Günlük: Anno 1800 - Yeni Dünya Genişlemesi ve Yeni Adalar
#1
moe18t.png

Anno 1800 geliştirici günlüklerinde bu yazıda New World Rising eklentisinin içerikleri tanıtılıyor.

https://anno-union.com/devblog-new-world...w-islands/ :
DevBlog_NW_Expansion_Header.png

Selamlar Anno Topluluğu

"New World Rising" için bu ikinci geliştirici günlüğünde, daha önce kısaca bahsettiğimiz şeye daha yakından bakacağız: Yeni Dünya bölgesinin genişlemesi ve eklenen yeni adalar.

Anno oyunları, oyunculara istedikleri kadar ve istedikleri şekilde inşa etmeleri için nispeten geniş özgürlükler verme eğiliminde olsa da, yine de birkaç sınırlayıcı faktör vardır. Ana faktörlerden biri elbette boş alandır. Bir bölgede sadece belli bir miktar ada vardır ve adalar karolarla sınırlıdır.

Bazılarınız bu adalara tahmin ettiğimizden çok daha fazla insan sığdırabileceğimizi yıllar içinde ispatladı. Ancak işin sonunda adanın limitleri tavana vurur ve ya konutlar için yer ya da üretim için yer biter. Bu nedenle, alan yönetimi aynı zamanda Anno oyunlarının temel zorluklarından biridir, rakiplerle oynuyorsanız daha da fazla önemlidir.

Anno 1800'de, Eski Dünya başta olmak üzere diğer bölgelerin ihtiyaç duyduğu mallar göz önüne alındığında, Yeni Dünya'nın kendisi de belirli bir dereceye kadar sınırlayıcı bir faktör olarak hareket etti. Bu nedenle 4. Sezonun Yeni Dünya'ya odaklanması, a) ilgi çekici yeni mekanikler sağlamak ve b) aynı anda verimliliği artırmak ve yerden tasarruf etmek için ek yollar sunmak anlamına geliyordu (ör. Hacienda çiftlikleri veya Airship Platform aracılığıyla iş gücünün adaya gelip gitmesi).

Daha Büyük Bir Yeni Dünya

New World Rising, önceki günlükte detaylandırdığımız gibi birkaç yeni üretim zincirinin yanı sıra ek bir nüfus katmanı ekliyor ve bu yeni katmanın yeni ihtiyaçları ayrıca bu güney bölgesinde ek üretim kapasiteleri gerektirebilir. Bu nedenle, yukarıda bahsedilen boşluk konusunu ele almak için ek bir adım atmak mantıklıydı, aslında “basit” bir konu: Size daha fazla bina alanı sağlamak!

Ve 4. Sezonun bu son DLC'si ile yaptığımız da bu: Yeni Dünya bölgesi, kuzeyindeki iki sınırda genişleyerek daha fazla ada için başka bir alan şeridi ekliyor. Bu, haritayı artık Eski Dünya'dan daha büyük yapan yaklaşık %30'luk bir artış. Elbette harita boyutu için hala bazı genel sınırlayıcı faktörler var, mesela en büyük örnek performans.

Yerleşilebilecek Yeni Adalar

Ada çeşitliliğini artırmak için, özellikle Yeni Dünya eskisinden biraz daha büyük olduğu için, Bölüm Sanat ekibimiz bölge için genel harita havuzuna eklenen birkaç yeni ada da yarattı. 3 yeni küçük ada, 4 yeni orta ada ve 3 yeni büyük ada görebilirsiniz.

DevBlog_NW_Expansion_New_Islands.jpg

Yoğun talep üzerine adalara daha çok nehirler ekledik… hayır, şaka şaka, bu yeni adalardaki nehir sayısını azalttık. Ayrıca, mevcut adaların nehirsiz çeşitlerini de genel harita havuzuna ekliyoruz.

Mevcut kayıtlı oyunlarda, bu yeni adalar kuzeydeki genişletilmiş alana yerleştirilecek ve size yüzleşmeniz gereken yeni bina zorlukları sunuyor. Adaların tam sayısı (5 ila 7), kayıtlı oyununuz için seçtiğiniz bölge boyutuna bağlıdır. Bu nedenle, bazı yeni adaları yalnızca yeni bir oyuna başlarsanız görebilirsiniz.

Yeni bir oyuna başladığınızda, adalar rastgele olarak mevcut Yeni Dünya adalarıyla birlikte yerleştirilecektir. Yine de bir değişiklik var: Genişletilmiş bölgeden yalnızca DLC 12 sahipleri yararlanacak olsa da, yeni adalar ve nehirsiz ada varyantları genel harita havuzuna eklenecek ve bu sayede hangi DLC'ye sahip olursanız olsunlar tüm oyuncular tarafından kullanılabilecek.

Ada oluşturma sürecimiz, çok uzun zaman önce 2018'de Anno 1800'ün piyasaya sürülmesinden önceki bir günlükte anlattığımız süreçle büyük ölçüde aynı. Süreçlerimiz hakkında daha fazla fikir edinmek istiyorsanız, Bölüm Sanatçımız Simon tarafından belirtilen geliştirici günlüğüne göz atmanızı öneririz.

Yeni Dünya Başkentiniz İçin Boş Alan

Ama bekleyin, yeni adalardan bahsettik ama Mānola'dan henüz bahsetmedik! Önceki bölümde bahsettiğimiz yeni düzenli adalara ek olarak, New World Rising ayrıca haritanın en kuzeyinde daha büyük bir kara parçası ekliyor. Cape Trelawney'deki Crown Falls'a benzer şekilde, size tek bir adada daha fazla inşaat alanı ve bazı benzersiz ayrıntılar sunar. Ancak bu ada aynı zamanda kendi anıtıyla birlikte geliyor! Bu anıtın aşağıda kendi bölümü var, o yüzden önce adanın kendisinden bahsedelim.

DevBlog_NW_Expansion_Waterfalls.jpg

İlk olarak, ismi: Yukarıdaki ekran görüntüsünde de görebileceğiniz gibi Mānola, birçok şelalesi olan bir adadır! Adı, yağmur ormanlarıyla çevrili 46 metrelik etkileyici bir şelale olan Hawaii adası Honolulu'daki Manoa Şelalesi'nden esinlenmiştir. Adanın coğrafi özelliklerinden bazıları için ek ilham kaynakları da vardı elbette: Dağ zirveleri (Copacabana, Rio de Janeiro, Brezilya'dan esinlenerek) ve birçok şelaleyle (Iguazu Şelaleleri, Arjantin/Brezilya'dan esinlenerek) çerçevelenmiş uzun kumsallarımız var.

Bu DLC ile 4. Sezonun finalini yaptığımızı da göz önüne alarak, 2019'da Crown Falls ile yaptığımıza benzer olarak başkentinizi oluşturmak için size benzer bir yer vermek istedik. Özellikle Yeni Dünya da ana oyunun bir parçası olan bölgelerden biri olduğu için bunu yapmak istedik.

Şelalelerin yanı sıra, bu adada elbette bol miktarda inşaat alanı da var, bu da onu Yeni Dünya başkentiniz için harika bir aday yapıyor. Daha iç kesimlerde büyük bir sıradağ varken, kıyıya yakın alan büyük bir nehirle bölünmüş ve dağlık bölgeye kadar birkaç seviyede hafifçe yükselmiştir. Çeşitli kumsallar endüstriniz ve liman alanınız için olduğu kadar önceki geliştirici günlüğünde tanıttığımız yeni sahil modülümüz için de alan sağlar.

DevBlog_NW_Expansion_Manola_Overview.jpg

Birkaç büyük kaya hem kara kütlesini hem de kıyı bölgesini sonlandırıyor ve soldaki adanın bir kısmı anakaradan yarı ayrı ama köprülerle birbirine bağlanabiliyor. Kıyılara ve inşaat alanına ek olarak, Mānola ihtiyaçlarınıza uygun çok sayıda maden, kil ve petrol yatağı sunar.

Bölüm Sanatçılarımız ayrıca bu adaya hikayelerin yanı sıra birkaç çevresel detay (ve sır?) eklediler, kendinize daha yakından bakmak için zaman ayırmanızı şiddetle tavsiye ediyoruz.

Bu kıtasal adanın (diğer yeni adaların aksine) yalnızca genişletilmiş Yeni Dünya haritasına sahip "New World Rising" sahiplerinin kullanımına açık olduğunu unutmayın.

Yeşil Enerji - Baraj

Mānola'da inşa edebileceğiniz anıt, “Eden Burning” senaryosunu oynarken aşina olabileceğiniz dev bir baraj. Adada bol miktarda su(ve şelale) olduğundan, adadaki insanlara elektrik sağlamak için baraj kurarak suyun enerjisinden yararlanabilirsiniz.

DevBlog_NW_Expansion_Dam_Construction.jpg

İlk olarak, diğer anıtlardan alışkın olduğunuz gibi, barajı birden fazla aşamada inşa etmeniz gerekecek ve bu da Eski Dünya'dan bazı malları, yani betonu ithal etmenizi gerektirecektir. Baraj tamamlandığında, tıpkı bir Enerji Santrali gibi adaya elektrik sağlar ancak herhangi bir girdi maddesine ihtiyaç duymadan ve önemli ölçüde daha yüksek menzille: Mānola'nın tamamı üretilen elektrikten yararlanır. Enerji santrallerine ve karmaşık demiryolu ağlarına gerek yok.

Ek olarak, barajı kesinlikle daha çevre dostu bir çözüm haline getiren herhangi bir kirlilik cezası yoktur. Ve gerçekten harika görünüyor!

"New World Rising"in bir parçası olan Yeni Dünya genişlemesi ve onunla birlikte eklenen yeni adalar günlüğü bu kadar. Gelecek hafta, DLC 12'nin senaryosu için bir geliştirici günlüğü gelecek: Pride and Peddlers. Tamamen ticaretle ilgili olacak!

Adalar ve dünyanın yaratılması konusunda başka sorularınız var mı?
76561198034761601.png
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.