Crusader Kings II geliştirici günlüklerinde bu hafta oyundaki haraç mekaniğindeki değişiklikler ve sınır anlaşmazlığı savaş sebebine dair bilgi verilmiş.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...e.1025784/ :Merhabalar.
Bu hafta sizlere sıfırdan ele aldığımız bir mekaniğe dair bilgi vereceğim, haraçgüzar devletler. Horse Lords eklentisiyle birlikte oyuna eklenen haraca bağlama savaş sebebi, komşu herhangi bir ülkeyi haraçgüzar devlet haline getirmenizi sağlıyordu. Haraçgüzar devlet aylık gelirlerinin %40'ını size aktarıyordu, karakterinizin ölmesi durumunda ise bu haraçgüzarlık bozulabiliyordu. Oldukça basit bir sistem kurulmuş olsa da, hedeflenen amaca tam olarak da uyan bir mekanik değildi, bu sebeple haraçgüzarlık mekaniğinde bazı değişiklikler yaptık.
Artık oyunda farklı türlerde haraçgüzar devletler bulunabiliyor. Bu farklı türler oyundaki tributary_types dosyasında farklı özeliklere sahip olabiliyor. Bu haraçgüzarlık için özel bir isim ve farklı mekaniklerin bulunup bulunmadığına dair çeşitli ince ayarlarda bulunabiliyorsunuz, örneğin o haraçgüzar devlet aylık gelirinin yüzde kaçını aktaracak? hükümdar öldüğünde özgür kalacak mı? savaşa çağırıldığında gelecek mi?
Bu yeni sistemle birlikte çok sayıda yeni haraçgüzar devlet fikrine sahibiz örneğin kalıcı haraçgüzar devletler veya göçebe haraçgüzarları. Oyuna bu yönde eklenebileceğini düşündüğünüz farklı türde haraçgüzar devletler varsa bu konu içerisinde bize cevap yazabilirsiniz.
Aşağıda haraçgüzarlık türü oluşturulurken kullanılabilecek kodu görüyorsunuz:
Kod:example = { # name used for that type of tributary. "default" is the standard type, replacing the old tributaries, and "none" is reserved and should not be used
tributary_name = TRIBUTARY_DEFAULT_NAME # localization string used for tributaries of that type (ie "Tributary" for the default type, "Permanent Tributary" for the Permanent type, etc)
tributary_plural = TRIBUTARY_DEFAULT_PLURAL # localization string used for tributaries of that type, when there is more than one (ie "Tributaries" for the default type, "Permanent Tributaries" for the Permanent type, etc)
suzerain_name = SUZERAIN_DEFAULT_NAME # localization string used for suzerains of that tributary type (ie "Suzerain" for the default type, "Permanent Suzerain" for the Permanent type, etc)
tribute_name = TRIBUTARY_DEFAULT_TRIBUTE # localization string used for "paying $TRIBUTE$" for that tributary type
breaks_at_suzerain_death = yes # yes/no value determining if the tributary relationship is dissolved when the suzerain dies.
breaks_at_tributary_death = no # yes/no value determining if the tributary relationship is dissolved when the tributary dies
suzerain_must_defend = no # yes/no value determining if the suzerain is forced to accept calls to arms from tributary in defensive wars (wars were the tributary is the defender)
# if they decline anyway, they will lose the tributary and an amount of prestige defined in defines.lua, called SUZERAIN_DEFENDER_CALL_DECLINE_COST
tributary_can_be_summoned = yes # yes/no value determining if the suzerain can calls the tributaries to war (as tribal vassals / allies)
tributary_must_defend = yes # yes/no value determining if the tributaries are forced to accept defensive calls to arms
tributaries_can_infight = yes # yes/no value determining if the tributaries can fight against each others, if both tributaries are of the same type
# if tributaries are of different types, they will always be allowed to fight each other, even if they have the same suzerain
suzerain_can_join_infighting = yes # yes/no value determining if the suzerain can join a tributary in a war against another
tributaries_can_unite = no # yes/no value determining if, when trying to break, the tributaries can band together against the suzerain, à la major revolt
breaks_on_realm_change=yes # yes/no value determining if the tributary relationship is dissolved when the tributary's titles change realms
cbs_against_suzerain = { # list of CBs tributaries can use against their suzerain
free_tributary_cb
}
income_tribute_percentage = { # how much of their monthly income the tributary must pay to their suzerain.
# THIS IS ONLY EVALUATED WHEN THE TRIBUTARY RELATIONSHIP IS FORMED
# and is not reevaluated afterwards
# this value is an MTTH and should compute a value between 0 and 1, inclusive
# in case the total is less than 0, it will be counted as 0
# in case the total is more than 1, it will be counted as 1
# current scope is the tributary, FROM is the suzerain
value = 0.10
additive_modifier = {
value = 0.05
FROM = {
is_merchant_republic = yes
}
}
}
reinforce_tribute_percentage = { # How much of the tributary's reinforcement rate will go to the suzerain's instead.
# THIS IS ONLY EVALUATED WHEN THE TRIBUTARY RELATIONSHIP IS FORMED
# and is not reevaluated afterwards
# this value is an MTTH and should compute a value between 0 and 1, inclusive
# in case the total is less than 0, it will be counted as 0
# in case the total is more than 1, it will be counted as 1
# current scope is the tributary, FROM is the suzerain
# this is applied by subtracting the percentage, as is, from the tributary's reinforcement rate
# and adding a scaled (based on demesne size= version of the percentage to the suzerain
# So, for example, the tributary loses 10% of reinforcement rate, but the suzerain gains 10% * (tributary's demesne size) / (suzerain's demesne size)
value = 0.10
additive_modifier = {
value = 0.05
FROM = {
is_merchant_republic = yes
}
}
}
prestige_to_suzerain = { # how much of prestige the suzerain gains every month per tributary (of that type) he holds
# this value is an MTTH and the raw value will be added to the suzerain's prestige every month.
# current scope is the suzerain, FROM is the tributary
value = 0
}
prestige_to_tributary = { # how much prestige the tributary gains every month
# this value is an MTTH and the raw value will be added to the tributary's prestige every month.
# to make them lose prestige, return a negative value
# current scope is the tributary, FROM is the suzerain
value = 0
}
piety_to_suzerain = { # how much of piety the suzerain gains every month per tributary (of that type) he holds
# this value is an MTTH and the raw value will be added to the suzerain's piety every month.
# current scope is the suzerain, FROM is the tributary
value = 0
}
piety_to_tributary = { # how much of piety a tributary gains every month
# this value is an MTTH and the raw value will be added to the tributary's piety every month.
# to make them lose piety, return a negative value
# current scope is the tributary, FROM is the suzerain
value = 0
}
}
Aynı zamanda geçtiğimiz günlükte bahsettiğimiz sebepsiz fetih (yeni ismi sınır anlaşmazlığı) savaş sebebinden bahsetmek isterim. Sınır anlaşmazlığı sebebiyle savaş açtığınızda bir miktar piety ve altın kaybedeceksiniz (eğer pagansanız prestij kaybedilecek) bu kaybınız ünvanınızın seviyesine göre değişiklik gösterecek. Bunun yanı sıra dininizin lideriyle olan ilişkiniz düşecek ve hem sizin sarayınızda hem de saldırdığınız karakterin sarayında bulunan, saldırdığınız karakterin dinindeki karakterlerle ilişkiniz düşecek. Ne kadar çok bu şekilde savaş açarsanız, insanlarla aranızın daha çok bozulacağını unutmayın. Bu sebeple bu savaş sebebini kendi dininizden karakterlere karşı kullanmakla büyük bir risk almış olacaksınız ve dinden dahi atılabileceksiniz. Bu savaş sebebinin mantıklı olduğu en önemli oyunun erken döneminde kendi dininizden olan düşmanlarınıza karşı veya oyun genelinde farklı dinden karakterlere karşı.
Yukarıda İrlanda'daki bir kontun bir başka İrlanda'daki konta savaş açtığında gördüğü tooltip'i görebilirsiniz.
Müslümanlar, göçebeler ve bazı durumlarda paganlar bu savaş sebebine sahip değil çünkü mevcut savaş sebepleri zaten buradaki amacı büyük oranda kapsıyor. Dilerseniz oyun ayarlarından bu savaş sebebini kapatabiliyorsunuz.
Aynı zamanda claim alma mekaniğini de olduğu şekliyle bırakmayı uygun gördük.