Günlük: Civ6 - Diplomasi Değişiklikleri
#1
6mljY7.jpg

Civilization VI'de attığınız her adımın dünya üzerinde çeşitli etkileri olacak, bu adımlar şehirlerinizi nereye doğru genişletmek istemenizden tutun da küresel politikadaki durunuşuza kadar çeşitli şeyler olabilecek. Bugün Civilization VI'nin proje şefi Ed Beach ile Civilization VI'de diplomasi alanında yapılan değişiklikleri inceleyeceğiz.

Civilization VI'de diplomasi mekanikleri bu zamana kadar serinin oyunlarında hiç olmadığı kadar ayrıntılı, oyuncular bu ayrıntıları aktif bir şekilde değerlendirmeli ve bu ayrıntılar aracılığıyla diplomatik alanda kendilerini göstermeli. Oyundaki dedikodu mekaniği vesilesiyle diplomasi gayet şeffaf bir hal de alabiliyor.

Sadece biraz çabalamanız gerek.

Civilization V'de ekranızın sağ alt köşesinde otomatik olarak beliren bildirimleri alabilmek için artık çaba sarfetmeniz gerekiyor. Bir medeniyetin diğerine savaş ilan ettiğini veya yeni bir dinin kurulduğunu kolay bir şekilde öğrenebileceksiniz ancak dedikodu sistemini kavradıkça diğer ülkeler hakkında öğrenebileceğiniz daha derin şeyler olacak. Casusları aktif bir şekilde kullanıp nerede ordu üretimi yapıldığını, hangi medeniyetin zafere yakın olduğunu, diğer medeniyetlerin casuslarının ne yaptığını, hangi şehir devletine ne kadar elçi gönderildiğini ve oyunun son döneminde etkili olan turist ilgi odaklarının oluşturulmasına kadar birçok şey hakkında bilgi sahibi olmanız mümkün. Bu mekaniği oldukça beğeniyoruz ve bize kalırsa Civilization VI'nin dünya ile daha çok etkileşimde bulunma felsefesine de uyum sağlıyor.


Civilization VI'daki diplomasi sisteminde anlık koşullar, tarihsel hedefler, gizli hedefler ve çok sayıda birçok unsur birlikte uyum içerisinde hareket ediyor. Diplomasi mekaniği oyuncular için neredeyse sınırsız seçenekler oluşturuyor. Farklı liderler ve bu farklı liderlerin farklı hedefleriyle oyunu her açışınızda yeni şeylerle karşılaşacaksınız. İlk demomuzu oluşturduğumuz oyundan örnekler vermemiz gerekirse, normalde Cleopatra küçük bir orduya sahip olan oyuncumuzu zayıf görüp kınaması gerekirdi ancak kendisi kendi kıtasında barışı koruma hedefine sahip Teddy Roosevelt'in kıtasında oyuna başladığı için oyuncumuza karşı daha hoşgörülü bir tavır benimsemek zorunda kaldı. Liderlerin açık hedefleri olduğu gibi gizli hedefleri olabileceğini unutmayın. Özellikle çok fazla medeniyet barındıran büyük haritalarda işler çok ilginçleşecek.

Civilization VI'de diplomaside savaşın da önemli bir yeri var. Artık Antik Çağ'da savaş ilan ettiğinizde diğer medeniyetler tarafından savaşçıl olarak görülmeyeceksiniz. İleriki çağlarda bu savaşçıllık kavramı ortaya çıkacak ve Rönesans'ta tam olarak yerini alacak. Rönesansla birlikte Casus Belli sistemine geçilecek. Casus Belli latince 'savaş sebebi' anlamına geliyor.

Oyun içerisinde 6 farklı savaş sebebi bulunuyor. Eğer bu savaş sebeplerinden herhangi birini kullanabilr haldeyseniz daha az savaşçıl görünerek savaş ilan edebiliyorsunuz. Hatta bazı savaş sebepleri hiç savaşçıl görünmemenizi sağlayabiliyor, örneğin kaybettiğiniz bir şehri geri alırken kullanabileceğiniz Reconquest CB'si.

Oyunda tabi ki zorluk seviyesi de diplomasiyi etkiliyor. Yeni bir medeniyetle karşılaştığınızda o medeniyetle bir ilk temas kuruyorsunuz ve bu ilk temas esnasındaki izlenimler oyunun ilk birkaç turunda çok etkili oluyor. Oyunun zorluk seviyesi aynı zamanda liderlerin hedeflerinde de etkili. Diğer liderler oyundaki diğer medeniyetlere oranla nasıl geliştiğinizi inceliyor, dolayısıyla eğer teknoloji sevdalısı bir lider varsa ve siz de teknolojide çok iyi gidiyorsanız bu lider size iyi yaklaşmaya başlıyor. Ancak aynı teknoloji sevdalısı lider teknolojide geri kaldığınızı görürse bu sefer size düşman kesilebiliyor. Oyunun zorluk seviyesi arttıkça AI'in gözüne girmenin daha da zorlaştığını farkedeceksiniz.


Tabi ki diğer liderlerin kişiliklerini farkedebilmeniz için onların hedeflerini bilmeniz gerekiyor bu da bizi yazının en başındaki bilgi edinme kısmına getiriyor. Unutmayın, bilgi güçtür. Proje Şefi Ed Beach bu konuda kendi tecrübelerinden bir tavsiyede bulunuyor, Ed Beach diğer tüm liderlere oyun içerisinde diplomatik delege gönderdiğini, bu diplomatik delegelerin bir miktar altına mal olsalar da buna her zaman değdiğini belirtiyor. Veya biraz daha kolaya kaçıp Fransa ile oynayıp casus ağınızla tüm dünyadan bilgi toplayabilirsiniz.

Beach'in son önerisi ise Civilization VI'da oynadığınız liderin tarihsel hedeflerine uyum sağlayarak Roleplay ile oynamak. Örneğin İngiltere Kraliçesi Victoria'nın hedefleri arasında her kıtada en az 1 şehre sahip olmak var. Bu hedeflerle ilgili oyuna çeşitli başarımlar eklenmesi de planlanan şeyler arasında.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Endless Legend'da olduğu gibi Civilization VI'ya da dinamik ve tamamen oyunun şartlarına bağlı bir yan görev yapısı eklenmesi çok faydalı olacaktır.
Ara
Cevapla
#3
casus belli mükemmel bir gelişme olmuş.civ 5 in en önemli eksikliklerinden birisiydi..civ 5 de kafanıza göre savaş açma imkanınız bulunuyor idi.fakat savaş açtığınızda ve şehir fethettiğinizde bu sefer warmongerlik olayı meydana geliyor , bu da diplomaside elinizi kolonuzu bağlıyordu. bu anlamda casus belli ile savaşa girip diplomaside çok daha az ceza alınacaksa orduyu hazırlayın gençler..
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.