Günlük: CK3 - Roads to Power: Malikane
#1
pwZSE7X.gif

Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu yazıda Roads to Power'daki malikane mekaniği tanıtılıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...i.1687086/ :Geçtiğimiz geliştirici günlüklerinde Malikanelere dair bilgiler paylaşmıştık. Aşağıda tüm ihtişamıyla Konstantinopolis'te yer alan bir malikaneyi görebiliyorsunuz:

image-18.jpg

Görsel tasarımda bir karara varmak için hayli uğraştık. Yukarıda gördüğünüz tasarıma kadar birçok farklı denemelerimiz oldu. Yukarıdaki tasarım güzel görünmenin yanı sıra kendi içerisinde birçok farklı ilginçliğe sahip. Perspektif kasıtlı bir şekilde kusurlu, insanlar tuhaf bir şekilde tasvir edilebiliyor. Bu gibi yönleriyle gerçek anlamda bir ortaçağ çizimini yansıtmayı amaçlıyor. Daha önceleri Turnuvalarda kullandığımız görsel tasarımdan ziyade bu şekilde bir karar verme sebebimiz, hem farklı lokasyonlar için daha esnek bir sistem olması hem de dönemi daha iyi yansıtabilmesi. İnşa ettiğiniz binaların her biri birbirinden farklı görünecek, arazi koşullarına göre farklı arkaplanlara rastlayacaksınız. Arkaplanın gerçek anlamda malikanenizin konumunu yansıtmasını istedik, dolayısıyla eğer malikaneniz dağlık bir arazide yer alıyorsa bunu net bir şekilde görebileceksiniz.

İdari yönetim biçimiyle yönetilen ülkelerde önemli olan soyluların üyesi oldukları aileler, yani hanelerdir. Her hane reisi Malikaneye erişebilir, bu Malikaneler hanenin servetini ve sahip olduğu arazileri yansıtır. Soylu aileler halihazırda herhangi bir valiliğe sahip olmasalar bile, arazi sahibi oldukları için malikane sahibi olurlar. Malikanelerin 2 ana görevi vardır: Bunların birincisi oyuncuya geliştirilebilir bir güç üssü, herhangi bir başka unvana sahip olmadığınızda karakterinizin bulunabileceği bir ev sunmak. İkincisi ise oynanış tercihleriniz doğrultusunda şekillendirebileceğiniz, ilerleme katedebileceğiniz, çeşitli bonuslar ve etkileşimler açabileceğiniz bir alan yaratmak. Oyunda Nüfuzunuzu arttıran en önemli faktörlerden birisi malikaneniz olacak.

image-19.jpg

Malikaneler oldukça güçlü bonuslar verebilirler. Her ailenin sadece bir malikanesi bulunur ve bu malikane Hane Reisi tarafından yönetilir. Tıpkı sadece Hanedan Reislerinin Hanedan Mirası açabilmesi gibi, sadece Hane Reisleri bu malikanelerde yeni binalar inşa edip mevcut binaları geliştirebilir.

Öncelikli amaçlarımızdan birisi oyunculara inşa edebileceği çok sayıda farklı seçenek sunmaktı. Öte yandan binaların birbiriyle uyumlu olmalarına da özen gösteriyoruz. Dolayısıyla bir binayı inşa ederken sadece kendi bonuslarını değil, binaların geliştirmelerinin birbiriyle ne kadar uyumlu olduğunu da göz önünde bulundurmanız gerekecek.

Binalar
Malikanelerinizde yapabileceğiniz 2 ana geliştirme seçeneği bulunuyor, bunlardan birincisi binalar. Villanız için ana bina bölmesine sahipsiniz, malikanenizde her zaman 1. seviye de olsa bu binaya sahip olacaksınız ve bu binayı yıkma şansınız olmayacak. Villanın yanı sıra bina inşa edebileceğiniz toplam 6 bina bölmesi bulunuyor. Bunlardan 2'si direkt inşa edebileceğiniz bölmeler, kalan 4 bölme ise villanızın seviyesine göre ileride açılabiliyor. 1. kademe villada 2 bina bölmesine sahip olup, her villa kademesinde fazladan 1 bina bölmesi aktifleştiriliyor.

Malikanenizde inşa edebileceğiniz çok sayıda farklı bina türü bulunuyor. Binaları istediğiniz zaman yıkabiliyorsunuz dolayısıyla fikrinizi değiştirmeniz durumunda iş işten geçmiş olmayacak. Bina yıkmanın herhangi bir maliyeti yok, sadece yeni binayı inşa etmenin maliyetini karşılamanız yeterli.

Bazı binalarda geliştirme olarak birden fazla yol olduğunu göreceksiniz. Bu geliştirmeler benzer temalarda farklı bonuslar sağlayacak.

image-20.jpg

image-21.jpg

Geliştirmeler
Malikanelerinizde yapabileceğiniz 2. eylem ise binaların geliştirmeleri. Binalardan farklı olarak bunlar mevcut binaların içine yapılıyorlar. Villa üzerinden farklı geliştirmelere erişebiliyorsunuz, başlangıçta 2 geliştirme mevcutken, villanızı geliştirdikçe yeni geliştirmeler aktifleşiyor. Villanızı 5. seviyeye getirdiğinizde kullanabileceğiniz 10 geliştirme bölmesi bulunuyor.

Geliştirmelerin de kendi içlerinde farklı kolları bulunabiliyor, öte yandan binalara nazaran daha az kademe ilerletilebiliyorlar. Binalar genellikle 6 seviye ilerletilebilirken, geliştirmeler genellikle 4 seviye oluyor. Tüm bu farklı varyasyonlar oyunun sürdüğü yüzlerce yıllık sürede size farklı seçenekler sunuyor.

image-22.jpg

Bina Örnekleri
Gelin inşa edebileceğiniz bazı binaları inceleyelim.

Villanıza kütüphane kurabiliyorsunuz, kütüphaneler tahmin edeceğiniz üzere Öğrenim Yaşam Tecrübesine odaklanıyor. Bu geliştirmeyi yaptığınızda ilerlenebilecek 2 farklı kolla karşılaşıyorsunuz. Bunlardan birisi eğitime odaklanıyor, Saray Öğretmeni pozisyonunu güçlendiriyor ve çocuklarınızın 5. kademe eğitim özelliği alabilmelerine olanak tanıyor.

image-23.jpg

Dilerseniz villanıza Şarap Odası da kurabiliyorsunuz ve bu geliştirme ileride Şarap Mahzenine dönüşüyor. Bunu yaptığınızda ziyafetlerde yeni seçeneklerle karşılaşıyor, altın harcamak suretiyle ziyafete katılan her misafir başına Nüfuz elde ediyorsunuz. Her ilerleme daha ileri aktiviteleri mümkün kılıyor, böylelikle daha fazla altın harcayıp daha fazla Nüfuz kazanabiliyorsunuz. Ziyafetler artık sadece prestij ve görüş kazanmak için değil, aynı zamanda Nüfuz sahibi olmak için de yapılabiliyor.

image-24.jpg

Üzüm Bağı da güzel bir örnek. Bunu inşa ettiğinizde iyi bir gelir kazanmaya başlıyorsunuz, ancak asıl faydası bununla beraber bir Şarap Odası kurduğunuzda gerçekleşiyor zira sahip olduğu uyum neticesinde ziyafetlerden elde ettiğiniz Nüfuzu arttırıyor.

image-25.jpg

Son olarak Malikaneler yüksek modlanabilirliğe sahip. Binaları değiştirebiliyor, silebiliyor ve yeni binalar ekleyebiliyorsunuz. Dilediğiniz kadar farklı geliştirme oluşturabiliyor, bu geliştirmeler için farklı ikonlar belirleyebiliyorsunuz. İsterseniz idari yönetim biçiminden bağımsız yeni türde malikaneler dahi oluşturabilirsiniz.
[+] 2 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
(25-06-2024, 23:12)Duman : image-18.jpg

Şu ekranları hiç sevemedim. Turnuva vs. ekranları da beni çok soğutmuştu. Anlaşılan artık her mekanikte bunlardan spamlayacaklar. Üzdü.
[+] 1 üye Henri nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Bu ekranlar yine iyi 3d yapmaya çalıştıklarında daha kötü duruyor.
[+] 1 üye BigUnicorn nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Turnuva arayüzünü de keşke böyle yapsalardı. Bir de keşke bu geliştirme sistemini saraylarımız içinde getirseler süper olurdu.
Ara
Cevapla
#5
açılır kapanır pencerenin tüm ekrandan daha iyi olduklarını anlamaları için 2 tane saçma major dlc yapmaları mı gerekiyordu
t8nubAh.gif
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.