Age of Wonders: Planetfall'un bu geliştirici günlüğünde oyuncuların senaryoda seçebileceği farklı yollardan bahsediliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...i.1347243/ :Age of Wonders serisinin ilk bilim kurgu konulu oyunu olan Planetfall kendine has bir geçmişi ve yapısı olan yepyeni bir evrenle karşınıza çıktı. Yıkılan Yıldız Birliği ve ortaya çıkan sırlara odaklanan yeni galaksi merkezli senaryomuzda oyuncuları geçmişi gün yüzüne çıkarmaya ve olan biteni keşfetmeye teşvik ediyor, 6 oynanabilir ırk ve yandaş yapay zekâ fraksiyonları sunarak bu ırkların amaçlarına hizmet etmekle tüm galaksiyi fethetmek arasında seçim yapmanızı bekliyoruz.
Doğru duydunuz. Age of Wonders: Planetfall senaryosundaki tek bir hikâye görevini dahi yapmanız gerekmiyor. Yani müttefikleriniz dahil tüm oyuncuların işini bitirmek isterseniz senaryoyu oynarken bunu gerçekleştirebilirsiniz.
Planetfall senaryolarını tasarlarken ana ilkelerimizden birisi "oyunculara özgürlük sağlamak" idi. Önümüzdeki iki günlükte, oyuncuların özelleştirilebilir senaryo deneyimini tadabilmesi için görevlerimizi nasıl bir sağlamlık ve esneklikle oluşturduğumuzu ve geliştirme sürecinde karşılaştığımız sorunları anlatacağım. Bu günlükte görevler dışındaki seçeneklere bakacağız. Bir sonrakinde ise görevlere dair ne var ne yok önünüze sereceğim.
İlerleyen paragraflarda senaryoda olanlara dair ufak da olsa açıklamalar yapacağım. Dolayısıyla, Planetfall senaryosunun tadını çıkartmak istiyorum diyorsanız burada okumayı bırakmak isteyebilirsiniz.
Açık Senaryo Yapısı
Her şey giriş ekranında başlıyor. Önce hangi görevi seçsem?
Planetfall'ın ana oyunundaki senaryoda üç başlangıç seçeneğiniz var: Kir'ko, Öncüler ve Dvar. Buradan senaryoya yeni açılan ırkların görevlerini yaparak devam edebilir ya da keyfiniz nasıl isterse öyle davranıp ırkları tamamen görmezden gelebilirsiniz. Üstelik ne yaparsanız yapın senaryonun son görevini tamamlayabilirsiniz. Son göreve geçmeden önce son ırk olarak Öncülerle senaryoyu oynayabilir ya da Dvar ve Amazon görevlerini tamamlayıp doğrudan senaryonun sonuna gelebilirsiniz.
Böylesine açık bir yapı her bir ırkın senaryosuna kısıtlama getirdi. Senaryodaki olayların ve gelişmelerin doğrusal olmaması ve karşınıza hangi sırada çıkarsa çıksın anlamsız olması gerekti. Bu durum, aynı zamanda karakterler görevde karşınıza çıkıp ölebileceğinden ya da daha önceki bir olayda deneyimlediğinizden farklı tepkiler verebileceğinden karakterleri yeniden kullanma yetimizi de kısıtladı. Mecburen ana oyunda farklı koşullar altında karşılaşacağınız 55 farklı komutan oluşturmamız gerekti. Neden üç farklı Cox'Rax olduğunu düşünmüş müydünüz? Çünkü, Jikuku üç farklı senaryo görevinde karşınıza çıkıyor. Bunlar, Zemestian-4, Avium SK-51 ve CNex-3. İlk kez karşılaştığınızda ölürse ikinci sefer Roto'yu görüyorsunuz. Roto da ölürse bu sefer Tiri ile karşılaşıyorsunuz. Tıpkı istila sırasında birbirine destek olan bir böcek ailesi gibiler!
Aslında üç Cox'Rax'ı da tek bir oynayışta öldürmenizi gerektiren bir başarım eklemek istiyordum. Ne yazık ki ekibimizde çok fazla Kir'Ko hayranı varmış...
Özelleştirilebilir Liderler
Görevlere başlamadan önce oyunculara ırk senaryolarındaki kahramanları özelleştirme fırsatı sunuyoruz. Görünüşünü, ismini, cinsiyetini ve niteliklerini değiştirebilirsiniz. Irk ve gizli teknoloji ise hikâyenin bütünlüğünü korumak için aynı kalmak zorunda.
Jackie Gelder olarak mı oynamak istiyorsunuz? Hayhay efendim!
Bu kararımız programcılarımızın büyük sorunlarla karşılaşmasına neden oldu. Programcılarımız, senaryodaki son görevde hepsi karşı karşıya gelince tüm liderlerin verilerini depolamanın ve uyarlamanın bir yolunu bulmak zorunda kaldı. Karşılaştığımız onca soruna rağmen, son görevde liderinizi daha önceden özelleştirdiyseniz elinizdeki karakterin liderinizin birebir kopyasına döndüğü "tüm liderler aslında sensin" hatasını özellikle aklımdan kazıyamadım...
Kendimle pazarlık yapıyorum!
Amazonlar haricindeki tüm oynanabilir karakterlerin iki cinsiyetteki versiyonları metinleri ve görevleri oluştururken bize çok zorluk çıkardı. Homoseksüel bir ilişkiyle karşı karşıya kalabileceğimizden Jack Gelder'ın eski kız arkadaşının başına gelenleri bulması artık o kadar basit bir şey değildi. İşte bu yüzden oyuncuların hikâyeye en uygun şekilde yerleştirilebilmeleri için Jack Gelder ile Jackie Gelder arasında bir cinsiyet seçimi yapması gerekiyor. Ya bu şekilde yapacaktık ya da Gelder çiftinin sorunlu geçmişlerinde yaşanan olayları bir şekilde açıklaması gerekecekti...
Yoksa başından beri her şeyin arkasında kedi mi varmış?
Elbette liderimizden bahsedilen metinlerin her iki cinsiyete de uygun şekilde oluşturulduğundan ve sistemin farkı belirleyip doğru metni göstereceğinden emin olmamız gerekti. İngilizce bu konuda oyunumuzun çevrildiği dillerin çoğundan farklı. Örneğin, "Neden bu kadar ahmaksın, Jack?" gibi basit bir sorudaki "ahmak" sözcüğünün cinsiyete göre ayarlanması (mesela İspanyolca'da “estúpido/estúpida” şeklinde) gerekiyordu.
Bugünkü günlük bu kadardı. Önümüzdeki günlükte oyunda yaptığınız seçimlere yakından bakacağız. Şimdilik hoşçakalın!