Age of Wonders: Planetfall'ın bu günlüğünde oyunun Yeni Adaptif Multiplayer Sistemi anlatılıyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...m.1194839/ :Merhabalar, bu haftanın Planetfall geliştirici günlüğüne hoşgeldiniz. Bugün Age of Wonders'ın eş zamanlı turlarla oynama, klasik turlarla oynama veya e-posta yoluyla oynama sistemini tek bir potada birleştiren Adaptif Multiplayer sistemine bir göz atacağız. Bu kapsamlı sistem Triumph stüdyolarının eş başkanı ve teknoloji direktörü Arno van Wingerden öncülüğünde Lascha, Michel ve Jack'in dahil olduğu teknoloji takımı tarafından geliştirildi. Bildiğimiz kadarıyla bu "sistem" şu ana kadar türdeki ilk ve tek örnek, bunun için sistem hakkında oldukça heyecanlıyız.
Adaptif Multiplayer
Planetfall oyuncuların istedikleri zaman klasik tur tabanlı oynanış veya eşzamanlı turlar ile oynanış arasından özgürce geçiş hakkı sunan bulut tabanlı yeni bir Multiplayer deneyim sunuyor.
Tur Sistemleri Arasında Geçiş
Tüm arkadaşlarınızı aynı anda toplamak sizin iç güç bir olay mı? O zaman arkadaşlarınızın turunu oynayanaya kadar bekleyin, oynadıklarında bir bildirim mesajı alacaksnız ya da turlarını bitirine kadar çevrimici kalın.Fakat eğer oyuncular aynı anda çevrimiçiyse ve oyuna girebilecek durumdaysalar (mesela haftasonları gibi) oyunu sadece bir butona basarak tekrardan eş zamanlı tur sistemine döndürebilirsiniz.
Her Zaman Oyununuza Erişin
Oyunun Multiplayer kısmı bulut tabanlı. Kendi turunuz olmasa bile istediğiniz zaman istediğiniz yerden oyuna bağlanabilirsiniz. Haritanın durumu görebilir ve bir sonraki hamlenizi planlayabilirsiniz. Görüş alanınız içerisindeki düşman hareketlerini gözlemleyebilir ve diğer çevrimiçi oyuncularla yazışabilirsiniz.
Taktisel Savaşlar Tüm Sistemlerde Kullanılabilir
E-posta yoluyla oynamak gibi tüm oyuncuların aynı anda çevrimiçi olamadığı oyunlar da dahil olmak üzere tüm tur sistemlerinde taktiksel savaşlar kullanılabilir. Oyuncular normal tur sistemi gibi taktiksel savaşlara girdiklerinde de bildirim alıyorlar. Tabi ki aralarında savaşan iki oyuncu aynı anda çevrimici olursa savaşlar daha hızlı bitebilir. Bu Adaptif Multiplayer'ın getirdiği istediğiniz zaman oyundan çıkıp oyna girebilme özelliği ile artık mümkün.
Manuel Taktiksel Savaşlar
Manuel savaşlar özellikle iki oyuncudan daha fazla oynadığı Multiplayer oyunları biraz uzatabilir veyahut oyuncular için uzun bekleme sürelerini yaratabilir. Şu ayarları yaparak oyundaki savaşları (doğal olarak bekleme sürelerini) en aza indirebilirsiniz:
- Manuel savaşları sadece insan oyuncu vs. insan oyuncu şekilde yapılmasını,
- Manuel savaşları sadece yapay zekaya karşı olan savaşlarda yapılmasını (özellikle klasik tur sisteminde kullanılır),
- Her zaman savaşların otomatik yapılacağı (iki kişiden daha fazla oyuncunun olduğu online oyunlarda düzgün oynamanın tek yolu bu) seçenekleri seçenekleri seçerseniz oyundaki turlar arası geçiş oldukça hızlanabilir.
Planetfall'de oyundaki manuel savaşları kolaylaştıran yeni bir sistem de ekledik: Savaş Kartları Sistemi.
Savaş kartları (Combat Cards)
Savaş kartları oyuncuların Multiplayer maçlardaki manuel savaş yapabilecekleri sayıyı belirlemekte kullanılıyor. Oyunu uzatan her manüel savaş için bir kart harcamanız gerekiyor. Bu Multiplayer maçları daha hızlı yaptığı gibi hangi savaşları manuel oynayacağınızı da dikkatlice düşünmelisiniz. İzleyen oyuncular için bu oyunu daha heyecanlı bir hale getiriyor çünkü hangi savaşların manüel olarak yapılacağının bilinmemesi tansiyonu yükseltiyor.
Her oyuncu oyunun başında belli sayıda savaş kartı alıyor, birkaç tur geçtikten sonra belli sayıda yeni kart tekrardan oyunculara veriliyor. Senaryo menüsünden oyunu kuran kişi oyunculara kaç savaş kartı alacaklarını ve kaç turda bir yeni kartların oyunculara verileceğini ayarlayabilmekte. Fakat elinizde başlangıç limitinden daha fazla kart tutamazsınız.
Fakat şunu aklınızda tutun; E-posta yoluyla oynayan oyuncular tüm oyuncuların online olmadığından dolayı savaş kartlarına gerek duymuyorlar.
Multiplayer Ayarları
Aşağıda Multiplayer ekranındaki bazı cümlelerin anlamlarına bakabilirsiniz:
Maksimum oyuncu sayısı (Maximum Number of Players): Oyunda 12 birlikten maksimum 8'i oyuncular tarafından oynanabiliyor. (Yani maksimum 8 oyuncu 4 yapay zeka)
Hot Seat (Hot Seat): Tek bir bilgisayar üzerinden oynanan "hot seat" oyunları Gelişmiş Senaryo ayarları menüsü altından erişmek mümkün, bir gezegen seçin ve gelişmiş'e tıklayın ardından birkaç kumandan slotuna "insan" oyuncu olarak seçin.
Takımlar (Teams): Bu seçenekte oyuncuları belli bir takıma kilitleyerek takımlar arasında veya takımların içinde herhangi bir diplomatik değişiklikle izin vermiyorsunuz. Tabi ki oyuncular ile yapay zekayı aynı takımlara verebilirsiniz.
Co-op (Co-op): Arkadaşlarınızla oynamak ister misiniz? Bir arkadaşınızı ve kendinizi belirli bir takıma koyun ve yapay zekaya karşı savaşın. Tabi ki yapay zeka takımlarının sayısı zorluğu da etkilemekte.
Oynanış Ayarları (Gameplay Settings): Zafer kondisyonlarını ve RMG'yi (Random Map Generator) ayarlayabilirsiniz.
Tur Ayarları (Turns Settings): tur ve taktiksel savaş ayarları ayrıca tur zamanlarını ayarlayabilirsiniz.
- Savaş tur zamanlarını savaşlardaki birlikleri sayısını belirliyor
- Tur zamanları ise imparatorluğunuzun büyüklüğüne göre belirleniyor (koloni ve birlik sayısı gibi)
Dünya Ayarları (World Settings): Tek kişilik oyunda olduğu gibi gelişmiş RMG (Random Map Generator) ayarlarını kontrol edebilirsiniz.
İlerleyen zamanlarda oyunda sizi biraz daha zorlamayı hedefliyoruz. Triumph geliştirici takımı ofiste bazı denemeler yaptı bile.
Sinkaf-ül Tertibat