helyum, Arktik'te çıkardığınıza nazaran daha güvenli ve daha yeni bir gaz türü. Gaz Enerji Santrallerinde kullanılamıyor, sadece zeplinler için kullanılıyor ve kendine has madenlere sahip.

Bunlara biraz kumaş, buhar makineleri (ve gerekiyorsa) birkaç top ekleyip ilk modern zeplinizi inşa edebiliyorsunuz.

AN18_airship_hangar.jpg

Zeplinler ve Muharebe
Artık zeplinler hasar alabiliyor ve düşürülebiliyor. The Passage sahipleri için bu önemli bir değişiklik zira bu zamana kadar hava seyahati savaş döneminde dahi güvenli bir seçenek olarak görülüyordu. Hızlı Zeplinlerin top taşıdığını söylemiştik, bu toplarla düşman zeplinlerine saldırabilir, adalarınızı düşman yağmalarına karşı koruyabilir, taşıyıcı zeplinlerinizi koruyabilirsiniz. Zeplinler yerdeki hedeflere saldıramıyorlar.

Düşman zeplinleriyle başetmek için limanlarınıza uçaksavarlar koyabilir, uçaksavar gemiler inşa ederek havadan gelebilecek tehditlere karşı kendinizi savunabilirsiniz.

Son olarak, zeplinlerinizle düşmana havadan sabotaj düzenleyebilir, ada kuşatmalarınızda filonuza hava desteği sağlayabilirsiniz.

Zeplinlerin Kullanım Alanları
Şimdi günlüğün son kısmına gelelim, oyunlarınızda zeplinlerden nasıl faydalanabilirsiniz?

Elbette, daha önce de olduğu üzere ticaret rotalarında zeplinler kullanabiliyorsunuz. Buna ek olarak düşmanınızın ticaret rotalarını zeplinlerle yağmalayabilirsiniz.

Zeplinler posta gibi yeni ihtiyaçları karşılayabiliyor ve fazladan bonuslar sağlayabiliyor, bunun için ilk olarak İniş Platformu inşa etmeniz gerekiyor. Bu sıradan bir depo görevi görüyor, fazladan 3 modülle biraz önce bahsedilen posta mekaniğinden faydalanmanızı sağlayabiliyor. Bu şekilde yeni zeplin rotaları da kurabiliyorsunuz. Bu iki mekanikten önümüzdeki günlükte daha ayrıntılı bir şekilde bahsedeceğiz.

Zeplinlerin bir diğer kullanım alanı bırakma özelliği, bu özellikle zeplinlerinize belli başlı malları yükleyip, yeni bir arayüz aracılığıyla düşman adasına bu malları bırakabiliyorsunuz.
  • Düşmanınızın ticaret rotalarına deniz madenleri bırakabilirsiniz,
  • Havadan su bırakarak yangınlarla mücadele edebilirsiniz,
  • Savaş esnasında bombalar bırakarak düşmanınızın limanına hasar verebilirsiniz,
  • Propaganda materyalleri bırakarak düşman şehrinde huzursuzluk yayabilirsiniz,
  • İhtiyaç kolileri bırakarak halkınızın moralini arttırabilirsiniz.
Önümüzdeki günlükte bu mekaniğe dair de yeni ayrıntılar paylaşıyor olacağız, takipte kalın.

AN18_airship_battle-1.jpg
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
Anno 1800 - Empire of the Skies'ta Zeplinler - Yazar: Duman - 07-10-2022, 19:11



Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.