Günlük: CK3 - Eser Nitelikleri ve Etkileri
#1
zD5fF.gif

Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu hafta eser nitelikleri ve etkilerine dair bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...s.1488487/ :Herkese merhabalar, bugün sizlere Royal Court eklentisindeki favori özelliğimi tanıtacağım - eser yaratmak. CK3'te eserleri tasarlarken önem verdiğimiz hususlardan bir tanesi her eserin özel hissettirmesiydi. Kraliyet hazineniz bundan böyle birbirinin tıpatıp aynısı kılıçlarla dolu olmayacak, bunun yerine farklı özellikler taşıyan kılıçlarla dolu olacak.

Eser Nitelikleri
Oyundaki her eser nasıl yaratıldığına ve neden yapıldığına dair bir dizi niteliğe sahip. Örneğin 'Meşe', 'Dişbudak' ve 'Çam' seçenekleri 'Tahta' türüne dahil ve ahşap mobilyalar, mızrak gövdesi, kitap kapağı gibi unsurlarda görülürken, 'Oymalı', 'Filigran Desenli' ve 'Boyalı' gibi seçenekler 'Dekorasyon' türünde yetenekli zanaatkarlar tarafından eserleri kraliyete daha yaraşır hâle getirmek için tercih ediliyor.

Niteliklerin esas amacı eser için etkileyici tanımlar oluşturmak. Yeni bir eser oluşturulduğunda (örneğin İlham aracılığıyla) kültüre, coğrafyaya, zanaatkarlığın kalitesine, başkent şehrinin zenginliğine ve eserin oluşturuluşu esnasında yaşanan olaylarda verdiğiniz kararlara göre çeşitli niteliklere sahip oluyor. Bu nitelikler eserin ayırt edici unsurlarını vurguluyor. Her farklı nitelik için farklı çizimler oluşturamayacağımız için, bu nitelikler eserin 2 boyutlu ve 3 boyutlu görsellerinde görülemiyorlar.

ArtifactExamplesItalian2.png

Bu sisteme dair hoşuma giden şeyleden birisi, sahip olduğunuz 2 balta arasındaki farkı tek bir bakışta ayırt edebilmeniz. Dünyanın farklı bölgelerinde oluşturulan eserler birbirleriyle daha büyük farklara sahip olacaklar. Bu durum bir haçlı seferi veya yağma esnasında ele geçirdiğiniz bir eserin, ülkenizdeki eserlerden daha farklı olacağı ve sizin veya atalarınızın katettiği mesafenin, üstesinden geldiği zorlukların bir hatırlatıcısı olacağı anlamına geliyor.

Elbette silahlar dışında farklı türlerde eserler de var ve bunların hükümdarlar için yapılmış olanlara baktığınızda hem materyal hem de ustalık anlamda diğer eserlerle olan farklarını görebileceksiniz. Afganistan'da oluşturulmuş bir taçta laciverttaşı olurken, Baltık bölgesinde oluşturulan bir tacın ortasında büyükçe bir kehribar bulunabilecek. Farklı mücevherler, kumaşlar, tahta parçalar, kabuklar ve hatta boynuzlar... çok farklı şeylerle karşılaşabileceksiniz.

ArtifactExamples2.png

Eser Etkileri
Yukarıdaki ekran görüntülerinde muhtemelen fark etmişsinizdir, her eserin sahibine uyguladığı belli başlı etkiler var. CK2'den farklı olarak, "bölmesiz" eserler yok. Dolayısıyla bir eserin etkisine sahip olmak istiyorsanız, bu eseri karakter bölmelerinizden birine (Silah, Zırh, Sembol, Taç, Biblo) veya saray bölmelerinizden birine (Kürsü, Taht, Duvar vs.) yerleştirmeniz gerekecek. Etkisinden faydalanabileceğiniz eser sayısını kısıtlayarak eserleri daha dengeli bir hale getirebiliyor, karakterlerin CK2'deki gibi kitap biriktirerek devasa bonuslar almasının önüne geçebiliyoruz.

Eser etkilerini tasarlarken önem verdiğimiz hususlardan birisi "aşırı doğaüstü etkilerden" kaçınmaktı, bu yaklaşımı ana oyunun tasarımında da benimsemiştik. Örneğin güzel bir silah size dövüş becerisi sağlayabilmeli, belki bir silahın muharebede avantaj sağlaması veya ordu bakım maliyetini azaltması askerler üzerindeki etkisi şeklinde açıklanabilir fakat nehir geçişi esnasında alınan eksiyi ortadan kaldırması bir silahın sahip olmaması gereken etkilerden. Karakterlerin Musa'nın Asası tarzında silahlara sahip olmasını istemiyoruz. Tabii modcular istedikleri gibi davranmakta serbest.

Tarihsel Eserler ve Biblolar
Elbette her eser bir sanat eseri olmak zorunda değil. Eserlerin kilit noktası, bir şekilde sahibi için önemli eşyalar olmaları ve bunun için illa ki ekonomik veya işlevsel bir yönlerinin olması da gerekmiyor.

Onun yerine bazı eserler tarihsel değere sahip olabilir, mesela Şarlman'ın Tahtı gibi. Kimi eserler şans getirdiğine inanılan bir biblo veya sevgiliniz tarafından hediye edilmiş, stres azaltan bir madalyon tarzında olabilir. Son olarak bazı eserlerin kanıtlanabilirliği tartışmalı olabilir, bunlar yine de eserin gerçekten de iddia edildiği öğe olduğuna inananlar için etkili olacaktır.

bones3.png

Eklentinin Çıkışı
Royal Court üzerinde çalışmaya devam ediyoruz ve her geçen gün ilerleme katediyoruz. Bu noktada eklentinin çıkışının, birçoğumuzun umduğundan daha geç bir tarihte olacağını duyurmak isterim. Bunun birçok sebebi var, bu eklenti teknik olarak oldukça zorlayıcı bir eklenti, daha önce yapmadığımız bir şeyi yapıyoruz ve Royal Court'un onu destekleyen mekanikler kadar güzel görünmesini istiyoruz.

Bunun yanı sıra yakın zamanda çalışma biçimimizi etkileyen çeşitli organizasyon değişiklikleri yaşandı, bildiğiniz üzere 3 stüdyoya bölündük ve her değişimin bir uyum süreci vardır. Ekibimiz ciddi bir şekilde genişledi ve zamanımızın önemli kısmını ekibe yeni katılanlara yardımcı olmak için harcıyoruz. Bu her ne kadar kısa vadede olumsuz etkilese de, uzun vadede sadece Royal Court değil, genel olarak CK3'ün geleceği için önemli bir yatırım olacak. Elbette evden çalışıyor olmamızın da bu raddede etkisi var.

Elimizden geleni yaptığımızı ve oldukça iyi bir şekilde ilerleme katettiğimizi bilmenizi isterim. Eklentinin bu yıl içerisinde çıkmasını umuyoruz. Önümüzdeki geliştirici günlüklerinde heyecan verici farklı ayrıntılardan bahsediyor olacağız.

teaser.png
[+] 3 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Saray DLC'si büyük DLC olmaz diye düşünenlerdendim ama bu tarz şeyler ile bolca doldururlarsa güzel bir DLC olabilir.
WhaW8Am.gif
Ara
Cevapla
#3
Alıntı:birçoğumuzun umduğundan daha geç bir tarihte olacağını duyurmak isterim.

Üzdü. Eserler ve taht odası dışında herhangi bir yenilik yoksa hala büyük bir eklenti değil bence.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#4
Görsel


Şu resim, ışıklandırmadan dolayı mı bilmiyorum, bir cansız, uyumsuz, kötü gözüktü gözüme. Taht odası mı boş gözüktü, karakterler mi çok ruhsuz duruyor tam çözemedim. Bir gariplik var gibi geldi bana. Muhtemelen DLC çıkana kadar dokunuşlar yapılarak geliştirilir, muhtemelen oyun içinde kanlı canlı görünce daha iyi gözükür.

Merakla bekliyorum DLC'yi.
76561198034761601.png
Ara
Cevapla
#5
DLC'yle eklenen içerikler listelendiğinde uzun olmayabilir ama her maddenin üzerine hayli uğraştıklarını düşünüyorum.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#6
Bir Total War geliştiricisi, "geriye dönüp baktığımda keşke ilk Shogun oyununda daimyo odası ile bu kadar uğraşmasaydık, hep ışık problemleri vardı, düzeltmek çok zaman aldı - oyuna da pek bir şey katmadı." demişti.

Royal Court'un önündeki tehlike o, çok uğraştırıp oyuna bir şey katmaması.
[+] 3 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#7
(24-08-2021, 19:51)Duman : Bir Total War geliştiricisi, "geriye dönüp baktığımda keşke ilk Shogun oyununda daimyo odası ile bu kadar uğraşmasaydık, hep ışık problemleri vardı, düzeltmek çok zaman aldı - oyuna da pek bir şey katmadı." demişti.

Royal Court'un önündeki tehlike o, çok uğraştırıp oyuna bir şey katmaması.
Açık konuşmak gerekirse ben bu daimyo odasını çok seviyordum beni o dönemin içine sokuyordu belki de o zaman çocuktuk ondan öyle görüyorduk bilemiyorum ama benim gözümde daimyo odası değersiz değil.
[+] 1 üye Takeda Akane nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.