21-08-2024, 17:41
(Son Düzenleme: 23-08-2024, 03:07, Düzenleyen: PCOyun. Toplamda 2 kere düzenlenmiş.)
Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu yazıda yeni Aktivitelerden, yeni Diarşiden ve yeni Kararlardan bahsediliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...r.1699607/ :At Arabası Yarışı Aktivitesi
Bizans, At Arabası Yarışı Aktivitesi ve Hipodrom için yeni bir görsel olmadan tamamlanamazdı. Nokta. Peki, spor İleri Orta Çağ döneminde popülerliğinin zirvesinde değildi, ama Bizans deneyiminin vazgeçilmez bir parçası olduğundan ekledik.
Amaçlar
Tarihsel ve Siyasi bağlamına daha uygun olması için bu aktiviteye özel bazı amaçlar ekledik. Temel Amaç her zaman Nüfuz Arttırma olacak lakin Halk Görüşünüz düşükse Halkı Memnun Et seçeneğini de seçebilirsiniz. Ayrıca çeşitli geleneksel amaç da bulunuyor.
Her şeyde olduğu gibi burada da dikkatli olmanız gerekecek. Aktivite misafirlerinin Nifak Tohumları Ek adında özel bir Amacı olabiliyor, bu mevcut İmparatorun Halk Görüşünü düşürüp Kontluk Kontrolünü sabote etmeyi sağlıyor.
Bahis Oynayın
Yarışlar başlamadan önce o günün yarışçıları arasında bahis oynayabileceksiniz. Burada Hipodromun dört geleneksel takımından temsilcileri özel bir arayüzde göreceksiniz: Venetoiler (Maviler), Prasinoiler (Yeşiller), Leukoiler (Beyazlar) ve Rhousioiler (Kırmızılar). Hangi karakterin sizin Şampiyon Yarışçınız olduğunu isimlerinin yanındaki ikondan görebileceksiniz.
Bu eklenti ile yeni eklenen bir pozisyon olan İmparatorluk Bahisçisi size gelecek ve bahis oynamak isteyip istemediğinizi soracak. Böylelikle birkaç seçeneğiniz bulunacak:
- Bahsinizi hangi takıma oynamak istersiniz?
- Bahsinizi takımın belli bir üyesine mi oynamak istersiniz yoksa bölüp tüm takıma mı yaymak istersiniz?
- Ne tür bir bahis oynamak istersiniz?
- Galibiyet - Karakter ya da takım 1. olacak.
- Başarı - Karakter ya da takım 1. ya da 2. olacak.
- Şov - Karakter ya da takım 1. 2. ya da 3. olacak.
Ayrıca yanınızda getirdiyseniz kendi yarışçınıza da bahis oynamak isteyebilirsiniz! Lakin dikkat edin, başarısız olurlarsa stres kazanacaksınız. Ayrıca halihazırda bir yarışçınız yoksa başkasınınkini çalma şansınız da olacak.
At Arabası Yarışçısı Saray Pozisyonu
Roma Seremonileri Kültürel Geleneğine sahip tüm Topraklı ya da Topraksız unvan sahibi karakter yeni At Arabası Yarışçısı Saray Pozisyonuna sahip olacak. İşe alınırlarsa bu karakterler sizinle birlikte Yarışlara gelecek ve adınıza yarışacak.
Tüm Yarışçıların hangi takımda olduğunu ve ne kadar yarış trecrübesine sahip olduklarını belirten bir Yarışçı Öelliği olacak. Ne kadar tecrübelilerse o kadar iyi olacaklar.
Yarışçınızı, yarışlar arasında (oyun içi 10 yılda bir) eğitmek istiyorsanız Malikanenizdeki Ahır binasını geliştirmeyi düşünebilirsiniz. Özel bir geliştirme yolu sayesinde Yarışçınız için yeni bir Saray Pozisyonu Görevi açarak Yarış Aktivitesi dışında tecrübe kazanabilmelerini sağlayacaksınız.
Siyaset
Yarış başlamadan önce biraz siyaset yapma ve konumunuza göre ülkedeki diğer önemli insanlar ile omuz sürtüşme şansınız olacak. İmparatorluk koltukları olan Kathisma'da oturmak içinse İmparator'un sizi bizzat Onur Misafiri olarak davet etmesi gerekecek.
Yarış
Sonrasında ise asıl yarış başlayacak, yani herkesin görmek için geldiği şey. Bu her zaman İmparator'un konuşması ile başlayacak, bu sırada Aktivitenin amacına ve mevcut duruma göre özel seçenekler olacak.
Yarışçılar ve sıralamalarını Aktivite penceresinin yanındaki yeni Arayüz ile takip edebileceksiniz. Ve tabii ki atlar dahil yeni At Arabası animasyonları ekledik, bunlara da Berberden erişebileceksiniz.
Şimdi ise ülkenin başında iki İmparator olduğunda ne olduğundan bahsetmek için sözü kadim dostum Wokeg'e bırakıyorum!
Duumvirate
Wokeg'in bilgi yığınlarından kurtulduğunuzu sanmıştınız değil mi? Asla güvende değilsiniz. Özellikle de bilgi yığınlarımdan.
Şimdi Eş-İmparatorlardan bahsedelim.
Eş-İmparator mu? İmparator Gücünü Paylaşmaz!
Mı acaba?
Evet, Roma İmparatorluğu Augustus ve sonrasında tam anlamıyla bir Otokrasiydi ve Orta Çağ döneminde bu otokrasi gücün yegane sahibinin sadece ve sadece İmparator olduğunu lakin buradaki anahtar kelime "imparator", "tek" değil.
Yani güç İmparatordaysa, ikinci bir imparator atayarak sorunları çözebilirsiniz. Diğer imparatorun altında bir imparator ama ikisi de güce sahip. Sadece biri diğerinden daha fazla güce sahip o kadar.
Bu sonraki imparatorun kim olacağını kolaylaştırıyor (İmparator A öldü fakat İmparator B hala imparator), hak iddiacılarını engelliyor ya da sadece çocuğunuza az da olsa hükmetme tecrübesi kazandırıyor.
Kıskançlıktan doğan kişisel çatışmalar, dram, iç savaşlar ve tartışılmaz gücün merkezi olmak için diğer imparatoru katletme fikirlerini sağlamaya birebir.
Bizansın İç Savaşlarının ve Entrikasının neden bu kadar ön planda olduğunu hiç düşündüyseniz, şahsen bunun önemli bir faktör olduğunu söyleyebilirim.
CK3'te Ortak Yönetim
Buradaki önemli nokta Bizans'a bolca sorun yaratan ama aynı zamanda da eğlenceli olan bir sistem ortaya çıkarmaktı.
Bu yüzden veraseti, varisinizi yetiştirmeyi ve nüfuz elde etmeyi merkez noktalar olarak işleyen bir Diarşiye karar verdik. Bunun karşılığında ise yardımcı olabilecek lakin zamanla güç hırsı taşıp başınıza dert açabilecek bir Diarka sahip olacaksınız.
Bunu yansıtmak için üç yeni diarşi ekliyoruz:
- Duumvirate
- Göstermelik Duumvirate
- İkili Monarşi
Bunlardan Duumvirateler tam anlamıyla bir diarşiyken diğer ikisi amaç odaklı niş durumlarda geçerli olan diarşiler.
Bu diarşiler hep birlikte Ortak Hükümdarlık altında gruplandırılıyor. Ortak Hükümdarlar verasete sahip değil, yani bir diark öldüğünde, diarşi sona eriyor. Ayrıca iki taraftan birinin ölümü (ya da bazı durumlarda sakat bırakılması) dışında zorla bitirilemiyor.
Birini Ortak Hükümdar yapmak sizin hanedanınızdan oldukları sürece onları seçilmiş varisiniz yapıyor.
Sadakât
Ortak Hükümdarların sadakati her şeyden önce ne kadar süre sonra tahta geçeceklerinden geçiyor.
Yaş aralığı ne kadar yüksekse o kadar mutlu oluyorlar. Bunun dışında ise onyıllar boyunca bir ortak hükümdarınız bulunursa ölmemenizden ötürü git gide daha da sinirlenecekler. Bunun için hem geçen yıl miktarını hem de yaşınıza kıyasla ne kadar sağlıklı olduğunuzu takip ediyoruz.
Göstermelik Duumvirate
Bazense sadece veraseti garanti altına almak isteyebilirsiniz. Daha bebek olan çocuklarınızdan birini Ortak İmparator olarak atamanız morları kuşanacağını garanti etmese de oldukça yardımcı olacaktır. Böyle bir çocuk gerçek bir gücü elinde tutamaz lakin hükmetme standartlarına alışabilir.
Göstermelik Ortak İmparatorlar, Ödünç Güçlere sahip olmuyor. Bunun yerine Güç Terazisi onlara doğru kaydıkça İdari konumlara birilerini atamada daha başarılı oluyor ve temel özellik puanlarına artış kazanıyorlar.
Yani 16 yaşına geldiklerinde ne kadar güce sahiplerse İmparator Çıraklığından o kadar çok puan kazanıyorlar.
Bir Göstermelik Ortak İmparator yaşlandıkça Güç Terazisinin denge noktası da onların tarafına kayacak. Bu süreci hızlandırmak için gönüllü bir şekilde otoriteyi onlara verebilirsiniz.
Ufak partneriniz yetişkinliğe eriştiğinde diarşi türü anında normal Duumvirate sistemine geçiyor.
Önemli Nokta
Bir tanesine sahip olduğunuz sürece Ortak İmparatorlar aylık nüfuz kazanımınızı arttırıyor ve bir miktar da kendilerine ekliyorlar.
Birini genç yaşta bu konuma getirirseniz sadece sizin için nüfuz kaynağı olmakla kalmayacak ve aynı zamanda verasetle başa geçtikten sonra kendileri de bolca nüfuza sahip olacaklar.
Tek yapmanız gereken onları zamanı gelene kadar mutlu tutmak.
Duumvirate
Ortak İmparatorlar birkaç farklı şekilde elde edilebiliyor: yetişkinliğe erişmiş göstermelik ortak imparatorlar olabilirler, yetişkin bir aile üyesini atayabilirsiniz ya da bir örgütleşmeyi dağıtmak için başını yükseltebilirsiniz (örgütleşmedeki herkes ile ateşkes sağlıyor).
Bunlar önceki kısımda bahsettiğimiz İdari atama verimliliğini ve nüfuz kazanımını taşıyorlar. Ek olarak tam ortak imparatorlar her zaman yetişkin olduğundan tüm şartlar yerindeyse çocukları da imparatorun çocukları gibi Soylu Doğmuş sayılıyor.
Ortak imparatorlar, çoğu diarkta da bulunan Ödünç Güçlere sahip, lakin Diark Unvan Feshi ve Diark Vasal Talebi gibi etkileşimler İmparatorluğun idari vasallarına karşı kullanılamıyor. Tüm diarklar gibi ülke içindeki planlarda biraz daha iyiler.
Son olarak süzerenin ülke kanunuyla biraz farklı etkileşime giriyorlar. Ortak imparatorlar yükseltilmesini isteyip diarkların genelde yaptığı gibi sorumluluğu üstlerine alabiliyorlar ama ayrıca İmparatorluk Bürokrasisi'nin azaltılmasını da isteyebilirler.
Bu ortak imparatorun elde ettiği tüm çekişmelerin miktarını önemli ölçüde azaltacak ve ortak imparatorları ülkenin süzereni dışında ana kanununu etkileyebilen yegane unsur kılacak.
Günah Keçisi Karşılığı
Bir durumdaki tüm gücü iki kişi kontrol ediyorsa, önemsiz kişisel meseleler hemen kızışmakla kalmaz, aynı zamanda teşvik edilir: her zaman diğer kişiyi suçlayabilirsiniz.
Ortak İmparatorun açtığı ilk Ödünç Güçlerden biri "Diğerini Günah Keçisi Yap" etkileşimi. Durumunuza göre şansınıza ya da şanssızlığınıza bu etkileşimi asıl imparator da kullanabiliyor.
Diğer imparatoru günah keçisi yapmak ondan ya daha yüksek diplomasiye ya da daha yüksek entrikaya sahip olmanızı gerektiriyor. Bunu yaparak nüfuz ve bir miktar tiranlık/çekişme kazanıyorsunuz, bunun karşılığında ise hedefiniz daha fazla tiranlık/çekişme kazanıp size karşı görüş kaybediyor.
Nüfuz, tiranlık ve çekişme kazanımı (ayrıca görüş kaybı) yetenek farkınıza ve mesajınızın açıklığına göre oranlanıyor.
Despotluk Talep Et
Güçlü bir Ortak İmparator, ülkede yönetmek için kendi payını isteyebilir. İlk önce kendisinin bir toprağı olması gerekiyor lakin kendine saygısı olan hangi ortak imparator bir düklükle yetinir ki?
Bu etkileşim ile birlikte İmparatorluğun içinde bir krallık unvanını özel olarak isteyebilirler. Bu mevzubahis krallık halihazırda bulunmuyorsa onu oluşturuyor ve tüm de jure vasallarıyla birlikte ortak imparatora veriyor. Bu etkileşimi reddetmek ortak imparatorun talep için harcadığı nüfuzun iki katına mâl oluyor.
Despotluk elde etmenin farklı yolları da bulunuyor, lakin genellikle daha alçakça yöntemlerle gerçekleşiyor ve illa bir sürü vasal ile birlikte gelmiyor.
İmparatorluk Seferi
İki imparatora sahipseniz bunlardan birini riske atarak oldukça büyük bir işe girişebilirsiniz.
Bu Ödünç Güç, ortak imparatora çok güçlü bir Savaş Sebebi için tek kullanım hakkı veriyor. İmparatorluk Seferi düzenleyerek sınırınızdaki ya da de jure topraklarınıza sahip bir ülkeye savaş açabilirsiniz. Bu mevzubahis koşullardan birini sağlayan tüm düklükleri hedef alabiliyor.
Savunan tarafa komşu olan tüm valiler savaşa zorunlu şekilde çağrılıyor. Komşu olmayan ama askeri Toprak İdaresine sahip olan valiler ise katılma şansına sahip oluyor.
Zafer kazanıldığında ise ortak imparatorun dört seçeneği bulunuyor:
- Toprakları asıl imparatora dağıtması için verip, fethedilen toprak miktarına göre görüş ve nüfuz elde edebiliyorsunuz.
- Toprakları kendiniz için saklayıp miktara göre asıl imparator ile görüş kaybedebiliyorsunuz.
- En iyi düklüğü kendinize saklayıp toprakların çoğunu verebiliyorsunuz (bu biraz daha az nüfuz ve görüş sağlıyor).
- Geçici yerel valiler atayabiliyorsunuz. Bu seçenek asıl imparator ile herhangi bir nüfuz ya da görüş sağlamıyor lakin yeni valilerin hepsi ile bolca görüş ve hepsi üzerinde koz sağlıyor. İleride sizi desteklemeleri için yandaş yaratmanın kusursuz bir yolu.
Tanrı'nın Kusursuz Temsili
Tanrı'nın yeryüzündeki yardımcı naibi öldürmenin (meşru olduğunda bile) günah olduğunu bilir. Adalet dağıtırken merhamet göstermek bir hükümdarı iyi gösterebilir ve bunu yaparken bir gaspçının hayatını bağışlayıp Tanrı'nın sağ koluna bir daha asla bakamamalarını sağlamaktan daha iyi ne olabilir?
Ortak imparatorlar, asıl imparatorlar ve uygun kültürlü ortak hükümdarlar artık Ortak Hükümdarı Sakatla etkileşimine sahip olacak. Bu size testislerini, gözlerini, burunlarını, bir bacağını ya da bir kolunu kesme fırsatı sunacak.
Bir ortak hükümdar, asıl hükümdarı sakatlarsa anında en üst seviye unvanı ve tüm başkent düklüğünü ele geçirecek. Asıl hükümdar, ortak hükümdarı sakatlarsa da diarşi sona erecek ve eski ortak hükümdar elinde sahip olduğu unvanın seviyesi neyse ona düşecek.
Aynı mantık idamda da geçerli.
Ortak Monarşiler
Son olarak ise feodal hükümdarlar için daha düşük formda bir ortak imparatorluk olan ortak monarşiler bulunuyor.
Bunların herhangi bir yeni Ödünç Gücü bulunmuyor, feodal krallıklar ve imparatorluklara özgüler ve genel anlamda bir erken oyun mekaniği olarak tasarlandılar.
Bir ortak hükümdar, seçilmiş varisiniz olduğundan, çocuklarınızdan birini kral ya da imparator olarak yetiştirmek ömrünüz sırasında varis mekaniklerine daha erken erişebilmenizi sağlıyor, Yeni bir Kader Seç sistemi ve öldükten sonra oynayabileceğiniz karakterlerin kısıtlamasının azaltılmasından ötürü bu önceki yamalara kıyasla dengeleme açısından çok da büyük bir unsur değil.
Yeni ortak hükümdardan sadece idam yoluyla kurtulabiliyorsunuz (ya da uygun kültürel geleneğe sahipseniz sakat da bırakabilirsiniz), ortak imparator ile aynı oynak sadakat mekaniğine sahip vs. Yani bunu en büyük üç çocuğunuzu mirastan men edip aslında başa geçirmek istediğiniz dördüncü çocuğunuz için yol açmanın daha rol yapma dostu alternatifi gibi düşünebilirsiniz.
Nüfuz kazanımı yerine ortak hükümdarlar süzerene kıyasla olan diplomasilerine göre oranlanan bir vasal görüşü sağlıyor ve imparatorluklarda biraz daha artan bol miktarda aylık prestij kazanıyorlar.
Benden bu kadar. Şimdilik. Normal geliştirici günlüğü yazarınız şimdi geri gelecek!
Yeni Kararlar
Bizans ile oynamanın daha özel olmasını sağlamak için içerikle alakalı yeni bir sürü karar ekledik. Bunların bazılarına burada değineceğim.
Zafer Kutlaması Düzenle
Bizans İmparatoru, büyük bir başarıdan sonra (örneğin Savaş kazanmak) Zafer Kutlaması Düzenle kararını geçirebilir. Bu başarılarınızın meyvelerini yemek için iyi bir fırsattır. Eylemlerinize göre Meşruiyet, Nüfuz ve Prestij kazanabilirsiniz.
Aşağıdaki olaylar İmparator olarak en son ne yaptığınıza göre değişiklik gösteriyor. Mesela, Selçuklulara karşı 1066'daki savaşı kazanıp Zafer Kutlaması düzenlerseniz, konuşmanızda odaklanmak için özel seçenekleriniz olacak.
Yunan Ateşi Dromonlarını Hazırla
Roads to Power ile CK3'e deniz muharebelerini eklemiyoruz, bu fikri aklınızdan çıkarın. Lakin! Deniz muharebelerinde Bizanslılar tarafından kullanılan ünlü Yunan Ateşi için bazı temsili şeyler ekledik.
Bu kararı almak Bizans İmparatoru için yeni bir Plan açacak ve tamamlanması durumunda Konstantinopol çevresinde tekneyle geçen düşman ordularına zarar vermenizi ve hatta yok edebilmenizi sağlayacak.
İpek Üretimini Sağla
Bu kararı geçirmek özel Dutluk Malikane Binasını açacak, bu güçlü bonuslar sağlayacak. Bu binayı dördüncü seviyeye yükseltmek İpek Kraliyet Sembolü Yaptır Kararını açacak, böylelikle özel bir Eser elde edebileceksiniz. İmparator olmanın sayısız faydasından biri.
Yeryüzü Değişiklikleri
Bir süre önce Anadolu için toprak değişiklikleri öneren bir forum konusu dikkatimizi çekti. Kendimiz de bazı değişiklikler yaparak bu önerileri uygulamaya karar verdik. Anadolu'nun güncel yeryüzü haritası:
En çok dikkat çekecek unsur eklediğimiz bolca Step Toprağı, Kilikya çevresindeki Geçilemez Arazi yapısını değiştirdik ve bu bölgedeki bazı Kontluk sınırlarını da düzenledik, Soloi ve Tarsus Baronlukları dahil.
Özel Açıklamalar
Roads to Power ile eklediğimiz favori unsurlarımdan biri Özel Açıklamalar dediğimiz şeyler. Tarihsel, pek bilinmeyen sözleri ya da cümleleri oyuna ekleyip eklememe arasında hep gidip geliyorduk, özellikle de çevrilmeyecekleri zamanlar.
Bence bu eklenti bazı Bizans Yunancası sözler ya da cümleler eklemezsek tamamlanamazdı. Bunu uygulamaya geçirmek için yeni bir açıklama türü ekledik, örneğini aşağıda görebilirsiniz.
Bunlardan birkaç tane yeni içeriklere ekledik ve ileriki eklentilerde daha fazlasını eklemeyi de umuyoruz.
Pekâlâ millet! Bugünlük benden bu kadar. Dediğim gibi, bunlar yaptığımız içeriklerden sadece birkaç örnek, Roads to Power'da sizi bekleyen tüm sürprizleri paylaşmak istemedik.