Selamlar.
Bugün sizlere Crusader Kings II'deki savaş mekaniklerinde yaptığımız değişikliklerden bahsedeceğiz. Crusader Kings II de savaşlar artık eskisinden daha az şiddetli bir hal alacak. 2.4 Yamasından beri üzerinde şikayet aldığımız bir husustu bu. Aynı zamanda savaşın tüm gidişatının tek bir muharebeyle belirlenmemesi için birtakım değişikliklerde bulunduk.
Öncelikle EU4'ten aşina olduğunuz zorunlu geri çekilme sistemini CK2'ye adapte ettik, artık bir ordu yenildiğinde nispeten güvenli olduğunu düşündüğü bir yere geri çekilecek, dolayısıyla artık ordularınız düşman orduları tarafından pin-pon topu gibi birbirine komşu 2 bölgede yenilgiye uğratılıp nihayetinde yokedilmeyecek. Yine EU4'teki gibi sizin muhteşem yönetiminize başkaldırma gafletine kapılmış isyancılar ilk yenilgiyi aldıkları gibi haritadan kaybolacaklar, dolayısıyla birtakım asi çiftçiyi ülkenin başından sonuna kadar kovalamanız gerekmeyecek. Ancak size isyan etmiş olan soylular isyan etmeleri durumunda yenilgi aldıkları vakit geri çekilip planlarını başarmak için farklı stratejiler deneyecekler.
Yaptığımız bir diğer değişiklik ise şu, bundan böyle hasar almış birlikler direkt olarak yenilenecekler, böylelikle oyuncu istediği taktirde tüm ordusunu yokedip tekrardan vassallarından ordu talep ederek sıfırdan bir ordu kurabilecek veya bunun çok riskli olduğu durumlarda ordusunu bekletip yavaşça yeniden güçlenmesini sağlayabilecek.
Muharebelerde hangi tarafın ne kadar asker kaybettiği formülü de değişikliğe uğradı. Eskiden çok daha fazla birlik bir anda zarar görebiliyordu, bu da özellikle oyunun son dönemlerinde buglar oluşmasına, iki tarafın da bin kadar askerinin bulunduğu muharebelerde tarafların 2 milyonluk kayba uğraması gibi çılgın sonuçlara sebep olabiliyordu. Bu durumu da formülde ufak bir değişiklik yaparak düzelttik, matematik meraklıları için formul :
Savaş mekaniklerindeki değişikliklerin yanı sıra yapayzekayı geliştirecek birçok bugfixte bulunduk. Artık yapayzeka oyuncuyu savaşlarda gerçekten zorlayabilecek. Birbiriyle müttefik yapayzeka güçler artık daha koordine saldırılar düzenleyebilecek ve en korkuncu artık Moğol yapayzekası daha sert bir oyun sergileyip önüne geleni yokedecek.
Siz kaşındınız.
Bugün sizlere Crusader Kings II'deki savaş mekaniklerinde yaptığımız değişikliklerden bahsedeceğiz. Crusader Kings II de savaşlar artık eskisinden daha az şiddetli bir hal alacak. 2.4 Yamasından beri üzerinde şikayet aldığımız bir husustu bu. Aynı zamanda savaşın tüm gidişatının tek bir muharebeyle belirlenmemesi için birtakım değişikliklerde bulunduk.
Öncelikle EU4'ten aşina olduğunuz zorunlu geri çekilme sistemini CK2'ye adapte ettik, artık bir ordu yenildiğinde nispeten güvenli olduğunu düşündüğü bir yere geri çekilecek, dolayısıyla artık ordularınız düşman orduları tarafından pin-pon topu gibi birbirine komşu 2 bölgede yenilgiye uğratılıp nihayetinde yokedilmeyecek. Yine EU4'teki gibi sizin muhteşem yönetiminize başkaldırma gafletine kapılmış isyancılar ilk yenilgiyi aldıkları gibi haritadan kaybolacaklar, dolayısıyla birtakım asi çiftçiyi ülkenin başından sonuna kadar kovalamanız gerekmeyecek. Ancak size isyan etmiş olan soylular isyan etmeleri durumunda yenilgi aldıkları vakit geri çekilip planlarını başarmak için farklı stratejiler deneyecekler.
Yaptığımız bir diğer değişiklik ise şu, bundan böyle hasar almış birlikler direkt olarak yenilenecekler, böylelikle oyuncu istediği taktirde tüm ordusunu yokedip tekrardan vassallarından ordu talep ederek sıfırdan bir ordu kurabilecek veya bunun çok riskli olduğu durumlarda ordusunu bekletip yavaşça yeniden güçlenmesini sağlayabilecek.
Muharebelerde hangi tarafın ne kadar asker kaybettiği formülü de değişikliğe uğradı. Eskiden çok daha fazla birlik bir anda zarar görebiliyordu, bu da özellikle oyunun son dönemlerinde buglar oluşmasına, iki tarafın da bin kadar askerinin bulunduğu muharebelerde tarafların 2 milyonluk kayba uğraması gibi çılgın sonuçlara sebep olabiliyordu. Bu durumu da formülde ufak bir değişiklik yaparak düzelttik, matematik meraklıları için formul :
Kod:
Defanstan kasıt o muharebede savunan taraf değil birimlerin genel defans özelliği. Çarpışan 2 ordunun da defans değerleri önem sarfediyor, DamagePerman uygulanan saldırının her bir askere sağladığı hasar miktarını belirtiyor.
Eskiden
((DamagePerMan * AmountOfDefendingTroops) / DefenseValue) * AmountOfDefendingTroops = LossesInTroops
Artık
(DamagePerMan * AmountOfDefendingTroops) / DefenseValue = LossesInTroops
Savaş mekaniklerindeki değişikliklerin yanı sıra yapayzekayı geliştirecek birçok bugfixte bulunduk. Artık yapayzeka oyuncuyu savaşlarda gerçekten zorlayabilecek. Birbiriyle müttefik yapayzeka güçler artık daha koordine saldırılar düzenleyebilecek ve en korkuncu artık Moğol yapayzekası daha sert bir oyun sergileyip önüne geleni yokedecek.
Siz kaşındınız.