Günlük: Anno 1800 - Ticaret İmparatorluğunuz
#1
AU_BBM3428_DevBlog_trading-routes_header_872x437.jpg
Anno 1800 geliştirici günlüklerindeki bu yazıda oyunun ticaret sistemine değinilmekte.
https://www.anno-union.com/en/devblog-yo...ng-empire/ :Anno 1800, şehir inşaat etmenin yanı sıra ufak yerleşkenizi gerçek bir ekonomik imparatorluğa çevirdiğiniz bir oyun. Oyun ilerledikçe ana adanızdaki istekler artacak ve vatandaşlarınızın isteklerini karşılamak için çalışan endüstrinizi beslemek sizin göreviniz.

Bir süre sonra ana adanız doyumsuz bir canavara dönebilir ve gelişen metropolünüzü desteklemek için başka adalara genişlemeniz veya oyundaki diğer karakterlerden gerekli ürünleri satın almanız gerekmekte. Ticari yollar sayesinde adalarınızı taşıma ağı ile birbirine bağlayarak kaynak transferini düzene sokabilirsiniz.

Bu durumu basit bir örnekle açıklamak gerekirse:
"Şu lanet insanlar! Ne yaparsan yap hep daha fazlasını istiyorlar, hem de hiç kibar olmayan yollarla."
Biraya olan taleplerini karşılamak için dışarıdan bira satın alabiliriz ancak kendi bira üretimimizin olması daha uygun. Ancak bira yapmak için gerekli olan şerbetçi otu adamızda yetişmeye pek sıcak bakmıyor. Bu yüzden bira üretimimizi kolonilerimizde kurmamız gerekecek. İki ada arasında kaynak taşımak için gemiyi sürekli elle kontrol etmek istemeyeceğimiz için kuracağımız ticaret yolları sayesinde gerekli otun ya da hazır biranın transferini otomatik sağlayabiliyoruz. Gelen bira onları bir süre de olsa mutlu edebilecek.

Bildiğiniz gibi yeni oyunumuza daha karmaşık mekanikleri geri getirmek istiyoruz. Yakın zamanda kullandığımız ve oldukça basit olan ticaret yolu mekanikleri yerine artık iki farklı sistem kullanabileceksiniz. Birisi oyuncuların yapacakları ayarlarla maksimum verimliliğe ulaşabileceği karmaşık bir sistem, diğer sistem ise daha basit ve hızlı kuruluyor ancak çok da verimli değil.

Ticaret Yolları

Önce ilk sistemimizden başlayalım. Bu sistem Anno 1404, 1701 ve 2070'de bulunanlara daha yakın ve "klasik ticaret yolu sistemi" diye adlandırabiliriz. Bu sistem adalarınız veya diğer karakterler arasında otomatik taşıma yapmanızı sağlamakta.

Sistem hakkında bir fikir edinebilmeniz için elimizdeki opsiyonlara göz atalım:
İstediğiniz kadar liman atayabildiğiniz rotada gemileriniz hangi kaynakları yükleyip/boşaltacağına karar veriyorsunuz. Sonradan rotaya istediğiniz kadar gemi atayabilir ve birden fazla çeşit kaynağı bu rotalarda transfer edebilirsiniz. Yaratabileceğiniz ticaret yollarında bir sınır yok ve kontrolün daha kolay olması için bu yollara istediğiniz gibi isimler verebilirsiniz. Eğer isim vermemeyi tercih ederseniz oyun otomatik olarak rotanın amacını gösterebilecek bir isim koyacak. Ayrıca rota istatistiklerinden en çok transfer edilen kaynaklarınızı da görüntüleyebileceksiniz.


Ticaret yolları menüsü için model arayüz.

Ticaret yollarınız işlerken bazı sorunlarla karşılaşabilirsiniz. Geminizi limandan malzeme alırken yükleyeceği miktara ulaşmadan ambardaki malzeme bitebilir ya da bir ambara boşaltım yaparken ambarın kapasitesi dolabilir. Ambarda kaynak bitmesi durumunda geminin yeterli kaynağı bekleyip/beklememesine karar verebilir, ambar dolduğunda gemide kalan malzemeleri deniz atarak vakit kaybetmemesini sağlayabilirsiniz. Bu ayarlar her limana özel konan "Dolana kadar bekle" ve "Fazlasını at" butonlarıyla -biliyorum, çok yaratıcı isimler- sağlanabilecek.

Geçiş Noktaları

Ticaret yolları yaparken gemilerinizin yollarını bulması için kaptanlarınıza güvenirsiniz. Ek emirler verilmediği taktirde gemilerinizi hedefe ulaşmak için en kısa yolu seçerler ve bu seçim sırasında düşman bölgeler ile rüzgar yönü dikkate alınmadığından bazı problemler ortaya çıkabilir. Gemilerinizi yağmacılardan korumak için koruma gemileri kullanabilirsiniz ancak gemilerinizin rotasını değiştirmek daha iyi bir çözüm olabilir. Bu yüzden geçiş noktalarını tekrar oyuna getiriyoruz. Ticaret yolunuz için iki liman seçtiğiniz zaman ikisi arasında otomatik olarak bir rota çizilecek ve oyuncular bu rotayı değiştirmek için istedikleri kadar geçiş noktası koyabilecek, var olan geçiş noktalarının yerini değiştirebilecek.

AU_BBM3433_DevBlog_trading-routes_map_872x488-1.jpg
Görünürlük ve karmaşıklık yan yana. Arayüz hala yapım aşamasında.

Amacımız oyunculara özgürlük tanıyan karmaşık bir sistem. Bu sistemin tecrübeli Anno veya strateji oyuncuları için de zorlayıcı olacağını düşünüyoruz. Ama en tecrübeli lojistik uzmanları bile bazen başka işlere yönelebilmek için hızlı ve kolay yollar arayabiliyor.

Bu yüzden, oyuna ikinci bir sistem daha ekledik.

Kiralık Gemiler

Anno 2205'teki rota sistemini biliyorsanız kiralık gemiler de size pek yabancı gelmeyecektir.

Kiralık gemiler, adalarınız arasında kaynak taşımak için gemi kiralayabileceğiniz daha basit bir sistem. Kontrol etmesi daha kolay ancak kullanım alanı ilk sistem kadar geniş değil. Bu gemiler sadece 2 ada arasında tek yönde tek çeşit kaynak taşımanızı sağlamakta ve her rotada sadece bir gemi çalışmakta. Kiralık gemiler elle kontrol edilemezler ancak diğer oyuncular veya yapay zeka bu gemilere saldırabilir. Kiralık gemilerin bakım masrafı size ait olan gemilerden daha fazladır. Sonuç olarak, ticaret yollarını yapmak için zaman harcayan oyuncular para tasarrufu yapabilirken, başka acil işleri olan ve parayı dert etmeyen oyuncular da zaman tasarrufu yapabilecek.

AU_BBM3433_DevBlog_trading-routes_charte...x575-1.jpg
Yapım aşamasında olan kiralık gemi menüsü. Fiyat, taşıma kapasitesi gibi rakamlar son hâlinde değil.
[+] 2 üye Ayro nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.