11-05-2023, 19:35
CK3 için 1.9.0 yaması çıktı.
Genişleme Paketi ile Gelen Yenilikler
- Büyük Aktiviteler: Hükümdarlar artık harita üzerinde büyük ölçekli özelleştirilebilir Büyük Aktivitelere ev sahipliği yapabilir ve katılabilirler. Aktivite Türünü, Seçenekleri, Amaçları ve hem yakından hem de uzaktan hangi Konukları davet edeceğinizi seçerek bunları istediğiniz gibi uyarlayın!
- Büyük Turnuvalar: Dövüş hünerlerinin sergilendiği yer; prestijinizi, ününüzü ve dünyadaki konumunuzu artırmak için bu turnuvalara ev sahipliği yapın veya muhteşem ödüller kazanmak için Yarışmalara katılın. Şövalyelerinizin yeteneklerinin arttığını ve şanlarının büyüdüğünü görmek için onları da getirin.
- Büyük Turlar: Ülke çapında destansı Seyahatlerde tebaanızı Etkilemek, Gözdağı Vermek veya Vergilendirmek için yola çıkın. Size sadık olması umulan tebaanızın misafirperverliğinin tadını çıkarın ve topraklarınızdan geçerken halktan sıradan insanların hayatını deneyimleyin.
- Büyük Düğünler: Çok görkemli düğünler düzenleyin; kendi mevkinizin üstündekilerle evlenin, diplomatik becerilerinizi kullanın veya mutlu çiftin gölgelerinde entrika ağları örün...
- Büyük Turnuvalar: Dövüş hünerlerinin sergilendiği yer; prestijinizi, ününüzü ve dünyadaki konumunuzu artırmak için bu turnuvalara ev sahipliği yapın veya muhteşem ödüller kazanmak için Yarışmalara katılın. Şövalyelerinizin yeteneklerinin arttığını ve şanlarının büyüdüğünü görmek için onları da getirin.
- Aktivite Niyetleri ve Seçenekleri: Avlar, Ziyafetler ve Haclar artık özellikle görkemli gezilere ev sahipliği yapmanızı sağlayan Niyetler ve Seçenekler arasından seçim yapabilirsiniz. Abartılı bir Ziyafet sırasında Vasalınızla dost olun veya küçük ve gizli bir Av sırasında bir rakibinizi öldürün...
- Cinayet Ziyafetleri: Cinayet Ziyafetlerine erişim kazanmak için İşkenceci Yaşam Tarzı yolunu izleyin; pahalı ama çok kesin toplantılar, burada birçok sorununuzu bir kerede sona erdirebilirsiniz!
- Şahin Avı: Hem erkeklerin hem de kadınların katılmasına izin verilen gerçek bir ortaçağ sporu. Normal avlardan daha prestijli ve aynı zamanda daha pahalıdır. Çünkü şahincilik gerçek soylular içindir!
- Mükafatlar: Şövalyelerinize kişiliklerine ve başarılarına bağlı olarak özel nitelikler bahşedin ve bu niteliklerin nesiller boyunca aktarılmasını sağlayın! Vasallarla mücadele etmenize ve Ordularınızın Hasarını artırmanıza yardımcı olan Yiğit İdealistlerden, levazım sayısını ve seyahatlerinizin Güvenliğini artıran Sadık Disiplinerlere ve çok daha fazlası.
- 'Aktiviteler' Hanedan Mirası: Hanedanlığınızın üyeleri için tüm aktiviteleri olağanüstü hale getirin; Büyük Düğünlerinizden evlilik kabulünün artmasından, Efsanevi Hayvanların daha fazla görülmesine ve Hanedanlık üyesi başına ücretsiz olarak tüm bir Büyük Aktiviteye ev sahipliği yapabilmeye kadar fırsatlar sağlar!
- Yeni Karakter Sanat Tarzı: Batı dünyasının görünümünü yeni çağlar arası görünümlerle yenileyin!
- Gelişen Zırhlar: Basit başlık ve örme zırhların yerini büyük miğferler ve plakalı zırhlara bıraktığını görün!
- Erken/Geç Dönem Batılı Kıyafetleri: Karolenjler her zaman moda olsa da, modaları her zaman olmayacak. Yeni Erken ve Geç Dönem kıyafetlerin tanıtılması, oyunun yüzyıllarını birbirinden ayıracak!
- Gelişen Zırhlar: Basit başlık ve örme zırhların yerini büyük miğferler ve plakalı zırhlara bıraktığını görün!
- Yeni Müzikler: Yeni bir Ana Tema, 4 Mood parçası ve 13 bağlamsal olarak tetiklenen Cue parçası şeklinde 20 dakikadan fazla yeni ortaçağ melodisi!
Ücretsiz Güncelleme ile Gelen Yenilikler
- Kısa süreliğine (örneğin seyahatte oldukları için) hükümdarlık yapamayan karakterlerin, onlar yokken krallıklarına göz kulak olacak birilerinin olması için naiplikler eklendi
- Yerleşik naiplikler eklendi, böylece uzun süre yönetemeyecek karakterler (örneğin çocuklar) güçten deliye dönmüş naipler tarafından zorbalığa uğrayabilir veya sadece onlar için doğru olanı yapmak isteyen naipler tarafından sakin bir şekilde desteklenebilir
- Karakterlerin naip olmaları veya naipken güçlerini kötüye kullanmaları ile ilgili bir düzine yeni mekanik etkileşim eklendi
- Aynı anda iki karakter arasında modlanabilir güç paylaşımı düzenlemelerine izin veren diarşi sistemi eklendi (akıl sağlığınızı korumanız için, aynı anda yalnızca _bir_ diarşi ile sınırlandırıldınız, bu nedenle aynı anda bir naip ve Özel Modlu Kötü Başbakan'a sahip olamazsınız, ancak bunlardan isterseniz birine veya bağlamsal olarak sahip olabilirsiniz)
- Darbeler özelliği eklendi ve naiplerin biraz çaba göstererek efendilerini devirmelerine ve yüksek ölüm veya hapis riskiyle ve hoş olmayan bir lakap gibi çok düşük bir bedel karşılığında tüm paralarını çalmalarına olanak sağlandı
- Alıcı kabul etmeden veya reddetmeden önce aracının etkileşimi veto edebileceği veya izin verebileceği üç taraflı etkileşimler eklendi. Bu şekilde hükümdar, diarşi yetkilerini (kötüye) kullanmak isterse söz sahibi olabilir
- Seyahat Sistemi eklendi, böylece karakterler artık Aktivitelere seyahat ederken, isteğe bağlı olarak diğer karakterlerden oluşan bir maiyetle harita üzerinde ve ayrı ayrı eyaletlerde gerçekten hareket ediyor
- Seyahat sırasında meydana gelen tehlikeli ve tehlikeli olmayan 130'dan fazla olay eklendi
- Seyahat istatistiklerini etkileyen ve lordlarının seyahat lojistiğini düzenleyen Kervan Başı saray pozisyonu eklendi
- Seyahat planlarının özelleştirilmesine olanak tanıyan çeşitli Seyahat Seçenekleri eklendi (örneğin, arazi tehlikesine karşı koymak için uzmanların işe alınması)
- Seyahat rotanızı ayarlamak için harita üzerine ara noktalar yerleştirebilmeniz için seyahat rotası düzenleyicisi eklendi
- Artık her karakterin haritada gerçek bir konumu var
- Hükümdarın huzuruna çıkan, dilekçe veren ve İnzivada Meditasyona Giden Karakterler artık hedeflerine seyahat ediyor
- Vasal Duruşları eklendi, artık her vasalın kişiliğine göre bir duruşu var, daha önce herhangi bir vasal/feodal vasalı etkileyen çeşitli görüş değiştiriciler artık yalnızca belirli bir duruştaki vasalları etkiliyor
- Vasal Duruşlarının tercih ettiği bir varis vardır, veraset gerçekleştiğinde, tercih ettikleri varis ise yeni hükümdarla geçici bir görüş artışı, değilse görüş cezası alırlar.
- Askerler artık belirli bir yerleşim yerinde konuşlandırılabilir, daha önce tüm askerleri etkileyen çoğu bina bonusu artık sadece o eyalette konuşlandırılmış olanları etkiliyor.
- Asker Konuşlandırması ve diğer yeni değişiklikleri hesaba katmak için oyundaki neredeyse tüm binaların ödülleri ve dengesi revize edildi, daha fazla ayrıntı 'Dengeleme' bölümünde.
- Oyunun ekonomisi önemli ölçüde iyileştirildi; Bina Yuvaları artık zamanla artıyor, birçok yeni Bina eklendi, Bina Maliyetleri tamamen revize edildi, Mülk Limiti düşürüldü, vb. Daha fazla ayrıntı Dengeleme bölümünde bulunabilir.
- Ve daha fazlası
Başarımlar
- Artık Ironman dışı tek oyunculu oyunlarda da başarı kazanmak mümkün
- Başarımlar artık mod kullanımı tarafından engellenmiyor
- Oynadığınız karakteri değiştirmek, çok oyunculu bir lobi açmak veya hata ayıklama komutlarını kullanmak, oyununuz için başarım uygunluğunu ortadan kaldıracaktır
Donanımsal Değişiklikler
- Doku akışı uyarlandı, artık özellikle yüksek grafik kalitelerinde VRAM kullanımını azaltmak için birçok doku dinamik olarak talep üzerine yükleniyor ve boşaltılıyor. VRAM kullanımında ~6 GB'den ~3 GB'ye yaklaşık %50 azalma oldu. Bu özellik Grafik ayarları menüsünden kapatılıp açılabilir.
Dengeleme
- 'Gavelkind' Kabile Dönemi buluşu artık bir mülk limiti veriyor
- Hem Eyalet Başkentleri hem de Baronluklar için varsayılan Bina Yuvası sayısı 1 azaltıldı
- Vergi Memurları, Loncalar, Yel Değirmenleri ve Defter Buluşları artık o kültürün vilayetleri için bir Bina Yuvasının kilidini açıyor
- Başkent Eyaleti ve Başkent Dükalığı bonusları artık ülkenizi tek bir dükalıkta birleştirmeyi daha çok teşvik etmek için bazı Konuşlanmış Asker bonusları sağlıyor
- Kaleler artık bazı genel Konuşlanmıl Asker bonusları sağlıyor
- Mülk Limiti artık her 6 İdare puanı için 1 artarak 5 kadar yükselir.
- Başlangıç buluşları yeniden dengelendi, böylece daha az kültür Ledger buluşu kilidi açık olarak başlıyor
- Hint Hükümdarları artık daha az Paik işe alacak
- Yapay zeka artık aynı eyalette aynı asker türlerini güçlendiren binaları gruplamaya çalışacak
- Yapay zeka artık kültürel tercihlere ve mevcut askerlerine dayalı olarak belirli bina türlerini inşa etmeyi tercih edecektir.
- Perde Duvarlar artık Taşkın Alanlarında kullanılabilir ve tahkimat türü olarak Gözetleme Kulelerinin yerini almıştır
- Surlar artık Orman'da kullanılabilir ve tahkimat türü olarak Gözetleme Kuleleri'nin yerini aldı
- Kraliyet Cephanelikleri II ve III seviyeleri artık ordu maliyetlerini daha fazla azaltıyor
- Meralar artık Erzak Limiti ve biraz daha fazla Vergi veriyor
- Avlanma Alanları artık asker bonusları vermiyor, bunun yerine savunma avantajı ve Yağma koruması sağlıyor
- Meyve bahçeleri artık Gelişmişlik artışı bonusu veriyor
- Fil Ağılları artık daha fazla Vergi veriyor, ancak Ağır Süvari asker bonusu yok
- Karakollar artık vergi veriyor
- Deve Çiftlikleri artık biraz Vergi ve Yağma koruması sağlıyor, ancak Şövalye yuvası sağlamıyor
- Daha yüksek seviyelerdeki tüm binaların maliyeti artırıldı. Daha önce olduğu gibi her kademe için sabit artış yerine, kademe 3 ve üzeri için geometrik ilerlemeyi takip ediyorlar.
- On yeni bina eklendi: Ahırlar, Demirciler, Yamaç Otlağı, Savaşçı Kulübeleri, At Çiftlikleri, Rüzgar Fırınları, Atölyeler, Rüzgar Değirmenleri, Su Değirmenleri, Kervansaraylar
- Ve daha fazlası
Yapay Zeka
- Yapay zeka artık aktif olarak oyuncuya ve oyuncunun varislerine evlilik teklif edecek. Yüksek Seviyeli bir Hükümdarsanız Kontlardan teklif almayacaksınız.
- Dindar ve Savaşçı YZ'ler artık çıkarlarıyla ilgili unvanlar üzerinde hak iddia etmek için Papa'dan Hak Talebi Etkileşimini kullanacak
- Yapay zekanın Saldıran taraf olmasına rağmen Savaş Hedefine gitmemesine neden olan bir sorun düzeltildi
- Sadık yapay zekalar artık arkadaşlarının ve sevgililerinin fidyesini ödemek isteyecek
- Şehvet düşkünü YZ'ler artık sevgililerinin fidyesini ödemek isteyecek, tabii çok açgözlü değillerse
- Yapay zekanın önemli ölçüde daha küçük yöneticilere İttifak önerme olasılığı azaldı ancak yine de çocuklarından biri gibi önemsedikleri biri tarafından yapılırsa gelen talepleri kabul edebilirler
- Ve daha fazlası
Arayüz
- Bonuslara, özellikle de çeşitli Binalarda bulunanlara çok sayıda önek simgesi eklendi. Bu sayede bir binanın veya başka bir bonus kaynağının ne işe yaradığını bir bakışta görmek çok daha kolay olacak.
- Oyun Kuralları artık kategorilere ayrılmıştır ve açılır menü aracılığıyla bir kategori seçilerek filtrelenebilir.
- Harita Karakteri Konum Pimleri artık birisi seçildiğinde görülebilir
- Hapishane Demirleri artık Harita Karakteri Konum İğnelerinde görülebilir
- Üst üste binen harita simgeleri önden arkaya doğru sıralanır (aynı harita simgesi katmanındaysa)
- Meralar artık Sığır Merası olarak adlandırılıyor
- Asker Oyun Konseptlerine Simgeler Eklendi
- Deve ve Fil yenilikleri artık ilgili binanın kilidini açtıklarını söyleyecek
- Bağımsızlık Vermek ve Savaşa Katılmak için Etkileşim simgeleri eklendi
- Ve daha fazlası
Sanat
- Armalar artık karakterlerin kıyafetlerinde görünebilir, kullanım sırasına göre: alt tabakadan değilse hane, hükümdar ise birincil unvan, gezgin değilse saray sahibinin birincil unvanı, varsayılan yedek.
- Mevcut birkaç Animasyon, olaylara daha fazla hareket ve hayat katan etkileyici giriş bölümleriyle güncellendi: Öfke (3 varyasyon), Mutluluk (3 varyasyon), Hayranlık (2 varyasyon), Şok (2 varyasyon), İnançsızlık, İğrenme, Kovulma, Korku, Üzüntü, Endişe, Stres ve Başkasının Acısına Sevinme
- Bunlarla sınırlı olmamak üzere 45'ten fazla yeni animasyon eklendi:
- Av animasyonları: Av borazanı, Av bıçağı, Av karkası, Av şahini/animasyonlu, Av yayı Nişan alma, Av yayı Dinlenme, Arbalet
- Turnuva animasyonları: Kılıç zaferi, Kılıç teslimiyeti, Güreş zaferi, Güreş teslimiyeti
- At ve binici ile mızrak dövüşü animasyonları: At üzerinde mızraklı jokey, At üzerinde dörtnala koşan mızraklı jokey, At üzerinde dörtnala koşan jokey, At üzerinde zafer kazanan jokey, At üzerinde mağlup olan jokey, At üzerinde yürüyen jokey, At üzerinde boşta olan jokey
- Düğünler: Gelin, Damat, Nikah Memuru, Gelin Resepsiyonu, Damat Resepsiyonu, Mutlu ağlama animasyonu, Yeni sarhoş animasyonu, 'İtiraz ediyorum' animasyonu
- Yepyeni bir 'Düşünme' animasyonu
- Av animasyonları: Av borazanı, Av bıçağı, Av karkası, Av şahini/animasyonlu, Av yayı Nişan alma, Av yayı Dinlenme, Arbalet
- Bunlarla sınırlı olmamak üzere 45'ten fazla yeni animasyon eklendi:
- Tüm Planlar için benzersiz Simgeler eklendi
- Oyundaki neredeyse tüm CB'leri kapsayan çok sayıda yeni Casus Belli simgesi eklendi
- Karakter Görünümü Arka Planları artık bir orduya liderlik ediyor, seyahat ediyor veya bir faaliyette bulunuyor olması durumunda karakterin konumunu temsil ediyor
- Çoğu Bookmark karakterinin kıyafetleri ve görünüşleri güncellendi
- Ve daha fazlası
Ses
- Oyun artık tüm platformlarda FMOD kütüphanesinin 2.02.11 sürümünü kullanıyor. Linux'ta eksik ortam sesleri ile ilgili ses sorunlarını çözmelidir.
Yerelleştirme
- Bir ve iki bacaklı insanları ayırt etmek için küçük bir özel metin eklendi ve bu çok heyecan verici
- Tetikleyiciler artık doğuştan gelen özellikler yerine günahları/erdemleri aradıklarını belirtecekler
Oyun İçeriği
- Düşman olmak için bir anı eklendi
- Savaş ilanı, savaş sonu ve savaşa katılma anılarına Casus Belli'den bahsedilmesi eklendi
- Oyuncuların isteği üzerine, Tibet için bir masa oyunu varyantı olarak Go ve Kelt dünyası için bir masa oyunu varyantı olarak Fidchell eklendi
- Royal Court sahipleri artık zanaatkâr ilhamı aracılığıyla Urn saray eserleri sipariş edebilir
- Blot, Büyük Ayin ve Akranlarla Buluşma yeni Aktivite Sistemini kullanacak şekilde değiştirildi
- Artık krallığınızda bir Blot veya Büyük Ayine ev sahipliği yapmak için bir konum seçebilirsiniz. Akranlarla Buluşma ise her zaman başkentinizle sınırlıdır
- Blot, Büyük Ayin ve Akranlarla Buluşma için misafir seçme işlevi eklendi. Misafirler artık etkinliğinizin bulunduğu yere seyahat etmelidir
- İnzivada Meditasyon kararına artık sakin özelliğine sahip karakterler için izin veriliyor
- Hane bonuslarına Feodal hedef hane adı eklendi
Veri Tabanı
- Hohenburglu Adelheid'e yanlışlıkla atfedilen bir ultra ensest örneği düzeltildi
- Nobatia'nın başkenti şimdi Qasr Ibrim'dir
- Daha tutarlı bir kişilik kazandırmak için Baldwin V of Flanders'ın özellikleri önceden tanımlandı
- Rasad'ın (Şii halifenin annesi) kalan rastgele özelliğini önceden tanımlayarak ona marjinal olarak daha tutarlı bir kişilik kazandırıldı
- Bamian ve Semerkant artık hem vilayet hem de baronluk düzeyinde aynı şekilde anılıyor
- Rajastani İmparatorluğu artık Rajasthani İmparatorluğu olarak yazılmaktadır.
- 1066'da Cheraku Reddy'nin eşlerinden ikisinin de yanlışlıkla hanedanın kızları olarak belirlendiği düzeltildi.
- Yeni Mücevher, Çinko, Bakır, Gümüş, Tuz, Altın ve Turkuaz madenleri eklendi.
Hata Düzeltmeleri
- Bir karakterin yeterli sayıda eşe sahip olup olmadığını belirlerken (inançlarına ve konumlarına göre) nişanlılar artık sayılmıyor
- Yakın akrabalar için ölüm bildirimi olayları artık sizin tarafınızdan biliniyorsa katili gösteriyor
- Unvanları meşru bir şekilde iptal ettikten sonraki olay, artık yapmadığınız halde tiranlıkta bulunduğunuzu belirtmiyor
- Obez ve yetersiz beslenmiş simgelerinin karakter değiştiricilerinde gösterilmemesi düzeltildi, etki uygulandı ancak değiştirici gizlendi.
- Friends with Benefits olayı ile kurulan ittifakın hemen geçersiz hale gelmesi düzeltildi
- Önemli Bir Misafir Geldi mesajındaki bozuk evlilik adayı konumu düzeltildi
- Bazı Hint şehirlerinde yerleşim çizimlerinin olmaması düzeltildi
- Hasta karakterler artık varsayılan olarak sağlıksız olarak kabul ediliyor
- Ve daha fazlası
Zırhlarınızı kuşanın!