Günlük: CK3 - Anıtsal Temeller
#1
zD5fF.gif

CK3 geliştirici günlüklerinde bu hafta oyuna eklenecek anıt yapılardan ve köprülerden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...s.1567601/ :Selamlar. Gelecekte eklenecek bazı yeni harita ögelerini inceleyeceğimiz bu geliştirme günlüğüne hoş geldiniz. Ekip büyüdü ve yeni sanatçılarımızın ısınmaları için haritayı süslettik. Bugün göstereceğimiz şeylerin başında Canterbury Katedrali ve zaman içindeki evrimi var. Bu modeller yeni Çevre sanatçımız Joel tarafından yapıldı ve kendisi süreci ve ilgili araştırmaları hakkında yazdı.

Bir Anıt İnşa Etmek - Canterbury Katedrali

Orijinal Kilise - Seviye 1
Canterbury Katedrali'nin 867 ve 1066 başlangıç tarihlerinde mevcut olan Anglo-Sakson kilisesine atıfta bulunan ilk seviyesini oluştururken, mevcut görsel referans malzemesinin eksikliğini kabullenmek önemliydi. Tarihsel olarak konuşursak, Anglosakson kilisesi 1067'de yakıldı ve yıkıldı ancak arkeologların (kahramanlarımız) sayesinde üzerinde çalışabileceğimiz tahmini bina düzeninin bazı kavramsal yorumlarına ve planlarına sahibiz.

blueprint1.png

blueprint2.png
Bazen şans yaver gider ve taslaklar ya da tahmini planlar bulunabilir.

Buradan, Canterbury Katedrali için ilk/başlangıç aşaması olarak işimizi görecek şekilde kilisenin oldukça basit bir halini tasarladım. Oyun içinde daha ilgi çekici bir siluet oluşturmak için binaya sütunlar ve dış ev gibi ek geometriler eklendi.

tier1.png
Orijinal Anglo-Sakson kilisesi - 1. Seviye

Norman Katedrali - Seviye 2
İlk yangından sonra, yerine Romanesk tarzın belirgin bir şekilde kullanıldığı ikinci bir kilise inşa edilmiştir. Tarihte ilerledikçe daha fazla kaynağa ulaşılabiliyor ve neyse ki kilisenin temelleri bugünkü kiliseye oldukça benzer olarak tanımlanıyor. Modern Canterbury Katedrali ile arasındaki en önemli farklar, örneğin ön ve ana kulelerdir: bunlar hala Romanesktir.

tier2.png
Canterbury Katedrali - Seviye 2

Romanesk ve Gotik
Eğer bu terimlerle ilk kez karşılaşıyorsanız, biraz açıklama yapmanız gerekebilir. Romanesk ve Gotik, Ortaçağ dönemi boyunca binaları ve kiliseleri tanımlayan iki mimari tarzdır. Aralarından daha eski olan Romanesk, 1000 yılı civarında ortaya çıkmış ve yaklaşık 1150 yılına kadar sürmüştür. Germen, Bizans ve eski Roma etkilerinden doğan ve bu etkilerle tanımlanan, dairesel Roma kemerlerini ve daha sonraki kiliselere kıyasla daha sağlam görünümlü bir cepheyi tercih eden bir stildir.

lessay.png
Romanesk Lessay Manastırı

Romanesk'ten 12-13. yüzyıllar civarında Gotik mimari ortaya çıkmıştır. Gotik mimaride, Roma kemerlerinin yerini Gotik kemerler alır; ayrıca ayrıntılı kaburgalı tonozlar, yükselen uçan payandalar ve büyük vitray pencerelerle aydınlatılmış kilise içleri görürüz.

chartres.png
Chartres Gotik Katedrali

Modelleme
Teknik olarak Canterbury Katedrali'nin inşasına ikinci seviye yerine üçüncü seviyeden başladım. Modüler parçalar ve doku atlaslarıyla çalıştığımız için, katedralin tamamından yola çıkarak çalışmayı ve ardından ek geometrileri çıkarmayı daha kolay buluyorum. Bu aynı zamanda son katın, sonradan yapılan bazı eklemeler hariç, modern katedralle aynı düzene sahip olacağı anlamına geliyordu.

modular.png
Katedralin inşasında kullanılan modüler parçalar

Modüler parçalar hazır olduktan sonra, parçaların montajına sıra geldi.

Gotik Katedral - Seviye 3
Katedralin son versiyonunda, ikinci versiyondan bu yana pek çok alanın yükseltildiğini görebiliyorduk, bu nedenle orijinal UV'yi koruyarak bazı duvarların ve çatıların yüksekliğinde küçük değişiklikler yaptım. Katedralin arka kısmı da iki yeni yapının eklenmesiyle genişletilmiş ve yeniden inşa edilmişti. Güney-batı kulesi yeniden inşa edildi, ancak kuzey-batı kulesi henüz inşa edilmedi: bu daha sonra tarihsel olarak gerçekleşti.

cathedral.jpg
Ön taraftaki kuleleri ile birlikte katedral. Ancak ana kule CK3'ün zaman çizelgesinden sonra yapılan yeni bir yapıydı.

tier3.png
Canterbury Katedrali - Seviye 3

Üçüncü kat, katedralin uzunluğu boyunca uçan payandalarla Gotik bir tarza bürünür ve ayrıca ana kulenin zirvesine altın bir melek kondurulur.

Zemin ve Çıkartma
Yapılarımızın haritaya doğru şekilde yerleştirileceğinden emin olmak için, haritanın yükseklik farklılıklarına uyum sağlamak için modelin zeminini tekrar ayarlıyoruz.

Bu, havada kendi başına uçan hiçbir modelimizin olmamasını sağlar. Genellikle bu, anıtlardan ziyade yapılar için daha büyük bir sorundur, çünkü anıtların harita üzerinde bulundukları tek bir belirli yer vardır.

decal-texture.png
Substance Painter'da çıkartma dokusu

Ayrıca yapının etrafında daha ilginç bir zemin varyasyonu gösteren çıkartmalar da oluşturuyoruz. Benim durumumda, bölgeye hayat vermek için bazı yolları boyadım. Haritanın geri kalanıyla daha iyi uyum sağlaması için çimenlerde biraz renk değişimi ve katedralin yer alacağı daha koyu alanlar ekledim. Çıkartma yüzeyi binamızın temelinin yüzeyinden ortalama iki katı büyüklükte.

tiers1-3.png
Anglo-Sakson Kilisesi , Romanesk Katedral, Gotik Katedral S1 - S2 - S3

Tüm binalar tamamlandıktan ve 1. seviyeden 2'ye, oradan da 3. kademeye geçişten memnun kaldıktan sonra UV'leri son haline getirebildim. Dokuları düzenlemek için iki UV haritası kullanıyoruz: biri çıktısını aldığımız ambient occlusion için, diğeri de doku atlası için. Doku atlası, performanstan tasarruf etmek için dokuları yeniden kullanmamızı sağlıyor. Çıktı işlemini Marmoset'te düşük poliden düşük poliye kurulumuyla yaptım. Normalde yüksek poliden düşük poliye kurulumu ile yapmanız gerek ancak ben sadece ambient occlusion için yapıyorum.

Bonus Köprü Güncellemesi
Dünyaya kültürlere göre yeni bir dizi taş köprü eklenecek, bazı eski ahşap köprülerin yerini alacak ve genel olarak daha güvenli nehir geçişlerinin nerede olduğu biraz daha net hale getirilecek. Batı Avrupa, Akdeniz, Orta Doğu ve Hindistan bölgeleri için toplam dört standart köprü tipi ekleyeceğiz.

bridges.png

Bu köprüler, bu bölgelerdeki tarihi örneklere dayanmaktadır. Batı ve Akdeniz köprüleri Avrupa'daki kemerli köprülere dayanmakta olup, uygun yerel özellikler de içermektedir. Orta Doğu köprüleri, Marnan ve Kohneh köprüsü gibi Sasani tasarımlarına dayanmaktadır ve çoğunlukla modern İran ve Irak'ın çevresindeki bölgelerde bulunurlar. Hint köprüleri ise ilhamını Hindistan'ın doğusundaki Athernala köprüsünden almaktadır.
76561198034761601.png
[+] 2 üye Craetus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Pek etkilenmedim.
[+] 1 üye Takeda Akane nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
KÖPRÜ demeselermiş iyiymiş yaa zaafımız var bilmiyorlar mı?
Ara
Cevapla
#4
Oyunu oynarken kimsenin varlığının ya da yokluğunun gram umurunda olmayacağı şeyler. Böyle oyun geliştirilmez arkadaş. Kim var bunların ekibinin başında ya da 2. oyunu bunlar değil başkaları mı yaptı anlamakta zorlanıyorum artık. Yeni fikirler bulamıyorsanız bile önceki oyundan kopyala yapıştır yapmak çok mu zorlarına geliyor. Oyunun temeli sağlam değilken ve eksikken böyle ufak tefek detaylarla vakit harcamaları saçmalık. Diploması, ticaret, rol yapma mekanikleri ve yapay zeka bunlar oyunda neredeyse yok gibi bir şey ama bunlar varmış gibi pazarlanan ve satılan bir oyun bu.
[+] 4 üye Penetrator God nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Yakın zamanda bütçe ayrılmış güzel bir fragmanla büyük bir eklenti duyurmaları gerek.
[+] 2 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#6
Boş işler anlaşılan birkaç ay daha CK2'den devam etmemiz gerekecek.
t8nubAh.gif
[+] 1 üye Val Thorne nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
kritik
 '' Draco dormiens nunquam titillandus ''
Ara
Cevapla
#8
Şuana kadar oyunun kaderi kötü gidiyor. Ellerinde müthiş bir fırsat varken bunu çarçur ediyorlar. Sanırım ekip bu yeni teknoloji işini kaldıramadı. Çok fazla görsele yüklenmekten mekanik eklemiyorlar. Çok ciddiyim, efsane olabilecekken gazoz olmaya doğru ilerliyorlar.
[+] 1 üye Hopsin nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
(10-02-2023, 01:49)Hopsin : Şuana kadar oyunun kaderi kötü gidiyor. Ellerinde müthiş bir fırsat varken bunu çarçur ediyorlar. Sanırım ekip bu yeni teknoloji işini kaldıramadı. Çok fazla görsele yüklenmekten mekanik eklemiyorlar. Çok ciddiyim, efsane olabilecekken  gazoz olmaya doğru ilerliyorlar.

Bana kalırsa ellerindeki bütün fikirleri CK2' de kullandılar ve CK3'e yeni birşeyler o yüzden getiremiyorlar.
Ara
Cevapla
#10
Görsele yüklenmenin çok fazlası olmaz.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#11
(10-02-2023, 08:59)SkyWolf :
(10-02-2023, 01:49)Hopsin : Şuana kadar oyunun kaderi kötü gidiyor. Ellerinde müthiş bir fırsat varken bunu çarçur ediyorlar. Sanırım ekip bu yeni teknoloji işini kaldıramadı. Çok fazla görsele yüklenmekten mekanik eklemiyorlar. Çok ciddiyim, efsane olabilecekken  gazoz olmaya doğru ilerliyorlar.

Bana kalırsa ellerindeki bütün fikirleri CK2' de kullandılar ve CK3'e yeni birşeyler o yüzden getiremiyorlar.
Yok herşeyi yıllara dlc'lere bırakacaklar. Klasik paradox.
Ara
Cevapla
#12
(10-02-2023, 10:27)Takeda Akane :
(10-02-2023, 08:59)SkyWolf :
(10-02-2023, 01:49)Hopsin : Şuana kadar oyunun kaderi kötü gidiyor. Ellerinde müthiş bir fırsat varken bunu çarçur ediyorlar. Sanırım ekip bu yeni teknoloji işini kaldıramadı. Çok fazla görsele yüklenmekten mekanik eklemiyorlar. Çok ciddiyim, efsane olabilecekken  gazoz olmaya doğru ilerliyorlar.

Bana kalırsa ellerindeki bütün fikirleri CK2' de kullandılar ve CK3'e yeni birşeyler o yüzden getiremiyorlar.
Yok herşeyi yıllara dlc'lere bırakacaklar. Klasik paradox.

Klasik paradox bu kadar geçen zamanda ck2 için önemli 3-4 dlc yayınlamıştır. Direkt ekibin suçu.
t8nubAh.gif
Ara
Cevapla
#13
Çoğu insanın aksine genel olarak CK3'de benimsedikleri vizyon benim hoşuma gitmişti. Nesi hoşmuş kardeşim diyecek olursanız oyunun rp tarafına daha fazla odaklanmaları diyebilirim. Sırf adam gibi hanedan mekaniği eklenmesi bile benim gözümde çok büyük artı.

Ama problem şu ki nedense oyunun genişletilmesinde şimdiye kadar görmediğim bir hantallık, bir yavaşlık var. Royal court çok güzel dlcydi. Hatta almaya tenezzül etmesem de diğer küçük eklentilerle gelen şeyler de fena değildi. Ama nedense sonrası bir türlü gelmedi. Kaç ayda çıka çıka çoluk çocuk paketi + grafik sistemi falan çıktı. Yani artık CK3'ü yapan ekipte toplu işten çıkma mı oldu nedir anlamadım ama bir gariplik var.
Ara
Cevapla
#14
Ben RP olarak ck2'den daha tatmin olmuştum.
Ara
Cevapla
#15
Şahane gerçekten, inanılmaz bir gelişme bu.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.