Günlük: CK3 - Sistemsel İyileştirmeler
#1
zD5fF.gif

Crusader Kings III'ün bu geliştirici günlüğünde güncellenen sistemler ile birlikte bazı yenilikler tanıtılıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...s.1575051/ :Selamlar!

Bugün, çeşitli sistemlerde yaptığımız küçük ama çok sayıda değişikliğin yanı sıra daha önemli yaşam kalitesi değişikliklerinden bazılarına göz atacağız. Oyunun zorlayıcı ve sürükleyici kalmasını istiyoruz, özellikle de Vasal memnuniyetsizliğiyle başa çıkmak için bir dizi yeni araç eklediğimiz tam şu sıralar. Ancak aynı zamanda eski denge sorunlarını ele almak ve gelecek değişikliklere yeni çözümler de getirmek istiyoruz! Elbette bu, önceki dengeleme girişimlerimizden gelen çok sayıda topluluk geri bildirimini incelememizi de içeriyor (örneğin, Friends & Foes güncellemesinde yapay zekanın Binaları nasıl inşa ettiğini güncellediğimizde).

Bu Günlükte, Vasal Tutumları, Askerlerin Konuşlandırılması, Mülk Limiti Sınırının Yeniden Dengelenmesi, Bina Yuvası Yenilemesi, Yeni ve Yeniden Dengelenen Binalar, Geliştirilmiş Kişilik Araç Çubuğu, Zenginleştirilmiş Sunum, Eserleri Yok Etme/Anikonizm ve Mevcut Durumdaki İyileştirmeler konularına değineceğiz. Beğendiğiniz bir içeceği alın ve rahatınıza bakın, bu uzun bir yazı olacak!

Bahsedecek çok şey var (üstelik güncellemede olacak her şey dahil değil!), bu yüzden daha fazla uzatmadan:

Vasal Tutumları
CK için tarihsel olarak yaygın bir ikilem Görüş enflasyonu olmuştur. Bir süre sonra, Vasallarınız sizi varsayılan olarak o kadar çok sevecek ki artık iç sorunlarınız olmayacak. Ayrıca, tüm Vasallarınızın sizden nefret ettiği veya sizi sevdiği bir duruma gelmeniz de çok yaygındır. Tek bir rakibe sahip olmanın dışında çok az nüans vardır. Bu nedenle, Vasal Tutumları kavramını getirdik.

Her Vasalın neyi sevip neyi sevmediğini etkileyen bir Tutumu vardır ve seçtikleri Tutum kişiliklerine (ve Kültürel ethos veya Buluşlar gibi birkaç dış faktöre) bağlıdır. Krallığınızdaki Tutumların durumuna bağlı olarak, ne yapacağınızı veya yapmayacağınızı eskisinden çok daha ciddi bir şekilde düşünmeniz gerekebilir.

1-vassal-stance-summary.png
Ülke Penceresinde Vasal Tutumu özeti

Vasal Tutumları Kibar, Dar Görüşlü, Şan Peşinde Koşan, Dindar, Azınlık ve Küçük Toprak Sahibidir. Bunların siyasi gruplar olmadığını, daha ziyade olaylara ortak bir bakış açısı olduğunu unutmayın, bir ülkenin nasıl yönetilmesi gerektiğine dair ortak bir görüş gibi. Örneğin, tüm Dar Görüşlü Vasallar bir Yerleşim inşa ettiğinizde veya yükselttiğinizde Görüş artışı kazanırken, ciddi bir savaş ilan ettiğinizde (Askeri gücünüzün %80'inden fazlasına sahip birine saldırdığınızda) Görüş kaybederler. Bu birbirlerini daha çok sevdikleri anlamına gelmez, sadece bir aynı düşüncede oldukları anlamına gelir.

2-temples.png
Dar Görüşlü ve Dindarlar bir Tapınak inşa ettiğinizde ya da yükselttiğinizde sizi sever


Her Tutum aynı zamanda belirli bir Varisi tercih eder ve bu varis sizin yerinize geçerse, bir Görüş artışı alırlar... ancak aynı zamanda başka birini tercih eden her Vasala karşı bir Görüş cezası alırsınız.

3-preferred-unpreffered.png
Tercih edilen/tercih edilmeyen görüşler

Tutumlar Varisleri çeşitli nedenlere dayanarak tercih eder ancak çoğunlukla ya kendilerine benzer bir Lord isterler ya da kendi çıkarlarına hizmet edeceğine inandıkları birini. Alternatiflerden herhangi birini beğenmedikleri sürece, tercih edilmeyen cinsiyetteki çocuklardan ve Varislerden doğal olarak uzak dururlar.

4-heir-preferred.png
Neyse ki, en büyük oğul üç Tutum tarafından tercih ediliyor

Bir karakterin hangi Tutuma sahip olduğunu doğrudan karakter penceresinde görmek mümkündür. Eğer bu sizin Vasalınızsa, Görüşlerinin yanında bir simge gösterilir; karakter sizin Vasalınız değilse, genişletilmiş kişilik araç ipucuna bakarak Tutumlarını yine de görebilirsiniz (bu konuda daha sonra daha fazla bilgi verilecektir).

5-vassal-stance-characterview.png
Karakter penceresindeki vasal Tutumları

Farklı Vassal Tutumları aşağıdaki gibidir:
  • Kibar
    • Kibar Vasallar asalete ve geleneğe inanır ve mevcut hiyerarşilerini korumak ister. Sosyal veya şefkatli Vasallar genellikle bu Tutumu benimser.
    • Kibar Vasallar, Lordları şunları yaptığında beğenir:
      • Onlara Saray Pozisyonları verdiğinde
      • Yeni unvanlar oluşturulduğunda
      • Ziyafetlere davet edildiklerinde
    • Kibar Vasallar, Lordları şunları yaptığında beğenmez:
      • Alt tabakadan karakterlere Unvan verildiğinde
      • İhtilaflı olmayan Varisler varis sırasından çıkarıldığında
    • Yüksek Diplomasi becerisine sahip, sosyal ve şefkatli Varisleri tercih ederler
  • Dar Görüşlü
    • Dar görüşlü Vasallar istikrar, merkeziyetçilik ve barış isterler ve krallığın dış meselelerden uzak durmasını isterler. Onurlu veya çekingen Vasallar genellikle bu Tutumu benimser
    • Dar görüşlü Vasallar, Lordları şunları yaptığında beğenir:
      • Mülkler inşa ettiğinizde veya genişlettiğinizde
      • Kendilerini yakın ailenizden birini vasi olarak atadığınızda
      • Konseyde İç İşleri görevine atandıklarında
    • Dar görüşlü Vasallar, Lordları şunları yaptığında beğenmez:
      • Yüksek taç otoritesi olduğunda
      • Zorlu savaşlara girdiğinizde (Askeri gücünün %80'inden fazlasına sahip birine saldırır)
    • Yüksek Yönetim becerisine sahip, onurlu ve rasyonel Varisleri tercih ederler.
  • Şan Peşinde
    • Şan Peşinde Vasallar itibar ve prestije önem verir ve parçası oldukları ülkenin gücünü dünyaya gösterirler. Cesur veya merhametsiz Vasallar genellikle bu Tutumu benimser
    • Şan Peşinde Vasallar, Lordları şunları yaptığında beğenir:
      • Herhangi bir bölünme veraset yasasına sahip olunduğunda
      • Saldırı Savaşlarında Zafer Elde Edildi
      • Kendilerini ava davet ettiğinizde
    • Şan Peşinde Vasallar, Lordları şunları yaptığında beğenmez:
      • Yüksek taç otoritesi olduğunda
      • Savaşlarda Beyaz Barış ya da Yenilgi alındığında
    • Dövüş yeteneği yüksek, cesur ve atılgan varisleri tercih ederler.
  • Dindar
    • Dindar Vasallar İnanç meselelerine odaklanır ve dindar eylemlerden etkilenirler. Yobaz veya intikamcı Vasallar, Ruhban Sınıfı gibi genellikle bu Tutumu benimser
    • Dindar Vasallar, Lordları şunları yaptığında beğenir:
      • Tapınaklar inşa ettiğinizde veya yükselttiğinizde
      • Dil Öğrenme planını tamamladığınızda
      • Erdemli Özelliklere sahip olduğunuzda
      • Hacca gittiğinizde
    • Dindar Vasallar, Lordları şunları yaptığında beğenmez:
      • Dininizin liderinden altın istediğinizde
      • Günahkâr Özelliklere sahip olduğunuzda
    • Yüksek Öğrenme becerisine sahip, yobaz ve erdemli Varisleri tercih ederler
  • Azınlık
    • Azınlık Vasallar, İnançlarının veya Kültürlerinin Lordları tarafından dışlandığını hissederler. 30'dan daha az kabul gören Düşman İnançların veya Kültürlerin Vasalları genellikle bu Tutumu benimserler
    • Azınlık Vasallar, Lordları şunları yaptığında beğenir:
      • Kültürel Kabulü Teşvik Etme görevini kullanır (Kültürel Kabul %30'un üzerinde olduğunda genellikle Tutumu değiştireceklerinden)
    • Azınlık Vasallar, Lordları şunları yaptığında beğenmez:
      • Bir kontluğun kültürünü ya da dinini değiştirdiğinizde
      • Yüksek Taç Otoritesi olduğunda
    • Onurlu ve şefkatli Varisleri tercih ederler, tercihen şu anki Lordlarından farklı bir İnanç veya Kültürden olanları
  • Küçük Toprak Sahibi
    • Küçük Toprak Sahibi Vasallar özgürlük ve düşük vergi isterler. Tüm Baron kademesi hükümdarlar bu Tutumu benimseyecektir
    • Küçük Toprak Sahibi Vasallar, Lordları şunları yaptığında beğenir:
      • Düşük Taç Otoritesi olduğunda
    • Küçük Toprak Sahibi Vasallar, Lordları şunları yaptığında beğenmez:
      • Baronlukları fesh ettiğinde
      • Yüksek Taç Otoritesi olduğunda
    • Cömert ve şefkatli varisleri tercih ederler

Bu Tutumların oyundaki çeşitli sistemlerden nasıl etkilendiği konusunda da bazı ince detaylar vardır, örneğin Taç Otoritesi: Kibar Vasallar yüksek Taç Otoritesini daha az önemserler ancak aynı zamanda düşük Taç Otoritesine sahip diğer Vasallardan daha az memnun olurlar. Şan Peşinde ve Kibar Tutumları, Saray Görkemi'ni çok önemser ve bu böyle devam eder. Büyük olasılıkla gelecekte Tutumların sevdiği veya sevmediği daha fazla şey ekleyeceğiz.

Yeni bir Vasal alırken, hangi Tutumu benimseyeceklerini gösteren bir önizleme var, bu da seçimlerinize ekstra bir değerlendirme katmanı ekliyor.

6-stance-adoption.png
Alt tabakadan bir karakterin Vasal ilan edilmesi Kibar Vasalları üzecektir (verilen unvanların miktarına bağlı olarak) ayrıca Dindar Tutumunu benimseyeceklerini de görebilirsiniz

Buna ek olarak, neredeyse tüm Vasal Görüşlerini, seçimleri çok daha ilginç hale getirecek yeni Tutum Görüşleri ile değiştirdik. Ayrıca, çoğu zaman 'genel Görüş' ile eşdeğer olan diğer Görüş türlerinin birkaç örneği de değiştirdik; örneğin, aynı inanca sahip Görüşlerin çoğu Dindar Vasal Görüşü ile değiştirildi.Birçok Kişilik özelliği, bazı güçlü özellikleri biraz daha zayıf ve bazı zayıf özellikleri daha güçlü (mantık dahilinde) hale getirmek için olumlu ve olumsuz Vasal Tutum Görüşlerine sahip olacak şekilde güncellendi. Ayrıca yeni içeriklerde Vasal Tutumları ile Görüş özelliğini de göreceksiniz!

7-patient.png
Sabırlı artık her Vasal yerine özellikle iki Tutumu memnun ediyor

Askerlerin Konuşlandırılması
Bir süredir çözmek istediğimiz bir başka şey de Asker bonuslarının biriktirilmesiydi. Binalar çeşitli Asker türlerine genel bonuslar verirdi, bu da ya çok yetersiz (bonuslar bireysel olarak oldukça düşük) ya da aşırı derecede güçlü olurdu (her yere kışla inşa etmek ve Ağır Piyade'den başka hiçbir şeye sahip olmamak, her şeyi ve herkesi yenmenizi sağlardı). Bu nedenle, Konuşlanmış Askerleri getirdik.

Artık Asker alaylarınızı, onlara bonuslar veren Yerleşimlere konuşlandırabilirsiniz. Her Yerleşim'e bir Asker alayı konuşlandırılabilir, bu nedenle hangi alayı nereye konuşlandıracağınızı akıllıca seçmeniz gerekir. Konuşlandırma tamamen isteğe bağlıdır ve fetih veya miras durumunda birliklerinizi kaybetmezsiniz, sadece konuşlandırılmamış olurlar.

Hem genel hem de belirli türlere bonus veren çok sayıda Bina vardır. Bu, örneğin Mızrakçıları veya Okçuları güçlendirmede özellikle iyi olan bir Yerleşime sahip olabileceğiniz anlamına gelir. Zaman ve çabayla, Yerleşimleri belirli bir asker türünde iyi ve gerçekten destekleyecek şekilde uzmanlaştırabilecek ve birimlerinizi dünyanın gıpta edeceği hale getirebileceksiniz. Bu konuda daha fazla bilgiyi Geliştirici Günlüğünün ilerleyen bölümlerinde bulabilirsiniz.

8-maa-bonus-building.png
Asker bonusu gözüken bina örneği

Bir birimi konuşlandırmak için, Askeri arayüzde bulabileceğiniz bir konuşlandırma düğmesi kullanırsınız (ayrıca sizi oraya götüren yeni bir Mevcut Durum öğesi ve onları nasıl konuşlandıracağınızı ayrıntılı olarak açıklayan yeni bir öğretici vardır).

9-unstationed.png
Konuşlanmamış askeri birlik

Konuşlandırırken, onları belirli bir Yerleşim'e konuşlandırdığınızda tam olarak hangi bonusları alacağınızı görebilirsiniz, bu da seçiminizi kolaylaştırır. Ayrıca eyaleti maviye boyayarak diğer alayların zaten nerede konuşlandığını da gösterir.

10-stationing-mapmode.png
Konuşlandırma harita modu

Bir birimi konuşlandırdıktan sonra, kartlarında nerede konuşlandıklarını, bonusları ve kaynakların bir dökümünü görebilirsiniz. Bir birimi istediğiniz zaman yeniden konuşlandırabilirsiniz; ancak birimin silah altına alınmış olması, savaşta olmanız ya da kuşatma veya işgal altında olmanız durumları sırasında yapamazsınız.

11-stationed.png
Konuşlandırılmış bir alay

Ayrıca eyalet arayüzünden orada bir birimin konuşlanıp konuşlanmadığını ve Yerleşim'in size ait olması durumunda askerlere gitmek için kullanışlı bir düğme olup olmadığını görebilirsiniz.

12-stationing-provinceview.png
Eyalet görünümünde konuşlandırma

Tüm bunlar aşağıdaki iki bölümle doğrudan bağlantılıdır:

Mülk Limiti Yeniden Dengelemesi ve Bina Yuvası Yenilemesi
Friends & Foes güncellemesiyle gelen büyük ekonomik yapay zeka güncellemesinden sonra, sık sık gündeme gelen geri bildirimlerden biri, hükümdarların çok az vasalı kalmış gibi hissettirmesiydi. Bu, kişisel ilişkilerle ilgili bir oyunda açıkça bir problemdir. Yapay zekayı keyfi yollarla sınırlamak istemiyoruz, bu yüzden oyuna bir göz attık ve bulduğumuz şeylerden biri, ortalama olarak Mülk Sınırlarının vasat hükümdarlar için bile çok yüksek olduğuydu. 'Sorunlu' Mülk Sınırlarının çoğunun, oyun boyunca toplam 4 Mülk sınırı veren Buluşlardan geldiğini gördük. İdare becerisinin istiflenmesi de diğer becerilere kıyasla biraz fazla iyiydi.

Bu nedenle, Buluşlardan iki Mülk Sınırı artışı veren buluşu kaldırdık (artık Kabile çağında +1 Mülk Sınırı ve geç ortaçağda +1 Mülk Sınırı elde edersiniz) ve +1 Mülk Sınırı için ihtiyacınız olan İdare puanını 5'ten 6'ya çıkardık... AMA!

13-updated-innovation.png
Değişen buluşlardan biri

Pek çok oyuncunun büyük Mülk Sınırılarına sahip olmayı 'bahçecilik' yapmak yönünden hoşlandığını biliyoruz ve Mülk Sınırını düşürüp oyunu bu oyuncular için daha az eğlenceli hale getirmek istemedik. Bunun yerine, her Yerleşim'in Buluşların kilidi açıldıkça zamanla güç ve 'bahçecilik potansiyeli' açısından büyüdüğü farklı bir çözümü tercih ettik. Ek bir bonus olarak bu, İnşa/ekonomi oyununun erken ve geç dönemler arasında farklı hissettirmesini sağlıyor.

14-no-slot-innovation.png
Bina Yuvası bonusu veren hiçbir Buluşun kilidini açmamış bir Kültür ile yeni bir 867 başlangıç başkent kontluğu

Hâlâ daha yüksek/daha düşük bir Mülk Sınırına sahip olmak isteyenler için, isterseniz dünyadaki tüm hükümdarları +3/+2/+1 veya -1/-2/-3 Mülk Sınırı ile değiştirebileceğiniz bir oyun kuralı ekledik.

15-domain-limit.png
Yeni Mülk Sınırı oyun kuralı

Yerleşimler şu anda oyunun mevcut oynadığınız versiyonunda 3-4 Bina Yuvasına sahiptir. Temel limitleri -2 düşürdük - bu da herhangi bir Buluş olmadan birincil bir Yerleşimin 2, ikincil bir Yerleşimin ise 1 Bina Yuvasına sahip olduğu anlamına geliyor. Buluşlar bu limiti +4 artırarak aynı Yerleşim'deki maksimum Bina sayısını 6 yapabilir, önceki maksimumdan iki fazla.

16-lategame-holding.png
Oldukça görkemli 6 Bina Yuvası, bir düklük Bina Yuvası ve özel bir Bina Yuvası içeren bir geç oyun Yerleşimi

Bu değişiklikler, Mülk Sınırlarınızı öncekinden biraz daha küçük tutarken, "bahçecilik" potansiyelini artıracaktır. Çünkü artık Yerlerşimlerinizi zaman içinde geliştirebilir ve özelleştirebilirsiniz. Bina seçimlerinizi her oyunun ilk birkaç yılında kilitlemek yerine, artık tüm oyun boyunca seçimler yapacaksınız. Oyun sonu dönemlerine kadar açılmayan Binalar bile var. Bina Yuvaları Kültür bazında tutulur, ancak bir Yerleşim, Kültürün değişmesi durumunda kazandığı Bina Yuvalarını asla kaybetmez.

Elbette, inşa edilecek ilginç bir şey yoksa sadece Bina Yuvalarının sayısını artırmak çok eğlenceli değildir, bu da bizi...

Yeni Binalar ve Bina Dengesi

İlk olarak, Binalara bütünsel bir bakış açısıyla baktık. İnşa etmek eğlenceli olsa da, bir süre sonra çok fazla altın geliriniz olduğu için istediğiniz her şeyi inşa etmenin basit bir hale geldiği bir noktaya kolayca ulaşırsınız. Bu nedenle, tüm Binaların maliyet ilerlemesini yeniledik. Hala ucuz, pahalı ve benzeri Binalar var, ancak genel maliyetler oyunun ortasından sonuna kadar önemli ölçüde artacak. Tek tek ekonomik Binalar kağıt üzerinde maliyetlerini size geri ödemeyecek gibi görünse de, gerçek şu ki oyunda o kadar çok bileşik gelir kaynağı var ki - gelişmişlik, yaşam tarzları, özellikler ve vergi yüzdesi çarpanlarına eklenen diğer Binalar - özellikle akıllı planlama ile her zaman bunu yaparlar. Oyunun başlangıcındaki maliyetler (ilk iki Bina seviyesi) hala sabittir, bu nedenle erken birikim aşaması çok fazla rahatsız etmez ancak daha sonra eğri belirgin bir şekilde yükselmeye başlayacak ve seçimlerinizi daha anlamlı hale getirecek ve altınınızı yönetmek için ek risk katmanları ekleyecektir.

17-cost-difference.png
Birinci ve beşinci seviye Çiftlikler ve Tarlalar arasındaki örnek maliyet farkı

İkinci olarak, birçok Binayı - özellikle Askeri Binaları - daha ilginç ve inşa etmeye değer olacak şekilde yeniledik. Sahip olduğunuz her Yerleşim'de her zaman en iyi ekonomik Binaları tercih etmek yerine, Bina seçiminizi gözden geçirmeniz için bir neden olmasını istiyoruz. Askeri Binalar artık yeni Asker Konuşlandırma bonuslarından yararlanıyor, Seyahat Tehlikesi üzerinde etkileri var ve neredeyse her zaman daha sonraki Bina seviyeleri için açılan ikincil ve üçüncül bonuslara sahipler. Ayrıca, Binalardan gelen vergileri daha önemli hale getirmek için çeşitli Milis % destek kaynaklarını (beceri ve konsey işleri gibi) düşürdük / kaldırdık ve genel Asker hasarı çok daha yüksek olacağından, Milis Takviye Oranı da eskisinden daha önemli olacak. Üzerinden geçilemeyecek kadar çok değişiklik var, bu yüzden işte iki örnek:

18-military-buildings-updated.png
İki eski Askeri Binanın 1, 3 ve 5. seviyelerinin güncellenmiş versiyonları

Ayrıca farklı Binaları normalleştirmek için çaba sarf ettik, böylece Ağır Piyade Binalarını/bonuslarını tercih etmek hiç de zor bir seçim olmayacak.

Eski ekonomik/tahkimat binaları bazı önemli istisnalar/değişiklikler dışında çoğunlukla aynıdır. Tüm tahkimat binaları artık türlerine bağlı olarak Seyahat Tehlikesi azaltma ve bazı Askeri bonuslar verir ve savaş odaklı bonusların çoğu ekonomik binalarda değiştirilmiştir.

19-building-updates.png
Avlanma Alanları artık süvari bonusları vermiyor ve Tahkimatlar küçük Askeri Konuşlanma bonusları veriyor

Neredeyse tüm Düklük Binaları yeni bonusları hesaba katacak şekilde güncellendi ve Turnuva Alanları gibi bir seriyi seçmeniz durumunda Askeri birliklere daha özel bir destek sağladı. Bunların birçoğu ayrıca çeşitli Aktiviteler ve Seyahat ile de bağlantılıdır.

20-crown-smithies.png
Krallık Demircileri (eski adıyla Demirciler) artık birkaç yeni bonus sağlıyor

Artık doldurulacak çok daha fazla Bina yuvası olduğundan, aralarından seçim yapabileceğiniz çok şey olmasını istiyoruz! Yerleşimlerinizi istediğiniz gibi özelleştirmenize olanak tanıyan, bazıları genel olarak mevcut, bazıları ise belirli arazilerde bulunan 10 yeni Bina serisi ekledik. Burada her biri için rastgele bir Bina seviyesi ve kullanımlarına ilişkin kısa bir açıklama sunacağız. İlk olarak, genel olarak mevcut olanlar!

Ahırlar serisi binaları hafif ve ağır süvarileri güçlendirmede Av Alanlarının yerini alıyor. Ayrıca ordularınızı biraz daha hızlı hale getirerek size uygun arazide düşman ordusuna daha kolay karşı koymanızı sağlayan ek bir taktiksel faydaya da sahiptirler. Buna ek olarak, Ahırlar seyahatlerinizi hızlandırır ve Bina seviyesi 4+'da 'Üstün Binekler' Seyahat Seçeneğinin kilidini açar.

21-stables.png
Ahırlar, Bina seviyesi 4

Demirciler, Yerleşim'de konuşlanmış herhangi bir birim türünü güçlendiren çok az sayıda Bina serisinden biri olarak, her işin üstesinden gelen askeri bonus artırıcı Binadır. Demirciler aynı zamanda Yerleşim'e vergi %'si artışı sağlayan bir 'ekonomi bileşimi' serisidir. Bu seri ayrıca, daha önce de belirtildiği gibi artık daha önemli olan Milis Takviye Oranına odaklanır. Bina seviyesi 5+'da Demirciler ayrıca Eser kalitesini de artırır (Eser Yaptır kararındaki sadece Ortak eser üretme sınırlamasını düz bir -20 kalite düşüşü ile değiştirdiğimiz için bu şimdi daha da önemlidir - demirciler bunu dengelemeye yardımcı olabilir). Karışıklığı önlemek için Düklük Binası serisinin adı 'Krallık Demircileri' olarak değiştirildi.

22-blacksmiths.png
Demirciler, Bina seviyesi 5

Dünyanın neresinde olduğunuza bağlı olarak, bölgesel 'dayanıklı savaşçılar' ya güçlü piyadelere (örneğin; İskoçya, Tibet, Güney Hindistan) ya da acımasız süvarilere (örneğin; İspanya, Anadolu, Bozkır) sahip olmalarıyla ünlüdür. Tepelik ve Dağlık araziler artık coğrafi bölgeye bağlı olarak, buradaki savaşçıların son derece dayanıklı olduğunu temsil etmek için iki Bina serisinden birini inşa etmenize olanak tanıyor. Kabile hükümdarları da bu serileri inşa edebilir.

Yamaç Otlakları, her türlü süvariyi güçlendiren askeri-ekonomi melezi bir Binadır ve Ahırlar veya Deve Çiftlikleri (ve Bozkırda bulunuyorsa At Sürüleri) ile birleştirmek için mükemmeldir. Bunu, aksi takdirde oldukça zayıf olan bir arazi türünün ekonomisini iyileştirmek için de kullanabilirsiniz.

23-hillside-grazing.png
Yamaç Otlakları, Bina seviyesi 5

Savaşçı Kulübeleri saf bir Askeri Bina serisidir ve her tür piyadeye çok sayıda asker ve bonus verir. Bu seri Demirciler ve Kışlalar ya da Askeri Kamplar ile birleştirmek korkutucu askerler yaratabilir. Özellikle de askerleri buraya konuşlandırmak onlara zaten sahip değillerse Takip bonus sağlar.

24-warrior-lodges.png
Savaşçı Kulübeleri, Bina seviyesi 5

Bir sonraki Bina serisi bölgesel niteliktedir. Wootz Çeliği Buluşuna sahip Kültürler için olduğundan Hindistan ile sınırlıdır ve sadece kıyı/nehir kenarı Yerleşimlerinde bulunur. Fantastik bir dövme tekniğini temsil eden Rüzgâr Fırınları inanılmaz derecede güçlüdür. Sadece askeri/ekonomi melezi bir seri olmakla kalmaz, aynı zamanda orada konuşlanmış her tür askeri, vermek istediğimiz mümkün olan en yüksek Bina bonusuyla güçlendirir. Bu Bina serisinin nadirliği, onları inşa edebilen Yerleşimler uğruna savaşmaya değer kılıyor. Ayrıca Silah ve Zırh ilhamlarının Eser kalitesini de artırır!

25-wind-furnace.png
Rüzgar Fırınları, Bina seviyesi 5

Bozkır için, tahmin ettiğiniz gibi süvarileri güçlendiren benzersiz bir Bina serisi vardır. Bu Binayı diğerleriyle birleştirerek Bozkır hükümdarlarını gerçekten korkutucu hale getirmek mümkündür. Bunlardan yeterince inşa edildiğinde, bozkır orduları bozkır boyunca göz kamaştırıcı hızlarda at sürecek (ve baskın yapacak). Kabile hükümdarları da bu seriyi inşa edebilir.

26-horse-herds.png
At Sürüleri, Bina seviyesi 8, açıklamadaki Cengiz Han alıntısına dikkat edin

Sırada, dört adet oyun sonu Binamız var. Bunların kilidi Yüksek Orta Çağ'daki Buluşlarla açılıyor, bu da onları öne çıkarmamızı ve 867'de inşa edebileceğiniz bir Binadan daha güçlü olmalarını sağlıyor. Bu Binalar eyaletlerinizi büyük ölçüde özelleştirmenizi veya askerlerinizi kullanmanın yeni yollarını açmanıza olanak tanır. Bunlar için bir (veya iki) bina slotu ayırmaya değer.

İlk olarak, Gelişmiş Yay Yapımı Buluşu ile açılan Atölye Binası serimiz var. Bu seri standart bir ekonomi serisine benzer bir gelir bonusuna sahiptir, ancak her türlü arazide inşa edilebilir. Ayrıca kuşatma silahlarını güçlendirir ve sonunda okçuların ve avcı erlerinin maliyetini düşürecektir. Ayrıca oraya konuşlandırılan herhangi bir birime düz bir kuşatma değeri ekler, bu da onu yalnızca kuşatma silahlarını değil, aynı zamanda düşük kaliteli askeri birimlerinizi konuşlandırmak için de iyi hale getirir.

27-workshops.png
Atölyeler, Bina seviyesi 4

Aşağıdaki üç bina serisi, yerel ekonomi üzerindeki bileşik etkileri nedeniyle çok güçlüdür. Hepsinin coğrafi bölge ve araziye bağlı olarak farklı inşa edilme kriterleri vardır. Dünyada bunlardan ikisini hatta üçünü inşa edebilen birkaç yerleşim yeri bulunur. Bunlar inanılmaz derecede iyi Başkentler olma potansiyeline sahip oldukları için bunlara dikkat edin. Örneğin Mısır'daki Dumiyat.

28-building-lines.png
Dumiyat üç bina serisini de inşa edebilir

İlk olarak Yel Değirmenlerimiz var... Bunlar Yel Değirmenleri Buluşları ile açılıyor! Oyundaki en güçlü ekonomi ve kalkınma binasıdır ve Avrupa ve Hindistan gibi yerlerde yaygındır. Genellikle düzlüklerde veya kıyılarda inşa edilirler.

29-windmills.png
Yel Değirmenleri, Bina seviyesi 1

Su değirmenleri biraz daha az güçlüdür ancak yine de buna değer. Onların da kilidi Yel Değirmenleri Buluşu ile açılır. Genellikle tepelerde, dağlarda, ormanlarda veya nehirlerin yanında inşa edilen bu değirmenler, Yerleşimlerde daha fazla inşaat yapılmasını kolaylaştırırken tüm kontluğun ekonomisini de güçlendirir.

30-watermills.png
Su Değirmenleri, Bina seviyesi 3

Kervansaray, Gelişmişliği artırma konusunda en zayıf olanı olsa da, bir dizi ilginç etkiye sahiptir. Loncalar Buluşu tarafından açılırlar. Eser kalitesi ve savunulabilirlik bonuslarının yanı sıra paralı askerlerin ve askerlerin maliyetini düşürerek, ekonomik olarak son derece güçlü olmalarına rağmen amaçları farklıdır. Genellikle çöllerde veya kurak bölgelerde inşa edilirler.

31-caravanserai.png
Kervansaray, Bina seviyesi 4

Son olarak, işte size ekonominizi iyi ayarlarsanız oyunun sonlarında neler başarabileceğinize dair bir örnek. Bu Ağır Süvari Alayı'nın askere alınması 3.4k altına mal oluyor ve bunlar, konuşlandıkları yerde Binalar için yaklaşık 20k altın harcadıktan sonraki istatistikleri. Önemsiz bir miktar değil ve elde etmek için çok dikkatli bir planlama yapıldı.

32-lategame-heavycav.png
Mükemmele yakın bir Yerleşim'de konuşlanmış oyun sonu Ağır Süvarileri

Bu güncellenmiş ve yeni Binaların oyunun yönetim kısmına yeni bir soluk getireceğini umuyor ve Yerleşimlerinizi nasıl özelleştireceğinizi görmek için sabırsızlanıyoruz!

Geliştirilmiş Kişilik Araç Çubuğu
Daha önceki ekran görüntülerinden birinde gördüğünüz gibi, YZ kişilik araç çubuğunu da artık çok daha bilgilendirici olması için elden geçirdik: her satıra bakılabilir ve yapay zekanın nasıl davranacağına dair biraz daha ayrıntılı bir açıklama verir.
  • Karakter Kişiliği: Karakter özelliklerine bağlı olarak nasıl davranacaklarını gösterir.
  • Ekonomik Arketip: Sadece hükümdarlar için, paralarını nasıl harcayacakları, Friends & Foes'daki yapay zekanın nasıl birikim yapacağı veya tasarruf edeceği konusundaki değişiklikleri yansıtır.
  • Vasal Tutumu: Sadece Vasal hükümdarlar için, hangi Vasal Tutumunda olduklarını gösterir.

33-personality-tooltip.png
Kişilik Araç Çubuğu

Özellikle karakter kişiliği araç çubuğu artık Kötü Kara Muhafız olmanın bu karakterin nasıl davranacağı konusunda ne anlama geldiğine dair biraz daha fazla açıklama sunuyor:

34-blackguard.png
Kötü Kara Muhafız kişiliği

İşte şimdi biraz daha açıklanacak olan farklı kişiliklere birkaç örnek daha:

35-paragon.png
Korkusuz Erdem Timsali kişiliği

36-thinker.png
Şefkatli Düşünen kişilik

Ve ekonomik arketip araç çubuğunun nasıl göründüğüne dair bir örnek:

37-cautious.png
Temkinli ekonomik arketipi

Zenginleştirilmiş Sunum
Daha küçük ama eğlenceli bir değişiklik de Steam'de "Zenginleştirilmiş Sunum" özelliğini etkinleştirmiş olmamız. Bu, siz veya arkadaşlarınız oyunu oynarken, Steam arkadaş listenizde, oyunda özellikle ne yaptığınızı ya da yaptıklarını görüp, görebileceğiniz anlamına gelir. Vasallarını ziyaret etmek için diyar boyunca Büyük Tur'a mı çıktılar? Belki de yeni bir arkadaş edinmek için plan yapıyorlar? Ya da belki kardeşlerini öldürdüler ve onursuz bir Akraba Katili olarak biliniyorlar!

Genel olarak bu görüntülenen metnilerde önce geçici olarak devam eden eylemlere öncelik verdik, ardından karakteriniz ve krallığınız hakkında ilginç şeylere geri döndükten sonra daha sıradan olanları anlatmaya devam ettik. Çok oyunculu bir oyundaysanız, devam etmekte olan daha hain eylemlerinizi ortaya çıkarabilecek herhangi bir metnin gösterilmediğinden emin olduk, bu nedenle cinayet planlarınızın çok oyunculu modda arkadaşlarınıza ifşa edilmesi konusunda endişelenmenize gerek yok.

Elbette, bu bilgileri tamamen devre dışı bırakma ve daha önce olduğu gibi sadece Crusader Kings III oynadığınızı gösterme seçeneği de vardır.

İşte eklediğimiz metinlerinden birkaç örnek ve sizden de bazı öneriler görmek isteriz!

38-rich-presence.png
Zenginleştirilmiş Sunum örnekleri

Eser Yok Etme / Anikonizm
Çok talep edilen bir özellik bir sonraki güncellemede yer alacak. Çok sayıda Turnuvada savaşıyorsanız (ve kazanıyorsanız) kaçınılmaz olarak bir yığın ödülünüz olacak ve onları gösterecek yeriniz olmayacak! Ya da kuşatmalardan asla kullanmayacağınız Eserleri yağmalayacağınız çok sayıda savaşta olabilirsiniz. Bazen bir Eseri sadece parasal değeri için parçalamak güzel olabilir. Ve artık Eseri Yok Et düğmesi ile bunu yapabilirsiniz.

39-destroy-artifact.png
Yaygın bir eseri yok etmek

Herhangi bir hükümdar, çok fazla dağınıklık yarattıkları için Yaygın ve Usta İşi Eserleri'ni yok edebilir. Bunu yaparken, ilk etapta böyle bir Eseri yaptırmanın maliyetinin yarısından biraz daha az bir miktar altın elde edersiniz.

Ünlü ve Tanınmış Eserleri yok etmek için Anikonizm ilkesine sahip bir İnancı takip etmeniz gerekir. Karmatiler (daha önce bu inanca sahip olmayan) ve İkonoklastlar gibi Anikonistler, eserleri yok ettiklerinde dindarlık kazanırlar ve herhangi bir İnancın dini kalıntılarını yok ederlerse özellikle güçlü bir dindarlık artışı elde ederler. Bu, normalde oldukça ilgisiz olan bir ilkeye ilginç ve sürükleyici bir bakış açısı getiriyor!

40-destroy-aniconist.png
Bir Anikonist olarak ünlü bir eseri yok etmek

41-aniconism-updated.png
Yeni Anikonizm ilkesinin etkileri

Mevcut Durum İyileştirmeleri
Hem yeni oyuncular hem de tecrübeli oyuncular olmak üzere herkesin kullandığı bir araç olan Mevcut Durum penceresi, ne yapacağınıza karar vermenize yardımcı olan hem acil hem de acil olmayan bilgilerin kullanışlı bir koleksiyonudur. Şimdiye kadar bu arayüz olabildiğince bilgilendirici değildi, girişlerde bilgi eksikliği vardı ve görsel tanınabilirlik oldukça düşüktü. Bunu düzeltmek ve her bir girişi mümkün olduğunca görsel olarak farklı ve bir bakışta bilgilendirici hale getirmek için çaba sarf ettik.

42-current-situation-updated.png
Oyun başından Mevcut Durum listesi örneği

Gördüğünüz gibi, tüm girdilere ait oldukları kategoriyle ilgili simgeler ekledik. Örneğin tüm İttifak durumlarında İttifak bayrağı simgesi kullanılacak. Mümkün olan yerlerde bilgileri doğrudan girişlere ekliyoruz: örneğin, evlilikle ilgili herhangi bir şey, sizinle olan ilişkisini, yaşını ve veraset çizginizdeki yerini belirtecektir. Potansiyel miraslar, unvanın sizin bölgenizde olup olmadığını belirtecek, böylece önemsemeniz gereken bir şey olup olmadığını anında anlayabileceksiniz. Liste böyle uzayıp gidiyor.

Potansiyel Savaşlar artık potansiyel hedefin çok daha zayıf (yeşil), aşağı yukarı aynı güçte (gri) veya çok daha güçlü (kırmızı) olup olmadığını gösterecektir.

43-war-situations.png
Savaş durumları

İttifaklar, ittifak kurabileceğiniz herkesi içerecek şekilde genişletildi (daha önce sadece yakın aile gösteriliyordu) ve ikiye ayrıldı, kabul edenler ve ikna edilebilecekler. Ayrıca ne kadar güçlü olduklarını ve sizin bölgenizde olup olmadıklarını da gösterir.

44-alliance-situations.png
İttifaklık durumları

Burada krallık rahibinin görüşünün doğrudan girişte gösterildiğini görebilirsiniz. Ayrıca Papa'nın ilgili bir Düklük ve üstü unvanı (komşu Düklük veya herhangi bir Krallık) üzerinde hak iddia etmenize izin vereceği yeni bir durum da var.

45-various-situations.png
Çeşitli durumlar

Aslında, Mevcut Durum listesinde o kadar çok değişiklik var ki, güncelleme notlarını tam olarak göstermek daha kolay olacak:
  • Üzerinde hak iddia edebileceğiniz tüm Düklükleri+ gösteren bir 'Papa'dan Hak Talebinde Bulunabilirsiniz' Mevcut Durum öğesi eklendi
  • Baronları 'Güçlü Vasallar Konsey Pozisyonu Talep Ediyor' Mevcut Durumundan hariç tuttu, çünkü meşru olarak onları o kadar da önemsemeniz gerekmiyor
  • Dul annenizi evlendirmek oyuncuyu motive etmek istediğimiz bir şey olmadığı için ebeveynler, büyükanne ve büyükbabalar ve büyük büyükanne ve büyükbabalar 'Aile Evlenebilir' Mevcut Durumundan çıkarıldı
  • 'Çocuğun Vasiye İhtiyacı Var' Mevcut Durumu geçerli torunları ve torun çocuklarını kapsayacak şekilde genişletildi
  • 'Düşük Kontluk Kontrolü' Mevcut Durumu, kontrol 90 Kontrol seviyesinde veya altında olduğunda tetiklenecek şekilde genişletildi ve artık Kontrol seviyesini doğrudan girişte gösteriyor
  • Mevcut Durum penceresi biraz daha geniş hale getirildi ve her yerde tıklayamadığınız birden fazla düğme örneği düzeltildi
  • 'Müttefik Çağır', 'Aile Üyesi Çağır' ve 'Hanedan Üyesi Çağır' Mevcut Durum girişleri artık Kademe ve Birlik Sayılarını doğrudan girişte belirtecek
  • 'Savaş İlan Et' Mevcut Durumu artık potansiyel hedefinizin sahip olduğu birlik miktarını gösterecektir
  • 'Ödeme Talebi' Mevcut Durumu artık talep ettiğiniz miktara kıyasla ne kadar altınları olduğunu belirtiyor, böylece tıklamadan önce biliyorsunuz
  • 'Aileden Biri Evlenebilir' Mevcut Durumu, elverişsiz evlilikler yapmanızı önlemek için veraset çizgisinde hangi sırada olduklarını gösterecek şekilde güncellendi
  • 'Az Sayıda Şövalye' Mevcut Durumu artık kaç şövalyeniz olduğunu ve maksimum şövalyenizin ne olduğunu belirtiyor
  • 'Saray Hekimi Kiralama' Mevcut Durumu artık tehlikeli/yüksek öncelikli olarak işaretlenmiştir, çünkü hekimsiz olmak gerçekten de oldukça tehlikelidir
  • 'Unvan için Veraset Sırasında' Mevcut Durum Öğesi artık yalnızca krallığınız dışındaki unvanlar için görünecek, çünkü vakaların %90'ında esas olarak yeni oluşturulan Vasallardan miras almak üzere olduğunuz unvanları gösterecek
  • 'Unvan için sırada' Mevcut Durum artık unvanın sizin bölgenizin içinde mi yoksa dışında mı olduğunu belirtiyor, böylece hain cinayet planlarınızı daha iyi planlayabilirsiniz
  • 'İttifak Müzakeresi' Mevcut Durum açıklaması artık müttefik Vasalların, müttefik sizin bölgenizdeyse gruplara katılamayacağını veya müttefik sizin bölgeniz dışındaysa kaç birlik alacağınızı açıklıyor
  • 'İttifak Müzakeresi' Mevcut Durumu artık hedefin bölgenizin içinde mi yoksa dışında mı olduğunu belirtiyor, böylece savaşlarınıza katılıp katılamayacaklarına bir bakışta daha iyi karar verebilirsiniz
  • 'İttifak Müzakeresi' Mevcut Durumu artık potansiyel hedeflerin sizinle olan ilişkisini (oğul, kardeş, vb.) ve Askeri gücünü belirtir
  • 'Rahip Tarafından Onaylanmıyorsunuz' Mevcut Durumu artık Etkile etkileşimini açıyor, çünkü tıkladığınız zamanların %99'unda istediğiniz şey bu
  • 'Rahip Tarafından Onaylanmıyorsunuz' Mevcut Durumu artık Rahibinizin sizin hakkınızdaki Görüşünü gösteriyor
  • 'Güçlü Vasal Konsey Pozisyonu Talep Ediyor' Mevcut Durumu artık girişte Vasalın sizin hakkınızdaki Görüşünü gösteriyor, böylece isterseniz zaten mutlu olan Vasalları pozisyona atamaktan kolayca kaçınabilirsiniz
  • 'Tutsak Fidye Ödeyebilir' Mevcut Durumu artık doğrudan girişte fidyelerini ödemek için yeterli altınları olup olmadığını gösteriyor
  • 'İttifak Öner' Mevcut Durumu, geniş aile üyelerinizden biriyle evli olanlar gibi ittifaklar için daha geçerli hedefleri içerecek şekilde genişletildi
  • 'Vassal Unvanı Devralırsa Diyar Toprak Kaybedecek' Mevcut Durum artık tam olarak hangi unvanın hasara neden olacağını kademesiyle birlikte belirtecek
  • 'Yanlış Yerleşim Türü' Mevcut Durumu artık girişte ne tür bir Yerleşim olduklarını belirtecek
  • Fidyelerini kolayca ödeyebilmeniz için ilk üç Varisinizden biri hapsedildiğinde geçerli olacak bir Mevcut Durum eklendi
  • Vasallarınızdan biri için Fidye Ödeyebileceğiniz ve onlardan Koz elde edebileceğiniz bir Mevcut Durum eklendi
  • Suçluların Affedilmesi için bir Mevcut Durum öğesi eklendi
  • Çoğu Güncel Durum için simgeler eklendi ve metinler güncellendi
  • Unvanlarla ilgili çoğu Mevcut Durum girişi artık kademeyi belirtecek ve tanımlamaya yardımcı olmak için kademe Tacı'nın bir simgesini gösterecek

Bazı şeyler hakkında daha yazacaktık... ancak şu anda üzerinde çalıştığımız belge neredeyse 50 sayfa uzunluğunda, bu nedenle diğer QoL değişikliklerinden bazılarını ileride başka bir Geliştirme Günlüğüne saklayacağız!

Vasal Tutumları, Asker Konuşlandırması, Mülk Sınırının Yeniden Dengelenmesi, Bina Yuvasının Yenilenmesi, Yeni ve Yeniden Dengelenen Binalar, Geliştirilmiş Kişilik Araç Çubuğu, Zenginleştirilmiş Sunum, Eserleri Yok Etme/Anikonizm ve Mevcut Durumdaki İyileştirmeler konularını ele aldık. Şimdilik bu kadar! Gelecek hafta Aktivite sistemini inceleyeceğiz ve elden geçirilen bazı aktivitelere ayrıntılı olarak göz atacağız. O zamana kadar!
76561198034761601.png
[+] 8 üye Craetus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Sonunda yeni eventler yazmak yerine oyuna derinlik katan oyun mekanikleri gelmiş.
[+] 2 üye Rzenma nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
2.5 yılın sonunda güzel bir DD gördük.
t8nubAh.gif
Ara
Cevapla
#4
Teknolojiyle açılan yeni binalar güzel olmuş ve her holdingin ayrı düzenli ordu sahibi olması da güzel duruyor öbür türlü tüm bölgeler ile bonusları birleştirerek yenilmez ordular yapabiliyordun ama şimdi sahip olabileceğimiz düzenli ordu sayısı holding sayımıza göre mi olacak öyleyse az toprağımız olunca paramız olsa bile düzenli ordu basamayacağımız manasına geliyor. bir de baronluklar bu listeye dahil mi o da önemli, bu şekilde artık tek toprakta çok fazla binaya sahip olmak eskisi kadar ödüllendirici olmayabilir.

Vasalların görüşünün gözükmesi yeni bir vasal seçerken baya işlevsel olabilir yine de hala 3 yıldır geliştirilen bir oyuna göre çok yetersiz olduğunu düşünüyorum.
[+] 1 üye Pharmacist nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Bina değişiklikleri çok güzel olmuş. Şahsen bahsettikleri gibi, para biriktir > tüm binaları bas > teknoloji aç > tüm binaları yükselt, mantığından uzaklaşması güzel olabilir.
WhaW8Am.gif
Ara
Cevapla
#6
Saçma sapan şeyler yerine bu tarz güncellemelerle gelirlerse abuk subuk event packlerini de rahatlıkla satabilirler.
Ara
Cevapla
#7
Eseri yoketme hoş.
Ara
Cevapla
#8
Bir an önce yeni bir güncelleme gelmeli artık oyunu unuttum.
[+] 1 üye Penetrator God nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
Oldukça iyi. Önceki günlük konusunda yazdığım eleştiride dediğim gibi, mekanikleri daha fazla geliştirmeleri lazımdı.

Gerçekten de demesne size'ı daraltıp bunun yerine bina yuvası eklemek çok akıllıca bir tercih olmuş. Feodal sistemi daha iyi hissederiz.

Ama

"""Dul annenizi evlendirmek oyuncuyu motive etmek istediğimiz bir şey olmadığı için ebeveynler, büyükanne ve büyükbabalar ve büyük büyükanne ve büyükbabalar 'Aile Evlenebilir' Mevcut Durumundan çıkarıldı""""


İşte bak bu olmamış. Şu eğlence sektörünü katleden sjw mevzusunun kokusu paradoxda da yavaştan hissedilmeye başlanıyor. Böyle küçük şeylerle başlar sonra "oyuncuların insanların dini inançlarıyşa uğraşmaya motive etmek istemedik o yüzden artıj misyonerlik faaliyeti %500 daha zor" gibi şeylere kadar gelir iş. Game of Thrones tadında ortaçağ strateji oyunundan disney tadında strateji oyunana gider. Size ne yahu kimin neye nasıl motive olduğuna? Belki oyuncu dul anasını iyi anlaşabileceği babaso yaşında gentleman'e verdi bu sayede mis gibi ittifaj ds kurdu? Bu zihniyetteki insanın ittifak için kızların başka adamlarla istek dışu evlendirilmesi kötü bir şey diye oraya da kısıtlama getirir bence .d
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.