Age of Wonders: Planetfall'un bu günlüğünde konsol versiyonu ve kol arayüzü anlatılıyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...i.1227022/ :Herkese merhabalar bu haftanın geliştirme günlüğüne hoşgeldiniz. Ağustos 6'da ki yayınlamadan önceki son günlüğümüz. Bu günlükte Planetfall'un konsol versiyonlarına göz atacağız. Xbox One, PlayStation 4 ve onların yüksek güce sahip varyantları PlayStation Pro ve Xbox One X bu versiyonlara sahip olacak. Niyesi,teknolojik zorlukları ve de kol arayüzü hakkında konuşacağız.
Bilgisayar oyuncuları için de onların platformu da kol desteğine sahip olduğundan dolayı burada bir şeyler var. Bir yandan da teknolojik ve iş kuruluşumuz adına bu aynı anda çok plotfarmda yayınlamanın arka planını konuşacağız.
Age of Wonders: Plantefall'u konsollara neden getirdik?
Planetfall konsola geliyor çünkü Age of Wonders serisinin güzelliğini olabildiğince fazla insan ruhuna ulaştırmak istiyoruz. Bu mesajı iki ana prensip ile yayıyoruz:
1) Oyun derinliği adına dizayn aşamasında taviz verilmeyecek.
2) Konsol limitleri doğrultusunda mümkün olabildiğince oynanabilirlik (Gameplay) eşitliği
Ama konsolda strateji mi, bu nasıl bir fena ortaklık?
Xbox One ve PlayStation 4 tuş eşleştirmeleri
Konsolda Strateji
Konsol versiyonlarını geliştirmeye başlamadan önce genel durumu inceledik:
-Yanlış Kanıları Aşmak: İnsanların ''Konsolda strateji oynanmıyor (ya da kol kullanarak)'' şeklinde düşünmesinin ana sebebinin insanların geçmişin klasik RTS oyunlarını ima ettiklerini düşünüyoruz. Tabiki TBS bir RTS oyunu gibi harita üstünde hummalı bir tıklama gerektirmiyor ancak bu hala aşılması gerekilen bir engel.
-Tur Bazlı Stratejiler Konsolda Kanıtlanmış Bir Şekilde Satış Yapıyorlar: Pozitif düşünecek olursak tur bazlı taktik oyunlarının konsol ve kolla başarılı bir uyuma sahip olduğu ortaya çıktı. Son zamanlarda ki taktiksel tbs oyunları koltuktan oynarken (ya da elde tutulan cihazlar kullanırken) çok rahatlatıcı ve özellikle bazıları da başarılı olabildiklerini kanıtladılar. Bu tamamiyle gelişmiş strateji başlığına bir şans verme vakti - Civ: Revolution'dan bu yana uzun zaman oldu.
-Ekran Boyutu: Daha yüksek çözünürlüğün gelmesiyle (1080p) ve özellikle daha büyük televizyonlarla son teknolojik engellerden bir tanesi de ortadan kalkmış oldu. (Eski konsol jenerasyonlarında hala puslu CRT ekranları desteklemek zorundaydınız.)
-Overlord: Tecrübelerimizi bir çok platformda aynı anda oyunumuzu yayınlayarak güçlendiriyoruz.
-Paradox'un Desteği:Overlord ile olan desteğimizle bir çok platformda oyun yayınlamanın parkta yürümek kadar basit olmadığının farkındaydık. Paradox yayınlama,QA'ler,Reklam,Bütçe gibi bir çok alanda ihtiyacımız olan desteği bize sundu. Bunu indie olarak başaramazdık bile. Stellaris'in konsol versiyonu bir miktar önümüzdeydi ve onun gelişimi bizim için esin kaynağı haline geldi.
Gelişim safasına konsolu da dahil etmeye başladığımızda iki atılımı başlattık:
-Konsol Teknoloji Takımı: Michel Paulissen ve Rick van Miltenburg takımımıza katıldı ve Arno van Wingerden ve Lascha Lagidse ile birlikte motorumuzun çok platforma uygun olması için temellerini attılar.Aynı zamanda oyunun konsollarla uyumlu olduğundan da emin oldular.
-Konsol Arayüzü Takımı: Nick Windig ve Joren Bolhuis'in de içinde bulunduğu ana kullanıcı arayüzü takımımız Rick ve oynanış takımıyla birlikte tüm arayüzlerin kolla birlikte düzgün çalıştığından emin olma konusunda mükemmel bir iş başardılar. Tom Bird ilk muharebe konseptlerinde ağır bir şekilde işin içindeydi.
Bazı arayüzleri büyük bakımlardan geçtiler örnek vermek gerekirse kumandan düzenleme ekranının özellikler kısmı her adım için yaşadı.
Donanım Değerlendirmesi
Oyun konsollarının bu jenerasyonu 2013 yılından beri varolmasına rağmen desteklememiz gereken bilgisayarlar ile karşılaştırıldıklarında hala ayaktalar.(Bilgisayar oyuncularımızın büyük bir kısmı laptop kullanıyor)
Konsol gücü dışında hala desteklememiz gereken çok geniş bir donanıma sahibiz zaten,enerji tasarrufunu amaçlayan ve buna entegre edilmiş ekran kartlarından birinci sınıf oyun bilgisayarlarına kadar.
Pro ve One X Desteği
Normal konsollar 1920x1080 piksel çözünürlüğünde çalışıyorlar. Aslında bir çok konsol oyunu daha küçük resmedilip büyütülüyorlar ancak oyunun karışık ve daha yavaş ilerleyen doğasından dolayı ana makinelerde canlılığı tercih ediyoruz.
Pro ve One X konsolları oyuncuları ekstra güçlerini tercihlerine göre harcamalarını sağlayacak iki seçeneğe sahip:
-Performans Modu: Oyunun daha hızlı çalışmasını sağlar;1080p'de FPS artışı sağlar. Bu özellik işler ters gittiği anda bile (devasa muharebeler,harita tam anlamı ile en uzaktan izlendiğinde) daha yüksek FPS seviyeleri görmenizi sağlamalı. 30 FPS'de güzelce sabit kalmalı(vsync kullanarak).
-Çözünürlük Modu: Oyunun daha güzel gözükmesini sağlar (Özellikle 4k'da). Gereken boyuta uyarlanmadan önce arayüz 4k'da ve 3D dünya ise 1440p'de resmedilmekte. FPS istikrar konusunda daha kötü olacak ama bu tarz bir tecrübe için bunun adil olduğuna inanıyoruz.
Arayüz Ölçeklendirme
Oyuncuların, TV boyutları ve oynama mesafeleri değişkenlik gösterebiliyor. Bu sebepten dolayı oyuna bir arayüz ölçekleme(ölçeklendirme?) ayarı ekledik. Varsayılan ayarlarda konsol arayüzü, PC versiyonu arayüzüne kıyasla biraz daha büyük bir arayüzde gözüküyor. Bu geliştirici günlüğünde arayüz ölçeklendirmeye dair daha çok bilgi edinebilirsiniz.
Konsolda ana arayüz küçük bir miktar büyütülmüş durumda.
Multiplayer
Şüpheye yer bırakmamak için söylüyoruz yeni uyarlamalı Multiplayer sistemimiz konsolda da çalışıyor. Malesef ki çapraz platformlardan oynayamıyorsunuz.
Kol Arayüzü
Harita ve Olay (Event) Seçimleri
Oyuncu ekranın ortasına kilitli bir ibreyi oynatarak haritadaki şeyleri ve (hareket edilecek) hedefleri seçebilir. Bu seçici onaltılık bölümlere (hex gridlere) aniden hareket eder. Manuel ilerletmeyi ve seçmeyi azaltmak adına oyuncular 2DO listesini ve olay (event) sistemini kullanarak dikkat gerektiren şeyleri seçebilirler.
İmleç harita üzerinde hayalet gibi ilerliyor.
Dairesel Menü
Dairesel menü arayüzleri hızlı bir şekilde açmanıza yardımcı olur. En tepeden saat yönünde: İzlenimler(Overviews), Diplomasi, Görevler, Imperial Archives(Yardım Sistemi), Turu Geç, Birim Şablon Düzenleyicisi, Operasyonlar, Araştırmalar.
Hedef Seçimi
Kolun üstündeki tuşları kullanarak seçtiğiniz kabiliyetler için uygun hedefler arasında hızla geçiş yapabilirsiniz. Hedef seçme sistemi otomatik olarak vurma şansının en yüksek olduğu hedefi seçer.
Taktiksel Muharebe Hızlı Hedef Seçimi
Bilgi Modu
Bu butona basıldığında arayüz bir açılır pencere (popup) ortaya çıkarır ve bu açılır pencere seçili öğe hakkında daha fazla bilgi verir,fareyle okuduğunuz ipucu metinleri gibi düşünün. Analogu ya da 4'lü tuş takımını kullanarak imleci hareket ettirebilir, böylece ekrandaki kontrollere ve (i) sembolüyle işaretlenmiş diğer bilgilendirici unsurlara erişebilirsiniz.
Bitiş
Oyunun hala kendisini pazarda kanıtlaması gerekirken hala bu çok platformlu oyun çıkarmanın büyük faydalarını görüyoruz. PC versiyonunun kol desteğine oyun çıktığı anda sahip olmasının yanında QA'lere yapılan ekstra yatırım ve optimize çabaları tüm platformlara fayda sağladı. Oyuna bakınca şu ana kadarki en fazla derinliğe sahip olan Age of Wonders oyunu olduğunu ve şu ana kadar hibçir taviz verilmediğini söyleyebiliriz. Sunduğumuz içerik eşitliğinden mutluyuz.Modlama desteği şu ana kadarki en büyük hatamız oldu.
Ne olursa olsun, ben şahsen oturma odamdaki 4K televizyonda ve büyük hoparlörlerde Planetfall'u oynamayı seviyorum (geliştirme kadrosu ofisten ayrılamadığı için hala bilgisayarda!). Bu deneyim fare ve klavye ile oynamak kadar rahatlatıcı ve etkileyici olabilir.