İleti Sayısı: 26,418
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
23-02-2021, 18:41
(Son Düzenleme: 14-07-2021, 00:19, Düzenleyen: Selene.)
Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu hafta Kış mekaniklerinden ve İrlanda ile İtalya'daki harita değişikliklerinden bahsediliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/thr...e.1458798/ :Herkese merhabalar.
Soğukta beklemeyin, gelin içeri biraz ısınırsınız.
Şimdi, lafı uzatmadan asıl meseleye gelelim. Hepinizin önümüzdeki eklentiye dair bilgi açlığı çektiği ortada, ancak henüz bu konuda bilgi paylaşmamız mümkün değli. Fakat meraklanmayın, çok beklemeniz gerekmeyecek. Sabır bir erdemdir demişler, hem şunun şurasında kaç gün kaldı ki?
Önümüzdeki haftalarda sizlere 1.3 yamasının içeriklerini tanıtıyor olacağız, 1.3 yaması beraberinde bir eklentiyle çıkış gerçekleştirecek. Şimdi hep birlikte bugünün konusuna başlayalım.
Kış Geliyor
Crusader Kings III'e kış geliyor. Kış, Orta Çağ'ın zaten zorlu dünyasını bir tık daha katlanılmaz hale getirecek. Kış yaklaşırken haritanın karla kaplandığını göreceksiniz, bu şekilde soğuk iklimin nerede etkili olduğunu görebileceksiniz. Bu sistem oldukça esnek bir sistem, hangi toprakların kış yaşayıp, hangilerinin yaşamaması gerektiğini ayarlayabiliyoruz. Kış sadece haritanın kuzey kısmında değil, aynı zamanda İran'daki dağlardan Tibet platosuna kadar birçok yeri karlara kaplanmış bir şekilde görebileceksiniz.
Elbette kışın oynanışa da bazı etkileri söz konusu. Kış toplamda 3 farklı şekilde topraklara yansıyabiliyor: hafif, normal ve sert. Hafif ve normal kışlar orta ve güney Avrupa'da oldukça sıklıkla görülen bir durumken, nadiren de olsa sert bir kış yaşayabiliyorsunuz. Öte yandan Sapmi, Moğolistan veya Himalaya dağlarında neredeyse her zaman sert bir kış yaşanıyor.
Farklı kış seviyelerini tek bakışta ayırt edebilmenizi istedik, bunun için harita üzerinde kış ne kadar sertse, o kadar çok kar bulunuyor. Hafif kışları kolaylıkla fark edebilirsiniz, aralarda yeşil alanlar hala görülebilir halde. Öte yandan sert bir kış yaşanıyorsa toprak parçası neredeyse tamamen kar altında görünüyor. Bazı bölgelerde bulutlar ve kar yağışı dahi görebilirsiniz.
Kışın sertliğine göre, ordularınız kademeli bir biçimde ikmal kaybı yaşıyorlar. Sert kış daha fazla ikmal kaybına sebep oluyor, bu da kışın sefere çıkmayı daha zorlu hale getiriyor. Sert kışlar aynı zamanda orduların muharebelerde daha fazla kayıp vermesine sebep oluyorlar.
Kış aynı zamanda Profesyonel Askerleriniz üzerinde de etki sahibi. En önemli etkileri süvarilerin normal ve sert kışlarda normalden daha kötü performans sergilemeleri. Özellikle Ağır Süvariler ciddi eksiler alıyorlar. Kış mevsiminde hele ki dağlık bir arazide savaşıyorsanız ağır süvari kullanmanızı pek önermiyorum. Öte yandan bazı Profesyonel Askerler kış mevsiminde savaşmayı bir avantaj haline çevirebilir. Bunlardan birisi Tibet kültürüne has Dağcılar. Soğuğa alışkın bu birimler bu durumu kendileri için hasar bonusu haline getirebiliyor.
Kış avantajları veya dezavantajları hazırlamak arazi modlamasıyla aynı şekilde yapılıyor, dolayısıyla modcular bu sistemi kendilerine uyarlamakta en ufak bir sıkıntı çekmeyecektir.
Kış ve kar göze güzel gelse de, her şey görüntüden ibaret değil. Şimdi sözü ses tasarımcımız Gustav'a bırakıyorum.
Ses
Bir İsveçli için kış, kızartılmış ekmek üzerindeki tereyağı gibi, bayılıyoruz (baharın gelmesi için gün sayıyorum). Bu kapsamda oyunun 2 yönünde ses geliştirmelerinde bulunduk.
Yerleşimler
Gerçek zamanlı bir şekilde yerleşimleriniz kışın etkisi altına girdiğinde ses efekti de buna uyum gösterecek. İnsanlar evlerine kapanacaklar, kuşlar güneye göç etmiş olacak, hayvanlar ise ahıra çekilecek.
Bunu haritayı karla kaplayan shader'in bir parametre oluşturup, ardından bu parametrenin Audio Middleware Engine Fmod ile etkileşime girmesi sayesinde uyguluyoruz. Bu parametre ekolayzer ve yankı gibi katmanlar sayesinde orijinal sesi kış sesine dönüştürüyor.
VFX
Normal ve sert kışlar harita üzerinde kar fırtınalarının oluşmasına sebep oluyor. Eğer aşağıdaki sesi duyuyorsanız, bu bölgelerde savaşmanın kötü bir fikir olacağını anlayabilirsiniz.
Kar fırtınaları haritada parçacık sistemiyle oluşuyor, bu da ses efektlerini hafif kar fırtınası, sert bir kar fırtınasına dönüşürken X-Y-Z koordinatlarıyla yansıtabilmemizi sağlıyor. Aşağıda kış esnasında Fmod'un çalışma biçimini inceleyebilirsiniz.
Harita Değişiklikleri
Crusader Kings II oyuncuları ve CK3 günlüklerini takip edenler haritalara olan düşkünlüğümüzün farkındadır. Oyunun çıkışından bu yana geliştirmelerde bulunabileceğimiz bazı alanlar tespit ettik, 1.3 ile bu alanlardan birkaçında geliştirmelerimiz olacak. İlk olarak, İrlanda:
İrlanda'daki baronluklar fazla büyüktü, bu da İngiltere ve İskoçya gibi komşularından daha az yerleşime sahip olmasıyla sonuçlanıyordu. İrlanda'nın özellikle batı kısmında çok büyük baronluklar vardı. Bunun için bu bölgeye yeni baronluklar ve bazı yeni kontluklar ekledik.
İtalya baronlukların boyutu üzerinde bir sıkıntı yaşamasa da, özellikle toplam yerleşim sayısında Avrupa'daki diğer bölgelerin gerisinde kalıyordu. Buna sebep olan şey kontluk başı yerleşim sayısının azlığıydı. Bunun için yarımadanın farklı kısımlarına yeni baronluklar ekledik. Özellikle güney yarısında önemli çalışmalarımız oldu. Yeni haritada sadece iki baronluğa sahip kontluk bulmakta zorlanacaksınız. Örnek vermek gerekirse Veneto kontluğuna yeni Malamacco yerleşimi eklendi. Lanciano kontluğunda Agnone yerleşimi var, Lecce ise aynı isimdeki kontlukta yeni bir yerleşim olarak yer alıyor. Bu durum İtalya'nın tarihteki önemini yansıtmanın yanı sıra, bu bölgede oynamayı daha eğlenceli hale getiriyor.
Bugünlük bu kadar, haritada değişiklikler yaptığımız farklı bölgeler de var ama onlar için beklemeniz gerekecek. Hoşça kalın.
İleti Sayısı: 5,865
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
37
Umarım bu yeni toprak eklemenin sonu EU4'e dönmez.
İleti Sayısı: 1,164
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
2
Abi bu Paradox neden ilgilenmesi gereken onca şey varken görsele takmış Total warcılık oynuyor şuan
Hail the Omnissiah! He is the God in the Machine, the Source of All Knowledge
İleti Sayısı: 64
Üyelik Yılı: 2020
Imperium:
0
Umarım royal edition alanlara böyle berbat bişey vermezler
•
İleti Sayısı: 653
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
2
Daha hayatımda CK oynarken bir kere bile kar falan ilgimi çekmedi. Artık şu ek paketleri çıkarsınlar vallahi oyun çıplak gibi hissediyorum. Sırf bu yüzden EU4 e başladım.
•
İleti Sayısı: 45
Üyelik Yılı: 2020
Imperium:
0
Bence çok güzel güncellemeler. Oyunda şu an kış yok. Sürekli bahar gibi oynamak hiç realist değildi bunu biliyorsunuz değil mi? Ayrıca ses efektleri vs. gayet hoş duruyor. Hoşuma gitti benim.
Ayrıca biliyorsunuz ki adamlar 5 senedir Cities Skylines'ı şu anki haline getirdiler, taktikleri bu.
•
İleti Sayısı: 180
Üyelik Yılı: 2020
Imperium:
1
1.3 yaması haritaya kış gelmesi dışında başka şeylerde içerecek. Sabır bir erdemdir. İleriki haftalarda hem dlc hem de yama hakkında daha fazla bilgi vereceklerdir. Bu arada kış yaması güzel duruyor. Kış dışında bence haritaya yağmurlu ve kasvetli hava eklemeliler çünkü Avrupa bu zamanlarda olduğu gibi o zamanlarda da kasvetli bir kıtaydı. Sürekli yağmur yağan bir yer. Oyuna aktarılması gerektiğini düşünüyorum.
•
İleti Sayısı: 8,058
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
91
(23-02-2021, 18:51)Voidian : Umarım bu yeni toprak eklemenin sonu EU4'e dönmez.
Benim de aklıma ilk bu geldi.
Kış olayı bu kadar hızlı akan bir oyunda çok dikkat çekemiyor bence. Kimse hayda kış geliyor kuşatmayı kaldıralım, seneye savaşırız demiyor. EUIV'de de bu olay böyleydi, CK3'de de farklı olmayacaktır. Ya adam akıllı bir kış versinler ya da uğraşmasınlar bence.
Sic Parvis Magna
İleti Sayısı: 981
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
2
Başlığı görünce kış ile ilgili yeni event serileri bekledim.Ses efekti gelmiş.
Eu4'te kış aylarında development cost artıyor.
•
İleti Sayısı: 154
Üyelik Yılı: 2020
Imperium:
0
24-02-2021, 16:02
(Son Düzenleme: 24-02-2021, 16:06, Düzenleyen: Duman.)
sert kışlarda bölgeye giriş çıkış kısıtlansa, veya o bölgelere gelen giden unitelerin hareket hızı azalsa güzel olabilir.
ama kış mekaniği güzel olabilir daglık bölgeler genelde defans bonus veriyor bi de kış oldu mu orada camping yapan uniteler hasar alsa güzel olabilir.
•
İleti Sayısı: 8
Üyelik Yılı: 2021
Imperium:
0
24-02-2021, 16:04
(Son Düzenleme: 24-02-2021, 16:06, Düzenleyen: khagan.)
Bu mu yani? Aylardır çalıştıkları kış ve kimsenin ilgilenmediği İrlanda'ya toprak eklemek mi? Biz ticaret sistemi, valilik (viceroy) sistemi, kültür mekanizması ve daha düzgün yapay zeka beklerken adamlar "Bakın kış geldi çok tatlı hihi." diyor. Doğal olarak kimse oyunu konuşmuyor ve haber olmuyor. Paradox bu kafayla giderse oyun anca 3 4 seneye oynanabilir olur. Bende zannediyorum ki 1.3 yamasında güzel iyileştirmeler gelecek, ticaret sistemi veya daha akıllı yapay zeka gelecek ama yok gelir mi hiç? Anca saçma sapan kışı ve dandik İrlanda'ya toprak eklesinler.
Aşağıdaki 1 üye khagan nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye khagan nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Val Thorne
İleti Sayısı: 2,799
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
18
(24-02-2021, 10:44)KARTAL : Eu4'te kış aylarında development cost artıyor.
Emin misiniz? Bunu ilk defa duyuyorum.
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
•
İleti Sayısı: 1,695
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
2
(24-02-2021, 16:04)khagan : Bu mu yani? Aylardır çalıştıkları kış ve kimsenin ilgilenmediği İrlanda'ya toprak eklemek mi? Biz ticaret sistemi, valilik (viceroy) sistemi, kültür mekanizması ve daha düzgün yapay zeka beklerken adamlar "Bakın kış geldi çok tatlı hihi." diyor. Doğal olarak kimse oyunu konuşmuyor ve haber olmuyor. Paradox bu kafayla giderse oyun anca 3 4 seneye oynanabilir olur. Bende zannediyorum ki 1.3 yamasında güzel iyileştirmeler gelecek, ticaret sistemi veya daha akıllı yapay zeka gelecek ama yok gelir mi hiç? Anca saçma sapan kışı ve dandik İrlanda'ya toprak eklesinler. O zaman iyi ki para vermemişim.Sonuçta düzgün halr geldikten 2-3 yıl sonra ücretsiz olur oyun.
Bilim hayattır ama onun dahi bilemediği tek şey kıyametin zamanıdır
•
İleti Sayısı: 3,193
Üyelik Yılı: 2020
Imperium:
20
Mevsimler umarım pratikte çok etki eder, şahsen mevsimleri ve havayı kullanarak avantaja geçmeyi isterim.
İleti Sayısı: 1,154
Üyelik Yılı: 2020
Imperium:
14
(24-02-2021, 18:41)Yasin Ahmet : Mevsimler umarım pratikte çok etki eder, şahsen mevsimleri ve havayı kullanarak avantaja geçmeyi isterim. Erken oyun haricinde çok etki beklememekte fayda var. Oyun ortalarından itibaren Arbeletçi veya kültürel askerlere abanarak ova dağ demeden her yerde düşmanı yenmek acayip basit. Kışın bunu düzeltmesi için %50 fark falan atması gerek.
•
İleti Sayısı: 981
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
2
(24-02-2021, 17:48)Defterdar : (24-02-2021, 10:44)KARTAL : Eu4'te kış aylarında development cost artıyor.
Emin misiniz? Bunu ilk defa duyuyorum.
•
İleti Sayısı: 2,260
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
47
Development maliyetini artıran şeyler hava durumu değil toprağın tipi. Toprak tipini gösteren ilk 3 satırdan sonra gelen hava durumlarında böyle bir modifier yok.
İleti Sayısı: 981
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
2
(24-02-2021, 20:46)Ayro : Development maliyetini artıran şeyler hava durumu değil toprağın tipi. Toprak tipini gösteren ilk 3 satırdan sonra gelen hava durumlarında böyle bir modifier yok.
Evet tekrar baktım da ben hatalı hatırlamışım. Resimden belli oldu.
•
İleti Sayısı: 1,695
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
2
Buna bu kadar uğraşacaklarına Hoi4'te Türkiye'ye 81 ili eklesinler.60 il eksiğimiz var
Bilim hayattır ama onun dahi bilemediği tek şey kıyametin zamanıdır
İleti Sayısı: 229
Üyelik Yılı: 2020
Imperium:
0
haritayı bölmeye başladılar yine ahaha :D
|