Günlük: Anno 1800 - Hata Raporundan Oyun Güncellemesine
#1
moe18t.png

Anno 1800 geliştirici günlüklerinde bu yazıda hata raporundan oyun güncellemesinin çıkışına kadar olan süreç anlatılıyor.

https://anno-union.com/devblog-from-bug-...me-update/ :Yazın kalite güvencesi ekiplerimizden, her ekibin neye odaklandığından ve bu ekiplerin genel olarak oyunun üretim sürecinde ifade ettikleri önemden -hata aramak ya da Anno 1800'ün oynanış testini yapmaktan çok daha fazlasını yapıyorlar- söz ettik. Henüz okumadıysanız üç ekibimizin (dâhilî Kalite Güvence ekibimiz, Canlı Kalite Güvence ekibi ve Kalite Kontrol ekipleri) görevleri ve sorumlu olduğu alanlar hakkında bilgi edinmeden önce gidip göz atmanızı öneririz.

Daha önce bahsettiğimiz üzere, bir sorunun saptanması ve bir düzeltmenin çıkarılması arasındaki adımlara dair bilgi vermek istiyoruz.

Aşağıdaki grafiğe kısaca bir göz atın. Daha fazla ayrıntıya gireceğiz.

DevBlog_GU_process_overview_v3.png

Sorun Bulmak ve Rapor Etmek
Genellikle bir sorunun radarımızda belirmesi için iki yol vardır: Ya kanallarımızdan birinden sizin tarafınızdan rapor edilir (veya Anno Companion'lardan biri tarafından bize iletilir) ya da dâhilî test esnasında farkına varırız.

Her iki durumda da sorun çeşitli amaçlar için kullanılabilen bir araç olan JIRA'ya aktarılır, bu durumda onu hataları rapor ve takip etmek için kullanıyoruz. Bu süreç esnasında her sorun çeşitli faktörlere bağlı olarak kategorize edilir ve gerekirse etiketlenir, hepsinden önemlisi: şiddeti (karşılaşıldığı zaman hatanın etkisi) ve olasılığı (oyuncuların bu sorunla karşılaşma olasılığı ne kadar).

Ardından bu iki faktör önceliği (örneğin yüksek olasılıklı ama düşük şiddetli bir sorun düşük ya da orta öncelikli olur) meydana getirir.

Yeniden Oluşturma
Sıradaki adım çok önemli: Sorunu yeniden oluşturmaya çalışıyoruz, yani kendimiz için özellikle ortaya çıkarmayı deniyoruz. Böylece meydana getirebilecek potansiyel sebepleri saptayarak daha sonra sorunun çözümünün bizim için çok daha kolay olmasını sağlıyoruz.

Bu adım bazen epey zahmetli olabiliyor. Örneğin canlı versiyondaki sorunları yeniden oluşturmak için kalite güvence ekibimiz, testlerde bazen fazlasıyla spesifik bir donanım kombinasyonuna ihtiyaç duyuyor ve bunu elde etmek aşırı zor olabiliyor. Bazen spesifik sorunları yeniden oluşturmak ve incelemek amacıyla, AMD veya Nvidia gibi donanım üreticileriyle doğrudan çalışarak spesifik donanım kombinasyonlarına ulaşmak gerekebiliyor.

Bu sebeple bize sorun rapor ederken mümkün olduğunca ayrıntı eklemeniz işimizi hayli kolaylaştırıyor: Kendiniz yeniden oluşturabilir misiniz? Sorun belirmeden önce ne yaptınız? Hangi donanımı kullanıyorsunuz? vb.

Anno 1800'de bir oyun kurmak için gereken seçeneklerin çokluğu ve oyuncuların kendilerine özgü oynanış tarzlarından ötürü Canlı Kalite Güvence ekibi ilk raporu aldıktan sonra genellikle kayıt dosyaları, ekran görüntüleri, videolar veya sistem bilgisi istemek zorunda kalabiliyor. İşte Müşteri Desteği ve Topluluk Yönetimi burada devreye giriyor: Oyuncuya ulaşıyorlar ve mümkünse daha fazla bilgi veriyorlar.

Dolayısıyla bu yeniden oluşturma adımları, sorunun üzerinde çalışan herkesin hemen kontrol edebilmesi için her JIRA biletinde detaylandırılıyor. Ayrıca bir yeniden oluşturma oranı da ekleniyor: Sorun belirli adımları izleyerek her seferinde yeniden oluşturulabiliyor mu yoksa nadiren mi meydana geliyor? Ya da bize rapor edilen bir sorunu yeniden oluşturamıyor muyuz?

Sorunu Düzeltmek
Sorunu düzeltmek, sağlanan bilgiye dayanarak problemin sebebini daha fazla incelemek anlamına geliyor.

Bu, birinci adımda yaptığımız önceliklendirmeye göre oluyor. Buna ilaveten ekipteki mevcut kaynak faktörü var, bir sorunun önceliği düşük olsa bile ilgili departmanda kullanmadığımız kaynak varsa sorunu güncellemede düzeltiyoruz. Ekibin aynı zamanda sıradaki içerik güncellemesi ya da DLC üzerinde çalıştığını da unutmayın.

Düzeltmeden sorumlu ekibin büyük ölçüde sorunun türüne bağlı olduğunu da belirtmek istiyoruz. Yanlış bir görev metni mi var? Kaplama mı eksik? Bir nesne etkisi çalışmıyor mu? İkonlar doğru hizalanmamış mı? Her biri belirli bir uzmana ihtiyaç duyabilir.

Bazı durumlarda kodcularımızdan birinin yeniden oluşturma adımları olmadan bir sorunun sebebini ve yerini bulması mümkün olsa da bu bir kaide değil ve düzeltme oluşturmak için gereken zamanı daima fazlasıyla uzatıyor.

Bununla birlikte her düzeltme zaman alabilir çünkü sebebi tam olarak bulmak genellikle dakikalarla olan bir iş değil: Gözlemlediğimiz ve yeniden oluşturduğumuz olaya tam olarak neyin neden olduğunu bulmamız gerekiyor. Buna ek olarak muhtemel riskler mevcut, özellikle de Anno 1800 gibi video oyunları hayli karmaşık olduğu için: Bir sorunu düzeltmek başka bir sistemin istenildiği gibi çalışmamasına neden olabilir, yeni hatalar ortaya çıkabilir vs. Oyundaki bazı sistemlerin üzerinde çalışmak diğerlerine nazaran çok daha çetrefilli.

Düzeltmeyi Test Etmek
Dolayısıyla her düzeltmenin düzgün biçimde test edilmesi lazım. Yalnızca kendi başına değil, aynı zamanda Oyun Güncellemesinin geri kalanıyla birlikte. Bunun yapmamızın nedeni yukarıda değindiğimiz üzere bir düzeltmenin başka bir şeyi bozmadığından emin olmak.

Ayrıntılı yeniden oluşturma adımları da test etmek için önemli çünkü hata ile ilk başta nasıl karşılaşıldığını bilmemiz gerekiyor: Sorun belirtilen adımlardan sonra artık belirmiyor mu?

Tahmin edeceğiniz üzere önceki adımlara benzer şekilde test etme bir günde olan bir iş değil. Genelde bir Oyun Güncellemesi çıkarmadan evvel bir "teyit periyoduna" giriyoruz. Bu periyot genelde 2 hafta sürüyor ve iki aşamadan oluşuyor.
  1. İlk aşama Mainz'de oluyor ve bir "Feature Freeze", buna "Altın Bilet Aşaması" diyoruz çünkü yalnızca Kalite Güvence tarafından onaylanan "altın" JIRA biletlerinin üzerinde çalışmaya ve güncellemeye eklemeye izin var.
  2. İkinci haftada Kalite Güvencedeki meslektaşlarımız güncellemenin teyidini yapıyor. Bu noktadan sonra güncellemenin üzerine çalışmayı bırakıyoruz.
Elbette belirli bir düzeltme ve hatta Oyun Güncellemesinin kendisi çalışmıyor vaziyette veya sorunlu olabilir. Bu durumda önceki adımlara geri dönmemiz gerekiyor, en kötü ihtimalle Oyun Güncellemesinin çıkışını ertelememiz gerektiği anlamına geliyor.

Oyun Güncellemesinin Çıkışı
Yeni versiyon test ve teyit edildiğinde çıkışa neredeyse hazır oluyoruz. Bu süreç esnasında herkesin güncellemeyi o gün çıkaracağımızdan haberdar olması için diğer ekiplerdeki meslektaşlarımızla da iletişim hâlinde oluyoruz.

Ayrıca çoğunlukla birden çok düzeltmeyi bir Oyun Güncellemesinde bir araya getiriyoruz: Bazı sorunların zaten düzeltilmiş oluyor ve oyunun canlı versiyonu için çıkarılmayı bekliyor fakat gerektirdiği iş yükünden ötürü bir probleme zamanında çözüm bulup aynı zamanda ekiplerimize fazla yük yüklememek arasında denge kurmamız gerekiyor.

Genelde bir DLC'ye eşlik eden büyük çaplı Oyun Güncellemelerimiz TSİ 19.00'da çıkarken daha küçükleri TSİ 15.00'da çıkıyor. Eğer hâlâ fark etmediyseniz söyleyelim: Favori çıkış günümüz Salı.

Sık sık bu süreç ve hatalar ile diğer teknik sorunları düzeltmek için gereken süreye ilişkin yanlış anlaşılmalarla karşılaştığımız için bu konuya ışık tutmak bizim için bir öncelikti.

Bu blogda açığa kavuşturduğumuzu umduğumuz üzere hata raporu ve hata gidermenin arkasında yatan süreç kolay değil: Zaman alıyor ve en önemlisi epey sabır ve kaynak gerektiriyor. Sorunuz varsa ya da başka spesifik süreçler hakkında bilgi edinmek istiyorsanız yorum yapmaktan çekinmeyin!
IbnE9P2.gif
[+] 1 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.