Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu hafta 1.4 Azure güncellemesindeki arayüz geliştirmeleri, paralı asker, garnizon ve örgütleşme değişiklikleri tanıtılıyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/thr...e.1474533/ :Herkese merhabalar,
1.4 Azure güncellemesinden yeni bilgilerle karşınızdayım. Bugün sizlere savaş alanında yaptığımız geliştirmelerden bahsedeceğim. Başlangıç Düzenli Askerleri dışında askeriye alanında yaptığımız çeşitli değişiklikler söz konusu, umuyoruz bu değişiklikler ilginizi çeker.
Savaş Açma Ekranı
Geçtiğimiz hafta paylaştığımız arayüz geliştirmelerinin yanı sıra, savaş açma ekranında da bazı geliştirmelerde bulunduk.
Görebileceğiniz üzere bazı yeni bilgiler ekledik, böylelikle:Dinamik Paralı Asker Maliyeti
- Hedefinize oranla askeri gücünüzü daha kolay bir şekilde görebiliyorsunuz.
- Hedefinizin paralı asker alabilecek parası olup olmadığını görebiliyorsunuz.
- Savaş hedeflerini daha kolay bir şekilde inceleyebiliyorsunuz.
Paralı askerlerin maliyetlerinin hesaplanışında bazı değişikliklerde bulunduk. Artık paralı askerlerin maliyeti aşağıdaki unsurlara bağlı:Bu şekilde düşük kademe ülkeler paralı askerler kullanarak kendilerinden daha büyük ülkelere karşı avantaj sahibi olabilecekler. Aynı zamanda artık fazlasıyla zengin imparatorlar, dünyadaki tüm paralı askerleri alarak rakiplerinin paralı asker almasını engelleyemeyecek. Takdir edersiniz ki bir paralı asker kaptanı Ulster kontuyla Kutsal Roma İmparatorundan aynı miktarda para talep etmeyecektir.
- Ana unvan
- Ülke büyüklüğü
- Bulunulan Buluş Çağı
Dinamik Garnizon
Artık her başarılı kuşatma sonrasında garnizonlar sıfırlanıyor, bu durum yeni ele geçirilmiş bölgelerin bir süreliğine savunmasız olacakları anlamına geliyor ve böylelikle o toprağı daha kolay bir şekilde geri alabiliyorsunuz. Kuşatmanın ardından birkaç ay veya birkaç yıl içerisinde garnizon tekrardan tam gücüne kavuşuyor, bu hızı topraklarınızı geliştirerek arttırabiliyorsunuz.
Bu değişiklik neticesinde daha kolay karşı saldırıya geçip, kaybettiğiniz toprakları geri alabilir veya herhangi bir sebepten savaşın geçersiz hale gelmesi durumunda hızlıca tekrar savaş açarak kaldığınız yerden devam edebilirsiniz. Aynı zamanda savaş hedefine ve diğer stratejik konumlara bir kat daha fazla dikkat etmeniz gerekecek.
Örgütleşmeler
Dünyayı fethederken işinizi bir nebze daha zor hale getirmek adına örgütleşmelerde çeşitli değişiklikler yaptık. Özetlemek gerekirse, örgütleşmeler artık daha tehlikeliler.
Önemli değişikliklerden birisi savaş ilanlarını senkronize hale getirmekti. Taleplerini sunmadan evvel ulaşmaları gereken güç artık dinamik bir şekilde belirleniyor ve örgütleşmeler, ülkedeki diğer örgütleşmeleri de takip ediyorlar. Eğer bir örgütleşme halihazırda hükümdara karşı savaşa girmişse, bir başka örgütleşmenin taleplerini sunması kolaylaşıyor. Böylelikle bir anda üstünüze çullanılmasını istemiyorsanız, kimi zaman bazı örgütleşmelerin taleplerine sıcak bakmanız mantıklı bir hamle olabilir.
Bunlara ek olarak, artık karakterler, süzerenin ana unvanının de jure topraklarının dışında topraklara sahip olmaları durumunda Bağımsızlıkçı Örgütleşmelere katılmaya daha meyilli. Hızlıca fetihler yapmanız daha zor olacak ve ülkenizi bütün tutmanız daha fazla önem taşıyacak.
Bugünlük bizden bu kadar, son olarak bu haftasonu PDXCON olacağını hatırlatalım. PDXCON esnasında çok sayıda yayın ve duyuru yapacağız, Crusader Kings III'ten de yeni haberler için bu etkinliği kaçırmayın.